أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۴۶۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۲۲ فروردين ۱۳۹۲
رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی نقطه اوج حماسه سیاسی را انتخابات عنوان کرد و گفت: انتخابات حق مردم است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان سمنان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در ورزشگاه تختی شهر سمنان و در چارچوب چهارمین سفر استانی هیئت دولت به این استان با اشاره به اینکه امروز مهمترین موضوع ساختن ایران است، گفت: ما باید ایران را آنطور که شایسته است بسازیم، ساختن ایران برافراشتن پرچم توحید و عدالت است، هر مکتبی و اندیشه‌ای برای تثبیت خود به نمونه‌سازی و ارائه الگو نیازمند است.

وی گفت: امروز برای اثبات مکتب توحید و عدالت، ایران باید ساخته شود و اگر مکتبی نتواند در جامعه الگویی را ارائه دهد در جامعه جهانی نیز جایی پیدا نخواهد کرد، ساختن ایران پاسخ به تمام نیازهای انسان و ارائه الگویی برای مکتب اسلام محمدی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بداخلاقی‌ها علیه ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت مردم و شکوفایی استعدادهای این سرزمین است اظهار داشت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است، حماسه اقتصادی به معنای شکوفا شدن اقتصاد است، این فشارها و طراحی‌ها از داخل و خارج برای جلوگیری از پیشرفت مردم است چرا که اگر ایران پیشرفته شود جایی برای قلدری‌های دیگران باقی نمی‌ماند و اگر ایران خارج از سلطه سلطه‌گران و چپاول‌گران قرار گیرد جایی برای قدرت بی‌حدو حصر آنها باقی نخواهد ماند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز ملت ایران این توان را دارد  که همه موانع را از پیش رو بردارد و از گردنه‌ها عبور کند و  هر کشوری برای پیشرفت نیاز به دو عامل استعدادهای طبیعی و استعدادهای انسانی دارد گفت: مساحت ایران نزدیک به یک میلیون و هشتصد و هفتاد سه هزار کیلومتر مربع است، کویرها، جنگل‌ها و معادن گرانقیمت همه و همه نشان‌دهنده ثروت این کشور است، امروز  معادن طلا ،نفت و گاز به گونه‌ای است که این ملت می‌تواند صدها سال با استفاده از آن در رفاه و آسایش زندگی کند.

وی با اعلام این مطلب که نزدیک به 50 میلیون هکتار زمین کشاورزی وجود دارد که همه اینها نشان‌دهنده استعدادهای طبیعی کشور است تاکید کرد:عامل دوم بحث استعدادهای انسانی کشور است، مردم ایران همواره مردمی توانمند، عالم و دلسوز بودند و از صدها سال پیش ایران در کانون علم، فرهنگ و اخلاق بوده است، ایران کانون تلاش و پیگیری بوده و ما امروز دانشجویان و استادان بسیاری در کشور داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم و کشور را بسازیم، توان ملت ایران نامحدود است و تجربه و تاریخ انقلاب نشان داده که هرکجا ما به مردم اعتماد کرده‌ایم و مردم وارد صحنه شده‌اند تمام ناشدنی‌ها ،شدنی شده است.

احمدی نژاد افزود: حضرت امام راحل (ره) پرچمدار مبارزه با نظام ظلم، و سلطه شد و مردم نیز به دعوت وی لبیک گفتند و طاغوت مورد حمایت قدرتهای غرب و شرق را از بین بردند. این ملت در دوران دفاع مقدس و با مجاهدات‌های خود بر تمام قدرتهای شیطانی غلبه کرد.

احمدی نژاد در ادامه با اشاره به ضرورت حضور مردم در تمام عرصه‌ها و به خصوص عرصه اقتصاد گفت: تمام مردم باید وارد عرصه اقتصاد شوند اگر اقتصاد در اختیار عده‌ای قلیلی باشد هرگز ملت ایران به جایگاه شایسته خود نخواهد رسید. همه باید در اقتصاد فعال باشند و کشور را بسازند.

وی در ادامه با اشاره به فشارهای اقتصادی در کشور گفت: اینجا جای آن نیست که من درباره فشارهای اقتصادی و شرایط فعلی صحبت کنم اما ما در یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار داریم. تمام این تلاش‌ها و فشارها به خاطر این است که آنها می‌خواهند مردم وارد عرصه‌های اقتصادی نشوند. و برخی نیز در داخل با آنها همکاری می‌کنند چرا که می‌دانند اگر مردم ایران وارد عرصه شوند تمام محاسبات را به هم خواهند ریخت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: 76 میلیون انسان اگر در یک راستا حرکت کنند و این انرژی رها شود توان فراوانی برای ساختن اقتصاد ایجاد خواهد شد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به توطئه‌های گوناگون بر علیه اقتصاد کشور گفت: ما باید مدل اقتصادی را در کشور اجرا کنیم که نتوانند در آن مدل اخلال ایجاد کنند البته دولت در این باره نیز طرح اقتصادی نیز ارائه داد و ما طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کردیم و تلاش شد تا بی‌عدالتی در کشور برداشته شود. در این میان برخی‌ها گفتند که اجرای این طرح به ضرر کشور است بالاخره با بحث‌های فراوان گفتند که این گام را بردارید اما از همان روز اول فشارها و کارشکنی‌ها آغاز شد.

*با اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه هر نفر 250 هزار تومان می‌شد

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها می‌توانست بسیار از مشکلات کشور را حل کند گفت: این طرح را ملت اجرا کردند ما اگر می‌توانستیم ماهی 250هزار تومان به مردم بدهیم نگرانی از تحریم نداشتیم.

وی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با طرح هدفمندی یارانه‌ها گفت: می‌گفتند که اگر به مردم پول بدهیم آنها تنبل خواهند شد اما بعد طرحی تصویب می‌شود که به بی‌کارها پول بدهیم که البته ما نیز با آن موافق هستیم. چگونه است که این بد است و آن خوب؟ یارانه‌ای را که می‌خواهیم از خود مردم بگیریم و به آنها بدهیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در هر کجا که مردم به میان آمدند کار با موفقیت جلو رفت، طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز از سوی خود مردم اجرا شد اما زمانیکه مرحله دوم آن در حال اجرا بود گفتند که این طرح تبلیغاتی است، اگر این طرح بد و شکست خورده است چرا اجرای آن تبلیغاتی محسوب می‌شود؟

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به استفاده از سایر ظرفیت‌های کشور برای توسعه بخش اقتصادی گفت: ما دو ستاد کشاورزی و ستاد معادن را در کشور فعال کردیم، هم‌اکنون سطح زیر کشت زمین‌های کشاورزی در کشور نزدیک به 14 میلیون هکتار است در حالیکه مساحت زمین‌های کشاورزی نزدیک به 50 میلیون هکتار است.تلاش ما این بوده است که زمین‌ها را در اختیار مردم قرار بدهیم و به آنها نیز برای شروع کار کمک کنیم، کار هم‌ اکنون شروع شده است و انشاالله در آینده گسترش پیدا خواهد کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد معادن در کشور برای توسعه هرچه بیشتر اقتصاد گفت: بعد از مطالعات طولانی به این نتیجه رسیدیم که بهره‌برداری از معادن در مسیر درستی حرکت نمی‌کند و بخش عمده‌ای از معادن در اختیار عده‌ای معدودی است، هم‌اکنون ستاد معادن در استان‌ها تشکیل شده است و ده‌ها بلوک معدنی برای توسعه در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از کانی‌های شناخته شده در دنیا 65 درصد آن در ایران وجود دارد گفت: استفاده از ظرفیت معادن و کشاورزی، اشتغال و رفاه را در کشور به مدت ده‌ها سال تضمین می‌کند. ما باید دست به دست هم دهیم و از موانع ساخته شده عبور کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از خدمات دولت گفت: در طول 90 سال گذشته 28 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور ایجاد شده است اما در طول 8 سال دولت نهم و دهم نزدیک به 28 هزار مگاوات ظرفیت برق به کشور اضافه شده است و تا پایان دولت دهم نیز به همین مقدار به آن اضافه خواهد شد. در خصوص راه،‌ مدرسه‌سازی و زمین‌های ورزشی و فناوری نانو نیز وضع به همین گونه است و البته من به زودی گزارش مفصلی را از کارهای صورت گرفته خدمت مردم ارائه خواهم کرد.

وی افزود: هم‌اکنون در تمام دانشگاه‌های صنعتی کشور ماهواره ساخته می‌شود، برخی‌ها می‌گفتند که صرف چنین مبالغی هدر کردن پول است و چنین کاری امکان‌پذیر نیست اما دیدیم زمانی که مردم وارد عرصه شدند چگونه کار جلو رفت. امروز در حال ساخت یک ماهواره بزرگ ایرانی هستیم و به فضل الهی در یک سال آینده این ماهواره در مدار 36هزار کیلومتری قرار خواهد گرفت و تمام نیازمندی‌های مخابراتی و ارتباطی در داخل کشور تأمین خواهد شد تا هر زمان که خواستند نتوانند با بستن یک پیچ ما را تحریم کنند.

*انتخابات در ایران ادا نیست

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی گفت: ملت ایران همیشه حماسه‌ساز بودند، قله حماسه سیاسی در سال جاری انتخابات است، در ایران انتخابات بسیار مهم است و در آوردن ادا نیست امروز در دنیا ادای دموکراسی را در می‌آورند، احزاب و گروه‌ها از بین مهره‌های معدود تصمیم می‌گیرند و مردم نیز چاره‌ای جز تمکین ندارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات برای پیشرفت کشور گفت: احکام الهی نیز جز با آگاهی خود مردم پیاده نخواهند شد، اگر مردم به هر دلیلی همراهی نکنند عدالت و احکام آن اجرا نخواهد شد، از همین رو بود که آن یگانه هستی به دلیل عدم همراهی مردم نتوانست عدالت را در زمین برقرار کند و پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز نتوانست مدل مورد نظر خود را پیاده کند.

احمدی‌نژاد گفت: امروز کشور ما به اراده مردم اداره می‌شود، حضور توده‌های مردم حل کننده مشکلات امروز کشور است و یک مشارکت 50 میلیونی می‌تواند تمام معادلات را بر هم بریزد ، اگر ملت یک پارچه در مسیری حرکت کنند می‌توانند تمام موانع را بردارند، آنهایی که در ادامه طراحی‌های دشمن به دنبال مأیوس کردن ملت از انتخابات هستند به اهداف خود نخواهند رسید، انتخابات حق مردم است، امام فرمود که من یک رأی بیشتر ندارم. رهبری معظم انقلاب نیز گفتند که من یک رأی بیشتر ندارم و البته قبلاً نیز بارها بر این نکته تأکید کرده بودند.

وی افزود:‌ مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید کردند که همه سلایق باید به عرصه بیایند و ملت باید انتخاب کند هرکسی که دست‌اندرکار انتخابات است باید مراقب باشد تا سخنی نگوید که مردم را مأیوس کند،‌ امروز ایران باید شکوفا شود چرا که ملت ایران کانون نور و رشد در جهان محسوب می‌شود.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به سفر اخیر خود به کشور آمریکای لاتین و شرکت در مراسم تشییع هوگو چاوز در آن کشور گفت: آنجا همه بر این نکته تأکید داشتند که امروز ملت ایران نقطه امید ما در جهان است، از همین روست که ملت ایران زمینه‌ساز حکومت جهانی مهدوی می‌شود .

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی کارهای صورت گرفته در استان سمنان گفت: در گذشته تعداد دانشجویان دکترا در این استان 25 نفر بود اما امروز این تعداد به بیش از صدها نفر افزایش یافته است. تعداد اساتید نیز از 450 نفر به 1550 نفر افزایش یافته است. تعداد مدال‌های ملی و بین‌المللی نیز افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

احمدی‌نژاد با اشاره به کارهای صورت گرفته در بخش مسکن گفت: بعضی دوستان در برخی از شرکت‌ها به من می‌گفتند که ما دچار مشکلاتی در بحث مسکن شده‌ایم و افزایش قیمت‌ها مشکلاتی ایجاد کرده است،در بانک مرکزی تصمیم گرفتیم که مدت بازپرداخت هزینه‌ها را از 15 سال به 20 سال افزایش دهیم تا مبلغ اقساط به یک سوم کاهش پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه استان سمنان به دلیل نزدیک بودن به کویر دچار مشکلات مبرمی در بحث آب است، گفت: برای حل این مشکل دو تصمیم اساسی را در هیئت دولت گرفتیم که اولین آن انتقال آب از شمال و دریای خزر و دوم انتقال آب از جنوب به سمت کویر مرکزی ایران بود.

احمدی نژاد ادامه داد: خط اول، انتقال آب از شمال با ظرفیت 500میلیون متر مکعب در سال برنامه‌ریزی شده است که از شمال استان به شاهرود، دامغان و سمنان خواهد رفت و خط دوم آن نیز از قم به گرمسار و آرادان کشیده خواهد شد و هزینه آن نیز از طریق دریافت حق آب توسط شرکت‌های مجری دریافت خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین به اجرای این طرح در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان نیز با ظرفیت 300میلیون متر مکعب اجرا خواهد شد که به زودی کار ساخت آن نیز آغاز می‌شود.

وی در بخش نخست سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند انسان را خلق کرده است تا بتواند برای رشد و تعالی در این دنیا حرکت کند، گفت: این دنیا و زندگی این جهان یک فرصت برای تعالی و کمال انسان محسوب می‌شود، این دنیا هیچ اصالتی ندارد بلکه ابزاری است برای رسیدن انسان‌ها به قله کمال تا با تلاش و مجاهدت و فداکاری به این نقطه برسند و زندگی جاودان را برای خود فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اگر کاری برای خدا باشد انسان به سعادت خواهد رسید،‌گفت: همه انسانها به دنبال آرامش، نور، روشنایی و برپایی حیات، عزت و کرامت هستند، همه اینها در صورتی فراهم می‌شود که کار برای خدا باشد و در این صورت تمام سنت‌های الهی در خدمت انسان خواهد بود،همه عالم در تسخیر انسان است و رشد انسان و کمال انسانها همه و همه در سایه کار کردن برای خدا است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه تاریخ این استان سرشار از عشق به پیامبر و آل پیامبر و پیروی از ولایت و امامت بوده است و ملت ایران نیز از آزمایش‌های بزرگی سرفراز بیرون آمده است، دوران دفاع مقدس یک دوران طلایی است که ملت ایران با دست خالی ایستاد و همه قدرت‌های شیطانی را به زانو درآورد.  

وی با اشاره به تاریخ استان سمنان گفت: هزاران شهید از خاک این استان برخاسته‌اند، استان سمنان چهره‌های مؤمن و انقلابی را تقدیم این انقلاب کرده است و مردم این استان همواره به ایمان اخلاق، سخت کوشی و معنویت شهره بودند و با اخلاق، علم و عمل صالح برای ساختن کشور تلاش کردند.

وی افزود: چندی پیش یکی از بهترین فرزندان این ملت، شخصی متعهد و با اخلاق، سرداری مؤمن و شجاع«شهید حسین شاطری» از این استان به انقلاب تقدیم شد.

رئیس‌جمهور در پایان با تشکر از مردم این استان ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک بتواند به شهرهایی که به دلیل کمبود وقت امکان سفر به آنها فراهم نشده است سفر کند.

 

 پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور استاندار استان سمنان نیز به ارائه گزارشی از کارهای صورت گرفته در این استان در جمع مردم پرداخت.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها