کد خبر: ۱۲۴۷۱۶
زمان انتشار: ۰۱:۱۸     ۲۳ فروردين ۱۳۹۲
حاشیه و متن همایش انتخاباتی روحانی
598 به نقل از گروه سیاسی مشرق؛ حجت الاسلام حسن روحانی امروز اولین میتینگ انتخاباتی خود را در تالار آدینه برگزار کرد.
 حسن روحانی در همایش انتخاباتی امروز خود با اعلام رسمی کاندیداتوری خود پا به عرصه رقابت های انتخاباتی یازدهم گذاشت.

در این همايش انتخاباتي چهره‌هايي هم چون فاطمه و ياسر هاشمي، تیمور علي عسگري و غفوری فرد حضور داشتند.

روحانی در جمع تيم انتخاباتي و جمعي از هواداران خود پیرامون نام دولت خود اظهار داشت: دولت من دولت تدبیر و امید خواهد بود و منشور حقوقی شهروندی را تدوین خواهم کرد.

او در سخنرانی انتخاباتی خود با تشکر از زنان، اساتید و نمایندگان اقشار مختلف گفت: سلام ما بر ایران، ایرانی که امروز چهره اش غبار آلود است. سلام ما بر اسلام و انقلابی که از نام این انقلاب عده ای سو استفاده کرده اند و شعارهای بی محتوا و بد اخلاقی را پای انقلاب نوشتند و سلام ما بر آن قد خمیده که نمی دانم نامش چیست و خود می گوید نامش آزادی است. سلام من بر انقلاب اسلامی و ایران عزیز و ملت ایران!

حسن روحانی همچنین در جمع خبرنگاران درخصوص احتمال کناره گیری اش گفت: به نفع هیچکس در انتخابات کنار نخواهیم کشید.

او همچنین درباره احتمال ورود هاشمی رفسنجانی و خاتمی به عرصه رقابت های انتخاباتی اظهار داشت: خاتمی و هاشمی قطعا در انتخابات کاندیدا نمی‌شوند.

_ ماجرای دیدار خصوصی با شیوخ عرب زبان خوزستانی
در میتینگ انتخاباتی روحانی میهمانان ویژه ای نیز حضور داشتند که حسن روحانی در حاشیه این همایش دیداری خصوصی و ویژه نیز با آنها ترتیب داد.

شیوخ عرب خوزستان که برای شرکت به تهران دعوت شده بودند در این دیدار خصوصی خواسته های خود را با این نامزد انتخاباتی در میان گذاشتند.



جادری به نمایندگی از این شیوخ عرب باب سخن را با حسن روحانی باز کرد و خواسته های آنان را از این نامزد انتخاباتی بازگو کرد، که یکی از آن خواسته ها اختصاص دادن 10 درصد از وزارت خانه های دولت روحانی به شیوخ عرب زبان بود!

جادری نماینده شیوخ عرب زبان خوزستان در سخنرانی خود که همنوا با "احسنت" های شیوخ شده بود با اشاره به سخنرانی حسن روحانی در این همایش انتخاباتی و مطرح کردن انتقادات تند نسبت به دولت، اظهار داشت: من به جرات می گویم شما با این سخنرانی از خاتمی هم جلوتر زدید!

جادری در گفت و گو با خبرنگار مشرق در تکمیل اظهارات خود گفت: من مطمئن هستم و پای حرفم نیز می ایستم. بنده طرفدار 100% آقای خاتمی بودم ولی حالا طرفدار 1000% حسن روحانی هستم!

شیوخ عرب زبان خوزستانی در این جلسه خصوصی از حسن روحانی تقاضاهای متعددی کردند که روحانی نیز وعده انجام آنها را به این شیوخ داد.



*** در ادامه متن کامل سخنرانی حسن روحانی در این همایش انتخاباتی را ملاحظه می کنید؛


  • امروز ایران روزهای حساسی را می گذراند. سرمایه هایی که در این سال های اخیر یا از دست رفت و یا بر او ضربه های سخت وارد آمد. از اخلاق می گویم که امروز این نورانیت اخلاق در جامعه ما کمرنگ شده است. اخلاق در جامعه و در مدیریت که سخن بعضی از این مدیران سال ها با واقعیت فاصله دارد.

  • از توسعه و پیشرفت می گویم که تنها نام زیبای آن مانده است. توسعه و پیشرفتی که در این 8 سال باید شاهد شکوفایی آن می بودیم. تمام دولت سازندگی ارزی که در اختیار داشت کمتر از 24 درصد در آمد این 8 سال بود. تمام ارزی که دولت اصلاحات داشت کمتر از 27 درصد این دوره بود و چقدر شرمگین که بانک مرکزی سکوت کند و نهادهای بین المللی اعلام کنند که رشد اقتصادی کشور منفی شده است.

  • از کارآمدی میگویم که در طول این مدت سخن زیادگفته شد اما از فعالیت زیربنایی کمتر انجام شد. از اعتماد و رضایت عمومی بگویم که متاسفانه به خاطر بداخلاقی ها به سمت بی اعتمادی و عدم رضایت هستیم.

  • ایران روزهای حساسی را می گذراند، روزهای سخت. زمان فداکاری و زمان حماسه است. چرا حساسیت؟! حساسیت به سبب چالشهای منطقه ای و بین المللی و تحریم ها. حسیاسیت به خاطر معضلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و سو مدیریت ها.

  • مدیریت اقتصادی کشور به جای اینکه با تکیه بر مقاومت و اقتدار مر دم پبام رشد به جهانیان بدهد متاسفانه پیام ضعف می دهد. تورم بالای 30 درصد. کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف. بیکاری بالای 13 درصد و رشد اقتصادی صفر و یا منفی و این در شرایطی است که بیشترین درآمد ارزی در این 8 سال نصیب کشور شد.
  • قرار بود رشد 7 درصد و نرخ تورم و بیکاری تک رقمی باشد. همه ضعف ها را نمی توان به پای تحریم نوشت. همین مدیریت بود که تحریم ها را به سخره گرفت و آن ها را کاغذ پاره می نامید. می توانستیم تحریم ها را تقلیل دهیم.

  • مگر نهادها و سازکارهای اندیشه ای منحل نشد؟ مگر در کمیسیونهای دولت شاهد این همه به هم ریختگی نبودیم. تصمیمات ناهماهنگ، بی ثبات و... تا جایی شاهد 60 تصمیم مختلف درباره ارز بودیم.

  •  من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب اسلامی چه وظیفه ای را بر دوش خود احساس می کنم؟ مگر آنچه که به عنوان تجربه اندوخته ام با سرمایه ملی نبوده است؟ در این شرایط حساس چه باید کرد؟ نباید رئیس جمهوری کار را به دست بگیرد که ملی بیاندیشد نه حزبی؟ معتدل باشد، کار آمد باشد، بین الملل شناس باشد، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد؟ رئیس جمهور باید جمهور مردم را اداره کند.

  • در این شرایط من به خاطر احساس مسئولیت شخصی و فردی ام و به خاطر نظر مشورتی بزرگان نظام که سال ها من با آن ها و در کنار آن ها کار کردم و به من گفته اند تو وظیفه داری حضور یابی و مسئولیت را به عهده بگیری. من پیش پای این ملت بن بستی را نمی بینم. باید تدبیر جای بی تدبیری را بگیرد. باید باور کنیم که مردم باید حاکم باشند. بنابراین نخبگان این مردم باید نظر بدهند.

  •  روزگار روزگار فداکاری است. بیایید آبروها را هزینه کنیم. بیایید برای عظمت این کشور بزرگ کمر همت را ببندیم. ظرفیت ما بالاست. ما دارای توان و قدرت بالایی هستیم. نیروی انسانی تحصیل کرده و مبتکر اما بیکار  هستند. سرمایه های عظیم کشاورزی ما به خاطر بی تدبیری از حد اکثر ظرفیت استفاده نمی شود. یک مدیریت کارآمد و متوازع در کنار سرمایه های بزرگ کشور و با استفاده از تمام سرمایه های کارشناسی استفاده کند می تواند ما را از این وضعیت نجات دهد.

  •  روابط بین المللی باید در مسیر و سیاست مذاکراتی که مذاکرات را به سمت برد برد ببرد . ما نیاز به دانشمندی هنرمند داریم که تجربه داشته باشد. باید دوران جدید مدیریت کشور آغاز شود نه بر پایه ستیزه جویی بلکه با گردهم آیی ها و وفاق ها و وحدت ها. دولتی موفق خواهد بود که فراجناحی باشد. مگر می شود با یک جناح کشور را اداره کرد. کشور را ملت اداره می کند نه حزب و یک جناح .

  •  همه انسانهای کارآمد را به کار بگیریم. هرکس این نظام را پذیرفته است از او بهره بجوییم. چرا با دلایل واهی بخشی از نخبگان را از مدیریت حذف کرده ایم. چرا بسیاری از اساتید را بازنشسته کرده ایم.؟ مگر شما حق دارید سرمایه های ملی را با تهمت و افترا و دروغ این چهره ها را منکوب کنید؟

  • ما مالک کشور نیستیم. رئیس دستگاه اجرایی کشور باید باور کند که صرفا یک امانتدار برای مردم است. احساس مالکانه را کنار بگذاریم. با چه حقی پول مردم را خرج می کنیم؛ ارزش پول ملی را نصف کرده ایم و هنوز شعار می دهیم. در شرایط دوران جدید مدیریت هستیم. ملاک شایستگی است و نه وابستگی.

  •  ما نیاز به فرهنگ پویا و سیاست راهگشا داریم. اداره کشور بر اساس برنامه و نه شعار. استفاده از همه نیروهای لایق و کارآمد. همه مردم ایران باید احساس عدالت کنند و عدالت یعنی فرصت برابر. شیعه، سنی، کرد، بلوچ ، ترکمن و همه اقوام باید عدالت را احساس کنند.

  • اگر بار اجرایی را مردم بر عهده من بگذارند منشور حقوق شهروندی را تدوین خواهم کرد. در منشور حقوق شهروندی تمام مردم احساس برابری خواهند کرد. دولت من دولت تدبیرو امید خواهد بود.

  •  گفتمان من احیای اقتصاد، تعامل با دنیا خواهد بود. دولت راستگویان و درست کاران را تشکیل خواهم داد. آمده ام با احیای اقتصاد ایران و تعامل سازنده با جهان دولت تدبیر و امید را تشکیل بدهم.

  • زنده باد اخلاق، حقوق شهروندی، اعتدال، تدبیر و امید، زنده باد اسلام و زنده باد ایران. ما حماسه سیاسی را به فرمان رهبری در 24 خرداد خواهیم آفرید. ما با دولت تدبیرو امید حماسه اقتصادی را خواهیم آفرید.


حاشیه‌هایی فارس از همایش انتخاباتی حسن روحانی

*مجتمع آدینه از مجتمع‌های نوساز و بسیار شیک منطقه شمال غرب تهران است که البته درباره مالکیت آن روایتهای مختلفی وجود دارد و به یکی از مراکز مهم تجمع سیاسیون اصولگرا و اصلاح‌طلب در آستانه انتخابات تبدیل شده است.

*مهمانان همایش دعوت از روحانی در بدو ورود به خیابان شقایق منشعب از بزرگراه آبشناسان با خودروهای گرانقیمتی مواجه شدند که روی آنها آدرس محل برگزاری «همایش حامیان دکتر روحانی» نصب شده بود.

*قرار بود همایش انتخاباتی روحانی ساعت 9 صبح آغاز شود اما به دلیل نامعلومی که مجری برنامه به آن اشاره نکرد، با تاخیر 45 دقیقه‌ای آغاز شد.

*در بدو ورود به مجتمع و سالن اصلی آن با پلاکاردهای بزرگی مواجه شدیم که تصویر روحانی و شعار انتخاباتی وی که موید خبر دو روز پیش فارس بود، حک شده بود: دولت تدبیر و امید با دکتر روحانی.

*مراسم با قرائت قرآن توسط منصور قصری‌زاده که برخی او را از اقوام نزدیک مدیر مسئول روزنامه کیهان می‌دانند آغاز شد و اجرای برنامه را نیز غفاری از مجریان کهنه‌کار تلویزیون که البته مدتی نیز مسئول روابط عمومی شهرداری تهران در زمان غلامحسین کرباسچی بود، بر عهده داشت.

*حضور فاطمه و یاسر هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این همایش بیش از هر چیز دیگری نظر خبرنگاران را به خود جلب کرده بود.

بحث خبرنگاران شد، جالب است بدانید که حضور چشمگیر آنها به ویژه خبرنگاران رسانه‌های خارجی خودش از حاشیه‌های غالب بر متن همایش انتخاباتی روحانی بود.

*در این مراسم گفته شد که هموطنانمان از قومیت‌ها و طوایف مختلف حضور دارند که البته در این میان سهم خوزستانی‌ها با لباس‌های محلی بیش از بقیه بود.

*برخی مدیران مترو در زمان مدیریت محسن هاشمی رفسنجانی و همچنین چهره‌های نزدیک به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله محمدحسن غفوری فرد از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

در این میان البته حضور فریدون جیرانی کارگردان و منتقد سینما برای حضار جالب توجه بود که برخی از آن به عنوان آغاز فرایند تولید فیلم انتخاباتی روحانی تعبیر می‌کردند.

*علاوه بر روحانیون نزدیک به هاشمی همچون علی عسگری و سیدمحمود علوی و تعدادی از طلاب، علی یونسی وزیر اطلاعات خاتمی، محمد علی زم رئیس سابق حوزه هنری، ذاکری و  اشرفی اصفهانی از چهره‌های نزدیک به کروبی و خاتمی و شهیدی باجناق ناطق نوری که مدتی نیز سرپرستی بازرسی ویژه ریاست جمهوری دولت احمدی‌نژاد را بر عهده داشت، در همایش حضور داشتند.

*در بدو ورود به مراسم به مهمانان کتابچه زندگینامه حسن روحانی که شامل سوابق و کارنامه وی در طول انقلاب و همچنین تصاویر او و نظرات بزرگان نظام درباره این نامزد ریاست جمهوری بود اهدا شد.

همچنین نشریه‌ای چهار برگی تحت عنوان «سرو» از سوی ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی به پیوست یک نسخه از روزنامه عصر اقتصاد که صفحه اول آن به معرفی روحانی اختصاص داشت در مراسم توزیع شد.

در این ویژه‌نامه که بالای آن عبارت «تنها سرو می‌داند که در زمستان چه گذشته است» حک شده، علاوه بر انتشار مطلبی تحت عنوان «همه چیز درباره دکتر روحانی» دیدگاه‌ها و برنامه‌های وی نیز تبیین شده است.

*مهمانان هنگام ورود به سالن همایش با پلاکاردی مواجه می‌شدند که روی آن از طرف حزب اعتدال و توسعه عبارت «به استقبال شیخ حماسه‌آفرین آمده‌ایم» نوشته شده بود.

*هنگام ورود حسن روحانی به سالن تعداد انگشت‌شماری از حاضران با کف‌زدن از وی استقبال کردند که بلافاصله با صلوات حضار مجبور به سکوت شدند.

*پس از قرائت قرآن کریم حجت‌الاسلام رستگاری در همان آغاز جلسه، فضا را معطر از نام حضرت فاطمه زهرا (س) کرد و به مناسبت ایام فاطمیه به ذکر مناقب و مصائب آن حضرت پرداخت.

وی در انتهای سخنانش ابراز امیدواری کرد حسن روحانی به تبعیت از علی (ع) و فاطمه زهرا (س) مجاهدانه از حریم قرآن و اسلام و میراث شهدا و امام امت سرسختانه دفاع کند و از حضرت زهرا (س) استعانت خواست وی را در این راه مهم مدد دهد.

*محمدرضا نعمت‌زاده رئیس ستاد انتخابات روحانی و محمدباقر نوبخت سخنگوی وی از جمله سخنرانان اصلی این مراسم بودند و روحانی نیز پس از آنها در جمع حامیانش درباره مهمترین مسائل روز و برنامه‌ها و شعارهایش سخنرانی کرد.

هنگامیکه روحانی در بخشی از سخنانش به انتقاد از دولت پرداخت و مسئولان دولت را مخاطب قرار داد که با چه حقی دست در جیب مردم می‌کنند و نصف پول آنها را برمی‌دارند و همچنان شعار می‌دهند یکی از حضار با صدای بلند فریاد زد ایول‌الله دکتر که این اقدام وی هم خنده حضار را در پی داشت و هم تشویق روحانی توسط آنها.

*روحانی در سخنانش از تشکیل دولت تدبیر و امید برای نجات اقتصاد ملی و تعامل سازنده با دنیا و احیای اخلاق در جامعه سخن گفت و وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات منشور حقوق شهروندی را تدوین می‌کند.

وی هنگامیکه خواست شعار انتخاباتی خود را اعلام و دلیل انتخاب آن را تبیین کند به شعر مشهوری از یکی از بزرگان ادبیات ایران متوسل شد و گفت: مسلمانان مرا وقتی دلی بود/که با وی گفتمی گر مشکلی بود/به گردابی چو می‌افتادم از غم/به تدبیرش امید ساحلی بود.

روحانی سخنان خود را اینگونه تمام کرد: زنده باد اخلاق، زنده باد صداقت، زنده باد حقوق شهروندی، زنده باد اعتدال، زنده باد تدبیر و امید و زنده باد اسلام و ایران.

*پس از پایان رسمی همایش و خروج مهمانان از مجتمع آدینه مسئولان ستاد انتخابات روحانی پشت درهای بسته اقدام به برگزاری جلسه داخلی خود برای هماهنگی فعالیت‌های انتخاباتی روحانی کردند.

*از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم عدم مصاحبه فرزندان هاشمی رفسنجانی با خبرنگاران و خروج فوری آنان از محل برگزاری همایش بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها