أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۵۶۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۲۷ فروردين ۱۳۹۲
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 30 سال قبل با میرحسین موسوی مخالف بوده است، گفت: به عنوان یک مشاور پیشنهاد می‌کنم آقای هاشمی وارد انتخابات نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا باهنر در نشست خبری خود که در محل باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد، گفت: برخوردها در رابطه با اتفاقات سال 88 متفاوت است و باید از هر کس جداگانه سوال شود اما به کار بردن متعدد لغاتی همچون ساکتین فتنه مشکلی را حل نمی‌کند، در زمان این فتنه بزرگ ما مجلس را به کمک نمایندگان مجلس هشتم به خوبی اداره و مدیریت کردیم و تلاش این بود که افراد کمی به صفوف فتنه بپیوندند.

وی ادامه داد: با قاطعیت می‌گویم که اجازه ندادیم هیچ فتنه‌گری در مجلس به وجود بیاید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رقابت‌های درون حزبی گاهی خیلی قبل‌تر از انتخابات آغاز می‌شود، تصریح کرد: مساله انتخابات برای ما مساله بسیار مهمی است، حضور مردم و نوع انتخابات برای کشور بسیار موثر است اما چون ما احزاب شناسنامه‌دار و بزرگ در کشور نداریم تمام احزابی که فعالیت می‌کنند احزاب کوچک و شناور هستند.

باهنر با تاکید بر اینکه تبلیغات قبل از تایید شورای نگهبان ممنوع است، گفت: به هر حال جلسات و بحث‌های سیاسی زیادی در سراسر کشور در چند ماهه قبل از انتخابات برگزار می‌شود که البته در حال حاضر باید با رعایت موارد قانونی وارد این فضا شد.

وی در خصوص سوال خبرنگاری درباره انتخاب فرد نهایی در ائتلاف پنج نفره که باهنر نیز در آن حضور دارد، گفت: این ائتلاف پنج‌گانه از بین خود به یک نظر نهایی و سازوکار خواهد رسید، شاید این نظر برای سایر کاندیداها مهم نباشد اما مساله‌ای که در حال حاضر اهمیت دارد این است که همه اصولگرایان تحت نظر یک مدیریت و سازوکار واحد قرار بگیرند و این به معنای مدیریت یک فرد واحد نیست.

باهنر افزود: ائتلاف پنج‌گانه قبل از آغاز ثبت‌نام کاندیداتوری ریاست‌جمهوری به نظر واحد می‌رسد، توصیه می‌کنم سایرین نیز به نظری واحد برسند که حداکثر در زمان ثبت‌نام سه کاندیدا وجود داشته باشد که بتوان در شرایط بعدی تصمیم بهتری برای انتخابات گرفت.

نماینده مردم تهران در خصوص نظرسنجی‌های مطرح شده درباره فرد مورد نظر برای ریاست‌جمهوری، گفت: نمی‌توان تنها به یک نظرسنجی تکیه کرد اما می‌توان به مجموع این نظرسنجی‌ها توجه داشت و برای تصمیم‌گیری به آنها توجه کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برگزاری همایشی توسط دولت در آخر هفته، تصریح کرد: دولت می‌تواند مثل تمامی مردم گرایش سیاسی داشته باشد اما نباید از امکانات مادی و معنوی کشور برای کارهای انتخاباتی استفاده کند.

باهنر ادامه داد: ضرورت تجمع 100 هزار نفری در یک ورزشگاه را نمی‌دانم، این همایش حتی اگر برای انتخابات هم نباشد ممدوح نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای رییس‌جمهور در 22 بهمن صحبت‌های خود را با سه بار شعار زنده باد بهار پایان دادند که اگر منظور ایشان شعار انتخاباتی باشد اوج سوءاستفاده از امکانات دولتی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره دعوت متکی از محسن رضایی برای پیوستن به ائتلاف پنج‌گانه، اظهار کرد: سیاست راهبردی ما در این ائتلاف حضور تمامی اصولگرایان است و درهای این ائتلاف به روی همه باز است و ما از همه برای گفت‌وگو و صمیمیت دعوت می‌کنیم که شامل 1+2، آقای رضایی و همه اصولگرایان می‌شود که بتوانیم با سازوکاری واحد در انتخابات حاضر شویم.

باهنر در ادامه توضیح داد: شاید ما به این نتیجه برسیم که دو یا سه کاندیدا در انتخابات داشته باشیم اما نظر ما این است که با فردی واحد در انتخابات شرکت کنیم.

وی انتخابات ریاست‌جمهوری را سه قطبی دانست و گفت: تیم ریاست‌جمهوری، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان طبیعتا بزرگ‌ترین حاضران رقیب در انتخابات هستند که برخی افراد با حضور خود می‌توانند آرایش انتخاباتی را تغییر دهند، البته باید توجه داشت این آرایش به موقع تغییر کند.

نماینده مردم تهران همچنین در خصوص تعدد کاندیدا در اصولگرایان، خاطرنشان کرد: تنوع کاندیداها می‌تواند به فرصت تبدیل شود اما اگر به درستی مدیریت نشود قطعا تهدید بزرگی است که با فرآیندی عاقلانه باید تعداد این کاندیداها ریزش پیدا کند تا به روند درستی برسیم.

باهنر یادآور شد: در جریان‌های سیاسی دیگر نیز اگر چندین کاندیدا وجود داشته باشد قطعا ضرر خواهند کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ویژگی‌های برشمرده توسط مقام معظم رهبری برای یک رییس‌جمهور، گفت: من در بخش‌های تخصصی می‌بینم که برخی کاندیداهای مطرح شده باتجربه‌تر و باسابقه‌ترند اما فکر می‌کنم شرایط کلی برای ریاست‌جمهوری را دارم و طبیعتا در ائتلاف پنج‌گانه موجود نیز به خودم رای می‌دهم البته همان‌طور که گفتم انتخاب یک کاندیدا از این ائتلاف بررسی‌های بیشتری را نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، خبرنگاری در سوال خود از باهنر تغییر رویه او را از سال 88 مطرح کرد و اینگونه گفت که باهنر قصد داشته در کلیپ تبلیغاتی میرحسین موسوی حضور داشته و در دولت موسوی پستی داشته باشد که باهنر در پاسخ به موارد مطرح شده، گفت: تمامی این موضوعات دروغ است و من از 30 سال قبل با میرحسین موسوی مخالف بودم و در سال 88 نیز من به این جمع‌بندی رسیدم که به آقای احمدی‌نژاد به دلایل مختلف نمی‌توانم رای دهم و به محسن رضایی رای دادم که از رای خود پشیمان نیستم.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های اقتصادی و سیاست خارجی خود، گفت: ما در تمامی برنامه‌های توسعه پنج ساله از سوی مجلس و دولت، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را دنبال می‌کنیم و اگر در مجلس نیز تخلفی صورت گیرد مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد، دولتی که از مجلس نیز رای می‌گیرد مشروط به رعایت قوانین است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عامل گرانی‌ها، رشد بی‌رویه نقدینگی است، تصریح کرد: رشد نقدینگی بیش از هفت برابر افزایش پیدا کرده در حالی که رشد اقتصاد کمتر از چهار درصد بوده است، نقدینگی باید با بزرگ شدن اقتصاد بزرگ شود و باید بگویم هدفمندی یارانه‌ها نیز درست اجرا نشد و مشکلات زیادی در بخش صنعت و تولید به وجود آمد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: حذف هدفمندی یارانه‌ها جزء کارهایی است که حتما باید انجام شود و دلیل اینکه مجلس با اجرای فاز دوم هدفمندی‌ها نیز مخالفت می‌کند همین است چرا که مراحل بعدی این کار قطعا باید انجام شود اما با آسیب‌شناسی کامل مرحله اول.

باهنر در خصوص برنامه خود برای انرژی هسته‌یی در آینده، گفت: فناوری غنی‌سازی جزء حقوق ملت ایران و همه اعضای ان‌.پی‌.تی است و ما از آن صرف‌نظر نمی‌کنیم و در حال حاضر نیز کشوری هسته‌یی هستیم که این نکته نیز مورد توجه است که از آن استفاده نظامی نخواهیم کرد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5، گفت: شاید 1+5 در این مذاکرات به دنبال فرصت است و منتظر انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، اما با انتخابات ریاست‌جمهوری نیز چیزی تغییر نخواهد کرد و هیچ کس از این حق نمی‌گذرد چرا که امتیازات باید در هر شرایطی دو طرفه داده شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص رابطه ایران با دولت آمریکا، گفت: ما در چشم‌انداز 20 ساله کشور داریم که باید با همه کشورها ارتباط برقرار کنیم به جز رژیم صهیونیستی که کشور نیست و آن را جزء رژیم‌های مشروع نمی‌دانیم، اما ارزش اصلی برای ما حفظ منابع ملی و اصول کشور است و تا زمانی که آمریکا پنجه آهنین خود را زیر دستکش حریر پوشانده مذاکرات فایده‌ای ندارد، اما اگر زمانی ایران و حقوق آن را به رسمیت بشناسد مذاکره هیچ اشکالی ندارد.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا در صورت رییس‌جمهور شدن او قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟ بیان کرد: متاسفم این را بگویم اما تورم منفی در هیچ کشوری وجود ندارد و قیمت‌ها پایین نمی‌آیند اما ممکن است تورم یک رقمی شود البته نباید فراموش کرد که تورم موجود قطعا به دلیل سوء مدیریت بوده در حالی که تحریم‌ها 30 تا 35 درصد بیشتر موثر نبوده است.

وی در خصوص ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران و تصمیم جدا شدن آنها نیز اظهار کرد: به شدت با این نوع رفتار مخالفم و مدیریت‌های شناور مشکلات مادی و معنوی زیادی برای دانشجویان این دو دانشگاه به وجود می‌آورد و حق آنان را پایمال می‌کند.

نماینده مردم تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص جزئیات حضور هاشمی و لاریجانی در انتخابات، گفت: آخرین خبر من این است که لاریجانی و هاشمی نمی‌آیند اما شاید نظر آنها عوض شود که قطعا ترکیب رقابت‌ها تغییر خواهد کرد و با حضور آقای هاشمی رقابت اصولگرایان تغییر می‌کند.

باهنر ادامه داد: بنابراین با وجود این موضوع، ائتلاف پنج‌گانه برای حضور آنها هیچ سناریویی ندارد.

وی با اشاره به انتخاب باقری لنکرانی به عنوان کاندیدا توسط جبهه پایداری، گفت: با وجود اختلافاتی که با جبهه پایداری داریم آنها را از جرگه اصولگرایان خارج نمی‌دانیم و حاضر به ائتلاف با آنها هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حضور آقای هاشمی و نقدهایی که به ایشان وارد است، خاطرنشان کرد:‌ آقای هاشمی پدیده‌ای ویژه در کشور و انقلاب هستند و خدمات بسیار زیادی داشته‌اند که قطعا در این خدمات نقدهایی نیز به ایشان وارد است.

باهنر افزود: اگر آقای هاشمی وارد میدان رقابت شود مجددا مورد نقد قرار می‌گیرد و شاید برخی حرمت‌شکنی کنند چرا که در این هشت سال خیلی‌ها نان رقابت با آقای هاشمی را خوردند و شاید مجددا این روند ادامه پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: من به عنوان یک مشاور صلاح نمی‌دانم آقای هاشمی به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری وارد شوند البته نباید فراموش کرد ایشان بیشترین ضربه‌ها را از اصلاح‌طلبان تندرو خورده‌اند که حرمت ایشان توسط آنها شکسته شد و باید گفت که آقای هاشمی می‌توانستند در سال 88 در جلوگیری از فتنه نقش پررنگی ایفا کنند اما سکوت معنادار ایشان اشتباه بزرگی بود که مرتکب شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها