امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۱۲۷۲۴۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، یکشنبه (اول اردیبهشت ماه)مهلت ثبت‌نام 7 روزه از داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید و طبق آخرین آمار استاندارتهران  3 هزار و 715 نفر در 16 شهرستان استان تهران و 2 هزار و 983 نفر در دهیاری‌ها به عنوان داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین امروز (دوشنبه) فرمانداری تهران هم میزبان داوطلبان چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر» است و داوطلبان می‌توانند تا پایان وقت اداری روز یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه اقدام به ثبت‌نام کنند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران: آمادگی ثبت‌نام از 3 هزار نفر را داریم

سعید احمدی‌شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در نخستین روزثبت نام کاندیداها در جمع خبرنگاران در فرمانداری تهران با اشاره به آغاز ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر» اظهار داشت: آمادگی داریم از سه هزار نفر ثبت نام کنیم.

وی افزود: شرایط و ضوابط تبلیغات از امروز در اختیار نامزدها قرار می‌گیرید و از 16 خرداد به مدت یک هفته تا 24 ساعت قبل از برگزاری انتخابات زمان برای تبلیغات فراهم است و نامزدها می‌توانند تبلیغ کنند.

روز ورزشی انتخابات شوراها/ نخستین تجربه استقلال ری از تهران

همزمان با شروع ثبت نام در سراسر کشور، از (دوشنبه) فرمانداری تهران هم میزبان داوطلبان چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی در حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر» بود.

در اطلاعیه شماره 4 ستاد انتخابات کشور که 26  فروردین منتشر شد در خصوص انتخابات شوراها آمده بود:

«به آگاهی عموم ملت شریف ایران اسلامی می‌رساند، ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه مورخ 26/1/1392 در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر کشور آغاز و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ 1/2/1392 ادامه خواهد یافت. همچنین به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان گرامی می‌توانند از روز شنبه مورخ 24/1/1392 تا پایان مهلت ثبت نام با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی، اقدام به پیش ثبت نام نموده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و از تاریخ 26/1/1392 شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.»

انتخابات شورای شهر ری مستقل از تهران برگزار می‌شود

«عیسی فرهادی» فرماندار تهران نیز دوشنبه (26 فروردین ماه)در جریان بازدید از مراحل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی در محل فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم قانون استقلال ری است، مگر این‌که غیر این موضوع تصویب شود، اما تا این لحظه بر طبق قانون برگزاری انتخابات به صورت مستقل در ری مورد توجه است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش مرکزی، کن و آفتاب و خود شهر تهران شامل تهران، تجریش و شمیرانات جز تهران محسوب می‌شوند، تاکید کرد که طبق قانون انتخابات شوراهای شهرستان ری باید به طور مستقل برگزار شود.

فرماندار تهران همچنین گفت: وزارت اطلاعات، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ‌دادستانی به همراه هیات نظارت بررسی صلاحیت‌ها را بر عهده دارند.

فرهادی اعلام کرد که در دوره قبل حدود 2 هزار نفر ثبت‌نام کردند، اما در این دوره پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد ثبت‌نامی‌ها بیشتر باشد.

فرماندار تهران با اعلام اینکه در شهر تهران صد هزار نفر دست‌اندرکار امر انتخابات شوراها هستند، اظهار داشت: ثبت‌نام‌ها از طریق سایت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و داوطلبان باید مدارکشان به طور کامل همراه داشته باشند.

روز نخست ثبت نام را می توان روزی ورزشی دانست چراکه آرش میر اسماعیلی قهرمان جودو ، علیرضا دهقانی نماینده مجلس هشتم و گوینده خبر ورزشی سابق از جمله شخصیت‌هایی بودند که  در فرمانداری تهران حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، دومین روز از چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح  سه‌شنبه 27 فروردین در فرمانداری تهران برگزار شد.

سعید احمدی‌شهرکی در این روز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت که فرمانداری روزانه آمادگی دارد از 700 تا 800 داوطلب شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام به عمل آورد.

وی گفت که روز نخست 155 نفر برای ثبت نام حضور یافتند که تنها از 36 نفر آنها به صورت قطعی ثبت نام به عمل آمد.

رئیس سایت انتخابات تهران به خبرنگار فارس گفت: ثبت ‌نام به صورت کاملا رایانه‌ای است و از طریق سامانه جامع انجام می شود.

حجت‌الاسلام صاحبی مدیر امور کانون‌های فرهنگی مساجد استان تهران نیز که قبلا مشاور استاندار سابق تهران‌ (کامران دانشجو) بوده است از جمله افرادی بود که در این روز برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد.

اعلام نهایی اسامی نامزدها در 10 خرداد/ تقسیم بندی صندوق‌های اخذ رای به 4 گروه

احمدی شهرکی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در روز دوم ثبت نام ها با بیان اینکه اسامی نهایی نامزدها 10 خرداد اعلام می‌شود اظهار داشت: به علت ویژگی تهران و برای راحتی رای دهندگان صندوق‌ها را به 4 گروه ویژه، درجه یک، درجه دو، درجه سه تقسیم بندی می‌کنیم.

احمدی شهرکی با بیان اینکه برای هر صندوق حداکثر 7 عامل اجرایی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: صندوق‌هایی که تراکم جمعیت آنها زیاد است 7 عامل و صندوق‌های دارای تراکم رای دهندگان کمتر به ترتیب 5و 6 عامل اجرایی خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران با اعلام اینکه چینش صندوق‌ها براساس دستور العمل وزارت کشور و هئیت اجرایی انجام می‌شود تصریح کرد: رای گیری در این دو دوره کاملا دستی است و رای گیری رایانه‌ای به این معنا که از طریق رایانه رای گیری شود نخواهیم داشت.

چمران: حضورم در انتخابات شورای شهر نافی کاندیداتوری ریاست جمهوری نیست

 چهارشنبه (27 فروردین) و در سومین رو از ثبت نام، برخی اعضای فعلی شورای شهر فعلی برای ثبت‌نام به فرمانداری تهران مراجعه کردند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا حضور شما در انتخابات شوراها، حضورتان در انتخابات ریاست جمهوری را منتفی می‌کند، گفت: این دو ربطی به یکدیگر ندارند و این ممکن است تائیدی بر انتخابات ریاست جمهوری باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بیادی رئیس ستاد شماست، گفت: بیادی رئیس همه ماست.

چمران همچنین در خصوص فعالیتش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده مدتی است که فعالیت می‌کنم.

چمران همچنین در خصوص ائتلاف‌های تشکیل شده برای انتخابات ریاست جمهوری و اینکه چه پیشنهادی برای این ائتلاف‌ها دارد، افزود: هنوز به پیشنهادی برای پیوستن به ائتلاف‌ها نداشتم چرا که هنوز خودم هم اعلام نکردم.

خبرنگاری از چمران پرسید آیا برای حوزه تهران یا ری قصد ثبت‌نام دارید، که وی گفت: اینجا ری است یا تهران که خبرنگار گفت فرمانداری تهران و چمران در جواب پاسخ داد پس من برای شورای شهر تهران آمده‌ام ثبت نام کنم.

رئیس شورای شهر فعلی اضافه کرد: انتخابات ری هنوز مشخص نبوده و ثبت‌نام در آن موقت است و اگر شورای نگهبان آنچه که دیروز مجلس تصویب کرده، تائید کند، انتخابات در آنجا منتفی است.

وی همچنین گفت که لیست شورای شهر را با سایر گروه‌ها هماهنگ می‌کنیم اما چون هنوز نهایی نشده نمی‌توانم اعلام کنم.

چمران اعلام کرد که در روز 8 اردیبهشت که روز شوراهاست با نشست خبری عملکرد شورای شهر سوم را بیان می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در خاتمه یادآور شد که خانم پروین احمدی‌نژاد در جلسه اخیر شورا حاضر نبود و ما با وی هم تماس گرفتیم اما قبلا از وی برای ثبت‌نام دعوت کرده‌ایم.

عسگر اولادی: مستقل می‌آیم/بیادی: از هاشمی دعوت نکرده‌ایم

اسدالله عسگراولادی نیز در روز سوم با حضور در فرمانداری تهران برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما نامزد حزب موتلفه هستید، گفت: نامزد موتلفه نیستم و مستقل وارد خواهم شد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در کدام لیست قرار می گیرد یادآور شد: در هر لیستی که نام من را در فهرست خود قرار دهد.

حسن بیادی عضو شورای فعلی شهر تهران نیز روز سوم برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کرد و در پاسخ به سوالی ریاست ستاد مهدی چمران را تکذیب نکرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در کدام لیست قرار خواهید گرفت، افزود: در هر فهرستی که محوریتش چمران باشد قرار دارم.

بیادی در پاسخ به این سوال که آیا جمعیت آبادگران از هاشمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده است، گفت: اینگونه نیست؛ هاشمی از ظرفیت‌های کشور به شمار می‌رود. اما هنوز آبادگران اولویت بندی انجام نداده‌اند.

طلایی: ائتلاف پیشرفت نقطه امیدی برای اصولگرایان است

مرتضی طلایی عضو شورای شهر فعلی تهران نیز از جمله افرادی بود که در روز سوم برای ثبت نام به فرمانداری تهران مراجعه کرده بود

وی در خصوص تشکیل ائتلاف پیشرفت اظهار داشت: این ائتلاف نقطه امیدی برای اصولگرایان به وجود آورد و نشان داد کسانی که دغدغه انقلاب را دارند می‌توانند سازوکار مشخصی را تشکیل دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که شما در صورت پیروزی در انتخابات شوراها کماکان فعالیت سیاسی خواهید کرد یا خیر گفت: بنده کنشگر مسائل سیاسی هستم اما این به معنای آن نیست که کارهای اجتماعی انجام ندهم.

عضو شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که در چه لیستی قرار می‌گیرید، گفت: در هر مجموعه‌ای که من را قابل بدانند.

طلایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا با تفکیک ری از تهران موافق هستید یا خیر، یادآور شد: ما تابع قانونیم و هر چه قانون بگوید تمکین می‌کنیم اما بنده شخصا مخالفم.

سجادی: لیست شوراهای جبهه پیروان آخر فروردین نهایی می‌شود

سیدکمال‌الدین سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز روز 28 فروردین‌ماه پس از ثبت‌نام در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره لیست شورای شهر این جبهه اظهار داشت: لیست شوراهای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری تا آخر فروردین ماه نهایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره حضورش در انتخابات شوراها یادآور شد: شورای مرکزی جامعه اسلامی کارمندان و برخی احزاب و تشکل‌های عضو جبهه پیروان از بنده خواستند که در عرصه انتخابات شوراها حضور داشته باشم.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه سال‌ها جامعه‌شناسی شهری را مطالعه و تدریس کرده‌ام و در شهرهای مختلف نیز زندگی کرده‌ام فکر می‌کنم می‌توانم در امر شوراها تجربیات خود را به منصه ظهور برسانم.

سجادی در پایان خاطر نشان کرد: قاعدتا در لیست شوراهای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری حضور دارم و اگر در لیست نهایی باشم در این عرصه می‌مانم و الا در انتخابات شوراها شرکت نخواهم کرد.

رئیس‌ اتحادیه طلا و جواهر: مستقل عمل می‌کنم

محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر، روز  سوم پس از حضور در فرمانداری تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌جامعه اصناف، جامعه بزرگی است و ما اولین قدم را در عرصه انتخابات شوراها برداشتیم.

وی اضافه کرد:من و  چند نفر از صنف مبلمان و لوازم صوتی و تصویری به صورت مستقل از طرف جامعه اصناف شرکت می‌کنیم.

کشتی‌آرای گفت: عضو جبهه خاصی نیستم و مستقل عمل می‌کنم.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شما فرد پولداری هستید و ریاست اتحادیه طلا و جواهر را بر عهده دارید، آیا می‌توانید دغدغه مردم را بدانید، با تعجب گفت:‌ ما از کشور دیگری که نیامده ایم و 52 سال است که در حال کار کردن در این کشور هستیم.

طلا: در صورت تایید شورای نگهبان انتخابات شورای شهرری و تهران یکپارچه برگزار می‌شود

حسین طلا رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر در شهرستان تهران در خصوص مصوبه مجلس مبنی بر عدم جدایی شورای شهر ری از تهران و یکپارچه برگزار شدن انتخابات شوراها اظهار داشت: اگر شورای نگهبان مصوبه دیروز مجلس را تایید کند علی‌القاعده لازم‌الاجرا است اما اگر به آن ایراد وارد شود تا روز یکشنبه که مجلس تصمیم بگیرد باید صبر کرد.

احمدی‌شهرکی: تاکنون هیچ حاشیه و مشکل امنیتی در روند ثبت‌نام‌ها نداشته‌ایم

سعید احمدی‌شهرکی دبیر شورای تامین شهرستان تهران در سومین روز از ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری ثبت‌نام ها اظهار داشت: شرایط بسیار عالی و مطلوب بوده و در این سه روز هیچگونه حاشیه‌ای نداشتیم و آنگونه که پیش می‌رود در آینده نیز نخواهیم داشت.

محسن هاشمی: درخواست‌ها برای حضور پدرم بسیار است/ خود آیت‌الله باید تصمیم بگیرد

محسن هاشمی رفسنجانی نیز روز سوم به فرمانداری تهران آمد تا کاندیداتوری خود را برای ورود به شورای شهر تهران اعلام کند.

وی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا آقای هاشمی رفسنجانی وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری خواهند شد یا خیر، اظهار داشت: اجازه بدهید من وارد این موضوع نشوم و فضا را هم سیاسی نکنیم. آیت‌الله هاشمی خودشان تصمیم می‌گیرند.

فرزند هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه از اقصی نقاط کشور فشارها و درخواست‌هایی نسبت به کاندیداتوری ایشان انجام شده است، تصریح کرد: آیت الله هاشمی خودشان باید به جمع‌بندی برسند و در نهایت تصمیم بگیرند که بیایند یا خیر.

مدیر عامل سابق متروی تهران گفت:با توجه به لیست 31 نفره اعضای شورای شهر تهران این شهر باید به صورت کاملا تخصصی اداره شود و سعی می کنیم که در کنار لیست‌های موجود، یک لیست حمل و نقلی را هم مورد توجه قرار دهیم. برخی همکاران من در شهرداری و وزارت کشور که بر روی بحث حمل و نقل فعال هستند، تلاش‌شان بر این است که ثبت‌نام کنند تا ما در کنار لیست‌های دیگر، یک لیست حمل و نقلی با اولویت مترو در اختیار مردم عزیز قرار دهیم.

این کاندیدای شورای شهر تهران با بیان اینکه نگاه من به انتخابات نگاه سیاسی نیست، تاکید کرد: اگر بتوانم از سوی گروه‌های مختلفی که شکل گرفته حمایت شوم، مثبت‌تر است و امیدوارم گروه‌های مختلف با دیدگاه‌های تخصصی وارد انتخابات شورای شهر شوند و معتقدم که اصلا خدمت‌رسانی به مردم سیاسی نیست و باید با اخلاص عمل شود.

هاشمی بیان کرد: من سال‌های زیادی را در دانشگاه تهران گذرانده‌ام و قبل از مترو نیز در دفتر بازرسی رییس‌جمهور و قبل از آن در زمان جنگ در صنایع دفاعی و موشکی کشور نقش داشتم، ولی با توجه به این‌که عمده خدمات من در شهرداری و حمل و نقل عمومی بوده است و با شهردارهای مختلف از جناح‌های مختلف از جمله آقای کرباسچی، الویری، ملک‌مدنی، مقیمی، احمدی‌نژاد و قالیباف کار کرده‌ام، می‌توانم در این مسیر تاثیرگذار باشم.

وی تصریح کرد :اولویت مردم تهران بحث جابجایی، آلودگی هوا، محیط زیست و البته مشکلات حمل و نقلی است و اولویت من نیز در صورت ورود به شورای شهر ابتدا حل مسائل حمل و نقل عمومی با اولویت حمل و نقل ریلی انبوه‌بر یعنی مترو است.

فرزند هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه  طبق طرحی که در شورای شهر و وزارت کشور تصویب شده باید 256 ایستگاه مترو داشته باشیم، تصریح کرد: متروی تهران یک متروی بومی شده است که با استفاده از توان داخلی در بعد تجهیزات و ساخت و ساز فقط کافی است که حمایت‌های قانونی از مترو شود تا به سرعت کارها جلو برود.

*افراد مشهوری که سودای حضور در «بهشت» را دارند

از جمله افراد مشهوری که برای ثبت نام در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به فرمانداری تهران آمدند می توان به اسامی ذیل اشاره کرد:

1-حسین رضازاده(رئیس فدراسیون وزنه برداری)، بهنام ابوالقاسم پور(بازیکن سابق تیم پرسپولیس و سایپا)

محمد عیوضی(خواننده)،الهه رضایی(مجری برنامه کودک و نوجوان)،امین و امید زندگانی(بازیگر)،هادی ساعی(قهرمان جهانی تکواندو و عضو فعلی شورای شهر)،علیرضا دبیر(قهرمان کشتی و عضو فعلی شورای شهر)، آرش میراسماعیلی(قهرمان جودو)،علیرضا دهقان(گوینده سابق ورزشی صداو سیما)،محمد کشتی آرای(رئیس اتحادیه طلا و جواهر)،مهدی چمران(رئیس فعلی شورای شهر)، عبدالرضا داوری(مشاور وزیر کشور)،عشرت شایق،مرتضی طلایی(عضو فعلی شورای شهر)،اسدالله عسگر اولادی(فعال اقتصادی)،حسن بیادی(عضو فعلی شورای شهر تهران)،معصومه ابتکار(رئیس اسبق سازمان حفاظت از محیط زیست)،فاطمه راکعی(نماینده مجلس ششم)، سیدکمال سجادی(سخنگوی جبهه پیروان)،محسن هاشمی رفسنجانی(مدیر عامل سابق متروی تهران)،علی اصغر خانی(شهردار سابق منطقه 12)،زهره حقیقی(مادر محسن روح الامینی)،عباس شیبانی (عضو فعلی شورای شهر)،میرشاد ماجدی(سرپرست باشگاه استقلال)،افسانه بایگان،دانیال عبادی،محمد سلوکی،عبدالحسین مختاباد،علی رام نورایی، افشین اعلا ، اسماعیل آذر مجری برنامه مشاعره ، حمید سوریان، کریم صفایی رییس فدراسیون تیر و کمان،کاوه اشتهاردی مدیرمسئول سابق روزنامه ایران، زاهدی وفا رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع)

 

ترافیک داوطلبان در آخرین روز

آخرین روز از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح یکشنبه (اول اردیبهشت ماه ) با صفهای طولانی داوطلبان همراه بود.

*احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، اسکندری وزیر دولت نهم، ذبیحی قائم مقام وزیر نیرو از جمله کسانی بودند که در روز آخر به فرمانداری تهران آمدند.

مسجدجامعی:اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر لیست 31 نفره می‌دهند

احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصلاح‌طلبان برای شورای شهر لیست می‌دهند، اظهار داشت: بله، اصلاح‌طلبان لیست 31 نفره می‌دهند که این لیست در واقع برای شورای شهر طراحی شده است و یک فرم و شکل مشخص به لحاظ چارچوبهای کاری و برنامه‌های تعریف شده دارد.

وی درباره حضور نعیمه اشراقی در لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر افزود: من اطلاعی ندارم و تصمیم گیری مرحله اول که حضور در انتخابات است با خودشان است اما باید گفت تعداد خانم‌ها در این لیست بیشتر از ادوار سابق است.

مسجدجامعی در خصوص برنامه‌های ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری نیز برنامه‌های خود را خواهند داشت؛ اولویت نیز هاشمی و خاتمی هستند.

وی در پایان گفت: بهتر است بیشتر به مسائل شورای شهر پرداخته شود زیرا در حال حاضر ادبیات خشن زیاد شده است.

 

اسکندری وزیر دولت نهم در جمع خبرنگاران گفت: در لیست دولت قرار ندارم. مستقل می‌آیم اما اگر اصولگرایان با من صحبت کنند در لیست آنها قرار می‌گیرم.

فرماندار تهران: 28 اردیبهشت؛ نتایج تائید صلاحیت

عیسی فرهادی فرماندار تهران در روز آخر مهلت ثبت نام در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه تائید صلاحیت‌ها چه زمانی اعلام می‌شود، افزود: 28 اردیبهشت ماه تایید صلاحیت‌ها اعلام خواهد شد.

حضور پررنگ منسوبین هاشمی و احمدی‌نژاد در آخرین روز

 علیزاده طباطبایی وکیل خانواده هاشمی، محمد رضا اسکندری، عبدالرضا شیخ‌الاسلام و حمید بهبهانی نیز سه وزیر دولت احمدی‌نژاد بودند که امروز برای ثبت‌نام در انتخابات شوراها به فرمانداری آمدند.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی پس از ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در آینده نه چندان دور با دو حادثه بزرگ (انتخابات ریاست جمهوری و شوراها) روبه‌رو هستیم که از نمادهای بارز حضور مردم در اداره کشور است.

وی افزود: بنده با توجه به سوابقی که دارم، فکر کردم حضورم در شوراهای اسلامی می‌تواند کارساز و مؤثر باشد.

شیخ‌الاسلامی برای اثبات این سخن خود، به مسئولیت‌هایش در دفتر شهردار تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک و حضورش در دولت، اشاره کرد و گفت: با مسائل شهری و چالش های حوزه کار و رفاه اجتماعی آشنا هستم.

وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا از لیست خاصی در انتخابات شرکت می‌کنید، گفت: فعلا مستقل هستم و ممکن است بعدا در لیست‌هایی که مطرح شود قرار بگیرم.

شیخ‌الاسلامی ادامه داد: از سمت معاونت رئیس ‌جمهور در امور اجتماعی استعفا داده‌‌ام و ایشان هم آن را پذیرفت؛ بنده از احمدی‌نژاد برای حضور اجازه گرفتم و پیشنهاد خودم بود که ایشان موافقت کرد.

وی درباره نامزد دولت برای ریاست جمهوری نیز، گفت: دولت قطعا نمی‌تواند خود گزینه‌ای داشته باشد اما حامیان و طرفداران دولت احمدی‌نژاد حتماً برای انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری گزینه‌هایی دارند.

شیخ‌الاسلامی در پایان به حاشیه‌هایی که در زمان وزارتش صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: بنده به وزیر بی حاشیه دولت مشهور بودم و در واقع در قضیه استیضاح نیز فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب بود.

علی‌آبادی: از همه سمت‌هایم استعفا دادم الّا کمیته ملی المپیک

محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک پس از ثبت‌نام برای انتخابات شورای شهر، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از همه سمت‌هایم به غیر از ریاست کمیته ملی المپیک استعفا دادم.

وی در خصوص نامزدی‌اش برای شورای شهر تهران گفت: تهران «ام‌القرای کشورهای اسلامی» است و قریب 12 درصد مردم کشورمان در پایتخت زندگی می‌کنند؛ از این رو نیاز به کار گسترده اجرایی، اجتماعی و فنی دارد.

روانبخش: پایداری لیست می‌دهد/ کاندیدای دولت شانس پیروزی ندارد

قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری روز یکشنبه پس از ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره حضورش در انتخابات اظهار داشت: بنده دو دوره عضو شورای شهر قم بودم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه پایداری لیست شورای شهر ارائه می‌دهد گفت: کمیته سیاسی ما در حال بررسی این مسئله است که آیا لیست مستقل بدهیم یا خیر؛ اما پایداری حتما لیست خواهد داشت و ممکن است اشتراکات زیادی با اصولگرایان داشته باشد.

وی تصریح کرد: نامزد نهایی ریاست جمهوری جبهه پایداری نیز بعد از ظهر امروز معرفی خواهد شد و پایداری فقط یک کاندیدا دارد.

روانبخش در پاسخ به سوالی درباره کاندیدای دولت نیز گفت: با توجه به شرایط و کد‌هایی که وجود دارد کاندیدای دولت شانس پیروزی ندارد، احمدی‌نژاد در میان مردم محبوب است ولی اینگونه نیست که احمدی‌نژاد بگوید به کسی رای دهید و مردم به او رای دهند چرا که مردم اهل فکر هستند.

غفوری‌فرد: انتخابات آینده سه قطبی است/ حضور پروین‌ احمدی‌نژاد در فرمانداری تهران

حسن غفوری فرد عضو حزب موتلفه اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری و حفظ موتلفه اسلامی از ما خواستند تا ثبت نام کنیم و چون دستور تشکیلاتی بود بنده ثبت نام کردم.

وی ادامه داد: اصولگرایان با لیست واحد می‌آیند و من هم اگر در این لیست واحد باشم می‌مانم اما اگر لیست ها مختلف باشند نمی‌مانم.

وی ادامه داد:  انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود، اصولگرایان، اصلاح طلبان و طرفداران دولت.

غفوری فرد درباره تصمیم جبهه صدای ملت درباره انتخابات شوراها و ریاست جمهوری گفت: ما برای شوراها تصمیمی نداریم اما برای ریاست جمهوری تصمیم خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: ائتلاف پنج گانه تصمیم جبهه پیروان است و ما از آن حمایت می‌کنیم.

پروین احمدی نژاد نیز بعد از ظهر امروز با حضور در فرمانداری تهران برای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرد.

پروین احمدی نژاد:من در لیست مردم هستم

پروین احمدی‌نژاد نیز در ساعات پایانی مهلت ثبت نام به فرمانداری تهران آمد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما در لیست حامیان دولت قرار دارید اظهار داشت: بنده در لیست مردم هستم؛ مردم رای می‌دهند و انتخاب می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آقای چمران اعلام کردند که شما در لیست آبادگران قرار خواهید گرفت گفت: ما آمده‌ایم که آباد و خدمت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقاط قوت و ضعف دولت خاطر نشان کرد: ابتدا باید نقاط قوت را گفت؛ پرکاری، تلاش، مجاهدت و 8 سال کار حماسی، مردم‌داری و خدمت برای مردم از نقاط قوت دولت است. همچنین دولت نهم و دهم دنبال یارگیری، حزب و گروه درست کردن و جیب خود را پر کردن نبود و در واقع به فکر خدمت به مردم بوده است.

عضو شورای شهر تهران گفت:  ساده‌زیستی به معنای اینکه مسئولیت را در نظام برای خود لقمه چرب ندانیم دیگر نقطه قوت این دولت بود؛ احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای شجاعانه ایستاد و اینکه از حق مردم دفاع شود شجاعت می‌خواهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه درست است که شما خواهر آقای احمدی‌نژاد هستید، اما نقطه ضعف دولت چیست که وی پاسخ داد: چیزی به ذهنم نمی‌آید.

خبرنگاری به بحث تورم اشاره کرد که وی در پاسخ گفت: اینکه بحث تورم را ایراد به دولت بگیریم قبول ندارم. چرا که دو علت خارجی و داخلی در آن دخیل بودند.

وی با بیان اینکه فشار دشمن در این مقطع بیشتر بوده است، گفت: در پایان سال 90 به دستگاه‌های مسئول گفتم ببینید کیسه‌های سکه و ارز در کجا خریداری و ذخیره می‌شود.

خبرنگاری به این بحث اشاره کرد که   شائبه‌ای در عملکرد دولت در انتخابات هم وجود دارد و منتقدان دولت معتقدند که  از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغ چهره های نزدیک به خود در انتخابات استفاده می کند، که پروین احمدی نژاد در پاسخ گفت: یکی از همین ادعاها درخصوص تبلیغات انتخاباتی دولت درباره همایش ورزشگاه آزادی بود که پس از برگزاری آن خیلی‌ها ضایع شدند.

وی افزود: این همایش برای قدردانی از دست اندرکاران سفرهای نوروزی بود. امسال بیشترین سفرهای نوروزی را داشتیم و بیش از 100 میلیون سفر در ایام نوروز صورت گرفته است. بنابراین نوع برگزاری این همایش خیلی ها را که علیه دولت و این برنامه شایعه سازی کردند روسیاه کرد.

مرتضی تمدن: تا ساعت 17 ،  3715 نفر برای شورای شهر تهران ثبت‌نام کردند

مرتضی تمدن استاندار تهران نیز درساعات آخر ثبت نام  با حضور در فرمانداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا ساعت 17 روز اول اردیب 3 هزار و 715 نفر در 16 شهرستان استان تهران و 2 هزار و 983 نفر در دهیاری‌ها به عنوان داوطلبان شوراهای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت صلاحیت داوطلبان شوراها تا 28 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد و نتیجه آن در همین تاریخ به هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در مجلس ارسال می‌شود.

وی گفت:‌ نتیجه قطعی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر و روستا 13خردادماه امسال رسماً اعلام می‌شود.

استاندار تهران گفت: داوطلبان شوراهای شهر و روستا 16 خردادماه امسال می‌توانند تبلیغات خود را رسماً آغاز کنند.

تمدن تصریح کرد: این تبلیغات تا 24 ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

استاندار تهران همچنین درباره ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست جمهوری نیز به خبرنگاران گفت: 17 اردیبهشت‌ماه جاری ثبت‌نام از داوطلبان آغاز می‌شود و صلاحیت داوطلبان نیز تا سوم خرداد اعلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری به مدت 20 روز فرصت تبلیغ دارند.

تمدن با ابراز خرسندی از روند ثبت‌نام داوطلبان شورای شهر و روستا ادامه داد:‌ داوطلبان دارای تحصیلات لیسانس 56 درصد، مدرک فوق لیسانس 31 درصد، فوق دیپلم کمتر از 1 درصد و دکترا تا 10 درصد در انتخابات حضور دارند.

وی یادآور شد: از 25 تا 45 سال 69 درصد، 46 تا 60 سال 27 درصد و 61 تا 75 سال 4 درصد را به خود اختصاص داده‌اند که از این میان 80 درصد متأهل هستند.

*حضور پررنگ وزرای پیشین دولت در فرمانداری تهران در آخرین روز 

حمید بهبهانی وزیر سابق راه و ترابری، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی وزیر سابق کار، رضا تقی‌پور وزیر سابق ارتباطات، اسکندری وزیر سابق کشاورزی همچنین محمدعلی‌آبادی رییس کمیته ملی المپیک، علی ذبیحی قائم مقام وزیر نیرو در دولت نهم ،محمدمهدی مفتح عضو شورای مرکزی جامعه  اسلامی مهندسین، احمد نیک فر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین ،بیت الله  بدرلو سخنگوی جمعیت آبادگران جوان ،طاهره رحیمی عضو شورای مرکزی جامعه زینب (س) ، علی محمد غریبانی عضو شورای مرکزی جبهه اصلاحات، یوسف نژاد نماینده اصلاح طلب مجلس هشتم، مرتضی حاجی  وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات، حسین قلی زاده شهردار منتخب ری، سید هادی هاشمی رییس سابق پلیس راهور تهران بزرگ، حسین هاشمی سخنگوی ستاد سوخت و حمل و نقل ریاست جمهوری از جمله کاندیداهای شناخته شده چهارمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر روستا بودند.

این دوره از ثبت نام شوراها نیز با حضور پررنگ فرزندان شهدا همراه بود؛علی کشوری فرزند شهید خلبان کشوری و مهدی تندگویان فرزند شهید تندگویان، صدیقه حکمت همسر شهید بابایی و حمیدرضا رحیمی از اسرای جنگ تحمیلی نیز خواستار رفتن به ساختمان بهشت شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها