‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۸۱۲۱
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
محمد جواد لاريجاني در گفتگوي ويژه خبري:
برنامه گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با حضور جواد لاریجانی به بررسي چرايي مهم بودن انتخابات رياست جمهوري ايران براي دوست و دشمن پرداخت.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ برنامه گفتگوي ويژه خبري امشب(چهارشنبه) با حضور محمد جواد لاريجاني آغاز شد.

این تحليلگر و نظريه پرداز سياسي در برنامه گفتگوي ويژه که از دقایقی پیش روي آنتن شبکه دو سيما رفت؛ چرايي مهم بودن انتخابات رياست جمهوري براي دوست و دشمن نيز مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

بررسي شگردهاي امپراتوري رسانه‌اي ضد ايراني براي ايجاد فتنه انگيزي در انتخابات رياست جمهوري و راه‌هاي تحقق حماسه سياسي در جريان انتخابات آتي رياست جمهوري از دیگر موضوعات مورد بررسی در این برنامه است.



مهم ترین محورهای سخنان جواد لاریجانی به شرح زیر است:

** انتخابات در جمهوری اسلامی مهم است، نطام ما بر سه رکن اساسی استوار است که حتی با رفراندوم هم قابل تغیی نیست، حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رای مردم سه رکن اساسی است؛ اماذ هیچکدام از اینها آنقدر مهم نیست که نیاز به حماسه داشته باشد.

** در این انتخابات یک امر حیاتی مورد تهدید است و به همین دلیل ما نیازمند خلق حماسه هستیم.

** غرب بدنبال بر سرکار گذاشتن افراد سکولار با بچسب اسلامی در ایران است و این فعالیت از سال 76 بطور گسترده انجام شد و ماهیت اصلی آن در سال 88 خود را آشکار کرد که با تدبیر رهبری این فتنه خنثی شد و مردم حماسه ای را ایجاد کردند.

**رهبری در فتنه 88، جلوی یک کودتای تمام عیار ایستاد و آن را شکست داد و تمامی وجوه ولایت فقیه در فتنه 88 به مردم نشان داده شد، رهبر انقلاب مثل بقیه یک رای دارد اما نقش مسئولیتش عظیم و فراگیر است بطوریکه در دفع فتنه 88 این نقش عیان تر شد. نقش رهبری را با تعداد رای نمی سنجید.

**ما در انتخابات 88 شاهد خیانت برخی نامزدها بودیم که منافع ملت ا به خطر انداخت اما غرب بعد از خنثی شدن این نقشه های خود نقشه های جدیدی دارند؛ استراتژی غرب برای انتخابات آتی، کشاندن اغتشاشات به پیش از انتخابات است.

**جمهوری اسلامی هم مبتنی بر اسلام هست و هم مبتنی بر دموکراسی که برای غبر بسیار خطرناک است و ما باید غبطه بخوریم که نتوانستیم مدل حکومت خود را بخوبی به دنیا برسانیم .

** حماسه در سال جاری، حماسه ای حقیقی و مبتنی بر بصیرت، تدبیر و تعقل است.

** نق زدن درباره صلاحیت کاندیداها از الان، نشانه های برنامه های دشمن است چراکه مقطع کنونی زمانی برای بحث درباره صلاحیت ها نیست و این ها نشانه توطئه دشمن است.

** مردم در انتخابات بیشتر از یک رای دارند و باید با بصیرت وارد شوند.

** نامزد انتخابات باید قانون اساسی را خوب بداند نه اینکه تفسیر خود را از آن داشته باشد، مملکت ما نیاز به منجی ندارد و وظیفه رئیس جمهو کاملا نیاز است، اگر ما متواضعانه پیش برویم و قدر ولی امر خود را که بسیار ارزشمند است را بدانیم تا حماسه بزرگی در انتخابات خلق شود. حماسه درگیری با دشمن است و نه درگیری با خودی.

** افرادی که  سخنان آنان بوی دعوا، نق زدن و حرف های عقلایی است برای برای عرصه انتخابات ریاست جمهوری مناسب نیستند، این انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور است نه انتخاب فیلسوف و یک نامزد انتخابات باید درباره مسائل روز کشور برنامه داشته باشند.

** این از افتخارات نطام ما است که مشروعیت جهانی دارد انتخابات آن رصد می شود، اما غرب در انتظار این است که برنامه ها و توطئه هایشان چگونه پیش می رود اما آنان مجبورند بعد از انتخابات و در 6 ماه آتی رفتار خود با جمهوری اسلامی تغییر بدهند و یا حداقل در ظاهر رفتار خود تغییر ایجاد کنند.

** نقش رهبری در پاسداری از رای مردم، مشارکت مردم و نقش ایشان در نطام دموکراسی دینی بسیار نقش اساسی است و نباید آن را با اینکه رهبر تنها یک رای دارد، تفسیر کرد چراکه نقش ایشان بیش از داشتن یک رای است.

** در این انتخابات قانون مبنا است و هرگونه اظهارات و تفسیر شخصی از انتخابات، تردید ایجاد کردن در سلامت برگزاری انتخابات و ... اجاد تنش می کند و باعث دشمن شادی ما می شود.

** انتخابات ناموس نظام است، برخی درباره زمان انتخابات میخواستند تغییر ایجاد کنند که با مخالفت رهبری مواجه شدند و رهبری دباره اجرای انتخابات فرمودند همه چیز باید در چارچوب قانونی آن انجام شود.

** اگر صلاحیت کسی رد شد، وطن پرستی او ایجاب می کند که سکوت کرده و به تصمیم قانون تن در دهد و این می شود نقش آفرینی در حماسه سیاسی، که اگر عکس این امر اتفاق بیفتد دشمنان تلاش می کنند از آن برای نقشه های خود استفاده کنند.

** در انتخابات 92 باید مرافبت های ما قبل از انتخابات باشد و به رهنمودهای ولی فقیه دقت کنیم، درباره مراقبت های پس از انتخابات بر عهده مجریان قانون است که در سال 88 تجربه دیدند.


** منطقه امروز بسیار آماده است و مشروعیت نظام قابل اذعان و دموکراسی آن مورد اعتراف است و دشمنان ما باید یک گام به عقب بروند و موفقیت در انتخابات ایران دارای ارزش و بار امنیتی است و برای ما ایجاد امنیت بالاتر و حاشیه امن می کند و شاید اگر دشمن تلاش نمی کرد و تبلیغات نداشت این انتخابات به اهمیت کنونی نمیرسید.

** غرب بعد از سقوط شوروی استراتژی تعریف کردند که کلوپی از کشورهای غربی با رهبری آمریکا و حمایت مالی صهیونیست تشکیل شود و حکومتی جهانی ایجاد کنند.

** ما خواستار حکومت دموکراسی بر پایه اسلام است که مدلی ارزشی است؛ یک تجربه عظیمی آغاز شد تشکیل نظام سیاسی مدنی بر پایه مردم سالاری دینی، که توفیق جمهوری اسلامی تهدیدی بزرگ برای جهانگشایی غربی است و تجربه ما بای جهان ارزشمند است چراکه جلوی جهانگشایی غرب را می گیرد و تجربه ما دارای مبنای فکری است و اسلام بسیار قدرتمند است و دینی زنده است و دلیل اسلام هراسی کنونی غرب این است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها