أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۲۹۳۳۰
زمان انتشار: ۰۸:۰۷     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
بر اثر ریزش معدن سرب و روی کوشک در شهرستان بافق، دو کارگر معدنچی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق شامگاه شب گذشته، براثر ریزش معدن سرب و رویی کوشک بافق، دو کارگر معدنچی در حین فعالیت در تونل زیرزمینی در زیر آوار محبوس شده و جان خود را از دست دادند.

این دو کارگر به نام‌های جواد غنی‌پور و حسین زراشکی هر دو اهل شهرستان بهاباد هستند که در شیفت عصر معدن کوشک مشغول کار بودند.

با بروز این حادثه در نخستین ساعات شب گذشته، نیروهای امدادی و پلیس، در محل حادثه حاضر شدند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

همچنین مسئولان بافق از جمله فرماندار، بخشدار و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی این حادثه در محل معدن کوشک حاضر شدند.

مدیرعامل معدن سرب و روی کوشک بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در طول 60 سال گذشته در این معدن چنین حادثه‌ای اتفاق نیفتاده است و بروز این اتفاق خارج از تصور است چرا که همه جوانب ایمنی و اصولی آن توسط کارگران در این معدن رعایت می‌شود.

علی محمدی با تسلیت در گذشت این دو کارگر به جامعه کارگری و خانوده آنان افزود: از نظر معدنکاری این اتفاق در جایی رخ داده است که احتمال حادثه در آن صفر است.

وی تصریح کرد: علت ریزش معدن از سوی کارشناسان در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

رئیس ادراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق که به همراه ناظر این اداره به عمق تونل و محل حادثه برای بررسی علت آن رفته بودند پس از خروج از تونل گفت: علت این حادثه به زودی از سوی کارشناسان اعلام می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اما علت این حادثه را سقوط از ارتفاع 40 متری به داخل تونل اعلام کرد.

به گزارش فارس، معدن سرب و روی کوشک در فاصله 45 کیلومتری بافق قرار دارد که در حال حاضر به دو صورت روباز و تونل از آن سنگ استخراج  می شود. این معدن 200 متر عمق دارد و در آن 40 کیلومتر تونل حفر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها