کد خبر: ۱۲۹۳۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
اولین همایش حیات طیبه (دعوت مردمی از سعید جلیلی برای حضور در عرصه انتخابات) با حضور فعالان فرهنگی و سیاسی شهر مقدس مشهد برگزار شد.
به گزارش 598 به نقل از ستاد مردمی حیات طیبه – دعوت از جلیلی در انتخابات، همایش دعوت مردمی از سعید جلیلی برای حضور در عرصه انتخابات،‌ که شامگاه یکشنبه در مسجد صنعتگران مشهد برگزار شد، علاوه بر دو تن از چهره‌های فرهنگی مشهد، یکی از اعضای ستادمردمی حیات طیبه نیز به تشریح مبانی و مواضع این ستاد پرداخته و نماینده بیش از 50 مسجد مشهد، نامه دعوت مساجد از دکتر جلیلی را قرائت کرد.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام صرافیان، امام جماعت مسجد نمونه صنعتگران و مدرس تفسیر قرآن، با قرائت بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره رئیس جمهور اصلح، ایمان و اعتقاد به خدا و انقلاب و قانون اساسی و مردم را یکی از مهمترین ویژگی‌های رئیس جمهور عنوان کرده و افزود: از ویژگی‌های رسول اکرم(ص) در قرآن کریم این است که «یؤمن بالله و یؤمن بالمومنین» یعنی به خدا اعتقاد و به مؤمنین اعتماد دارد.

بنابراین گزارش پس از سخنرانی کوتاه این استاد قرآنی مشهد، جواد شیخ الاسلام شاعر جوان مشهدی به شعرخوانی پرداخت.

همچنین در این همایش قرائت بیانیه فعالان فرهنگی بیش از 50 مسجد مشهد، با حضور نماینده مسجدی‌ها حجت الاسلام جعفری امام جماعت مسجد حضرت زینب (س) صورت گرفت.

بنابراین گزارش همچنین مستند کوتاه «یک تجربه شیرین» محصول واحد فرهنگی مجمع مطالبه مردمی مشهد پخش شد. این مستند که به بازخوانی خاطرات دست اندرکاران ستاد مردمی جلیلی در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی می‌پردازد به کارگردانی محمدمهدی خالقی، مستندساز مشهدی و خالق آثاری چون «پوستین وارونه» و «پایان فراموشی» تهیه شده بود و به مدت 13 دقیقه روایتی از حال و هوای فعالان فرهنگی سیاسی مشهد در سال 82 ارائه داد. سلامت، گفتمان محوری و پرهیز از خودنمایی، از ویژگی‌هایی بود که راویان این مستند برای جلیلی در ایام رقابت انتخاباتی مجلس ششم و هفتم بر می شمردند.

در ادامه این همایش همچنین مجری برنامه، زندگی‌نامه جلیلی را بر اساس متنی که در نشریه «حیات طیبه» آماده شده بود قرائت کرد.

در این همایش همچنین خلیل موحدی، از راویان دفاع مقدس و فعالان سیاسی مشهد، سخنرانی کرد. موحدی با اشاره به آیه شریفه «الشیطان یعدکم الفقر و یامرکم بالفحشا» گفت: یکی از ترفندهای شیطان این است که قدرت دشمن را زیاد جلوه می دهد و ما را از مقابله با دشمن می ترساند.

مدیر حسینیه قرآن و عترت مشهد مقدس در ادامه به تغییرات نرم و تدریجی جامعه بشری اشاره کرد و افزود: در این سه دهه که از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد ارزشهای بزرگی را به دست آورده ایم. توطئه های خطرناکی علیه این نظام انجام شده است که هر کدام به تنهایی قدرت متلاشی کردن یک نظام را دارد، اما ما همچنان رو به پیشرفت هستیم و راه انقلاب را ادامه می‌دهیم.

این جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه با بیان این که اگر کوهنوردان در میانه راه برگردند و به راهی که آمده‌اند نگاهی بیندازند با شوق و انرژی بیشتری به راه خود تا قله ادامه می‌دهند، اضافه کرد: کسی می‌تواند نقش خود را درست عمل کند که جهادی عمل کند. ما اگر بدانیم این نظام و ولایت فقیه چه به ما داده است حتما جهادی عمل می‌کنیم. اگر بدانیم رأی‌مان درست است باید جامعه را به سمت آن ببریم.

خلیل موحدی همچنین افزود: جامعه اسلامی دو رکن بیشتر ندارد: امام و امت. جلوه ولایت به خاطر حضور من و شماست وگرنه در ابتدا علی (ع) نیز به خاطر این که مردم حضور نداشتند از حکومت کنار گذاشته شد. اولین چیزی که رهبری از ما خواسته‌اند حضور حداکثری است و ما باید بریا تحقق این مطالبه موعظه خدا را بشنویم که: «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی».

پس از سخنان موحدی، کلیپی شامل بیانات از مقام معظم رهبری درباره «حیات طیبه» و ویژگی‌های مطلوب برای نامزدهای انتخاباتی پخش شد.

در انتهای مراسم، سعید خورشیدی نماینده ستاد مردمی حیات طیبه پشت تریبون قرار گرفت و با تاکید بر این که ستاد حیات طیبه نه ستاد انتخاباتی جلیلی بلکه ستاد مردمی دعوت از حضور ایشان است، دو وظیفه مهم گفتمان سازی و کشاندن اصلح به صحنه را تکلیفی دانست که اعضای این ستاد قبل از تکالیفی چون حمایت از اصلح بر دوش نیروهای انقلاب می بینند.

خورشیدی با بیان این که میان ما و همه جریانات و کاندیداهای معتقد به گفتمان انقلاب از جمله جبهه پایداری قرابت بسیاری وجود دارد، حضور کاندیداهای انقلابی همچون لنکرانی، سبحانی، زاکانی و دیگران را اتفاقی مثبت و مصداق عمل به وظیفه دانست و افزود: به نظر ما پرونده نامزدهای انتخابات در پایان ایام ثبت نام بسته می شود و به نظر ما نیروهای حزب اللهی نباید عجله ای برای تعیین قطعی نامزد خود داشته باشند.

وی تاکید کرد از نظر ما حقیقتاً پایداری بر سر کشاندن اصلح به صحنه جواب می دهد و همچنان در حال انجام تکلیف خود هستیم. خورشیدی با بیان این که در هر صورت ما گفتمان سازی خود را انجام داده ایم، بالا بردن توقع مردم و نیروهای انقلاب از تراز رییس جمهور مطلوب را یکی از اهداف ستاد حیات طیبه عنوان کرد.

نماینده ستاد مردمی حیات طیبه افزود: البته ارزیابی ما این است که ان شاء الله شاهد حضور آقای جلیلی در صحنه خواهیم بود.

وی در پایان به تشریح ویژگی‌های سعید جلیلی از جمله نقاط قوت گفتمانی و معرفتی، سابقه مدیریت عالی ملی در دبیرخانه شوری عالی امنیت ملی و درگیری با مقولات متنوع سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در این دبیرخانه، نگاه فرهنگی و نداشتن سیاست زدگی، سلامت و قاطعیت و … پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
حضور همزمان باقری لنکرانی و جلیلی در انتخابات بی معناست . باید با هم باشند و پشتیبان هم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جلیلی میگه اقا نمیخوام بیام،شما براش برنامه میگیرین
اینطور که معلومه براش ثبت نام هم میکنید بعد براش کار میکنید بعد که رئیس جمهور شد میگید بیا
جلیلی میگه من اصلا نیومده بودم،ثبت نام نکردم چی شد رئیس جمهور شدم
این است قصه تکلیف
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها