يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۱۶۰۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سخنان وزیر اطلاعات با بیان اینکه کلمات تفرقه آور و کفرآفرین به مصلحت جامعه نیست گفت: کسانی که تنها چند ماه از مسئولیت آنها باقی مانده بهتر است احتیاط بیشتری در کلمات داشته باشند.
به گزارش مهر، حسن روحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اظهارات وزیر اطلاعات در خصوص سید محمد خاتمی و اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: من اعتقاد دارم در شرف یک انتخابات بسیار مهمی هستیم و باید آن را با حضور پرشکوه مردم به یک حماسه سیاسی تبدیل کنیم هرگونه کلمات تفرقه آور، اختلاف انگیز و شکاف آفرین به مصلحت جامعه ما نیست.
 
وی افزود: افرادی که از مسئولیت آنها چند ماه بیشتر باقی نمانده است خوب است که احتیاط بیشتری در کلمات داشته باشند.
 
روحانی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره برنامه مشخص پرونده هسته ای ایران و برنامه های وی برای آینده پرونده هسته ای گفت: پرونده هسته ای ایران باید از طریق مذاکره به حل و فصل برسد. با توجه به این که در این زمینه تجربه کافی دارم و صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای در شورای حکام در زمان من به اثبات رسیده است امید فراوان دارم با ایجاد اجماع در کشور و تلاش فعالان سیاسی پرونده را در مسیر درست قرار دهم.
 
وی ادامه داد: مسیر درست پرونده هسته ای ایران این است که فعالیت هسته ای کشورمان صلح آمیز است و بودن این پرونده در شورای امنیت مفهومی ندارد.
 
این کاندیدای رایست جمهوری همچنین در این باره که اگر هاشمی به عنوان کاندیدا ثبت نام کند از انتخابات کنار خواهد کشید گفت: ظرف چند روز آینده معلوم می شود که آقای هاشمی ثبت نام می کنند یا خیر ولی من فکر نمی کنم ایشان ثبت نام کنند.
 
وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه مشکلات کشور را امنیتی عنوان کرده است اظهار داشت: اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی آمده و گاهی رئیس جمهوری به تنهایی قادر نیست به همه مسایل بپردازد.
 
روحانی افزود: رئیس جمهور نباید تنها به اختیارات قانون اساسی اکتفا کند. رئیس جمهور مقام دوم کشور است و می تواند بر پایه تعامل با سایر قوا و نزدیکی با سیاست های کلی نظام با حضور فعالش در جمع و با گسترش همکاری با مجلس بسیاری از مشکلات موجود را از طریق تعامل حل و فصل کند.
 
وی همچنین در خصوص مهار تورم و رونق کسب و کار نیز گفت: بنده دو برنامه کوتاه مدت سه ماهه و میان مدت 4 ساله در این زمینه دارم معتقدم با ایجاد یک دوره تنفس قادر خواهم بود کلیه بنگاه های تولیدی را رونق ببخشم و با رونق بنگاه های تولیدی نیز می توانیم با گرانی بجنگیم و در زمینه اشتغال شرایط را فراهم کنیم.
 
روحانی در پاسخ به این سوال که آیا نامزد نهایی اصلاح طلبان خواهد بود بیان کرد: همان طور که قبلاً اعلام کردم یک فرد اعتدال گرا هستم و همواره با اصلاح طلبان معتدل و اصولگرایان معتدل روابط صمیمی و خوب داشته ام و در همه سمت ها از اصولگرایان و اصلاح طلبان استفاده کردم امیدوارم در جذب آرای معتدلین جامعه موفق باشم.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: اولین قدم برای برداشتن بار سنگین مسئولیت اجرایی کشور را امروز برداشته ام. من نسبت به بزرگی و سنگینی این کار آگاهی کامل دارم.
 
وی با اشاره به اینکه این مسئولیت سنگین کسی را می طلبد که نظام سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور به ویژه نظام اقتصادی را به خوبی بشناسد و از آنجا که در شرایط فعلی راه گشودن گره اقتصادی کشور از گذرگاه سیاست خارجی می گذرد باید در صحن سیاست خارجی و ساماندهی راه حل آنها تخصص لازم داشته باشد.
 
روحانی تصریح کرد: من با آگاهی از همه مشکلات و خطرات با همه توان، سابقه و آبرویم آماده ام تا با امید و گفتمان نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق جامعه، تعامل سازنده با جهان راستی و درستکاری را به مردم عرضه کنم و قدمی برای سامان امور مردم و بهتر شدن وضعیت مردم بردارم.
 
وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم معضلات اساسی اقتصاد کشور و حتی سایر بخش ها معلول دو عامل اصلی است که اول ضعف مدیریت به ویژه مدیریت اقتصادی به دلیل از بین بردن نهادها و ساز و کارهای فعلی و هماهنگ ساز در نظام اجرایی کشور، جانشین شدن تصمیم فردی به جای عقل جمعی ، از بین بردن جرات و مسئولیت پذیری در مدیران عالی و میانی کشور، گسستگی بین نظام اجرایی با نخبگان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، عدم استفاده از مشورت فعالان اقتصادی کشور، برکناری مدیران و کارکنان کارآمد، تضعیف اعتماد عمومی با ارایه آمار و ارقام غیردقیق در تشدید تحریم ها از سوی شورای امنیت و تحریم های یک جانبه برخی از کشورها و چالش های بین المللی و منطقه ای و در مجموع بی تدبیری ها بوده است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: از سال 1384 تا امروز در اکثر شاخص ها اقتصاد کشور با پسرفت مواجه بوده است، رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری، نرخ تورم، نرخ ارز، بیکاری و حتی عدالت در زمره این شاخص ها بوده اند.
 
به گفته روحانی جدیدترین گزارش بانک مرکزی تصریح دارد که قدرت خرید کارمندان و کارگران به مراتب کاهش یافته و طبق همین گزارش دهک ثروتمند، ثروتمندتر شده است.
 
وی گفت: اعتقاد دارم در 4 سال آینده هدف اصلی دولت در اقتصاد خرد باید بهبود وضعیت معیشت مردم باشد و این بهبود از طریق دو راهبرد می تواند حاصل شود. راهبرد تولید ثروت ملی و راهبرد توزیع عادلانه ثروت ملی.
 
این کاندید ریاست جمهوری با اشاره به اینکه راهبرد تولید زمینه افزایش سرانه و رشد تولید فراهم می کند بیان کرد: راهبرد دوم در اثر سیاست های پولی نامناسب وجود دارد.
 
وی وجود صدها پروژه ناتمام را ناشی از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی را مجدداً احیا می کنم.
 
روحانی ادامه داد: در چند زمینه ای که برای مردم اهمیت دارد مانند گرانی، بیکاری، مسکن، یارانه، موضوع سلامت برنامه دقیق، کوتاه و بلند مدتی را تنظیم کرده ام که تقدیم ملت ایران خواهم کرد.
 
وی با بیان اینکه باید دست در دست هم دهیم و نگذاریم ایران مان ویران و بهارمان زمستان شود، بیان کرد: آماده ام تا با همراهی پرشور ملت و در کنار جمعی برگزیده از اندیشمندان و راست گفتاران طعم شیرینی دولتی بایسته را برای ملتی شایسته به ارمغان آورم.
 
وی تصریح کرد: آشتی با نخبگان، مدیران لایق، بازگشت آنها، پایان فرقه گرایی و پایان انزوای خبرگان جامعه که نتیجه آن کارآمدی دولت و دولتی کارآمد خواهد بود، همچنین آشتی با مردم و همه آنها که دلسوز نظام و کشورند و آشتی با جهان و تعامل سازنده و دیپلماسی فعال جهت پایان فشارهای ظالمانه بر ملت ایران به آشتی است که با مشارکت همه بزرگان نظام دست یافتنی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
salimi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقای روحانی بدانند در زمان ایشان وا از نظر هسته ای داشتیم تحقیر می شدیم و بیشتر تصاویر حاکی از خوش و بش ایشان و دولت خاتمی با انگلیس و 5+1 می باشد.
ضمنا وزیر محترم اطلاعات تنها وزیر این دولت نیست که یک ماه به پایانش مانده بلکه وزیر این ملت است و وظیفهاش روشنگری است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها