يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۲۱۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
محمود نبویان در نشست سیاسی در ‌دانشگاه بوعلی:
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: خانواده هاشمی قانون‌گریز است و من از هاشمی می‌پرسم شما که قانون را قبول ندارید چرا می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید؟

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌محمود نبویان در نشست سیاسی در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برنامه جبهه پایداری برای اجرای عدالت چیست؟ اظهار داشت: اجرای عدالت سال‌ها و ده‌ها سال به طول می‌کشد.

وی ادامه داد: تا وقتی که منافع شخصی خود را پیگیری می‌کنیم به دیگران ظلم می‌شود و عدالت صد در صدی در جامعه ایجاد نمی‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: تنها برنامه درست برای اجرای عدالت فقط برنامه اسلامی درست است چون در برنامه‌های انسانی احتمال خطا وجود دارد اما تنها گفتمان خطاناپذیر، اسلام است.

وی اضافه کرد: عدالت اگر در قالب دین اسلام و فرمان خدا عمل شود محقق خواهد شد.

نبویان در ادامه به پرسشی در خصوص شاخصه‌های تمدن اسلامی اینگونه پاسخ داد و بیان داشت: تمدن‌های اسلامی شاخص‌های مختلفی دارد و چون اسلامی است همه شاخص‌ها باید در راستای ارزش‌های اسلامی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید در راستای شاخص‌های اسلامی ایجاد شود و دانشگاه‌ها، جامعه و بانکداری ما اسلامی نیستند که شاخصه‌های آنها باید در تمام ابعاد اسلامی شود.  

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: رشد و توسعه تکنولوژیکی ارکان تمدن اسلامی است و باید مد نظر باشد.

*فشارهای غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران مصداق بی‌عدالتی

وی در ادامه به فشارهای غرب در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد و آن را مصداقی از بی‌عدالتی دانست.

نبویان تصریح کرد: غرب در حالی که خود بمب اتمی دارد در برابر برنامه صلح آمیز ایران با اعمال تحریم‌ها و فشارهای مختلف صف‌آرایی کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مذاکره با آمریکا به شرطی است که آنها با عدالت با ما رفتار کنند تاکید کرد: آمریکا پول‌های ایران را از اول انقلاب بلوکه کرده و نمی‌دهد به طوری که صدها میلیارد دلار پول نفت ما را در بانک‌های خارجی بلوکه شده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: آمریکا بعد از اینکه شاه از ایران فرار کرد او را پناه داد و تمام خریدهای نظامی انجام شده توسط شاه را انبار کرده و به ما تحویل نمی‌دهد و در این شرایط خواهان مذاکره هستند.

وی اضافه کرد: آمریکا بعد از انقلاب گروه‌های تروریستی چون کومله را در کردستان، خلق عرب را در خوزستان و خلق ترکمن را علیه مردم ایران ایجاد کرد و هشت سال جنگ را با حمایت‌های نظامی شرق و غرب و پول‌های کویت به ایران تحمیل کرد.

نبویان افزود: مردم ایران زیر بار سلطه و زور نمی‌روند و مذاکره شرایط عدالت‌‌‌‌طلبانه دارد پس باید مثل دو کشور پشت میز مذاکره بنشینیم چون تعامل ما با دنیا بر اساس انسانیت است.

وی در ادامه به سئوال دیگری مبنی بر اینکه وحدت بهتر است و جبهه پایداری برای وحدت با دیگران چه برنامه‌ای دارد؟ پاسخ داد: جبهه پایداری معتقد است که وحدت باید حول سه محور خدمت صادقانه به مردم، اخلاص نسبت به خدا و تبعیت از رهبری باشد و این سه شاخص اصلی جبهه پایداری برای ایجاد وحدت است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: هر کس و گروهی این سه شاخص وحدت را نداشته باشد او را قبول نداریم وحدت باید حول شاخص‌ها و ارزش‌های اسلامی، مردم و رهبری ایجاد شود. ‌

وی در ادامه به پرسش دیگری درباره اینکه جبهه پایداری از اسم سعید جلیلی سوء استفاده کرد و چرا باقری لنکرانی را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرده است؟ تصریح کرد: جبهه پایداری در ابتدا تعداد 35 نفر را در نظر گرفت و بعد از انجام کارهای کارشناسی تعداد چهار نفر باقی ماندند.

نبویان تأکید کرد: جبهه پایداری در انتها از بین چهار نفر که فتاح، میرکاظمی، جلیلی و باقری لنکرانی را تشکیل می‌داد با انجام جمع‌بندی‌ها به شخص باقری لنکرانی رسید، هرچند این افراد هیچ کدام قدرت‌طلب نبودند.

*احزاب در ایران به دنبال قدرت‌طلبی هستند

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات واجب و تکلیف شرعی است و در واقع جبهه پایداری به تحزب و گروه‌های سیاسی اعتقادی ندارد و در ایران ثابت شده که احزاب کاربردی ندارند چون آنها به دنبال قدرت‌طلبی هستند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه رأی دادن به فرد اصلح واجب شرعی است گفت: رأی به غیر اصلح و ائتلاف با آن حرام است و در واقع اصلح با غیر اصلح نمی‌تواند ائتلاف کند چون حرام است.

وی اضافه کرد: باقری لنکرانی تیم قوی اقتصادی دارد و در حال حاضر برنامه اقتصادی او را تدوین می‌کنند البته جلیلی فردی توانمند است اما او قبلاً سابقه وزیر نداشته در صورتی که رئیس جمهور باید فردی باشد که در کابینه فعالیت کرده و بتواند امور اجرایی را اداره کند.

نبویان افزود: جبهه پایداری برای جلیلی احترام قائل است چرا که او پرونده هسته‌ای را خوب هدایت می‌کند و با توانایی‌هایی که دارد بعد از تشکیل دولت می‌تواند وزیر خارجه شود.

وی در ادامه در پاسخی در مورد گرانی‌ها  گفت: ‌ما منکر مشکلات و گرانی‌ها در کشور نیستیم.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: با عامل تحریم‌ها فشارهای زیادی به کشور وارد شده اما دولت در کنترل مسائل بی‌عرضگی کرد اما باید همه مسئولان برای حل مشکلات تلاش کنند. 

وی ادامه داد: تک تک مردم ایران از مسئولانی مانند من بهتر هستند و این حرف که مردم از حاکمیت ناراضی هستند را قبول ندارم.

نبویان اضافه کرد: همه می‌دانند که در کشور گرانی وجود دارد لذا دولت که مسئول امور اجرایی است باید مشکلات را حل کند.

نبویان به پرسشی درباره اینکه جبهه پایداری هم اهل قهر است ابراز داشت: در کشور ما همه وزرا و روسای جمهور اهل قهر هستند و مجلس هفتم در زمان خود قهر کرد و احمدی‌نژاد نیز قهر کرد.

*هر کس بگوید نظر رهبری با من است، دروغگوست

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه هاشمی ورود خود به انتخابات را منوط به رهبری دانسته است بیان داشت: رهبری اعلام کرده هیچ کس حرف خود را به من مستند نکند و رأی من مخفی است و به نظر من هر کس بگوید نظر رهبری با من است دروغ می‌گوید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با بیان اینکه هاشمی به عملکرد خانواده خود در جامعه نگاه کند تصریح کرد: خانواده هاشمی قانون‌گریز است و همسر هاشمی در انتخابات سال 88 گفت من به موسوی رأی دادم اگر رأی نیاورد بیرون بریزید که این دستور به اغتشاش بود.

وی ادامه داد: همه خانواده هاشمی اغتشاشگر هستند و قانون را قبول ندارند، من از هاشمی می‌پرسم شما که قانون را قبول ندارید چرا می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید.  

نبویان در بخش دیگری از سخنان خود به خاتمی اشاره کرد و اذعان داشت: خاتمی که می‌گفت تقلب شده آیا قانون تغییر کرده و یا اینکه شورای نگهبان عوض شده که می‌خواهد وارد انتخابات شود که تقلب شود.

وی اضافه کرد: سال 88 در کشور تعداد 46 هزار صندوق رأی داشتیم که موسوی در 45 هزار صندوق رأی نماینده داشت و احمدی‌نژاد در 30 هزار صندوق و کروبی در 13 هزار صندوق رأی، نماینده داشتند اگر تقلبی شده بود چرا نمایندگان کاندیداها موردی را گزارش نکردند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه با اشاره به اینکه همسر موسوی استدلال می‌کرد چون موسوی ترک‌زبان است همه ترک‌ها به او رأی دادند خاطرنشان کرد: همسر موسوی چون لر است می‌گفت لرها هم به داماد خود رأی دادند و آنها بر این اساس ادعای پیروزی در انتخابات را داشتند.

وی در ادامه به پرسش دیگری مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص هدفمندی یارانه‌ها چیست؟ ابراز داشت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها از ضروریات کشور بود که انجام شد و باید این طرح تداوم یابد.

نبویان گفت: در اجرای هدفمندی یارانه‌ها نسبت به بخش تولید و اختصاص درآمد به این حوزه ضعیف عمل شد که تحریم‌ها در عدم تخصیص سهم بخش تولید از هدفمندی یارانه‌ها با توجه به کاهش درآمد دولت موثر است.

وی ادامه داد: تحریم‌های بانکی و عدم جابه‌جایی ارز و در کنار آن فشارهای خارجی عدم تدبیر دولت در حمایت از تولید داخلی به این بخش آسیب وارد کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان در پاسخ به اینکه آیا بصیرت شما بیشتر است یا رهبری؟ نیز گفت: بصیرت مقام معظم رهبری از همه بیشتر است و ایشان گفتند که نظر احمدی‌نژاد به من نزدیک‌تر از نظر هاشمی به من است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
قانون گریزی تا لندن.............
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها