أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۳۲۱۹۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
صرب‌های ساکن کوزوو در نامه‌ای از رهبران روسیه برای برقراری نظم در منطقه و اجرای قطعنامه شورای امنیت در مورد کوزوو و حمایت از آنها و دولت بلگراد در برابر اعمال فشارهای آمریکا و ناتو کمک خواستند.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، صرب‌های ساکن کوزوو در نامه‌ای برای دولت فدراسیون روسیه خواستار دفاع از نظم قانونی در این منطقه و کمک به اجرای قطعنامه شماره 1244 شورای امنیت سازمان ملل در مورد کوزوو شدند.

در این نامه تاکید شده است: ما از شما درخواست می‌کنیم تا به ما و دولت بلگراد برای برقراری نظم مبتنی بر قانون اساسی جمهوری صربستان در منطقه کوزوو و رعایت مفاد قطعنامه 1244 شورای امنیت در برابر اقدامات مقامات واشنگتن، مقامات بروکسل و پریشتینا که تلاش می‌کنند تصمیماتی را به نفع خویش بر صربستان تحمیل کنند، کمک کنید.

در این نامه همچنین یادآوری شده است که صرب‌های ساکن کوزوو برای رسیدن به حقوق اساسی خویش، افتخار و عزت ملی صربستان و مقابله با اعمال فشارهای سیاسی-نظامی و اقتصادی و روانی بر ملت صرب همچنان مبارزه خواهند کرد. 

در اواسط ماه آوریل "ایویتسا داچیچ" نخست وزیر صربستان و همتای وی از جمهوری خودخوانده کوزوو توافقنامه‌ای در زمینه عادی سازی روابط در بروکسل امضاء کردند که محتوای این توافقات هنوز منتشر نشده است. این توافقات در پی 10 دور مذاکرات طرفین در حضور "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به امضا رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها