يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۲۱۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از  پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمد رضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در شانزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان بسيجي ممتاز، مبتكر و مخترع كه در اردوگاه شهيد باهنر تهران با حضور دانش آموزان نخبه بسيجي در سراسر كشور برگزار شد گفت: شهدا رفتند تا حقيقت زنده بماند و امروز همين رسالت در جبهه اي متفاوت بر دوش دانش آموزان است.

سردار نقدي با اشاره به سخن مقام معظم ولايت كه فرمودند: امروز در يك پيچ تاريخي هستيم اظهار داشت: تفاوت جبهه امروز، همين پيچ تاريخي است يعني جايي كه مسير و انديشه بشريت به سمت ديگري بر مي گردد.

ايشان ليبرال دموكراسي را آخرين ايده تمدن غربي دانسته و بيان كرد: ميدان دار صحنه مديريت جامعه بشري تمدن غرب بوده و امروز اين تمدن به طور محسوس افول و سقوط كرده و در حال فروپاشي كامل است و امروز مي گويد در پايان تاريخ هستيم و هيچ راه ديگري نداريم.

وي نياز بشريت به مسير و انديشه جديدي غير از تمدن غربي را يادآور شده و اظهار داشت: امروز الگوي تمدن اسلامي در حال مطرح شدن در جهان است كه طبق اين الگو، تعالي انسان در ابعاد مادي و معنوي وابسته به هم است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه در طول اين سالها دو تفكر تحجر و مادي گرايي، اين فكر ناب الهي را منزوي نگه داشته اند تصريح كرد: امروز جمهوري اسلامي توانسته انسانهايي را تربيت كند كه در ابعاد مادي و معنوي سرآمد هستند مانند دانش آموزان و دانشجويان بسيجي كه فعاليت هاي حرفه اي در زمينه علم را در اوج معنويت پيگيري مي كنند.

ايشان در ادامه خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي جمع كثيري از استعدادهاي كه هر دو ركن معنوي و مادي را دارند تربيت كرده و در جلوي چشم عالميان مجسم نموده است و اين موارد تك مضراب و استثناء نبوده بلكه فراگير و به صورت يك قاعده مي باشند مانند دانشمندان هسته اي يا دانشمندان فضايي كه از مومن ترين افراد جامعه خودشان هستند.

وي به ترس امريكا از هدايت بشريت در پيچ تاريخي به سمت تمدن اسلامي اشاره نموده و ادامه داد: بشريت در حال انتخاب تمدن اسلامي به جاي تمدن فروپاشيده غربي است و جنگ امروز بين ما و امريكا با ايثارگري و مقاومت ها در اين راه براي كنار زدن تمدن ظالمانه و راه گشايي براي تمدن اسلامي است.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، دانش آموزان بسيجي را در هدايت بشريت در پيچ تاريخي به سمت تمدن اسلامي نقش آفرين دانسته و افزود: هركسي با هر رنگ و نژادي از انديشه و آرمان تمدن اسلامي تبعيت كند رستگار است و در اين راه بايد جانبازي و فداكاري دانش آموزان شهيد را در عرصه مجاهدت علمي به ميدان آورد.

ايشان با بيان فرمايش امام علي عليه السلام كه فرمودند: «علم، قدرت است و ... » تاكيد كرد: فداكاري و ايستادگي رزمندگان در دفاع مقدس و جنگ تحميلي دشمن، امنيت و فضاي آرامي را براي مجاهدت در كسب علم را ايجاد كرد.

وي شهادت، جانبازي و ايثارگري ده ها هزار دانش آموز و معلم شهيد را يادآور شده و گفت: همان طور كه ولي امر خواستند بايد به دنبال شكستن مرزهاي دانش بود. و به بركت اسلام و ولايت و فداكاري شهدا امروز دانش آموزان بسيجي كارهايي را انجام مي دهند كه 30 سال پيش استادان دانشگاه جرأت انجام آن را نداشتند و فقط در كتاب ها مي خواندند.

سردار نقدي ترور دانشمندان و يا خريدن بعضي دانشمندان توسط دشمن را براي قوام نيافتن تمدن اسلامي مذموم دانسته و اظهار داشت: شرط نقش آفريني در نشان دادن تمدن اسلامي، تقويت انسانيت و معنويت همراه با تعالي علمي مي باشد چرا كه علم بدون معنويت نتيجه اش بمب اتمي است.

ايشان به تفاوت وضعيت مصر و ايران در طول 30 سال گذشته اشاره نموده و تصريح كرد: امروز 2 ميليون نفر از مردم مصر در مقبره ها و قبرستانها مي خوابند، وضعيت امنيتي در مصر نامناسب است و در مصر حتي 10 درصد فناوري هاي موجود در ايران وجود ندارد كه اين نتيجه سازش با امريكا و حمايت از اسراييل است و در مقابل عظمت علمي، اقتصادي، سياسي و ... ايران ثمره ايستادگي در مقابل امريكا مي باشد و ملت ها اين الگو را ديده و خواستار آن هستند.

وي در پايان سخنان خود سال هاي دوران دانش آموزي را بهترين زمان براي شكستن مرزهاي دانش دانسته و خاطر نشان كرد: تاريخ علم نشان مي دهد اين مرز شكني و حرف هاي نو در سن 23 تا 30 سالگي است و دانش آموز بسيجي چون با خدا مرتبط است بيش از سايرين به علوم دست مي يابد.

گفتني است در اين همايش از دانش آموزان برتر جشنواره تقدير و همچنين حاضرين از نمايشگاه اختراعات و دستاوردهاي دانش آموزان بسيجي بازديد نمودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها