يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۳۴۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
نشست گروهک اتحاد جمهوريخواهان در برلين با موضوع انتخابات برگزار شد.
مهران براتي از اعضاي گروهک مذکور در ميزگرد برگزار شده در برلين تصريح کرد: انتخابات امسال با انتخابات چهار سال پيش تفاوت دارد و شرايط آن زمان الان قابل تکرار نيست به همين دليل بايد برخوردي ديگرگونه با انتخابات امسال داشت.
وي همچنين با اشاره به اين نکته که هاشمي در ذهن توده بزرگي از مردم ايران، نماد تغيير نيست افزود: «قدرتي را که هاشمي براي تغيير توازن قدرت مي‌خواهد، خاتمي در دوره دوم رياست جمهوري خود داشته آن هم در شرايط خطير بين‌المللي بعد از حمله آمريکا به عراق، اما موفق به تغيير خاصي نشد.»
براتي معتقد است: اصلاح‌طلبان دچار بي‌آيندگي هستند. من راه را در اميد بستن به سياست‌هاي آقاي هاشمي نمي‌بينم.
مليحه محمدي عضو ديگر اتحاد جمهوريخواهان (عضو سابق گروهک فدائيان خلق) نيز در نشست مورد اشاره، ضمن تاکيد بر اهميت اتخاذ سياست انتخاب ميان بد و بدتر گفت: ايرانيان باوري به حضور اعتراضي در خيابان‌ها ندارند.
وي خواستار حمايت از هاشمي شد.
اما فواد تابان ديگر عضو گروهک اتحاد جمهوريخواهان و سردبير سايت آن تصريح کرد: «من شرم مي‌کنم از اين انتخابات؛ شرم از اين که راي مردم را مي‌دزدند و بعد معترضان را سرکوب مي‌کنند؛ اين انتخابات از نظر من جايي براي افتخار ندارد».
وي غايب بزرگ انتخابات آتي را «جنبش سبز» دانست و گفت: کل اين انتخابات مشروعيتش زير سؤال است چرا که حداقلي‌ترين نماينده‌اي که مي‌توانست شرکت کند آقاي خاتمي بود که رسما گفت به من اجازه شرکت نمي‌دهند.
تابان تصريح کرد هاشمي رفسنجاني در تمام سرکوب‌هاي جمهوري اسلامي، شريک و متهم است و نبايد از او به عنوان نماد تغيير ياد شود.
وي همچنين افزود: با جلوگيري از نامزدي خاتمي، و با ثبت نام رفسنجاني، سناريوي مطلوب رهبري براي انتخابات آتي متحقق خواهد شد.
در همين حال پايگاه اينترنتي گويانيوز، هاشمي را «مهره با نفوذ و سرسخت در جمهوري اسلامي که با آيت‌الله منتظري کاري کرد کارستان» توصيف کرد و نوشت: آقاي رفسنجاني اين قمار بسيار بزرگي است. تو در دوره گذشته موسوي را جلو انداختي. بيا و در آخرين قمار زندگي اظهار ندامت کن(!)
اما احمد سلامتيان در مصاحبه با شبکه بي‌بي‌سي و درباره اين که هاشمي در 2 دوره انتخابات ناموفق بوده گفت: رفسنجاني کنوني با رفسنجاني هشت سال پيش و حتي مي‌توان گفت با 16 سال پيش که به نوعي قدرت را بعد از دوم خرداد به اصلاح‌طلبان تحويل داد از رفتار، گفتار، چهره‌اي که دارد و حتي خانواده‌اش تغييرات بسيار زيادي پيدا کرده است.
اما پايگاه خودنويس با اشاره به مطالب مثبتي که اکبر گنجي تحت عنوان استفاده از فرصت نامزدي هاشمي منتشر مي‌کند، به سابقه اتهامات تندي که گنجي عليه هاشمي منتشر مي‌کرد پرداخت و نوشت: اکبر گنجي مسئول ستاد فراموشي سوابق اکبر هاشمي شد. او زماني مسئول پروژه حذف هاشمي با مديريت سعيد حجاريان و همکاري عباس عبدي بود. گنجي همين اواخر گفت رفسنجاني ديگر عاليجناب سرخپوش نيست و به توجيه شرکت در انتخابات پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها