أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۳۴۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
صادق زیباکلام معتقد است همه اصلاح‌طلبان اکنون باید پشت سر هاشمی جمع شوند و افرادی مانند خوئینی‌ها، گنجی، عبدی و قوچانی که زمانی به هاشمی لقب «عالی‌جناب سرخ‌پوش» اعطا کردند بزرگترین اشتباه ممکن را مرتکب شدند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صادق زیباکلام‌ طی روزهایی که صحبت‌هایی در زمینه حضور یافتن و یا حضور نیافتن علی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود، با قاطعیت از حضور این چهره در انتخابات سخن‌ گفت.

صادق زیباکلام در حاشیه سفر به ساری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس پاسخگوی سؤالات ما بود و درباره  رئیس‌جمهور آینده و رفع مشکلات اقتصادی، تفاوت هاشمی دوران سازندگی و هاشمی حال حاضر، رابطه ورود همزمان هاشمی و مشایی به محل ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری، هماهنگی بین فتنه و انحراف و ...  صحبت کرد.

گفت‌وگوی انتخاباتی فارس با زیباکلام را بخوانید:

فارس: تحلیل شما از ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات یازدهم چیست؟

   زیباکلام: خودم کسی بودم که بیشترین مقالات، مصاحبه‌ها و مطالب را در رابطه با آمدن هاشمی به عرصه انتخابات یازدهم، ارائه کرده بودم. آنقدر قرص و محکم از آمدن آقای هاشمی گفتم که برای خیلی‌ها باعث تعجب شده بود.

در مصاحبه با روزنامه آرمان در 20 اردیبهشت وقتی خبرنگار این روزنامه از من پرسید وقتی همسر آقای هاشمی، از نیامدن آقای هاشمی سخن گفته، فاطمه هاشمی هم بیان کرده که وی نمی‌آید، فائزه هاشمی در این زمینه سکوت کرده، محسن هاشمی گفته بعید است، حسین مرعشی به عنوان دست راست آقای هاشمی اظهار تردید کرده و شما هم گفته‌اید که آخرین بار در تیر سال 88 آقای هاشمی را دیده‌اید، اینک چگونه از آمدن آقای هاشمی تا این اندازه مطمئن هستید و شما دیدید که در بعدازظهر همین روز، آقای هاشمی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، به وزارت کشور رفت.

من در تمام این مدت ضمن اینکه با تمام قدرت می‌گفتم هاشمی می‌آید این موضوع را هم اشاره کرده بودم که با آمدن هاشمی، زلزله‌ای در بین اصولگرایان به وجود می‌آید.

اما نکته‌ای که به عنوان یک مسئله اساسی و بنیادی، من از آن غفلت کردم و در هیچ یک از مصاحبه‌هایی که در رابطه با آمدن هاشمی داشتم، به این موضوع اشاره نکردم و حتی به مخیله من هم خطور نکرده بود، آن احساس شور، شعف و روحیه‌ای است که ثبت نام هاشمی در کشور به وجود آورده است.

پیام‌های تبریک بسیاری دریافت کرده‌ام

موج شادمانی و امید به ویژه در لایه‌های جوان، حیرت‌انگیز است. از زمان ثبت نام آقای هاشمی، در آماج پیام تبریک قرار گرفته‌ام، بسیاری از افرادی که نمی‌شناسم برای من پیام تبریک فرستاده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد. درست مثل عید که هر لحظه چند پیامک تبریک به دستمان می‌رسد، اکنون من اینگونه هستم و جدای از پیامک‌های تبریک، از سوی افرادی که نمی‌شناسم پیامک‌هایی در اعلام حمایت از هاشمی آمده، افرادی که گفته‌اند می‌خواهم ملکی را برای انتخابات در اختیار هاشمی قرار دهم، یکی گفته دبیر هستم و می‌خواهم کمک کنم، دیگری گفته ابزارفروش هستم و ... افراد مختلف از قشرهای مختلف.

از همه مهم‌تر و شاید باورتان نشود بسیاری پیام فرستادند و گفتند قصد شرکت در انتخابات نداشتیم اما بعد از ثبت نام آقای هاشمی، شور و شعفی در ما به وجود آمده و اکنون تصمیم گرفتیم در انتخابات شرکت کنیم و رای دهیم.

روز گذشته در دانشگاه مازندران با آقای حسین الله‌کرم مناظره داشتم، این شور و شعف را در بین بسیاری از دانشجویان می‌شد دید. من استاد علوم سیاسی با سرافکندگی باید اذعان کنم که حتی به مخیله‌ام خطور نکرده بود که با ثبت نام آقای هاشمی، این موج شعف در کشور به وجود بیاید، شعفی مانند دوم خرداد و بیست و دوم خرداد، احساس می‌کنم ثبت نام آقای هاشمی امیدواری و دیدن یک نور امید در انتهای تونل است.

اگر هاشمی رد صلاحیت شود دنیا به ما می‌خندد

فارس: آیا ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات، می‌تواند منجر به متحدتر شدن اصولگرایان شود؟

زیباکلام: آمدن هاشمی باعث زلزله در جبهه اصولگرایان شده از این بابت که اینک به این موضوع فکر می‌کنند که چطور وی را رد صلاحیت کنیم. کم نیستند اصولگرایان تندرویی که به صورت جدی از نقش آقای هاشمی در جریان فتنه صحبت می‌کنند که باید رد صلاحیت شود، مانند آقای خاتمی و حتی نقش هاشمی را در فتنه بیشتر از آقای خاتمی می‌دانند. عقل بعضی دیگر از اصولگرایان کمی می‌رسد که رد صلاحیت هاشمی بی‌معناست چراکه کسی که به حکم رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است را اگر بگویند که باید رد صلاحیت شود، دنیا به ما می‌خندد.

اصولگرایان حداقل با سه نامزد می‌آیند

زیباکلام: بعضی‌ها نگاه جدی‌تری دارند و می‌گویند باید سعید جلیلی را برای مقابله با هاشمی به میدان بفرستیم. بر این باور هستند که جلیلی نصف سن آقای هاشمی، سن دارد، جوان است و در برابر آقای هاشمی می‌تواند اقشار جوان را به سمت خود جلب کند و نیروی ارزشی است و صددرصد از رهبری تبعیت می‌کند را وارد کارزار کنند، اما عده دیگری جلیلی را قبول ندارند و نظرشان بر ابوترابی‌فر و ولایتی است.

عده دیگر از اصولگرایان که طیف آیت‌الله مصباح است بر روی آقای لنکرانی پافشاری دارند و عده دیگری هم معتقد هستند هیچ‌یک از این افراد در مقابل هاشمی، شانی ندارند و تنها کسی که می‌تواند با اختلاف کم و آبرومندانه در برابر هاشمی ببازد، قالیباف است.

البته قالیباف برای بسیاری از اصولگرایان، به اندازه کافی اصولگرا نیست و با آمدن قالیباف به عنوان نامزد اصلی اصولگرایاها، مخالفت می‌کنند.

در مجموع آمدن هاشمی، مشکلاتی برای اصولگرایان به وجود آورده و بعید به نظر می‌رسد منجر به متحد شدن اصولگرایان شود، اصولگرایان تندرو می‌دانند باید یک نفر را در مقابل هاشمی قرار دهند اما سوال این است که آن یک نفر چه کسی باشد.

فکر می‌کنم مشکلات اصولگرایان، همچنان ادامه داشته باشد و نمی‌توانند به توافق برسند و حداقل به سه نامزد از طیف طرفداران آقای مصباح، اصولگرایان سنتی و طرفداران قالیباف، وارد میدان انتخابات می‌شوند.

زیباکلام: از طرف دیگر، مسئله مهم مربوط به مشایی است، داستان مشایی همچنان ادامه دارد و هنوز بسته نشده و ظرف چند روز آینده بسته می‌شود. اگر تایید صلاحیت شود در آن صورت به هاشمی و اصلاح‌طلبان لطمه وارد می‌شود چراکه مشایی آرای خود را از سبد اصلاح‌طلبان می‌گیرد. رای اصولگرایان مشخص است، بین پنج تا هفت میلیون رای دارند، اصولگرایان به هیچ وجه به مشایی رای نمی‌دهند اما فکر می‌کنم آرایی که هاشمی به خود اختصاص می‌دهد آنقدر زیاد است که اگر تا 30 درصد این آرا هم به سمت مشایی برود باز هم هاشمی به راحتی اصولگرایان را شکست می‌دهد.

شاید برخی اصولگرایان با دیدگاه آمدن هاشمی، بگویند چه اشکالی دارد مشایی را هم تایید صلاحیت کنیم که در برابر هاشمی و اصلاح‌طلبان قرار گیرد، بعید نیست این فکر به مخیله بسیاری از اصولگرایان خطور کند.

ممکن است برای اینکه مانع پیروزی اصلاح‌طلبان و آقای هاشمی شوند، شوخی شوخی اجازه دهند که مشایی وارد عرصه انتخابات شود.

ورود هاشمی با تغییر موضع ایران نسبت به سوریه مواجه است

فارس: عرصه بین‌الملل چه تحلیلی در رابطه با ورود آقای هاشمی به عرصه اتخابات ریاست جمهوری دارد؟

زیباکلام: کشورهای غربی، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از ورود هاشمی به عرصه انتخابات استقبال کردند، جهان عرب و همینطور کشور‌های حاشیه خلیج فارس هم از این ورود استقبال کردند و هاشمی را به عنوان یک سیاست‌مدار واقع‌بین قبول دارند، به عنوان سیاست‌مداری که به دنال رویا و صدور انقلاب نیست و واقعیت‌های موجود را می‌بیند، وی را به عنوان رهبری می‌شناسند که نسبت به مذاکرات هسته‌ای ایران تا حدودی می‌تواند این روند را به جلو ببرد، اگر هاشمی رئیس ‌جمهور شود ممکن است سیاست ایران در قبال سوریه و حمایت همه‌جانبه از این کشور، تغییر کند چون آقای هاشمی مخالفت می‌کند که منافع جمهوری اسلامی به کشوری گره زده شود که در حال سقوط است و با حمایت خارجی‌ها اکنون بر سر کار است.

احمدی‌نژاد فله‌ای یارانه می‌دهد

فارس: آیا رئیس‌جمهور آینده می‌تواند ناکامی‌های اقتصادی دولت فعلی را برطرف کند؟

زیباکلام: یکی از دغدغه‌های آقای هاشمی برای آمدن، همین مسئله بود. احمدی‌نژاد در حالی دولت را تا دو ماه دیگر تحویل می‌دهد که هزاران میلیارد تومان بدهی دارد.

احمدی‌نژاد در شرایطی دولت را واگذار می‌کند که ظرف سه سال گذشته، به نزدیک به 74 میلیون ایرانی یارانه 45هزار و 500 تومانی پرداخت می‌کرده و تازه می‌خواسته این مبلغ را به 250 هزار تومان هم برساند که البته نتوانست. شما هیچ کشوری را پیدا نمی‌کنید که به حدود 90 درصد از جمعیت خود، به صورت فله‌ای ماهانه 45 هزار و 500 تومان یارانه پرداخت کند، این کار نمی‌شود.

بسیاری از کسانی که این یارانه را دریافت می‌کنند نباید شامل دریافت این مبلغ شوند و بسیاری هم که این مبلغ 45 هزار و 500 تومان ماهانه را می‌گیرند باید مبلغ بیشتری دریافت کنند، اما تقسیم یارانه توسط احمدی‌نژاد به صورت فله‌ای است، به صادق زیباکلام که ماهی سه میلیون تومان از دانشگاه تهران حقوق می‌گیرد هم این یارانه را پرداخت می‌کند و به آن فردی که در نقطه‌ای محروم و با حداقل امکانات زندگی می‌کند هم همین مبلغ را پرداخت می‌کند، هیچ نظامی در دنیا چنین شیوه‌ای ندارد.

شیوه صحیح پرداخت یارانه این است که افراد بر اساس میزان درآمد خود، یارانه دریافت کنند

این ارثیه شوم و مرگباری است که برای دولت هاشمی باقی‌ می‌ماند، اگر هاشمی این سیاست غلط را ادامه دهد و به همه کسانی هم که درآمد بالا دارند یارانه پرداخت کند و تفکیک قائل نشود، این بزرگ‌ترین ستم به عدالت است، اگر هم این یارانه را پرداخت نکند اقشار کم درآمد شروع به ناسزا گفتن به هاشمی می‌کنند.

مشکل دیگر هاشمی این است که اصولگرایان، طی هشت سال گذشته کشوری که سرش به تنش بیرزد را باقی نگذاشتند که به دشمن ما تبدیل نشده باشد؛ هاشمی باید تنش‌زایی کند.

مشکل بعدی هاشمی، تحریم‌هایی است که پایه‌های اقتصاد ملی را می‌خورند، باید در این مسئله فکری اندیشیده شود. هاشمی باید سرمایه‌هایی که ظرف هشت سال اخیر از کشور رفت و صاحبان این سرمایه‌ها را که در کشورهای مالزی، برزیل، آرژانتین،ترکیه، چین و ... سرمایه‌گذاری کردند را مجاب کند که سرمایه‌های خود را به کشور برگردانند.       

هاشمی باید با بی‌کاری وحشتناکی که دامن‌گیر جوانان است، مبارزه کند، با فساد، اعتیاد و آمار طلاق که به صورت وحشتناک افزایش یافته.

هاشمی نمی‌داند از کجا شروع کند/ دموکراسی، مطالبه ما از هاشمی است

فارس: دلایل نقد‌های هاشمی از اصلاح‌طلبان چیست؟

زیباکلام: مطالبه من و اصلاح‌طلبان از هاشمی، آزادی مطبوعات، آزادی اجتماعات، حاکمیت قانون، آزادی زندانیان سیاسی، آزادی انتخابات و در یک کلام، دموکراسی است.

با هیچ عذر و بهانه‌ای حاضر نیستیم بسته بودن فضای سیاسی کشور را از ناحیه وی بپذیریم.

فارس: در دوران اصلاح‌طلبان از هاشمی با عنوان عالیجناب سرخ‌پوش یاد می‌کردید ولی اکنون از وی حمایت می‌کنید.

زیباکلام: کسانی که وی را عالیجناب سرخ‌پوش یاد می‌کردند امروز به اشتباه هولناک خود پی بردند، اصلاح‌طلبان تندرو مانند اکبر گنجی، عباس عبدی، موسوی خویینی‌ها و محمد قوچانی متوجه شدند ضربه‌ای که به هاشمی وارد می‌کردند به ضرر اصلاحات بود و آنگونه که وی را مورد هجمه قرار دادند اشتباه‌ترین سیاست ممکنه بود و شاخه‌ای را می‌بریدند که خود بر روی آن نشسته بودند.

امروز شاهد هستیم که آقای خاتمی رهبری اصلاح‌طلبان، با همه وجود از آقای هاشمی حمایت می‌کند.

هاشمی بر باور الگوی اقتصادی آدام اسمیت است

فارس: هاشمی دوران سازندگی، چه تفاوتی با هاشمی امروز دارد؟

زیباکلام: فکر می‌کنم از جهت الگوی توسعه اقتصادی، هیچ تفاوتی نکرده و یقین بیشتری هم پیدا کرده که الگوی توسعه اقتصاد ایرانی همان است که در غرب پاسخ داده در ترکیه، برزیل، آرژانتین، مالزی. بر این باور است که ما چاره‌ای نداریم جز اینکه این اقتصاد فاسد و ناکارآمد دولتی ایران را از بین ببریم و اقتصاد آدام اسمیت را در ایران ایجاد کنیم، بیشتر بر این باور رسیده است.  

تفاوت هاشمی با سال 68 این است که متوجه شده مسئله توسعه سیاسی، آزادی و دموکراسی فقط شعارهای زیبایی نیست که داده شود، متوجه شده که آزادی مطبوعات همان اندازه مهم است که اقتصاد آدام اسمیت دارای اهمیت است. هاشمی در سال 68 فقط به اقتصاد آدام اسمیت فکر می‌کرد و امروز متوجه شده نبود زندانی سیاسی، نبود سانسور، آزاد بودن اندیشه‌ها و ... هم علاوه بر اقتصاد آدام اسمیت، برای پیشرفت کشور لازم است.

با زدن هاشمی، ژان ژاک روسو در ایران بر سر کار نمی‌آید

فارس: آیا فکر نمی‌کنید اصلاح‌طلبان از هاشمی، استفاده ابزاری می‌کنند؟

زیباکلام: به هیچ وجه. اصلاح‌طلبان تندرو هم متوجه شدند که حمایت از هاشمی، گام برداشتن به سمت دموکراسی است، این افراد متوجه این قضیه شدند که زدن هاشمی منجر به آمدن فردی مانند احمدی‌نژاد می‌شود. همه ما از تجربه دوم خرداد و تجربه هاشمی، درس گرفتیم. متوجه شدیم که باید پشت‌سر هاشمی قرار بگیریم. در عین حال باید به وی کمک کنیم و هاشمی را به سمت گام برداشتن در جهت توسعه سیاسی هل دهیم و نیاییم وی را تخطئه کنیم، اینها همه به زیان دموکراسی است.

 اصلاح‌طلبان تندرو بعد از تیر 84 بود که متوجه شدند چه اشتباه فاحشی انجام دادند که با زدن هاشمی، ژان ژاک روسو و ماندلا در ایران سر کار نمی‌آید بلکه چند گام به عقب برمی‌داریم.

گویا سن بالا فقط در جبهه رقیب دارای اشکال است

فارس: آیا آمدن فرد 80 ساله را برای مدیریت ایران، به صلاح می‌دانید؟

زیباکلام: هیچ اشکالی ندارد که فرد 80 ساله به عنوان شیخوخیت جریان اصولگرایی در مسند باشد و این سن بالا فقط زمانی مطرح است که فرد موردنظر در جبهه رقیب باشد اما اگر این فرد در جبهه خودمان باشد، اشکالی ندارد و قابل احترام است.

من آرمانگرا نیستم، واقعیت این است که هاشمی 80 سال سن دارد اما ای کاش 2 جین شخصیت مثل آقای هاشمی داشتیم که به صورت بالقوه بتوانند در وضع بحرانی که برای کشور به وجود آوردند، کشور را به سمت بهبود سوق دهد.

واقعیت تلخ این است که کسی که می‌تواند ایران را از بحران نجات دهد 80 ساله است و فرد دیگری را نداریم.

فارس: آیا ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات، کشور را با چالش مواجه نمی‌کند؟

زیباکلام: نه تنها ورود آقای هاشمی کشور را با چالش مواجه نمی‌کند بلکه احساس شعف و شادمانی هم در لایه‌های جوان به وجود آورده است، ورود آقای هاشمی برای تمام اقشاری که مخالف توسعه سیاسی هستند، با چالش مواجه است.

به همه فرمایشات امام توجه کنیم

فارس: حضرت امام (ره)فرمودند اگر بیگانگان و دشمن از فردی در داخل کشور حمایت کنند، آن فرد باید به هویت سیاسی خود شک کند. اکنون آقای هاشمی مورد حمایت بسیاری از شبکه‌های فارس‌زبان خارج کشور است و به تریبون وی تبدیل شده‌اند.

زیباکلام: حضرت امام گفته‌اند نظامی‌ها در امور کشور دخالت نکند و همچنین گفته‌اند میزان رای ملت است، بهتر است به این بخش از بیانات امام هم توجه داشته باشیم.

فارس: نظر شما در رابطه با هماهنگی مشایی و هاشمی در ورود به انتخابات چیست؟ برخی‌ها این ورود را هماهنگی بین فتنه و انحراف قلمداد می‌کنند، نظر شما چیست؟

زیباکلام: من اینچنین فکر نمی‌کنم. اما بعضی اصولگرایان چنین افکاری دارند که نماد دایی‌جان ناپلئون‌ هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱۷
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
نوروزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
خیال پردازی کمتر کن ظاهرا دل خودتو زیادی برای کاتسه لیسی از سفره اشرافی آل هاشمی مالیدی خداوند جزای این نفاق شما را خواهد داد انشالله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
سکوت کن بابا....دوره ی شما خیلی وقته تموم شده..اگه اصولگرایان 5 میلیون رای داشتند که شما انقدر بالا پایین نمی پریدی..
امیدوارم بعد انتخابات تویی که دم از قانون می زنی کاسه ی داغ تر از آش نشی
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
میبینیم که ترپم قاطی میوه ها شده...
باید بهش گفت ننگین کلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جناب زیبا کلام..
افاضات فرموده اید بیام تبریک دریافت کرده اید که درست است ولی قدیمی ها که استاد علوم سیاسی هم نبودند میگفتند جوجه را اخر باییز شمارش میکنند.
یادتان رفته جریان اغاسی رو ..
سال84رو..
88که تقلب شد!!!
باز فرموده اید اگر رد شوند دنیا به ما می خندند!!!!!!!
جسارت نباشد استاد علوم سیاسی که الان مانند زمان عید براتون تبریک میفرستند الزایمری .فراموشی .نگرفتین بابا این مملکت ان زمان که هیچی از جنس انقلابیها ش نداشت حتی استاد علوم سیاسی انقلابی .اسلام شناس نداشت این همه دانشمند نداشت و......از خنده دشمن نگران نبود حالا که به لطف خدا همه چیز دارد از خنده انها ناراحت باشد..استاد علوم سیاسی ...چند میگیری برا این حرفهای نخ نمات که ما الان 34 سال داریم از گوشه وکنار این مملکت می شنویم..
استاد مرد باشید واستاد بایان انتخابات هم همینطور بگید که در مخیله ام نمی گنجید بیام تسلیت برا رای نیاوردن بزنند...
خیلی ها در این مملکت از طرف نظام رد شده اند منتظری یادتان هست!!بنی صدر ازطرف مجلس عذم کفایت خورد امام بذیرفت وعزلش کرد ..مگر شورای نگهبان کار خلاف میکند که رهبری نبذیرند چرا از ان طرف میایی ..که چون مورد تایید رهبری است بس تایید خواهد شد وقتی ستاد نماز جمعه ازایشان دعوت نکرد مگر رهبری مجدد ایشان را بر گرداند ...
این حرفها برا دانشجویانی هم که شاید 20/22سال سن داشته باشند هم جهت دار تفسیر مکنند .استاد هر جه زحمت سر کلاس میکشی ودر دنیای مجازی برات خبر میگذارند وحتما هم این مدت اخیر هم توان بیشتری خواهی گذاشت ..در محافل خصوصی حقیقتش رو بخواهی بیشتر میخندند ..دستت درد نکنه باز هم بگو..
598 امانتداری کن ..
پاسخ
راز گل سرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جناب دکتر این آدم اگر میتوانست اقتصاد حال حاضر ما را درست کند اقتصاد زمان ریاست جمهوری خودش را درست میکرد که از بیشترین تورم رنج میبرد و با خصوصی کردن بیشتر شرکتهای دولتی باعث ورشکسته شدن انها و فقیر شدن کارگران شد و در عرصه سیاست خارجی ماجرای دادگاه میکونوس و بحرانهای بین المللی مختلف پیش نمی آمد.آیا شما خیال میکنید همه مردم جزو عوام هستند که هر چی شما بگویید را قبول کنند و هیچ فکری نکنند که این آدم چه سابقه ای در دوران ریاست جمهور ی اش داشته!!
پاسخ
متمم دولت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقاي محترم ! كجاي دنيا ديده ايد رياست يك جمهوري را به فرد سالخورده اي بدهند و جوانان آن كشور از اين بابت دچار شعف و شادماني بشوند؟حضور اين ابر ثروتمند هزار فاميل جز ايجاد فتنه اي ديگر هيچ معنايي ندارد.كمي تامل در خروج فرزندان اين آقا به خارج از كشور و ارتباط با دشمنان نظام و سفر برادرش به عراق و در بوق و كرنا گذاشتن اينكه ايشان از عراق مجوز حضور رييس خاندان را آورده بجهت به شبهه انداختن مردم مسلمان ايران در خصوص هم راي بودن علماي نجف با اين سالخرده سياسي آيا فريب افكار عمومي نيست ؟مگر اين آقا چه كاري بايد در مورد ايران هم در دوره هاي رياستش بر مجلس و هم دوره هاي رياست جمهوري اش ميكرده كه نكرده؟ عملكرد ايشان در استفاده از افراد تكنوكرات در رده هاي بالا تا پايين منسبهاي سازماني كه مخالف نظر رهبري هم بوده آيا فراموشمان مي شود؟ گراني اجناس در دوره اول و دوم راست جمهوري ايشان و بدهي هاي فراوان دولتش براي دولت بعدي آيا فراموش ميشود؟ استفاده از رانت و رايج كردن آن در طول دوره رياست جمهوري او مگر فراموش ميشود؟برويد و خاطرات ايشان را بخوانيد . مگر ايشان قبل از انقلاب ثروتي داشته اند از خود؟ مگر يك طلبه فقيري نبود ؟ چگونه به يك مرتبه خودش و خاندانش به اين ثروت رسيده اند كه در فتنه 88 پولها هزينه كردند در جهت به خيابانها كشيدن مردم ؟مگر همسر ايشان كليد فتنه 88 را بعد از انداختن راي خود در صندوق نزد؟ مگر فرزندانش مردم را جهت ايجاد شورش و بلوا تحريك نكردند؟ هر چه رهبري بخاطر كهولت سن ايشان و همراهي ايشان با بنيانگذار جمهوري اسلامي در زمان حياتشان سكوت اختيار كرده و چشم بر بدعتهايش مي بندد ايشان سعي در دور زدن رهبري داشته با علماي نجف مكاتبه و مذاكره مي كند.من اميدوارم كه ورود ايشان فصل الختامي براي تمامي اعمال سياسي شان باشد .
پاسخ
فاروق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
نار تو این است نورت چون بود/ماتم این تا خود که سورت چون بود/کاندید شدی اینقدر خوشحالیم .انتخاب شوی چه میشود/اهل سنت ایران/
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
به خدا ما هم در مورد شرکت در انتخابات مردد بودیم ولی با آمدن هاشمی حتما "شرکت که خواهیم کرد . و این حالت در خیلی از مردم به عینه دیده می شود.
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲۷
۲۱۱
ازخودمابایدهمایت شودمرحله اول اینوبدان
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۷۵۹
۳۰۱۹
درودبر زیباکلام که زیبامی گوید
پاسخ
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
اين آقاي به ظاهر عاقل نمگويد در جامعه اي كه دموكراسي نيست چقدرراحت اراجيف ميبافد
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
هميشه.اسم.كچل.زلفعلي.و.اسم.كور.چراغعلي.و.اسم.چلاغ.قدمعليه....
اسم.اين.رفيقمونم.زيباكلام...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
دمت گرم آقای دل زدی به هدف
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱۵۰
۲۲۲۳
واقعاکه زیباکلامی.واقعیاتوحرفهای خفه شده دل این ملت مظلوم رابازگوکردی.زنده بادهاشمی دل جوان عزیزمان.جانم فدای هاشمی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
انشا الله هم جانت فدايش شود و هم با هاشمي جانت محشور شوي!!!
اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
ملت گوش بفرمان رهبر دلسوز است.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
اشتباه لایک زدم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۵۳
۱۰۰۱
خوب اقای احمدی نژاد جوان بود چه کرد؟مگر اقای رفسنجانی وزنه بر خواهد داشت؟اتفاقا اقای زیبا کلام .واقعا زیبا گفته اند.چرا عده ای نماینده محترم در این بحبوحه با تخریب ایشان میخواهند امضا جمع اوری نمایند؟بنظر من لازم است بگذارند ملت اسوده در انتخابات شرکت کنند.واز اب گل الود ماهی نگیرند
پاسخ
رضوان
SERBIA
۱۴:۴۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۰۳۲
۲۶۹۲
متاسفانه ایشون هنوز نمیدونند که دفاع از سوریه وگروهای مقاومت سیاست کلان جمهوری اسلامی است و تصمیم گیرنده در این خصوص در دست هاشمی و هر کسی که ریاست جمهور باشد نیست
اقای زیباکلام ادعای دانستن میکنند وهنوز نمیدونند که امنیت ما با امنیت دوستانمون وصله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
دوست عزیز هر کس را بخواهید بشناسید باید ازدوستانش بشناسید .یعنی ما الان مانند حکومت اسد و پدرش هستیم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
تصمیم گیرنده نهایی رای مردم هست
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
گل گفتی رضوان جان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
چه سیاست کلانیه که در دوره های قبل وجود نداشته؟!یعنی تو دوره های قبل رهبری حال نمی کرده از سوریه و لبنان و فلسطین حمایت کنه، بعد به دوره احمدی نژاد که رسیده یهو خط مشی ایشون عوض شده؟!!عجب...
این حرفا چیه آقا؟!وقتی ایران بشه دوست آمریکا و تنش زدایی کنه، دیگه احتیاج به حمایت از کسی نداره؟!مسلمان باید پشت مسلمان باشه...این و اسلام گفته،نه سیاست کلان!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام آقايي زيبا كلام باز هم اشتباه مي كنيد آن هاشمي كه در ذهن خود مي پرورانيد آن نيست شما آن آزادي و دموكراسي را مي خواهي كه به هيچ عنوان هاشمي به شما نمي دهد هاشمي احتمال دارد از شما و امثال شما در يك مقطعي استفاده كند يادت رفته كه دوست شما آقاي شمس الواعيظين يك هفته بعد از انتخاب خاتمي گفت كلاه سرما رفت سياه و سفيد اينها يكي است يعني ناطق با عمامه سفيد و خاتمي با عمامه مشكي يكي هستند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
زیبا کلام مشکل داره اول چیزی از اقتصاد نمی دانه و گرنه نمی گفت که هاشمی طرفدار آدام اسمیت است چون یک کسی که کمترین اقتصاد را هم خوانده باشد می فهمد که طرفدار سرمایه داری است چون فرمول اقتصادیش چنین است .دوما خوبه در زمان خود هاشمی و اصلاحات تعداد زیادی در زندان سیاسی و ازاد سخن گفتن کم بود.و سوم اگر از نظامی منظورت سپاه است که یا قانون اساسی را قبول نداری یا فکرت بیشتر نمی کشه چون طبق قانون اساسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه زمینه ها برای پاسداری از انقلاب می تواند وارد شود
پاسخ
م قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شما ( زیبا کلام ) و هاشمی اگر این ایده را دارید که خط مقاومت سوریه تضعیف شود بدانید که خدا شکست تان خواهد داد زیرا آرمان انقلاب اسلامی حکم می کند در برابر استکبار ایستادگی کرد . البته رفتار شما و دوست تانتان بی شک دشمن شاد کن استمواظب باشید اینطور بر ضد ارزشها نتازید زیبا کلام با این الفاظ سبه زیبایتان .
پاسخ
خوزنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
اعتقادی به احمدی نزاد و رفسنجانی ندارم اما تحلیل های زیبا کلام فوق العاده است
پاسخ
حقوق خوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
زنده باد شرافت و انصاف زنده باد عقلانیت زنده باد هشمی زنده باد خامنه ای و خاتمی
پاسخ
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
حمایت از هاشمی حمایت از فتنه است اقای زیباکلام با شور و شوق از ایشان حمایت میکند خیلی متاسفم ولی بدانید هاشمی رای نمی اورد پایگاه مردمی خودرا ازدست داده است
پاسخ
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام بر هاشمی
درود بر خاتمی
پاسخ
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تنها کسی که میتواند ملت را نجات دهد و آرامش وثبات را به کشورمان برگرداند آقای هاشمی است.
پاسخ
Hale
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ياشاسين هاشمي رفسنجاني و جريان اصلاحات
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
درود بر هاشمی
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
ریاست جمهوری بیشتر از هر چیزی به تدبر و مدیریت نیاز دارد تا اینکه یک فکر جوان و خام .
احمدی نژاد جوان با فکر خامش و فرستادن بودجه مملکت به سوریه کشورمان را از لحاظ اقتصادی نابود کرد .
فقط بگو هاشمی
پاسخ
امین بهوندی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام
آقای زیبا کلام این را بدان تا زمانی که رهبر عزیزمان سایه اش بالای سر ما است هیچ کس غلط اضافه نخواهد کرد و با تمام توان از جبهه مقاومت بخصوص سوریه حمایت خواهیم کرد
ضمنا" هاشمی خواب ریاست جمهوری را ببیند چون ما به کسی رای می دهیم که در خط رهبری باشد
والسلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقای زیباکلام بااین حرفهایت مردم راازآقای هاشمی بدبین نکن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
درورد بر هاشمی
ریاست جمهوری هاشمی = پایان گرانی، و عزت داشتن ایرانی در دنیا
پاسخ
صا حب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
زنده بادهاشمی من 40رای دارم برای سردارسازندگی
پاسخ
اشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تمام مراجع تقلید بالای 80 سن دارند اگر قراراست بازنشسته شوند هیچ کس نباید استثنا شود
پاسخ
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
همیشه باید بین بد و بدتر,بد رو انتخاب کرد!پس هاشمی بهتر از مشایی است
پاسخ
کویری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
598 امانتداری کن مطلب من هیچ گونه توهینی نداشت چرا هرچه خودت می خواهی میزنی؟اگر این مرتبه نظرم را نگذاری در سایت های دیگر خواهم گذاشت.وخواهم نوشت که598نظرم را نزد..
اولا استاد محترم علوم سیاسی که خوشحالی از تبریکات فراوان از بابت حضور ایشان..
باید بگویم قدیمی ها که استادعلوم سیاسی هم نبودند گفته اند جوجه را اخر باییز میشمارند ..بس چند روزی صبر خوب است تا ببینید خوشحالیتان چندان ادامه ندارد..
بعد اینکه حافظه اتان اگر یاری بدهد خوب میدانید که این نظام با کسی عقد اخوت نبسته است ماجرای شیخ ساده لوح که یادتان هست..
جریان بنی صدر چطور مگر ابتدا مجلس عدم کفایت نزد بعد امام بذیرفت مگر نظر شورای نگهبان هر چه باشد امام خامنه ای نخواهند بذیرفت این ..
1کجایش خنده دار است که بیگانه ها می خندند
2مگر ملت برای بیگانه کار میکنند که از خنده انها ناراحت شوند انها از ابتدای نهضت 42به ما خندیده اند در حالی که ما ان زمان نه استاد علوم سیاسی انقلابی داشتیم نه دانشمند حالا که وضع مان خوب است..
3ایشان موقع نام نویسی که گفتندتابع قانون هستند نکند برنامه ای هست استاد..
در بایان خدمتتان عرض کنم نه استادم نه علوم سیاسی خوانده ام ..
بلکه انقلابیم مانند امامم خمینی وخامنه ای با این تفاوت که بیش از35 سال که انها فرموده اند ومن اطاعت کرده ام نه اطاعت کور کورانه اطاعتی بابصیرت به خنده این وان هم کاری نداشته ام استاد ..
والان هم همچنان در رکابش خواهم بود تا شهادت انشاالله..
موضوع دیگر در( خصوص دخالت خود ساخته نظامی ها )مطرح کرده اید که اتفاقا این هم از سال 76توسط همین اقایان مطرح شده ..فرض کنیم صحیح باشد ایا از دست دادن هویت سیاسی به نظر شما که استاد علوم سیاسی هستید مهمتر است یا دخالت نظامیان که نهایت یک تخلف است؟؟؟
دیگر اینکه اگر میزان رای ملت است که هست چرا نبذیر فتند دوستانتان...
پاسخ
شیرازی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
احمق جان اگر یک کمی وب گردی کنی می فهمی که اگر ما از سوریه حمایت نکنیم بعد این کشت وکشتارا توی کشور ماست و شما به همین راحتی افاضات بفرالید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
من هم با نظر رضوان موافقم به زیبا کلام متاسفم که سیاه و سفید را تا حالا تشخیص نداده اند !
پاسخ
یک ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
دوربرنداریدزیباکلام 1سوریه همان خوزستان است 2اقتصاد اگرمشکل دارد به خاطر فاصله ازمبانی اسلام عزیزاست3هاشمی بااین تفکراتی که شما میگویید پدر فقرارادرمی اورد4یادتان باشد اینجا مملکت ولایت فقیه است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۶۳
۱۱۹۸
درود بر هاشمی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
درود بر سید رضا هاشمی بچه مشهد
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۶۰
۱۲۷
زیبا کلام همیشه دوست داره یک سری نظزیات شبه روشنفکری بده تا بعضی ها خوش حال کنه .
پاسخ
ريزبين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۴۱
۴۷۲
آقاي زيبا كلام بر عكس نامت طوري حرف ميزني كه در زمان رياست جمهوري هاشمي و در دولت اصلاحات ايران سرزمين گل و بلبل بوده و نه اختناقي نه اختلافي نه اختلاسي نه اشتباهي نه مافيائي نه قدرت طلبي نه تورمي رو به رشدي نه آقازادگاني نه رانتي نه بي عدالتي نه ازادي براي فلسطينيان نه آرمانهاهاي انقلاب نه رهنمودهاي رهبري نه قتل هاي زنجيره اي نه گراني ونه......
نبوده و همه اينها فقط در اين هشت سال اتفاق افتاده هنوز انتقاد هاي شديد همفكران شما به دولت هاشمي كه دولت ما با صدها پروژه نيمه تمام مواجه است از يادمان نرفته! آيا ميدانيد بنيان تخريب شخصيتي هاشمي در دولت اصلاحات كليد خورد؟ !!!! كداميك از وزرا هاشمي در دولت اصلاحات باقي ماندند؟ چقدر از مواضع هاشمي با ديدگاه هاي شما منطبق است.
ايشان به دنبال كسب قدرت و شما به دنبال هم اين و هم تبرئه خويش در مواضع غلطي كه در فتنه گرفته ايد هستيد.
چه طور شده با چرخش 180 درجه اي، اصلاح طلبان همه سينه چاك هاشمي شده و ايشان را منجي ايران (واگر جرات كنند تمام عالم) ميدانيد؟!!!!!
من براي احمدي نژاد متاسفم كه با ابروي نظام بازي ميكند ولي براي آقاي هاشمي متاسف ترم كه با وجود پختگي چرا گول شما ها را خورد وبازيچه دست اصلاح طلبان شده. اينان يكبار در سال 88 امتحان خود را پس داده اند و با آن فتنه اي كه بر پا نمودند هنوز خود را مظلوم ميدانند.
اقاي هاشمي اگر توانائي حل مشكلات را داشت در دولت خود اين كار ميكرد .
آزموده را آزمودن خطاست........ !!
پاسخ
حقوق خوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
چرخش اصلاح طلبان به هاشمی بعلت اینه که
اونا یک عده آدم عقلگرا و خرداندیشن و به گفتمان و تفکرات رای میدن و هیچ تعصب کوری ندارن و پیرو واقعیه ولایت ان نه زبانی و با داد بیداد که مبنای نظام (( جذب حداکثری و دفع حداقلیه ))
خدا ریششون رو بکنه با اینهمه خصلت آمریکایی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
اینجوری شیر تو شیر نبود
سید ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۴۴
۱۱۳۲
اینبابارو چه توهم گرفته منطورش از جوونا پول داراست بسیجیها حزب اله تایین کننده انتخاباتن که بیشرین شرکت کننده پای صدوق رای دارن مطمطن باشید امام زمان کشورشو دست عبداله بن زبیر ( هاشمی ) نمیده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
هر کس دستی به بیت المال برده راه برگشتی براش نیست چه بسیجی جزئ چه رئیس جمهور
اما خاتمی نه بیت المال را غارت کرد نه مملکت را به انزوا کشید سیاستش خوب بود انهایی که ترجیح دادن به جای موسوی و خاتمی احمدی نزاد رئیس جمهور باشه الان به جای شرم و حیا باز از رو نمی رن چرا؟
چه جوابی برای چهار سال سختی مستضعفین دارید به ابرو های ریخته مسلمین به فساد کشیدن جامعه از روی فقر ؟
چرا شما از رو نمی رین
اگه هم قبول کنین باز بی اثره چون اب رفته به جوب باز نمی گردد
مگه انسانیت و شرف چیزی هست که روش بشه ازمایش کرد مگه نظام و سپاه و بسیج همه طرفدار احمدی نزاد نبودین ؟
چقدر مردم را احمق و کودن حساب می کنید قباهت داره به مولا که دایما ازش دم می زنین
لا اقلش به وجدان خودتون رجوع کنین ببینین چه گلی بر سر مردم زدین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
پس بگو دست کی میده؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
سلام
این خیلی بد که عادت کردیم برای همه چیز از امام زمان مایه بزاریم.
یعنی بگیم تفکرات ما با امام زمان نزدیک پس ما بر تریم. شما از امام زمان تائسد داری
رفتار دولت دهم چقدر مورد رضایت امام زمان بود.
همشون هم داد میزنند ما از طرف امام زمان منصوب شدیم
. خدا ما رو از دست حلقه تزویر و دروغ نجات بده
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
ملت تورم 50% زمان ریاست جمهوری هاشمی را فراموش نمی کند. خاتمی هم مهره ایشون بود . هردو از سر 1 کرباسن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
خدا کنه هاشمی در حد و اندازه عبداله بن زبیر باشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
یکی از اساتید اقتصاد در زمان خاتمی میگفت تو این دوره از زمان رضاشاه بیشتر بردن. الان هم حتما با همون پولا دارن تو امریکا و انگلستان و عربستان و جاهای دیگه دارن جولان میدهند.
ایزیرتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۲۱
۶۳۱
امیدوارم آقای هاشمی همونی باشه که ازش انتظار داریم.و به امیدریاست جمهوری ایشون. همچنین کاش از برنامه های دکتر رضایی هم استفاده کنند به نظرم برنامه های خوبی ارائه کردن.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
چرا منفی میدین حرف بدی نزد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵۰
۷۶
این بابا رو زیاد جدی نگیرید همیشه آبکی ترین تحلیل ها رو داره خدا شفات بده.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۵۶
۳۸۹
خدارو شکر از دست این سوریه راحت میشیم
پاسخ
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
آره راست میگی از دست سوریه راحت میشیم ولی این روبدون اون کسی که داره این کارها رو تو سوریه انجام میده نقطه بعدیش ایرانه کمی عقلتون رو کار بندازید....خدارو شکر که ما سوریه رو داریم (کشوری که با تمام مخالفت ها در زمان جنگ از ایران حمایت کرد)
ص
SLOVAKIA
۱۲:۳۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
دلت را به اين حرفا خوش نكن.حمايت از سوريه ربطي به آمدن هاشمي نداره.جانم فداي رهبر
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۰
۲۱۷
به جز اقاي اكبر اعلمي هيچكس ازادي و دموكراسي حقيقي را نميتواند به ايران برگرداند زيرا تنها كسي كه حرف و عملش يكي است و شجاعتش در دوران نمايندگي مجلس و بعداز ان مشهود است. پس اصلاح طلب واقعي را حمايت كنيم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۳۳
۱۱۹
زیبا کلام چه زیبا لالایی میخوانی -چرا با 3 میلیون حقوق- خودت ثبت نام کردی برای یارانه ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۳۱
۵۳
نه اقا جان دنیا به ما نمی خنده بلکه برخورد هم میکنه که چرانامزد مورد تائید اونها را رد صلاحیت کردن
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۱۲
ایول به ولت وولی به وولت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸۷
۹۷
بهنظرمن هاشمی میره به دور دوم و هرکسی مقابل ایشان باشد برنده میشود چون مردم ایران ازطبقه متوسط به پایین از قدرت این خاندان میترسند
پاسخ
ناصح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸۶
۱۰۳
زیبا کلام نمیر بهر میاد کمپوزه با خیار میاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۷
۱
سیاست در معنی لغوی یعنی تنبیه اما در امیانه یعنی اونیکه جا افتاده دروغ و کلکه این سیاست ادمهارو عوض می کنه چون منافع شون در اینه اقای زیبا کلام هم همینطور چه فرقی داره با بقیه
اما مورد مهم اینکه هیچ فردی نمی تواند مملکت را از این وضعیت نجات دهد چون کیسه پولمون خالیه نه اونقدر ایمانمون قویه که به کم قانع باشیم نه انقدر عرصه سیاسی مونده که جولان دهیم پس باید منتظر باشیم کشور ما الان سی ساله در جنگه فقط جبهه هاش متغییره اگه پا پس بکشیم نامردیه اگه ادامه بدیم وضع بدتر هم میشه سیاست ما اشکالش اینه که بدون حساب عمل کردیم الان هم اب از سر گذشته پس منتظر مولا باشیم همین
پاسخ
کردستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۹۰
۴۱۵
تمامی انتخابات ایران نشان داده که مردم موافق اصلاح طلبها هستند ، بگذارید کسانی که از هاشمی ناسزا می گویند بدانند که رای مردم هاشمی خواهد بود.
پاسخ
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
اشتباهی + گذاشتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
شهید بهشتی: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت.
هاشمی: سید جان شرمنده
قائم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۱۸
۷۷
فراموش نکنیم روزی را که احمدی نژاد فریاد میزد افزایش نرخ دلار به خود فروختگان داخلی بر میگردد نام شخصی باعث افت دلار می شود راستی افراد قدرت طلب تا این اندازه پای بیچاره گی مردم کشورش می ایستند. جالبتر این است خود را ناجی مردم می دانند وای بحال آن مردمی که دل به این افرادبسته اند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۹۱
۲۴۹
ای کاش میشد دو تا رئیس جمهور باهم بیان

یکی خاتمی و اونیکی هاشمی

یکی داخل رو درست کنه اون یکی رابطه با خارج
پاسخ
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
بگو میخوای بیان انقلاب رو نابود کنن و خلاص...
ص
SLOVAKIA
۱۲:۳۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
اون يكي داخل را خراب كند اون يكي بيرون را
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵
۳
متاسفانه برخی افراد مانند این آقا نان را به نرخ روز میخورند اگر به عقب برگردید و نظرات افرادی مانند ایشان را بخوانید متوجه تناقص گویی آنها خواهید شد چطور قبلا ازآقای رفسنجانی انتقاد و الان حمایت میشود .کسی منکر زحمات آقای رفسنجانی نیست . اما چرا بضی افراد دائم رنگ عوض میکنند. بعضی ازدوستان (وزیر ارشاداین گروه)زمان آقای خاتمی ونمونه های دیگر به جا تحمل رقیب به دامان کسانی رفتند که دشمن فکر و استقلال کشور عزیز ایران و تشیع بوده و هستند.ماباید افرادی مانند آقا رفسنجانی را حفظ نماییم که الحمدالله همین گونه بو د .برای اینکه ایشان تاکنون از اول انقلاب تاکنون مسئولیتهای مهم داشته ا ند . و همیشه مورد احترام رهبروبیشتر سیاسیون ومردم بوده اند.وهستند.البته رای مردم ارزش زیادی دارد
پاسخ
سعیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۵۱
۲۳۱
ملت ایران تا پای جان با آرمانهای امام خمینی و امام خامنه ای همگام بوده خواهد بود.
پاسخ
آزیتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
کاش 100 تا جان می داشتم.نثار رهبرم می کردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶۷۸
۵۴۰
ابدا به کسی رای بدیم که دشمنان نظام با آمدنش ذوق زده شدن!!!!!!!!
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
راستی چرا اینطوریه؟ همه رسانه های بیگانه به حضورش و راهش امید دارند؟ اونا دلشون برا ملت ایران مسوزه؟
شیدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
ملت ایران به خادمان خود رای می دهد نه تشنگان قدرت و ثروت.
كيا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۴۲
۳۳۵
عيب ما اين است فكر مي كنيم فقط ما به خدا نزديك تريم يا فقط حاكميت اصول گرا ها فرج صاحب الزمان (عج) را به ارمغان مي اورد آن بزرگوار براي نجات چهان خواهد آمد نه براي حكومت اصول گراها اصول راهم امام رضوان ا..مشخص كرده اند ميزان راي ملت است حالا كسي كه نمي تواند نظر و مطالبه برحق مردم را جلب نمايد يقينا يك ريگ در كفشش دارد تشنه قدرت است حالا شما انصاف بدهيد هاشمي كه خون و گوشت پوستش را براي اين انقلاب داده در سن هشتاد سالگي تشنه قدرت است يا كه مي خواهد نام نيكي در تاريخ از خود به يادگار بگذارد؟ و كشور را نجات دهد؟
پاسخ
کیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶۶
۸
سلام
آیا کسی که بدون توجه به قشر آسیب پذیر جامعه همه چیز روگرون میکنه بخاطر بدنام کردن شخص دیگر!میتونه منجی مردم باشه؟
پسته ربطش به دلار چیه؟
چرا با ثبت نام یه نفر دلار پایین میکشه؟؟؟
آیا غیر اینه که همون شخص باعث این همه گرونی هس؟
آیا غیر این است که طرف خون اشرافی داره ومستضعفین یه ذره براش مهم نیس؟
من اطمینان دارم که مردم ما آگاه هستن وفرد اصلح را انتخاب میکنن نه کسی روکه بخاطر رسیدن به قدرت خون مردم رو به شیشه میکنه!!!
پاسخ
کیا به معنای مرزبان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
صبح بخیر
چشماتو باز کن
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۷۴
۸
همه اینها شعاری بیشتر نیست گول این شعارها را نخورید همه شان سرو ته یک کرباسند
آگاه باشید که فقط به کسی رای بدهید که به مقام اول کشور یعنی رهبری چشم بگوید. و الا ممکلت دچار اختلاف خواهد شد و دو دستگی و هرج و مرج
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۰۲
۱۹
آقای هاشمی در سن 80 سالگی هم تشنه قدرتند!ایشون از فرط کهولت دستشون بالا نمیاد،بعد میخوان چهارروز دیگه وقت وحوصله بذارن برن از مناطق محروم دیدن کنن؟!
این یک واقعیت بدون تعصب است...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
احمدي نژاد بازديد كرد چي شد داداش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
مناطق محروم ، محرومیتشون نیاز به بازدید نداره با تصمیمات درست محرومیتشون رفع میشه.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
آقای هاشمی از درک حقایق اطراف خود عاجزند دیگر چه برسد به مناطق دورافتاده
عشق ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
راستی ی سوال ما اگه از سوریه حمایت نکنیم و سوریه دست وهابیا بیفته و بعدش لبنانو فلسطین........
بعدش نوبت کجاست آقای زیباودوستان میلیونی!!!!!
بعدش باید منتظرباشیم که از هر خیابونی رد میشیم ی ماشین نترکه!!!
راستی منافقینی که اول انقلاب 20تا30 هزار نفر از مردم رو شهید کردن اونم پشت جبهه!!! از کی حمایت کردن؟ بهتره فکر کنیم واقعا فکرکنیم!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
لقب ناجی و منجی را نوکیسه های درباری ودزدان انگلیسی به رضاشاه بیبصیرت دادند و دنیاواخرت رضاخان(قلدر)رابه باد فنادادند حالاجه کسی این لقب را به ایت الله(حجت الاسلام)داده .فرزندانش یا دزدان انگلیسی ؟
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
به نظر من نظام جمهوری اسلامی در دو راهی اقتصاد و انقلاب گیر کرده اگه بخواد اقتصاد رو بچسبه مساوی میشه با پایمال کردن خون شهیدان و ارزش های انقلاب در این صورت میتونه هاشمی رو انتخاب کنه و اگه بخواد به انقلاب پایبند باشه راه حل ولایتی هستش البته مساوی با تحریم و = 8 سال ریاست احمدی نژاد
پاسخ
لاهوت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۸۰
۲۹۱
افتخار هم میکنیم در سن 80سالگی نهایت پختگی و شناخت مشکلات .. ایشان اعلام آمادگی کردن برا حل مشکلات کشور ...جوانش رو هم دیدیم دکترش رو دیدیم ...!!!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
ملت تورم 50% زمان ریاست جمهوری ایشون را فراموش نمی کنه
آلفرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
ملت طرح سیاه مستقل شدن دخل و خرج نهادهارو در زمان هاشمی فراموش نمیکند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰۷
۲۲۱
به نظر من با ورود آقای هاشمی به عرصه کشور ، کشور ما حتما پیشرفت اقتصادی و فرهنگی و نظامی خواهد داشت ولی ایشون ابتدا باید ضربات سنگینی که طی هشت سال گذشته به اقتصاد و ایران و ایرانی خورد را طی مدت زمانی به حالت قبل 84 برساند بعد برنامه پیشرفت ایران را ادامه بدهد- ایران و ایرانیان تو این هشت سال اندازه 80 سال عقب افتادند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
مشکلات فعلی نظام برمیگرده به سیاست ایشون زمان ریاست جمهوری ایشون بعد رحلت امام. تبعیض سرمایه داری که حاصلش فساد اداری مالی و اخلاقی کشور بود و در زمان خاتمی کامل شد و متاسفانه دور دوم احمدی نژاد ایشون با سواری دادن به مشایی شیطان تمام زحماتش به فنا رفت. چه می شود کرد هر رییس جمهوری که مزه قدرت و ثروتو که می چشه نمیتونه ازش دل بکنه....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بنازم ناز دستت را
پاسخ
زارع از شيراز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هميشه تحليل ها وسخنان زيباكلام رو ميبينم وگوش ميدم ولي هيچوقت درست از اب در نيومد بيخودي وقتم رو حرام كردم اول حكومت خاتمي هم اين حرفهاي مفت رو زد اخرش چي شد نا امني انارشيسم.
پاسخ
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خدامیداندمن شخصاعهدبسته بودم اگرخاتمی ویاهاشمی شرکت نکننددرانتخابات شرکت نکنم.حالاهم به افتخارهاشمی وبه امیدشرایط بهتربرای مردم به ایشان رای میدهیم.
پاسخ
123
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
هميشه.اسم.كچل.زلفعلي.و.اسم.كور.چراغعلي.و.اسم.چلاغ.قدمعليه....
اسم.اين.رفيقمونم.زيباكلام..
پاسخ
م ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
با پایین آمدن دلار معلوم شد که بعضی از گرانی ها از کحا آب می خورد پس آزموده را آزمودن خطاست . هاشمی و خانواده ایشان در سال 88 برای مردم ایران شناخته شدن . پشت سر ولایت باشید تا آسیب به کشور نرسد وگرنه هاشمی از سوریه حمایت نمی کند بلکه ایران راسوریه می کند
پاسخ
پیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۲
۳۱
تحلیل ایشون از همین جا معلوم است که ضعف دارد که فکر می کند برخورد با موضوع سوریه درد حیطه رییس جمهور است. همین آقای احمدی نژاد هم چنین نظری دارند ولی همه میدانیم این سیاست نظام است ولی تصمیم گیری با رهبری است
پاسخ
یلدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۱۳
۱
مردم یادشون نرفته تورم های 300درصدی دولت هاشمی و 4برابر شدن قیمت ارز در3 روز البته زمان هاشی بود که حسابی سیاست اقتصادی داره و الان به عنوان ناجی آمده !!!!!!!
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
ایشون تشنه قدرت هستند . ازطرفی زیرک . شرایط زمان را می سنجد. سال 88 مردم را نشناخت. هنوز هم اشتباه می کند.
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلا سید ابراهیم جان
اینبابارو(این بابارو)+حزب اله(حزب الله)+تایین(تعیین)+صدوق(صندوق)+مطمطن (مطمئن)
اشتباهات از همین چیز های کوچک شروع می شود.
پاسخ
محمد تاجیک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام
احتراما به اطلاع میرساند سنگر سایبری شهید آوینی ورامین تحلیلی را با عنوان زیر در سایت خود درج نموه است که به نظر میرسد انتشار آن توسط شما نیز مفید باشد
عنوان مطلب: آیا کسی که حکم ریاست مجمع تشخیص مصلحت را دارد لزوما برای کاندیداتوری ریاست جمهوری هم صالح است؟!
آدرس مطلب:
http://vrn-avini.ir/shownews.php?idnews=123634
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
شنیدم در زبان مازندرانی ضرب المثل هست که می گوید :جوجه تیغی بدن بچه اش رو نوازش می کنه و میگه قربونت پوست و بدن مثل پنبه ات برم!
داستان زیبا کلام و هاشمی هم همینه . مگر غیر از این انتظار داشتیم کسی مثل زیبا کلام باید از هاشمی تعریف های دروغین بکنه
و کسی مثل هاشمی همباید برای غرب و دشمنای این مردم روزنه امید باشه!
فقط می تونیم بگیم برای هاشمی متاسفیم که باید در سن 80 سالگی به استقبال شکستی سنگین بروند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
من این منفی و مثبت های سایتتون امتحان کردم , یه دونه که می زنی 2 تا میره گاهی 3تا 4 تا 5 تا ( به نفع نظر خودتون) واقعا آدم از لحاظ دموکراسی شگفت زده می کنید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
منتقد واقعی به فکر اصلاح وضعیت فعلی جامعه و رساندن ان به حد مطلوب می باشد .و برای رسیدن به ان باید نگاه منصفانه داشت . دولت فعلی باحمایت همه جانبه سران نظام برسر کار امد ولی خروجی ان بنفع هیچ کس نبود . دلیل ان هم واضح است چرا که افراد به جای تفکر واندیشه شخص کاندیدا به شعار انتخاباتی وی وسپس به ارزو و خیالات خود معطوف است . در حال حاضر به فردی باید توجه داشت که ما را از این وضع اسفبار موجود خارج و امید را بار دیگر در دل مردم این وطن احیا کند . پریدن به همدیگر وانگ زدن به هم دردی را دوا نخوهد کرد بلکه باید اجازه بدهیم تا همه ازاد اندیشان وطن اسلامی نقطه نظرات خود را بیان نموده تا منتخبین و مسولین بدانند که رای دهندگان و دلسوزان کشور چه از انان میخوهند و چه چیز در الویت خواسته های انان می باشد . یادمان نرود این کشور از ان همه است و ما همه سوار یک کشتی هستیم وسوراخ کردن ان بنفع کسی نیست . به امید ان روز که تحمل شنیدن حرفهای مخالفین دلسوز وحتی مخالفین غیر راداشته و با سلاح عقل ومنطق به مبارزه برخیزیم نه با تعصب و زور .
پاسخ
تهرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
احمد ی نژاد پا شنه اشیل صهیو نیست ها یعنی هلو کاست را که تا این زمان کسی جرات مطر ح کردن انرا نداشت با صدای بلند اعلا م کرد پس چگو نه تهمت می زنی که احمد ی از سو ریه حما یت نمی کنه حر به دیگر ی برای کو بیدن دو لت ندار ید !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۱
درود بى بايان به استاد فؤزانه زيا كلام كه حقا زيبا كلامند
پاسخ
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خداراشكرخاتمي رئيس جمهورنشد كه اگرمي شدهمان طوركه پول زير5تومان رابطوررسمي پول ايران ازرده خارج كرد(انزمان پول 5تومان ارزش بسياري داشت)گرامروز خاتمي رئيس جمهوربودپول 500 توماني از رده خارج مي كرددنان كه امروز زير500تومان است حساب كنيدقيمت نان اگررئيس جمهور خاتمي مي شدچنددرصدبالاتراز قيمت امروز مي شد
پاسخ
نظاره گر تاریخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
آقای زیبا کلام صدور انقلاب را رویا و عدم حمایت از سوریه را واقع بینی در سیاست خارجی می دانند به نظر آشنایی ایشان با علم سیاست از سر گشاد قیف و پذیرش در گروه کشورهای وابسته است می دانی ما چگونه ما شدیم(اشاره به عنوان کتاب ایشان برای عقب ماندگی در دوره قاجار)با ایستادگی در برابر غرب و بی اعتنایی به عالمان بی عملی چون تو
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
نگاهی به شان و جایگاه پست های متفاوت در نظام و چارچوب اختیارات و وظایف متصدی هر پست بخوبی گویای این حقیقت هست که هر کسی که شایستگی قرارگرفتن در منسبی را داراست لزوما شایستگی قراگرفتن بر منسب دیگری را دارا نیست (ممکن است دارا باشد و ممکن است دارا نباشد) به عنوان مثال لزوما هر نماینده مجلسی شایستگی و صلاحیت قرارگرفتن در مقام ریاست جمهوری را ندارد جرا که اصلا وظایف و مسئولیتها و جنس امور محوله در این دو مقام باهم متفاوت است و بالاتر از آن حساسیتهای این مناسب با هم فرق دارد لذا نمیتوان نتیجه گرفت کسی که در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام است قطعا صلاحیت کاندیداتوری ریاست جمهوری را هم دارد چرا که:

اولا ریاست جمهوری پستی کاملا اجرایی است و توان اجرایی بالا همراه با نیرو و انرژی جوانی میخواهد لکن تشخیص مصلحت بیشتر جایگاهی شبیه ریش سفیدی بین مجلس و شورای نگهبان در اختلافات در مقام وضع قوانین برای تنقین احکام ثانویه را داراست

ثانیا ریاست جمهوری منسبی کاملا سیاسی است که مواضع و گفتار و رفتار رییس جمهور به سرعت و شدت بازخورد بین المللی و داخلی دارد (از منظر سیاست داخلی خارجی و دیپلماتیک) لذا باید کاندیدا و داوطلب تصدی این منسب مواضعش کاملا با مواضع، اصول و مبانی سیاست های کلی نطام و انقلاب و آرمانهای آن منطبق باشد وگرنه نظام و سرنوشت امت اسلامی را به بیراهه خواهد کشاند حال آنکه منسب ریاست تشخیص مصلحت نطام اصولا سمتی کاملا غیر سیاسی است هم از منظر داخلی و هم از منظر بین المللی

ثالثا عموما اطرافیان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نمیتوانند در روند انجام وظایف این مجمع حداقل بطور مستقیم و مشهود بگونه ای که در وضع و سرنوشت جامعه جدا تاثیرگذار باشد دخالت نمایند چراکه این مجمع در مقام قانون گذاری اولیه نیست و صلاحیتش فقط در تشخیص مصلحت در مقام اختلاف آنهم با شور و مشورت و حضور دیگر روسای قوا و مسئولین نظام است پس رئیس این مجمع اصالتی در تصمیمات و خروجی ها به آن معنا ندارد. لکن اطرافیان رئیس دولت می توانند با قرار گرفتن بصورت مستقیم و غیر مستقیم در مناسب حساس اجرایی سرنوشت مردم و نطام را بدست گیرند

حال با نگاه به این مختصر آیا واقعا شخصی در سن 80 سالگی ، پیر و بدون انرژی و توان اجرا و اداره امور اجرایی کشوری کاملا جوان و با تفکرات، دغدغه ها و آرمانهای غیر جوانانه و با موضعگیری های اخیرش که کاملا مخالف و در تضاد با مبانی و اصول و آرمانهای انقلاب است و همچنین عملکرد خودش و اطرافیانش در ادوار مختلف تاریخ این انقلاب که بر هیچکسی پوشیده نیست اگرچه به حکم رهبر معظم انقلاب (چنانچه حتی قائل نباشیم به خاطر سیاست پدرانه و جذب حداکثری و دفع حداقلی از سوی ولی امر مسلمین در این منسب قرارگرفته و بگوییم واقعا شایسته اینجایگاه بوده است) حقیقتا وی شایستگی و صلاحیت داوطلبی برای تصدی منسب ریاست جمهوری اسلامی ایران آنهم در این برهه حساس تاریخی را دارد که شورای نگهبان بخواهد ایشان را تایید صلاحیت نماید؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها