کد خبر: ۱۳۳۵۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر اقبال زیادی نسبت به هاشمی در جامعه شاهد نیستیم و حتی علائم و شواهدی هم برای اقبال شدید مردم مشاهده نمی‌کنیم.

آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با اشاره به کاندیداتوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «صلاح و مصلحت خویش خسروان دانند» اظهار کرد: در حال حاضر اقبال زیادی نسبت به هاشمی در جامعه شاهد نیستیم و حتی علائم و شواهدی هم برای اقبال شدید مردم مشاهده نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه رد و یا تایید صلاحیت بر عهده شورای نگهبان است، افزود: به هر حال حضور هاشمی می‌تواند مقداری به کالبد مرده اصلاح‌طلبان روح دهد همان گونه که در سال 88 نماز‌جمعه وی حرکتی را ایجاد و در حرکت اصلاح‌طلبان اثرگذار بود؛ در حال حاضر نیز حضور و کاندیداتوری وی می‌تواند اصلاح‌طلبان را که به گونه‌ای از جامعه طرد شده بودند؛ به صحنه‌های سیاسی بازگردانده و مطرح شوند.

*موضع‌گیری هاشمی نسبت به فتنه 88 بی‌طرفانه نبود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به موضع گیری‌های هاشمی رفسنجانی نسبت به وقایع سال 88 خاطرنشان کرد: بنده معتقدم هاشمی در جریان فتنه 88 بی طرف نبود و به نفع جریان اصولگرا هم موضع‌گیری نداشت بلکه از صحبت‌های وی در آن سال عموما اصلاح طلبان استفاده کردند؛ پس از آن جریان‌ها هم موضع‌گیری و یا محکوم کردنی از سوی هاشمی شاهد نبودیم چراکه به هر حال حرکت اصلاح‌طلبان در سال 88 آسیب‌های جدی سیاسی و حیثیتی به کشور وارد کرد.

*کار احمدی‌نژاد در ستاد انتخابات غیر منطقی و غیر عقلانی بود

آیت‌الله عالمی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از عملکرد احمدی‌نژاد و همراهی وی با مشایی در وزارت کشور اذعان داشت: کار آقای احمدی‌نژاد نه منطقی، نه عقلانی، نه عقلایی و نه جامعه پسند بود.

وی با اشاره به جمله احمدی‌نژاد در حمایت از مشایی با عنوان «مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی»، متذکر شد: موضع‌گیری‌های فردی که به عنوان نفر دوم کشور محسوب می‌شود باید بسیار عاقلانه‌تر و جامعه پسندتر باشد، این گونه موضع‌گیری‌ها قطعا در جامعه مورد اقبال نبوده و عرفیت ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طی 33 سال پس از انقلاب تاکنون چنین اتفاقی را شاهد نبودیم که اینگونه کسی حیثیت، آبرو و جایگاه خود را در اختیار فردی بگذارد که سابقه و موضع‌گیری‌های آن فرد برای جامعه مشخص است.

*جریان انحراف بی‌ریشه تر از جریان فتنه است

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: جریان انحراف مجموعه‌ای بدون ریشه‌های اجتماعی بوده و بسیار بی‌ریشه‌تر از جریان فتنه است.

به گفته آیت‌الله عالمی با توجه به بی‌ریشه بودن جریان انحراف، قطعا با آن بسیار راحت‌تر از جریان فتنه می‌توان برخورد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها