يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۴۵۰۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
دکتر لنکرانی در جمع دانش آموختگان طرح ولایت در قم:
گفتمان پایداری و مقاومت گفتمان بی اعتنایی به مشکلات نیست بلکه گفتمان بی اعتنایی به عربده مستکبران است و گفتمانی است که برای حل مشکلات داخل کشور می گوید که ما باید به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی توجه کنیم و خیال نکنیم راه برون رفت از مشکلات کشور لبخند زدن به استکبار جهانی است.

صبح دیروز (جمعه) دکتر باقری لنکرانی در جمع مسئولین دفتر پژوهش های سراسر کشور به تبیین شرایط حال حاضر کشور و لزوم پیگیری گفتمان استقامت و پایداری در این شرایط پرداخت.

به گزارش رجانیوز به نقل از صابر، پیش از سخنان دکتر لنکرانی قسمتی از بیانات آیت الله مصباح پخش شد که در آن صحبت ها آیت الله مصباح، دکتر لنکرانی را به عنوان گزینه اصلح انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.
 
در ادامه برنامه، دکتر لنکرانی به بیان مطالبی پیرامون سخنان پخش شده از آیت الله مصباح پرداخته و گفت:  خدا را شکر این موضوع را متوجه می شویم که صحبتهایی که آیت الله مصباح فرمودند بیش از این که پیرامون بنده باشد پیرامون یک گفتمان است، گاهی شیطان می خواهد اینگونه القا کند که این صحبتها پیرامون خود شخص بنده است اما این صحبتها و بیانات برای دفاع از یک گفتمان است و نه یک شخص و بنده در این میان موضوعیتی ندارم.
 

وی پیرامون یکی از علل مشکلات جامعه امروز این گونه بیان داشت: یکی از مشکلات امروز در جامعه ما این است که برخی برای مبارزه با چالش های امروز می خواهند از مدل های قدیمی استفاده کنند و این در حالی است که برای مبارزه با چالش های امروزی باید از مدل های امروزی هم استفاده کرد و این روز به روز بودن مدل ها برای مبارزه با چالش ها،  به معنای متغییر بودن اصول و مبانی نیست و در حالی که اصول و مبانی ثابت است مدل ها باتوجه به مشکلات روز به روز تغییر می کنند و ما باید مدل های روز را از این اصول و مبانی بیرون بکشیم.
 
لنکرانی پیرامون یکی از علل اشتباهات در طول تاریخ گفت:  بعضی از اشتباهاتی که در طول تاریخ رخ داده است به خاطر نشناختن اسلام و دین نبوده است بلکه به خاطر تشخیص ندادن الاهم فالاهم بوده است و داستان کربلا از مصادیق این موضوع است. خیلی از کسانی که با قیام سیدالشهداء علیه السلام مخالف بودند این طور نبود که یزید را ظالم نمی دانستند بلکه می گفتند در این شرائط  نحوه برخورد سید الشهداء علیه السلام درست نیست. چند روز پیش خدمت ایت الله مظاهری بودیم ایشان می فرمودند "اسلام آنقدر عزیز است که کسانی همانند سیدالشهداء علیه السلام برای آن به قتلگاه میروند."اگر ما شرایط هر زمان را درست نشناسیم ممکن است خودمان را با یک سری توجیهات وارد صحنه نکنیم و در صحنه ها دارای استقامت و پایداری نباشیم.
 

وی با بیان اینکه در کشور مشکلاتی وجود دارد و نقد گفتمان سازش این گونه بیان داشت: خیلی از کسانی  که در انتخابات حضور دارند را انسان های صالحی می دانیم و افرادی هستند که برای انقلاب زحمت کشیده اند اما انتقادی که ما به آنها داریم انتقاد گفتمانی است. چه کسی است که نمی داند که کشور ما با مشکلات مختلفی روبرو است و تورم و گرانی مشکلات زیادی را در کشور ما بوجود آورده است اما در مقابل این چالش ها مجاز نیستیم که خط سازش را در مقابل دشمنان و بیگانگان ترویج کنیم و این کار اشتباهی است که انچه که خواست دشمن است ما هم دوباره در داخل کشور همان را پژواک دهیم و بگوییم که مشکلات ما زمانی حل خواهد شد که ما سیاست هایمان را سیاست لبخند کنیم و تنش هایمان را با کشورهای دنیا از بین ببریم.
 
لنکرانی پیرامون افراد گفتمان سازش این گونه اظهار داشت: این نظراتی که این افراد گفتمان سازش مطرح می کنند کشور ما را در موضع ضعف قرار می دهد و علاوه بر آن این مسئله از لحاظ منطقی و عقلی هم دچار مشکل است که ما در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم و هر آنچه آنها می خواهند عملی سازیم. حتی اگر بخواهیم با کشورهای خارجی هم مذاکره کنیم این نوع تصمیم گیری ها ما را در موضع ضعف قرار می دهد.

 وزیر سابق بهداشت در مورد پیشرو بودن گفتمان انقلاب این گونه بیان داشت: انقلاب اسلامی بن بست ندارد و گفتمان انقلاب یک گفتمان پیشرو و بالنده است و این را از باب شعار نمی گویم بلکه این موضوع طبق وعده های الهی است که این انقلاب تا زمان ظهور مسیرش را با استقامت و پایداری طی خواهد کرد بعد در چنین فضایی که بیاییم بگوییم راه حل مشکلات سازش با کشورهای دیگر است این خود کوچک بینی و ضعف است.
 
لنکرانی پیرامون نگاه گفتمان مقاومت این گونه بیان داشت: ما جنگ طلب نیستیم اما اگر یک قدم از منافع  اسلامی و ملی مان کوتاه بیاییم با همان یک قدم ما را به ذلت و خواری خواهد کشاند این آیه ای که مبنای کار جبهه پایداری قرار گرفت ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا ... امام خمینی (ره) پیرامون این آیه شریفه می فرماید کسانی می توانند استقامت کنند که مربی شان اول خداوند باشد و کسی که مربی اش خدا نباشد نمی تواند استقامت کند.
 
وی گفت: پایداری و استقامت تنها راهش پایبندی بر مبانی و اصول است اما بعضی فکر می کنند می توانند با شبیه کردن و طراز کردن خود با دیگران، چهره خود را  جهادی نشان دهند و این افراد نمی توانند استقامت کنند و این سنت الهی است و استقامت برای کسانی است که ربنا الله می گویند اگر این نقطه گلوگاهی یعنی ربنا الله را در  چالش ها  در نیابیم ممکن است کشور دچار یک سری چالش هایی کنیم که تا قرن ها با یک سری مشکلات روبرو خواهیم بود اما امروز صحبت یک فرد نیست بلکه نوع نگاه و نگرش به موضوعات است.
 
 
گزینه اصلح جبهه پایداری پیرامون نوع حرکت گفتمان مقاومت و پایداری این گونه این اظهار داشت: در این انتخابات مهم ترین وظیفه ما ترویج گفتمان مقاومت و پایداری است گفتمان پایداری و مقاومت گفتمان بی اعتنایی به مشکلات نیست بلکه گفتمان بی اعتنایی به عربده مستکبران است و گفتمانی است که برای حل مشکلات داخل کشور می گوید که ما باید به اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های داخلی توجه کنیم و خیال نکنیم راه برون رفت از مشکلات کشور لبخند زدن به استکبار جهانی است. قرآن کریم می فرمایید دشمنانتان از شما راضی نمی شوند الا اینکه شما از دینتان دست بردارید.
 
لنکرانی در مورد کشورهایی که خوی استکباری دارند این گونه اظهار داشت: ما طرفدار رابطه مسالمت امیز با کشورها هستیم اما اگر کشوری خوی استکباری داشته باشد و بخواهد با این خوی استکباری حقوق ملت ها را زیر پا بگذارد در مقابل آنها خواهیم ایستاد و مقاومت خواهیم کرد اگر ما بحث انتخابات را در حد اشخاص تنزل دهیم آن موقع ممکن است مبانی و اصول فراموش شود اگر می خواهیم در این انتخابات درست عمل کنیم حرکت ما باید حرکت گفتمانی باشد اگر ما از این حرکت گفتمانی فاصله بگیریم حتی اگر به خیال خودمان در حال کار برای فرد اصلح هستیم در پازل دشمن قرار گرفتیم آنچه که ما دنبال می کنیم تحکیم گفتمان مقاومت و پایداری است و از انچه نگران هستیم ریشه دواندن گفتمان سازش و کرنش است دولت یازدهم اگر می خواهدمشکلات امروز جامعه را حل کند باید دولت مومن جوان که دارای خلاقیت و نواوری و دارای روحیه مستحکم  در کار جهادی است، باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
سلام
سایت عصرایران در تیتر اصلی مطلبی زده آیا منظورش آیت ا... مصباح یزدی است یا نه با این عنوان:

جریان انحرافی کی و چگونه متولد شد؟
وقتی ولی فقیهی که پیش روی ملت ایران حاضر است و تاکید می‌کند کسی از رای من در انتخابات ریاست جمهوری خبر ندارد، چه دلیلی داشت علمای طراز اول در صدد کشف رای امام زمان (عج) در انتخابات ریاست جمهوری برآیند و آن را برای مردم هم بازگو کنند؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها