کد خبر: ۱۳۴۵۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
عضو مستعفي حزب مشارکت اعلام کرد به خاطر فشار دوستانش کرکره تحليل را پايين مي‌کشد و ديگر درباره انتخابات و وضعيت اصلاح‌طلبان چيزي نخواهد نوشت.
عباس عبدي در تحليل‌هاي خود که طي يک سال اخير منتشر شده، تأکيد مي‌کند راهي که طيف متبوع طي4 سال اخير در پيش گرفتند، غيرعقلاني، متناقض، مردد ميان اصلاح‌طلبي و ساختارشکني و حرکت در بن‌بست بوده و بايد اين اشتباه را پذيرفت و تغيير مسير داد. او در آخرين تحليل خود نيز اعلام کرد هاشمي مردّد است و تا آخر نخواهد ماند. عبدي معتقد است آراي منفي هاشمي بالاست. با اين همه وي در يادداشت کوتاهي در وبسايت خود تأکيد کرد که با فشار دوستان کرکره تحليل را پايين مي‌کشد.

عبدي در توضيح کوتاه خود نوشت: متأسفانه و شايد هم خوشبختانه پس از انتشار گفتگوي اخير بنده، دوستاني که صادقانه در پي ايجاد جامعه‌اي بهتر هستند ناراحتي خود را، که در مواردي هم به عصبانيت تنه مي‌زد ابراز داشتند و در نتيجه بنده نيز تا اطلاع بعدي از هرگونه اظهارنظر درباره انتخابات خودداري مي‌کنم.

روشن است بايد مرز ميان تحليل و موضع‌گيري را محترم شمرد حالا که اين مرز رعايت نمي‌شود چاره‌اي جز اين که بطور موقت هم که شده کرکره تحليل را هم پايين بکشيم نداريم. چون خلاف عقيده نوشتن را درست نمي‌دانم در نتيجه تا بهتر شدن فضا خدانگهدار. فقط يادداشتهاي غيرانتخاباتي مي‌نويسم. کامنتها را هم فقط به واسطه احترام به خوانندگان محترم و بدون هرگونه پاسخي که به اين موضوع مربوط باشد منتشر مي‌کنم.

ايجاد فضاي اختناق و مجبور کردن فردي با مختصات عباس عبدي به سکوت و عدم ارائه تحليل مخالف با سياست‌هاي حزب مشارکت و اصلاح‌طلبان در حالي است که طي روزهاي گذشته بيانيه‌هايي با امضاي «حزب مشارکت»، «سازمان مجاهدين انقلاب» و مجمع روحانيون، با مضمون حمايت همه‌جانبه از به صحنه آمدن و نامزدي آقاي هاشمي رفسنجاني منتشر شد.

دو حزب مشارکت و مجاهدين، همان طيف تندرو دوره اصلاحات و بعد از آن بودند که چه در دوره سازندگي و چه در انتخابات سال 78 به شدت به هاشمي تاختند و به تدريج به پيشاهنگان ساختارشکني تبديل شدند. با اين وصف ابهامي که هنوز پاسخ داده نشده اين است که افراطي‌گري و راديکاليسم کور اين طيف چگونه با مدعاي آقاي هاشمي مبني بر اينکه براي اعتدال علوي و نجات کشور از افراطي‌گري نامزد شده، قابل جمع است؟

يادآور مي‌شود برخلاف تحليل عباس عبدي، ياسر هاشمي و غلامحسين کرباسچي و صادق زيباکلام به روزنامه قانون گفته‌اند که هاشمي 79 ساله منصرف نخواهد شد و در گود مي‌ماند؟

شايان ذکر است عباس عبدي در نوشته ديگري در روزنامه قانون و در پاسخ صادق زيباکلام که او را به تسويه‌حساب و انتقام کور از هاشمي متهم کرده بود، نوشت: مسلم است که اگر سياستمداران افراد بادنجان دورقابچين را به منتقدان خود ترجيح نداده بودند امروز با چنين مشکلاتي مواجه نبوديم. هر سياستمداري با داشتن دوستاني چون آقاي زيباکلام بي‌نياز از دشمني کينه‌جويان واقعي يا خيالي خواهد بود. با توجه به فضايي که برخي افراد ايجاد کرده‌اند تصميم دارم که تا روزهاي آينده درباره مسائل مربوط به انتخابات سلباً و ايجاباً صحبتي نکنم تا همه آقايان با خيال راحت پروژه خود را جلو ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها