يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۵۱۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
ثمره هاشمی :
دستیار ارشد رییس جمهوری با بیان این كه دولت ،منتخب ملت است و در واقع خدمات دولت به مردم خدمات مردم به مردم است، گفت:خوشبختانه حجاب های بین مردم و دولت در دوره نهم و دهم برداشته شد،دولت خود را خادم و رییس جمهوری بارها خود را نوكرمردم معرفی كرده است
598 به نقل از ایرنا: برخی مواقع دشمن صحنه ها را تعریف می كند، گفت: باید مراقبت كنیم تا در زمین دشمن بازی نكنیم و فضایی منطقی در كشور حاكم باشد زیرا در فضای منطقی و اسلامی هر كسی می تواند راحت مطالبش را بیان كرده و سپس منصفانه و عادلانه مورد نقد قرار گیرد و دشمنی هم ایجاد نمی شود.'سید مجتبی ثمره هاشمی' عصر دوشنبه در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره موضوعاتی از جمله ارزیابی از فضای سیاسی حاكم بر كشور و آفت های آن، رقابت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سخن گفت.
وی با بررسی شرایط وضعیت جمهوری اسلامی ایران پس از چند دهه گذشته اظهارداشت: برای درك بهتر شرایط امروز ایران ، باید نیم نگاهی به اطراف خودمان در شرق و غرب و حتی در كشورهای دور دست تر داشته باشیم.
وی افزود: امروز در اروپا و غرب با یكسری ناامنی ها، سرخوردگی ها و مشكلات مهمی ناشی از سیاست ها و اندیشه های نادرست مادی كه از حكومت انسان های ناصالح بر مراكز اصلی دنیا نشات گرفته است، روبرو هستیم.
ثمره هاشمی افزود: جمهوری اسلامی ایران برغم حاكمیت نظام های ناعادلانه سیاسی و اقتصادی بر جهان و فشار قدرتهای زورگو ودرمقایسه با سایر كشورها از وضعیت ممتازی به لحاظ یكپارچگی ملی، در پرتو آرمان های واحد، پیشرفت های چشمگیر و امیدوار كننده به خصوص در هشت سال اخیر، خود باوری كه در نسل جوان كشور ما و خود اتكایی و ایمان عمیق و نصرت الهی كه وجود دارد، برخوردار است.
وی با بیان این كه ایران پس از انقلاب موانع عظیمی از جمله فتنه های اول انقلاب، جنگ تحمیلی و پس از آن فتنه های دیگری را پشت سر نهاده است، گفت:ثمره ی حضور رهبری مدبر، فقیه، دنیا دیده، شجاع، عالم و بصیر و ملتی با سابقه تمدنی و فرهنگی بزرگ ،متعهد به اسلام ،عاشق پیامبر و اهل بیت و منتظر ، همه فضایی پر از امید، نشاط و سر زندگی ملت ما است و همین عوامل موثر در شكل دهی فضای سیاسی كشور است.
ثمره هاشمی، خاطرنشان كرد:باید از این فضا به بهترین وجه در راستای نیل به اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران استفاده شود.
وی در پاسخ به سووال خبرنگار سیاسی ایرنا مبنی بر این كه ارزیابی شما از تعدد كاندیداها در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری چیست؟ اظهار داشت: براساس قانون كسانی كه از شرایط لازم برخوردار هستند می توانند در این عرصه وارد شوند و در نهایت ملت هستند كه تشخیص می دهند چه كسی را به عنوان متولی و مدیر دستگاه اجرایی كشور انتخاب كنند.
دستیار ارشد رییس جمهوری با بیان این كه فضای سیاسی حاكم بر كشور بسیار خوب است ،گفت: آفت هایی نیز وجود دارد كه باید مراقبت كنیم ،مهمترین آفت های سیاسی كه معمولا در دوره های مختلف انتخابات خود را نشان داده،ترویج تهمت ها ازناحیه بعضی افراد ،جریانات سیاسی و یا دشمنان خارجی است.
ثمره هاشمی با یادآوری اتفاقاتی كه در سال ۸۸ رخ داد، اظهار داشت:در آن سال فضای سیاسی كشور با یك تحرك و نشاط همراه بود، اما پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری به واسطه ترویج تهمت ها و دروغ ها در كشور با پشتوانه رسانه های بیگانه و بعضی عناصر ضدانقلاب و ضد مردمی اتفاقات ناگواری رخ داد و هزینه هایی بر كشور تحمیل شد.
وی افزود: ایراد تهمت و افترا به افراد كار ساده ای است كه برخی ها برای رسیدن به منافع شخص خود از آن استفاده و فضا را متاثر از این شرایط می كنند،اما تبعات آن كوچك نیست.
دستیار ارشد رییس جمهوری اظهارداشت: عده ای تصور می كنند كه از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف می توان استفاده كرد درحالی كه در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم پایبند به اسلام و ارزش ها هستند ، استفاده از هر نوع وسیله برای رسیدن به هدف خلاف عقل و شرع و منطق انسانی است.
ثمره هاشمی با بیان این كه گاهی آنقدر تهمت ها و اهانت ها تكرار می شود كه بعضی افراد باور می كنند، گفت: به عهده صاحب نظران و دلسوزان و مومنان است كه به مقابله با آن برخیزند و اجازه ندهند افراد یا جریانات سالم و حقائق امور هدف قرار گیرد.اما بدتر از این وقتی است كه این افراد به جای هدایتگری، خود وارد بازی شوند.
وی با طرح این سووال كه اگر كسی مورد ایراد و تهمت واقع شد تكلیف ما چیست؟ گفت:در گام نخست اصل بر برائت است و اما اگر به هر دلیلی تردید حاصل شد،تحقیق كنیم و حداقل به افرادی كه مورد اتهام قرار می گیرند، از خودشان سووال كنیم و اجازه دفاع به آنها را بدهیم.
ثمره هاشمی ادامه داد: ممكن است دادگاه صالحه ای فردی را محكوم كند،بسیار خب آن فرد محكوم است.طبق فرمایش مقام معظم رهبری حق نداریم دراین مورد به صورت علنی مطرح كنیم تا چه برسد به این كه بخواهیم بدون دلیل روشن مورد اهانت و تهمت قرار دهیم.
وی افزود: چطور بعضی ها به خود جرات می دهند كه بدون تحقیق، بررسی و علم از افكار و نظرات یك فرد آن را متهم و بلكه درباره وی حكم به بی دینی و به زاویه گرفتن از مسیر حق صادر كنند و آن را بی پروا در سطح جامعه اشاعه دهند ، آیا حجتی دارند؟ حجت آن ها چیست؟ این گونه رفتارها متعلق به ملت ایران نیست.
دستیار ارشد رییس جمهوری با تاكید بر این كه از دشمنی كه پرچم مخالفت را بلند كرده توقعی نداریم، گفت: از دشمنان اسلام كه تخریب نظام را نشانه رفتند توقعی نمی توان داشت،اما از دوستان و همراهان انقلاب این توقع می رود كه در دام های آنها گرفتار نشوند.
ثمره هاشمی افزود: گاهی اوقات كه خلق بعضی الفاظ و ترویج آن را ریشه یابی می كنیم درمی یابیم كه از جایی جعل و صادر شده است كه معتبر نیست و یا منبع آن با اصل نظام مساله دار است.

*** عده ای برای اثبات خود دیگران را نفی می كنند
دستیار ارشد رییس جمهوری در ادامه با بیان این كه عده ای برای اثبات خود دیگران را نفی می كنند، گفت: قاعده این است اگر كسی از خودش چیزی دارد ارایه دهد و اگر ندارد برای اثبات خود دیگران را نفی نكند كه البته مردم ما بصیر هستند.
ثمره هاشمی افزود: در واقع نامزدها باید طرح ها و برنامه ی خود را ارایه دهند و آینده روشنی مبتی بر واقعیت ها ،استعدادها، و چارچوب های قانونی ترسیم نمایند.
وی اضافه كرد: مردم زهد، پاكی ،عدالت گرایی،تلاش برای پیشرفت ،شجاعت ،خدمت بی منت،حفظ كرامت و عزت و ایستادگی در مقابل ظلم، فساد را می خواهند و این رییس جمهوری آینده باید آینه تمام نمای خوبی های ملت ایران باشد.
ثمره هاشمی ادامه داد: در سال ۸۸ یكی از ترفندهایی كه دشمنان خارجی و داخلی علیه ملت بكار گرفتند، این بود كه القاء كنند در دولت نهم اتفاقی نیفتاده و همه خدماتی كه دولت انجام داده دروغ است.
وی اظهار داشت: اقدامات دولت را نادیده گرفتند و بعد گفتند ' دروغ است' ؛ برای چه؟ برای اثبات خود .آیا این شیوه ها درست است كه ادامه یابد؟
دستیار ارشد رییس جمهوری با بیان این كه دولت ،منتخب ملت است و در واقع خدمات دولت به مردم خدمات مردم به مردم است، گفت: خوشبختانه حجاب های بین مردم و دولت در دوره نهم و دهم برداشته شد ،دولت خود را خادم و رییس جمهوری بارها خود را نوكرمردم معرفی كرده است.
وی ادامه داد: نمی توان ادعا كرد كه دولت نقاط ضعف نداشته است، اما باید تلاش شود نقاط قوت برجسته و تبین گردد تا دیگران هم ترغیب به ادامه راه شوند و با نقاط ضعف برخورد عقلایی و منصفانه شود.
ثمره هاشمی ادامه داد: نمی توانیم ادعا كنیم همراه ملت هستیم و ارزش های انقلابی و اسلامی را قبول و خواهان پیشرفت و تعالی هستیم،اما در عین حال دائم نقاط ضعف را مطرح یا نقاط ضعف جدیدی جعل كنیم و چشم خود را بر واقیعت ها ببندیم چنین رویكردی القا یاس و نام امیدی است كه این خطای بزرگی است.

***عده ای می گویند كه طرفدار ولایت فقیه هستیم اما عملكرد آنها مغایر این ادعاست
ثمره هاشمی با بیان این كه دركشور میزان و معیار مشخصی داریم كه اصلی ترین آن ولایت فقیه است، تصریح كرد:عده ای می گویند ما طرفدار ولایت و تابع ایشان هستیم اما اظهارات و عملكرد آنها درست در مقابل ادعای آنها است.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در شهریور ۹۱ درباره اقدامات دولت، گفت: معظم له بیان كردند كه ' در طول این چند سال در كشور كارهای وسیعی عمرانی به خصوص در مناطق دوردست انجام گرفته كه این ها كارهای مهمی است، این یك رویكرد بسیار مهمی در حركت دولت است 'ازاین قضیه بگیرید تا پیشرفت های چشمگیری كه درمورد علم و فناوری وجود آمده این پیشرفت هایی كه در این چند سال در زمینه علم و فناوری صورت گرفته خیلی قابل توجه است.
وی ادامه داد: رهبری همچنین می فرمایند ' كه امروز در عرصه سیاست خارجی ثقل وزنه كشور با چند سال قبل تفاوت دارد، ما در مسایل تاثیرگذاریم ... این ها مهم است... یك بخش دیگر از این نقاط قوتی كه به نظر می رسد روی آن باید تكیه كرد مساله برجسته شدن ارزش های انقلاب است در این سال هایی كه دولت نهم و دهم برسر كار بوده تا امروز گفتمان انقلاب و ارزش های انقلاب و چیزهایی كه امام (ره) به آن توصیه می كردند و ما آن ها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه كاملا برجسته شده است... مساله ساده زیستی مسوولان ،استكبار ستیزی افتخار به انقلابی گری...'
وی ادامه داد:بعضی با این كه این معانی را می دانند و صاحب نام هستند و طرفدارانی هم دارند با یك الفاظی كه حقیقتا تعجب آور است، دولت یا بعضی از همكاران دولت را متهم می كنند،اگر چنین انسان های خطرناكی به زعم آنان در دولت حضور دارند چطور دولت از دست آنها مصون مانده است كه پس از هفت سال این طور رهبری معظم انقلاب مسیر دولت را تایید می كنند.

*** متهم كردن دولت به چه قیمتی؟
دستیار ارشد رییس جمهوری در ادامه درباره انگیزه تخریب دولت گفت: یكی از این علل، پیشرفت های كشور بوده، همانطور كه رهبر معظم انقلاب بر آن صحه گذاشته و بیان كرده اند كه 'ما اگر بدانیم انگیزه های دشمن از كجا ناشی می شود؟ تكلیف خود را در برنامه ریزی هایمان بهتر می فهمیم، به نظر من یكی از این علل دشمنی ها همین پیشرفت های شماست یعنی می خواهند كه این پیشرفت ها كند شود، جمهوری اسلامی ایران با داعیه اسلام خواهی، مردم سالاری اسلامی، رد و نفی مستدل لیبرال دموكراسی یا تشكیلات استكباری دنیا یك خطری است كه هرچه شما پیشرفت كنید این خطر برای آن ها بیشتر خواهد شد...می خواهند جلوی این را بگیرند'.
ثمره هاشمی عامل دوم دشمنی ها و انگیزه تخریب دولت را زنده شدن شعارهای انقلاب دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در این باره مطرح كرده اند كه 'وقتی شعارهای انقلاب كم رنگ شود آن ها طبعا بیشتر خوششان می آید و هرچه شما شعارهای انقلاب را پررنگ تر كنید آن ها چهره شان خصمانه تر می شود'.
وی با اشاره به این سخنان معظم له مبنی بر این كه ایشان تكلیف را مشخص كردند كه چرا بعضی ها اصرار دارند یك دولت مظلوم و بعضی افراد را در دولت این گونه بكوبند، با چه حجت شرعی با چه حجت عقلی؟ گفت:چرا بعضی اصرار دارند یك دولت مظلوم را بكوبند؟
ثمره هاشمی ادامه داد:البته سلائق سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی افراد مختلف است حتی اگر سلیقه یك فرد مورد پسند نباشد یا حتی اشتباهاتی داشته باشد نمی توان آن را از دین خارج دانست و او را هتك حیث آن هم از طریق رسانه ها كرد،آیا این رفتار را نسبت به خود می پسندند؟ و آیا حق داریم فرصت خدمت گزاری را از افرادی كه توان سرمایه آن را دارند بگیریم؟!

*** كاندیداهای انتخابات شبیه یكدیگرند
دستیار ارشد رییس جمهوری با بیان این كه بسیاری از كاندیداهای انتخابات شبیه هم هستند كه طبیعتا آرای عده ای از مردم بین آنان توزیع می شود و كسی از آنان برجسته نمی گردد، گفت: ایجاد یك رقابت پرشور مستلزم حضورهمه سلایق است دراین صورت حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای تشدید می شود.

*** بیان مورد تایید بودن یك كاندیدای خاص از سوی رهبری خلاف است
وی در پاسخ به سووال ایرنا در خصوص این كه رهبری بارها تصریح كرده اند از فردی حمایت نمی كنند و تنها یك رای دارند و تا روز انتخابات كسی از آن مطلع نخواهد شد، چرا برخی به دنبال آنند كه بگویند فلان كاندیدا مورد تایید رهبری است؟ گفت: وقتی ایشان با این صراحت موضوع را مطرح می كنند، بیان اظهار نظراتی مبنی بر این كه فلان كاندیدا گزینه مورد تایید رهبری است ، خلاف است و این گونه اظهارات برآمده از تحلیل های شخصی و بدون مبنا است.

***برخی ها تصور می كنند دولت ركنی از نظام نیست!
مشاور ارشد رییس جمهوری با بیان این كه بعضی ها تصور می كنند دولت ركنی از نظام نیست در حالی كه دولت پس از مقام معظم رهبری از اركان اصلی نظام است، گفت: بیشتر بار خدمت به مردم بر دوش دولت است.
ثمره هاشمی ادامه داد: مردم از دولت راه، آب، اقتصاد سالم، تامین معیشت، عزت ملی، سیاست خارجی عزتمندانه، بهداشت و درمان، آموزش و ... می خواهند و بااین شرایط بار اصلی پیشرفت و اقتدار كشور به دولت بازمی گردد.
وی با اشاره به این كه برخی افراد به این نتیجه رسیده بودند كه آنها باید سرمایه اجتماعی دولت (حمایت های مردمی) را بگیرند، گفت: در دو سه سال اخیر تلاش های زیادی برای تخریب دولت انجام دادند در حالی كه نمی دانند وقتی دولت تضعیف شود چه اتفاقی می افتد.
ثمره هاشمی ابراز امیدواری كرد: با مسایلی كه پیش آمده این افراد بیدار شوند و در تحلیل هایشان تجدید نظر كنند و مواظب باشند كه در زمین چه كسی بازی می كنند؟
وی در پاسخ به این سووال كه به رغم متهم كردن رییس جمهوری درباره قانون اساسی ،میزان پایبندی ایشان به قانون چقدر است؟، افزود: آقای رییس جمهوری می گوید؛ آیا قسم و سوگندی كه من در مجلس خوردم حقیقی است یا نه؟ اگر سوگند حقیقی است، متعهد هستم كه به آن پایبند باشم.
وی ادامه داد: برای پاسداری بیشتر از قانون اساسی رییس جمهوری معاونتی را هم در قوه مجریه با عنوان معاونت حقوقی درنظر گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها