کد خبر: ۱۳۵۱۳۲
زمان انتشار: ۲۱:۵۴     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
یکی از مراجع تقلید قم گفت: ‌من به رئیس جمهور آذربایجان پیشنهاد کردم نسبت به مردم آسان بگیرند و بعضی از شخصیت‌هایی که در زندان هستند را آزاد کنند که هم اثرات خوبی در میان مردم آنجا و هم بین همسایگان دارد.
 به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم‌‌شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار شیخ‌الاسلام پاشازاده عالم برجسته قفقاز و آذربایجان‌ با اشاره به همسایگی جمهوری اسلامی ایران با آذربایجان و منطقه قفقاز ‌تصریح کرد: در اسلام نسبت به همسایگان و ‌ارتباط‌ آنها با یکدیگر سفارش‌های بسیاری زیادی شده به گونه‌ای که در کلام امیرمؤمنان آمده است که پیامبر(ص) آن قدر توصیه کردند که گویی همسایگان نسبت و قرابت خویشاوندی با هم دارند.

وی با تاکید بر ضرورت هوشیاری کشورهای همسایه در قبال نقشه‌های دشمنان تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم دشمنان ما بین ما جدایی بیندازند و سوء‌ظن و سوء‌تفاهم در میان ما ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مسلمان‌ها هر چند در شرق و غرب عالم از هم جدا باشند به حکم قرآن برادرند یادآور شد‌: قرآن کریم و آیه شریفه «انما المؤمنون اخوة» مؤمنان را برادر خطاب کرده و تاکید می‌کند که اگر بین برادران مسلمان اختلافی پیدا شد فورا صلح و صفا و دوستی برقرار کنید.

وی هرگونه تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را نوعی حرکت در مسیر دشمن دانست و گفت: دشمنان اسلام با توطئه‌های مختلف به دنبال این هستند که مسلمانان را به جان هم بیندازند و بین آنها تفرقه ایجاد کنند، در حال حاضر در چند‌ کشور اسلامی مسلمانان بر اثر تحریکات دشمن به جان هم افتاده‌اند و تنها دشمنان از این وضعیت سود می‌برند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: بنابراین ما باید از این مسائل و تفرقه ایجاد شده عبرت بگیریم و کاری نکنیم که دشمنان ما خوشحال شوند.

وی خطاب به شیخ پاشازاده تصریح کرد: طبق شنیده‌های ما شما در منطقه قفقاز و آذربایجان صاحب نفوذ هستید و می‌توانید از این نفوذ و تاثیرگذاری خود در راستای خنثی کردن توطئه دشمنان و حل مشکلات موجود استفاده کنید و یقینا این سفر، سفر دوستی عمیق تر بین ما، آذربایجان و منطقه قفقاز خواهد بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: جنابعالی با موقعیتی که دارید ترتیبی بدهید تا مردم مسلمان آزاد باشند، مراسم اسلامی خود را انجام دهند چرا که هر چه آزادتر در مراسم اسلامی باشند پیوند حکومت و مردم محکم‌تر می‌شود.

وی تصریح کرد: من به رئیس جمهور آذربایجان پیشنهاد کردم نسبت به مردم آسان بگیرند و بعضی از شخصیت‌هایی که در زندان هستند را آزاد کنند که هم اثرات خوبی در میان مردم آنجا و هم بین همسایگان دارد.

این مرجع تقلید یادآور شد: ما از قدیم الایام با ترک‌ها ‌ارتباط زیاد و خوبی داشتیم و الان هم ‌ارتباط‌ زیادی داریم و ترک‌ها را افرادی غیور شجاع و پرمحبت می‌دانیم و آرزو می‌کنم در آینده توفیقی نصیب شود و از نزدیک در میان شما باشم و دعوتی که کرده‌اید را بپذیرم.

وی با تاکید بر برقراری ارتباط بیشتر علمای آذربایجان با علمای جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات علمی و فرهنگی گفت: به هر میزان کوشش کنیم تا نگرانی‌های دو همسایه برطرف و پیوند دوستی محکم‌تر شود هم به نفع هر دو کشور و هم به نفع اسلام و مسلمین خواهد بود و امیدوارم این قبیل ارتباط‌ها بیش از پیش باشد.

در ابتدای این دیدار نیز شیخ‌الاسلام پاشازاده با ابلاغ سلام گرم مردم قفقاز و آذربایجان به محضر آیت الله مکارم شیرازی از ایشان به منظور سفر به این کشور و منطقه قفقاز دعوت کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها