أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۵۳۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
آیت‌الله عالمی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه با ردصلاحیت هیچ یک از نامزدها نظام جمهوری اسلامی ایران زیر سئوال نمی‌رود، گفت:‌ همه نامزدها و گروه‌ها باید به رأی شورای نگهبان که بر اساس قانون اساسی اعلام نظر می‌کند، تمکین کنند.

آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با تاکید بر لزوم تمکین نامزدهای ریاست جمهوری در برابر نظر شورای نگهبان اظهار کرد: جایگاه شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی، جایگاهی قانونی بوده و یکی از وظایف تعیین شده برای این شورا نیز احراز صلاحیت‌هاست.

وی افزود: طبیعی است وقتی افراد قصد کاندیداتوری دارند قانون را مطالعه کرده و در جریان روند رسیدگی و بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان قرار گرفته‌اند بنابراین باید پایبند به نظر قانونی شورای نگهبان باشند.

*نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه نظر شورای نگهبان را فصل‌الخطاب عنوان و خاطرنشان کرد: تمکین نکردن نامزدها به نظر شورای نگهبان کاملا غیرمنطقی و غیرمعقول است؛ چرا که نامزدهای ریاست جمهوری که خواهان رای آوری برای قوه مجریه یکی از قوای سه گانه هستند باید تابع قانون باشند.

وی تصریح کرد: اگر نامزدی در برابر نظر این شورا تسلیم نشود چگونه مردم می‌توانند به او اعتماد کنند؟ چگونه چنین فردی تضمین می‌دهد که بعد از رای آوری قانون‌مند عمل کرده و به قانون احترام بگذارد؟

*بی‌اعتنایی نامزدها به نظر شورای نگهبان قابل توجیه نیست

عالمی با تاکید بر اینکه نامزدها نباید به نظر شورای نگهبان به عنوان نهادی قانونی بی‌اعتنایی کنند، اذعان داشت:‌ بی‌اعتنایی نامزدها به هیچ عنوان قابل توجیه نیست؛ بنابراین باید همه نامزدها و جریان‌ها به نظر این شورا تمکین کرده و تسلیم نظر شورای نگهبان شوند.

*ردصلاحیت هیچ نامزدی نظام را زیر سئوال نمی‌برد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ردصلاحیت هیچ نامزدی نظام را زیر سئوال نمی‌برد، تاکید کرد: اینکه گفته شده با رد صلاحیت برخی از نامزدها نظام جمهوری اسلامی ایران زیر سوال می‌رود به هیچ عنوان درست نیست و قطعا با رد صلاحیت برخی کاندیدا نه اسکلت و نه اصالت این نظام زیر سئوال نمی‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: شاکله این نظام از اندیشه و تفکر اسلامی این مردم و با رهبری حضرت امام (ره)‌ شکل گرفته و امروز نیز شاهد رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم پس قطعا با ردصلاحیت برخی نظام زیر سئوال نمی‌رود.

عالمی یادآور شد: قطعا تسلیم‌شدن در برابر نظر قانونی شورای نگهبان به نفع افراد و جریان‌ها و نظام و انقلاب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها