‏تَرْمِيهِمْ بِحِجَارَةٍ مِنْ سِجِّيلٍ *** بر آنان سنگ‌هایی از نوع سنگ گِل می‌افكندند...

      

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۶۰۳۲
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۰۴ خرداد ۱۳۹۲
رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت تلاش برای رفع مشکلات مردم و برطرف کردن موانع از مسیر پیشرفت کشور، بر عزم قاطع دولت برای خدمت‌رسانی بی‌وقفه به ملت تأکید کرد.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در جمع اعضای شورای اداری استان لرستان در فرودگاه خرم‌آباد با اشاره به کارنامه دولت‌های نهم و دهم، اظهار داشت: کارنامه این دولت در بخش‌های مختلف قابل قیاس با هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور نیست.

وی به کارنامه دولت نهم و دهم در زمینه آب، راه، حمل و نقل، سدسازی، برق‌رسانی، گازرسانی و تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی، اشاره و تصریح کرد: ساخت و تکمیل بنادر امام و بندرعباس در حلقه کریدور شمال – جنوب و شبکه‌های بزرگراهی و ریلی، آبرسانی، بهسازی روستاها و سدسازی در زمره اقدامات بی‌نظیر دولت قرار دارد.

رییس‌جمهور افزایش ظرفیت تولید فولاد کشور از 10 میلیون تن به حدود 25 میلیون تن و تولید سالانه سیمان از 35 به 84 میلیون تن را نمونه دیگری از عملکرد دولت ذکر کرد و گفت: در این دولت، ذخیره ارزی کشور، از 7 میلیارد دلار به 55 میلیارد دلار افزایش یافت و این موضوع بیانگر تلاش بی‌وقفه دولت در راه تحقق عدالت است.

احمدی‌نژاد با انتقاد از کسانی که مشکلات اقتصادی کشور را حاصل اجرای طرح‌های مهمی مانند، مسکن مهر، هدفمندی‌یارانه‌ها و بنگاه‌های زودبازده می‌دانند، اظهار داشت: دشمنی‌هایی که با این دولت و به بهانه‌های مختلف صورت می‌گیرد، ناشی از پافشاری دولت بر عدالت است.

رییس‌جمهور عزم دولت برای توزیع عادلانه ثروت و حمایت از اقشار و طبقات پایین جامعه را مورد تأکید قرار داد و گفت: متأسفانه هر طرحی که از سوی دولت برای توزیع ثروت در کشور اجرا می‌شود با مخالفت‌های گسترده‌ای روبه‌رو می‌گردد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اهتمام مستمر دولت برای شکستن مقاومت‌های پیش روی اجرای طرح‌های بنیادین دولت ، گفت: دولت امروز هم مصمم است با تمام توان ساختارهای مالی و بانکی را اصلاح کند.

رییس‌جمهور در ابتدای اظهارات خود لرستان را دیار مجاهدان، عالمان و عارفان دانست و از تعهد و صداقت مردم این خطه و همراهی آنان با دولت، تجلیل کرد.

در ابتدای این جلسه، استاندار لرستان، وزیر نیرو و وزیر راه و شهرسازی در سخنان جداگانه‌ای گزارشی از روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای استان لرستان، ارائه کرد.

رییس جمهور که صبح امروز(شنبه) جهت افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی و بررسی مشکلات اجرای طرح‌های توسعه استان لرستان وارد، خرم‌آباد شد، با حضور در محل بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد ضمن افتتاح این بیمارستان از بخش‌های مختلف آن بازدید و با توضیحات مسئولین و پزشکان این بیمارستان در جریان روند خدمات‌ درمانی بخش های مختلف این مجموعه پزشکی قرار گرفت.

بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیارد تومان در 8 بخش داخلی، اورژانس، کودکان، جراحی، قلب‌، زنان و زایمان‌ها، آی‌سی‌یو و ان‌سی‌یو احداث شده است.

محمود احمدی‌نژاد در جریان بازدید از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، اظهار داشت: موضوع سلامت مقوله‌ حائز اهمیتی در برنامه‌های توسعه‌ای بخش بهداشت و درمان، دولت است.

رییس‌جمهور با اشاره به تدوین برنامه‌های عملیاتی در بخش سلامت از سوی دولت بر همراهی تمامی بخش‌های دست‌اندرکار در روند پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای بهداشت و درمان تأکید کرد.

احمدی‌نژاد همچنین در جریان بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با بیماران بستری در این بیمارستان عیادت کرده و ضمن گفت‌وگو و آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای آنان در جریان و مسایل و مشکلات مطرح شده قرار گرفت.

همچنین رییس جمهور در جریان سفر نیم روزه خود به استان لرستان، با رمز «یامهدی» دستور آغاز عملیات اجرایی احداث سد مخزنی معشوره کوهدشت لرستان را صادر کرد.

احمدی نژاد با حضور در محل احداث سد مخزنی معشوره کوهدشت، ضمن بازدید از محل این سد با توضیحات کارشناسان و پیمانکاران، در جریان چگونگی و زمانبندی‌های انجام شده برای احداث سد مخزنی معشوره قرار گرفت.

با بهره برداری از این سد که بر روی رودخانه کشکان احداث می شود، 36 هزار هکتار از اراضی دیم دشت های کوهدشت، رومشکان و طرهان به کشت آبی تبدیل می شوند.

تولید انرژی برق آبی، مهار سیلاب، تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت و آشامیدنی از جمله مزایای احداث سد معشوره در لرستان است.

پیش‌بینی شده است این سد در مدت 5 سال به بهره‌برداری برسد و از 250 میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شده این سد برای مصارف کشاورزی، 17 میلیون متر مکعب برای مصارف شرب و شش میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی اختصاص یابد.

رییس‌جمهور در این مراسم با تجلیل از مسئولان و دست‌اندرکاران اجرای طرح‌های برق‌آبی در کشور، بر لزوم توجه به راههای رفع کمبود آب تأکید کرد.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به توجه دولت به بخش آب و کشاورزی در طرح‌های توسعه‌ای، خواستار شتاب‌بخشی هر چه بیشتر به روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای آبی و مهار آب‌های سطحی به منظور مصارف بخش کشاورزی، شد

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در آخرین مرحله از سفر یک روزه به استان لرستان پروژه چهارخطه خرم‌آباد – بروجرد که از طرح‌های مهر ماندگار محسوب می‌شود را افتتاح کرد.

این پروژه در دو فاز و به طول حدود یکصد کیلومتر انجام شده است و روان سازی ترافیک عبوری بین دو استان لرستان و مرکزی، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای و رونق اقتصادی منطقه از جمله مزایای آن می‌باشد.

احمدی‌نژاد پس از افتتاح این پروژه و ضمن بازدید از بخشی از مسیر خرم‌آباد – بروجرد اظهار داشت: راه و راه‌سازی بخش زیربنایی طرح‌های توسعه‌ای کشور است و اقداماتی که در طول سال‌های اخیر از سوی دولت در این بخش انجام شده چشم‌گیر و ستودنی است.

نیکزاد وزیر راه و شهرسازی نیز با اشاره به اقدامات دولت در توسعه محورهای مواسلاتی کشور، گفت: حجم اقدامات انجام شده از سوی دولت در بخش راه و توسعه محورهای مواسلاتی در مقایسه با گذشته از افزایش بسیار بالایی برخوردار بوده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها