يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۷۶۷۸
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از اجرایی نشدن طرح کاداستر در کشور در شناسایی اموال و املاک مردم گفت: احمدی‌نژاد جلوی آنهایی ایستاد که نمی‌خواستند زمین رایگان به ملت واگذار شود و یا سنت قرض‌الحسنه احیا شود.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نیکزاد عصر امروز در مراسم افتتاح 284 پروژه عمرانی و تولیدی و 25 هزار واحد مسکن مهر در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل اظهار داشت: وقتی دولت نهم بر سر کار آمد 1.6 میلیون واحد در کشور کسری مسکن داشتیم که به سرعت این کمبودها جبران و هم‌اکنون بیش از 400 هزار واحد اضافه بر نیاز مسکن در کشور داریم.

وی تصریح کرد: براساس سرشماری سال 90 در کشور 21.2 میلیون خانوار زندگی می‌کنند که 21.6 میلیون واحد مسکونی احداث شده است.

نیکزاد با اعلام اینکه حدود یک میلیون و 650 هزار واحد مسکن خالی در کشور شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: تنها در شهر تهران 400 هزار واحد مسکن خالی از سکنه وجود دارد به طوری که زمستان سال گذشته مصرف برق و گاز در آنها گزارش نشده است.

مسکن زمینه‌ساز اشتغال و رونق اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: امروز همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس جمهور کشورمان نیز در چهارمحال بختیاری در حال افتتاح پروژه‌ها است که این سفرها و افتتاح پروژه‌ها نشان می‌دهد که کشور به یک کارگاه عظیم سازندگی و آبادانی تبدیل شده است.

نیکزاد تولید مسکن مناسب را از دستاوردهای دولت خدمتگزار توصیف کرد و ادامه داد: تولید مسکن علاوه بر تأثیری که در اقتصاد، اشتغال و کاهش تورم دارد موتور محرکه اقتصادی کشور بوده و از دو دیدگاه معنوی و مادی دارای ارزش است.

وی بیان کرد: با تولید مسکن کارخانه‌های سازنده مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان نیز رونق می‌گیرد و در یک حرکت بی‌نظیر با همت دولت احمدی‌نژاد زمین رایگان در اختیار سازندگان مسکن قرار گرفت تا در این باب حرکت انقلابی صورت بگیرد.

طرح کاداستر تکمیل نشد چون به ضرر عده‌ای بود

وزیر کابینه دهم با انتقاد از اجرایی نشدن طرح کاداستر در کشور در شناسایی اموال و املاک مردم یادآور شد:‌ چون اجرای این طرح به ضرر عده‌ای بود، نگذاشتند این طرح به صورت کامل اجرایی شود و به همین دلیل ما شاهد برخی نواقص در سازماندهی حوزه مسکن و زمین هستیم.

نیکزاد گفت: احمدی‌نژاد جلوی آنهایی ایستاد که نمی‌خواستند زمین رایگان به ملت واگذار شود و یا سنت قرض‌الحسنه احیا شود چرا که امروز با وام‌های 20 تا 25 میلیون زوج‌های جوان با آورده کم صاحبخانه می‌شوند.

وی تأثیر مسکن را در تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب‌های ازدواج و زندگی راحت مردم را یادآور شد و افزود: در این زمینه برخی حرکت‌ها مؤثر و مفید اتفاق افتاده است.

ساخت 500 باب مسجد در واحدهای مسکن مهر

‌وزیر دولت احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هم اکنون بیش از 500 باب مسجد و صدها باب مدرسه در مجتمع‌های مسکونی مهر در حال ساخت است که ما هم به تأسیسات زیربنایی و هم روبنایی در احداث مسکن توجه کردیم و در کنار آن صنعتی‌سازی را در اولویت قرار دادیم.

نیکزاد تاکید کرد: دو درصد صنعتی‌سازی مسکن در گذشته هم اکنون به 41 درصد رسیده و در کنار آن صدور خدمات فنی، مهندسی به سایر کشورها جز اولویت‌های اساسی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر بنده کار دولت احمدی‌نژاد در مسکن کاری انقلابی و بی‌بدیل بوده و دولت‌های آینده نیز راه و چاره‌ای جز ادامه این مسیر ندارند.

41 هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه احداث شده است

وزیر راه و شهرسازی در بیان فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و راه‌سازی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل هم در بخش نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری اعم از دریایی، زمینی، هوایی و ریلی اقدامات خوبی آغاز شده به طوریکه بیش از 57 هزار کیلومتر راه‌آهن، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی که در دولت‌های گذشته احداث شده بود تنها در هشت سال اخیر 37 هزار کیلومتر دیگر احداث شد که 1.7 برابر سال‌های گذشته است.

نیکزاد با بیان اینکه در کنار این اقدامات 57 هزار کیلومتر راه در ابعاد مختلف تحویل شد به طوری که 41 هزار و 500 کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه‌آهن، راه اصلی و روستایی نیز در حال اتمام است.

راه‌آهن اردبیل با 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بدون محدودیت اعتباری در حال اجرا است

این مسئول در مورد پروژه راه‌آهن اردبیل یادآور شد: به رغم تخصیص 18 درصدی اعتبارات در سال گذشته، ما بدون محدودیت اعتبار برای راه‌آهن اردبیل که 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته اعتبار تزریق کردیم.

نیکزاد گفت: ‌این پروژه کمتر از 3 میلیارد تومان طلب پیمانکار ندارد در حالی که باید پیمانکار کار را تحویل داده و بخش عظیمی از پول خود را بگیرد.

وی افزود: استان اردبیل با داشتن جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 220 هزار نفر حدود 254 هزار واحد مسکن شهری و روستایی دارد که در این هشت سال 113 هزار مسکن اعم از شهری و روستایی احداث شده است.

نیکزاد تصریح کرد: نسبت به هشت سال گذشته 45 درصد رشد در تولید مسکن این استان را شاهد بودیم به طوریکه بالغ بر 326 میلیارد تومان در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: از 113 هزار و 500 واحد مسکن احداثی، 85 هزار و 500 واحد تحویل متقاضیان شده و تا آخر شهریور ماه 18 هزار واحد دیگر به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی از بازگشایی جاده کلور – درام و افتتاح 414 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی همزمان با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و اضافه کرد: 25 هزار واحد مسکن مهر نیز در این استان امروز افتتاح شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها