يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۳۸۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۸ خرداد ۱۳۹۰
در ابتدای اين مراسم مصطفی حضوری با پوزش از میهمانان و خبرنگاران خبرگزاری های مختلف به توضیح درباره عدم امکان اجرای این مراسم در دانشگاه امام صادق علیه السلام پرداخت.

به گزارش جهان مسئول واحد سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام گفت: مسئولان معاونت دانشجویی با بیان اینکه در برگزاری این مراسم روال اداری صورت نگرفته و نیز سخنرانان و برنامه مورد تایید نیست و همچنین به دلیل حفظ عزت مجموعه معاونت دانشجویی این برنامه می بایست لغو گردد.

وی که از بیان نام شخص لغو کننده این برنامه به دلیل رعایت حرمت وی خودداری می کرد، افزود: جناب آقای میم گفت: شورایی سه نفره ای متشکل از قائم مقام دانشجویی، قائم مقام اداره فرهنگی و نماینده ی تشکل برگزار کننده مراسم باید از این به بعد تمام برنامه ها و سخنرانان آن را بررسی و تایید نماید!

لغو این مراسم در حالی صورت گرفت که هماهنگی برگزاری برنامه های بسیج و دعوت از میهمانان آن طبق روال عرفی صورت می گرفت و سپس جهت هماهنگی سالن مراسم معاونت روابط عمومی دانشگاه آن برنامه را مورد تایید قرار می داد.

گفتنی است رضا گلپور در بخشی از کتاب شنود اشباح خود به افشاگری در مورد شخصی به نام خسرو تهرانی که مظنون به انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت شهیدان رجایی و باهنر است، پرداخته بود.

در ادامه ی این مراسم محمدعلي رامين به عنوان اولین سخنران گفت: موضوعي كه اين كتاب درباره آن سخن گفته است يك جنايت هسته‌يي است كه مي‌توان براساس آن عليه آمريكا اعلام جرم كرد و او را به دادگاه كشاند. اين كتاب ارزشمندي است و بايد مورد حمايت مسوولان باشد.

وي همچنين اعلام كرد كه فصل انزواطلبي ايران گذشته است و از اين پس اقشار مختلف ملت ايران بايد ميدان‌دار حق‌طلبي در جهان باشند و رضا گلپور(نويسنده كتاب "كابوس در بيداري" ) پيشگام اين عرصه است که باعث می شوند دیگر جوانان نیز جرات و جسارت را پیدا کنند تا حقیقت های واقعی جامعه جهانی به ویژه وضع واقعی جامعه امریکا و سلطه صهیونیست بر این کشور را به آگاهی همگان برسانند.

وی افزود: کتاب کابوس در بیداری و محتوای مستند و با ارزش آن باید از سوی رسانه ها،‌ نویسندگان و آگاهان امور بین الملل دنبال شود. وی گفت:‌دشمنان بدانند فصل انزواطلبی ایران گذشته است.

معاون پیشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از تلاش های نویسنده کتاب کابوس در بیداری به دلیل جرات ورود در مباحث حساس و تاریخی همچون پرونده کارخانه نومک امریکا که تلاش می شود از سوی دولت مردان امریکایی به فراموشی سپرده شود، تقدیر کرد.

معاون سابق مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه حتما باید این کار پژوهشی آقای گلپور مورد حمایت مسئولان کشور قرار گیرد، ادامه داد: از آنجا که قرار بود مراسم رونمایی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده و موضوع آن توسط اساتید مورد بررسی قرار گیرد، لذا به دلیل ناهماهنگی از این کار ممانعت به عمل آمد، اما دوستان باید از تقابل با مسئولان دانشگاه پرهیز کرده و از این گونه ناهماهنگی‌ها عبور کنند، زیرا هیچ کدام از میهمانان نیز به این نیت به مراسم نیامده بودند.

رامین ادامه داد: ما نباید هدف را گم کنیم بلکه باید از این نویسنده شایسته و جوان کشورمان تقدیر شود و با کمک رسانه‌ها توسط محققان و پژوهشگران این گونه مسائل را دنبال کنیم.

در ادامه اين مراسم نادر طالب‌زاده گفت: مساله‌اي كه در اين كتاب به آن پرداخته شده است، در آمريكا و كشورهاي زير سلطه او تحت سانسور قرار دارد مردم آمريكا قرباني اين جنايت هستند و وقتي در آن كشورها اين كتاب سانسور مي‌شود حق است كه در ايران منتشر شود و موضوع آن نه به چپ ربط دارد، نه به راست.

در اين مراسم همچنين حسين الله كرم اين كتاب را نماد جنگ نرم در مقابل آمريكا دانست و گفت: اين كتاب تنها يك كتاب نيست، بلكه مجموعه‌اي از مظلوميت‌هايي است كه به مردم يكي از ايالت‌هاي آمريكا رفته است كه تحت ظلم و ستم هستند و رهبران آمريكا به جاي اينكه از اين مردم حمايت كنند توجيه گر ظلم و ستم صهيونيست‌ها در اين كشورند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: برخي معتقدند آمريكا يك امپراطور است و برخي معتقدند يك هژموني است. به نظر من آمريكا يك امپراطور است و در مقابل سد ايران و سد درياي سياه شكست خورده و به آخر خط رسيده است. اين كتاب هم در اين زمينه استدلال مي‌كند و نشان مي‌دهد آمريكا در حال فروپاشي است. همانطور كه امپراطوري روم نتوانست كشور خود را وسعت دهد و از ديگر كشورها منافع به كشور خود ببرد و سقوط كرد، آمريكا نيز وقتي با مقاومت اسلامي و بيداري اسلامي مواجه شد كه از برگ‌هاي زرين آن مقاومت ۳۳ روزه حزب‌الله و جنگ ۲۲ روزه حماس مي‌باشد رو به سقوط رفت.

وي افزود: اگر آمريكا خود را مغز جهان مي‌داند بايد بداند كه ايران كه ميان دو منبع عظيم انرژي در درياي خزر و خليج فارس قرار دارد، قلب جهان است و اين قلب در دست كساني است كه باورمند و خداپرست هستند.

در پايان اين مراسم که با حضور فعالان فرهنگی من جمله آقایان طالب زاده، میرشکاک، رامین، الله کرم و... برقرار شد از طرف بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام هدیه ای به رضا گلپور به خاطر فعاليت‌هايش براي انتشار اين كتاب اهدا گرديد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها