أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۸۰۷۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۱۳ خرداد ۱۳۹۲
استاد حوزه علمیه قم:
استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم در انتخابات به کاندیداهایی که پول زیادی را برای تبلیغات خود هزینه می‌کنند اعتماد ندارند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین صفدرعلی الهی‌راد در جمع مردم همدان در ستاد تبلیغاتی جلیلی با بیان اینکه سه عامل اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی مؤثر بود اظهار داشت: نخستین عامل تفکر اسلامی به عنوان مهم‌ترین عنصر پیروزی انقلاب اسلامی که برای احیای اسلام ناب، ارزش‌های اسلامی بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به دنبال ورود دین به سیاست، اقتصاد، فرهنگ و جامعه و در واقع اسلامی شدن همه حوزه‌های زندگی بود.

*رهبری امام خمینی(ره) عامل پیروزی انقلاب

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به اینکه هر جا گفتمان انقلاب باشد انقلاب زنده است تصریح کرد: دومین عامل پیروزی انقلاب اسلامی رهبری امام خمینی(ره) به عنوان اسلام‌شناسی است که در رأس انقلاب با اجتهاد قوی تمام مؤلفه‌های اسلام را درک و انقلاب اسلامی را هدایت کرد.  

وی اضافه کرد: سومین عامل مردم بودند که موقعیت را خوب تشخیص و به وظیفه خود نیز خوب عمل کردند و با دست خالی در صحنه حضور یافتند.

*خدا دست مردم را در انتخابات می‌گیرد

الهی‌راد در ادامه با بیان اینکه خدایی که دست رزمندگان را در جنگ گرفت در انتخابات هم می‌گیرد بیان داشت: اگر مردم با ارزش‌ها باشند خدا دست آنها را می‌گیرد و هدایت می‌کند.

وی در ادامه به دولت اصلاحات اشاره کرد و یادآور شد: ما با کسی جنگی نداریم و اگر دوران اصلاحات بررسی شود خواهیم دید که جنگ سیاسی و قدرت نیست بلکه جنگ بین دو تفکر و جهان‌بینی است که کسانی خود را مسلمان معرفی می‌کنند و با پول بیت‌المال در رسانه‌ها علیه نظام اسلامی مطلب می‌نویسند که آنها در واقع عامل دشمن بودند. 

*در رسانه‌های دوران اصلاحات مسائل اسلام را زیر سئوال بردند

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در آن دوران در رسانه‌های زنجیره‌ای ساده‌ترین مسائل دینی را زیر سئوال بردند و حتی کار را به جایی رساندند که نوشتند می‌توان علیه خدا هم تظاهرات کرد و این کجا با اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی امام راحل سازگاری دارد؟  

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین خطر برای نظام اسلامی این است که کسانی در لباس دین علیه اسلام اقدام کنند.

الهی‌راد ابراز داشت: به نظر ما جلیلی در پایبندی به ارزش‌ها و تبعیت از مقام معظم رهبری نسبت به دیگر کاندیداها بهتر عمل کرده و این یکی از شاخص‌های انتخاب اصلح است. 

*احمدی‌نژاد کار را خراب کرد/ از قطار گفتمان انقلاب فاصله گرفت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مقام معظم رهبری قبل از انحراف دولت احمدی‌نژاد 9 ویژگی دولت را در رابطه با توجه به ارزش‌ها بیان کردند افزود: احمدی‌نژاد در ادامه مسیر کار را خراب کرد و از قطار گفتمان سوم تیر پیاده شد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه به مناظره کاندیداها اشاره کرد و گفت: در مناظره و سخنرانی‌ها کاندیداهای این دوره اصرار دارند که خود را به اسلام، امام و رهبری بچسبانند و حتی اصلاح‌طلبان دیگر جامعه مدنی و هوای تازه را مطرح نمی‌کنند.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب اسلامی این است که فردی بر سر کار بیاید که گفتمان انقلاب اسلامی را نداشته باشد.

*برخی کاندیداها جرأت دفاع از ارزش‌ها را ندارند

الهی‌راد در ادامه با بیان اینکه برخی کاندیداها جرأت دفاع از ارزش‌ها را ندارند افزود: چرا برخی از کاندیداها از دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب اهل سازش هستند و این در حالی است که ولایت فقیه یک لحظه هم با امریکا سازش را نمی‌پذیرد.

وی اضافه کرد: برخی از سازش و آشتی با چند کشور انگلیس، امریکا و آلمان سخن می‌گویند و این در حالی است که فراموش کردند 150 کشور عدم تعهد به ایران آمدند و ما ریاست جنبش عدم تعهد را به عهده گرفتیم و آنها فقط آن پنج کشور را می‌بینند.

*برخی با مطرح کردن سازش گفتمان امام راحل را تحریف می‌کنند

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه برخی افراد با مطرح کردن سازش گفتمان امام راحل را تحریف می‌کنند بیان داشت: امام خمینی فرموده که ما اسلامی می‌خواهیم که در شرق و غرب دنیا آمریکا و اسرائیل را زیر پا بکشد.

وی با اشاره به اینکه اصلح کسی است که به قرآن و امام نزدیک‌تر باشد اذعان داشت: ما به جلیلی به خاطر مقاومت در برابر خواست‌های غرب افتخار می‌کنیم.

الهی‌راد ادامه داد: جلیلی مانند رئیس جمهور سابق از گل و بلبل نمی‌گوید و معتقد است که هر موقع غرب حق ایران را در مذاکرات به رسمیت بشناسد مذاکرات نتیجه می‌دهد. 

*رئیس جمهوری می‌خواهیم که از عزت ملی دفاع کند

وی ابراز داشت: جلیلی امروز گفتمان مقاومت را دارد و ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که عزت ملی را در برابر دنیا حفظ کند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه برخی از کاندیداها مذاکره با امریکا را مطرح می‌کنند تصریح کرد: این کاندیداها می‌گویند اگر امریکا تضمین کند که تحریم‌ها را بردارد با آن کشور رابطه برقرار می‌کنیم و این موضوع با گفتمان انقلاب و امام مطابق نیست.   

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند که سیاست هسته‌ای دوران اصلاحات منطقی بود و باید همان را ادامه داد و این در حالی است که در آن دوره ما تأسیسات هسته‌ای را تعطیل کردیم و در دوران جلیلی با مدیریت مقام معظم رهبری پرونده هسته‌ای به برکات خوبی دست یافت. 

الهی‌راد افزود: ما رئیس جمهوری که اهل ریخت و پاش، کاخ‌نشینی و اشرفی‌گری است نمی‌خواهیم بلکه باید فردی سر کار بیاید که ساده‌زیست، مردمی و دردکشیده باشد.

وی در پایان با بیان اینکه احمدی‌نژاد در سال 84 خیلی ساده رأی آورد گفت: مردم به کاندیداهایی که برای تبلیغات پول‌های زیاد هزینه کنند اعتماد ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها