أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۳۸۵۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۱۶ خرداد ۱۳۹۲
گزارش نشست حامیان دکتر جلیلی در کافه کراسه:
ستاد «​تداوم دولت مردم​» (یکی از حامیان دکتر جلیلی) 13 خرداد نشستی در حمایت از دکتر جلیلی در کافه کراسه برگزار کرد. در این نشست آقایان رهدار، رامین و کوچک زاده ارزیابی شان را از نقاط قوت و ضعف دولت آقای احمدی نژاد ​و دلایل حمایت شان از دکتر سعید جلیلی را طرح کردند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، ستاد «​تداوم دولت مردم​» (یکی از حامیان دکتر جلیلی) 13 خرداد نشستی در حمایت از دکتر جلیلی در کافه کراسه برگزار کرد. در این نشست آقایان رهدار، رامین و کوچک زاده ارزیابی شان را از نقاط قوت و ضعف دولت آقای احمدی نژاد ​و دلایل حمایت شان از دکتر سعید جلیلی را طرح کردند. در ادامه مواضع این اساتید بزرگوار را بخوانید:

​حجت الاسلام رهدار: اقتصاد مسئله انقلاب نیست؛ مشکل امروز است

حجت الاسلام رهدار، سخنران نشست خبری ستاد تداوم دولت مردم، به بیان نظرات خود درباره دولت احمدی‌نژاد و دولت آینده و کاندیداتوری آقای جلیلی پرداخت.

حجت الاسلام دکتر رهدار در پاسخ به این سوال که باتوجه به مسئله تحریم ها، الان تقریبا تنها بحثی که به عنوان محور کار و برنامه های کاندیداها مطرح میشود اقتصاد است، نظر حضرتعالی درمورد جایگاه اقتصاد در گفتمان و منظومه کلی انقلاب چیست؟ ، بیان داشتند:

انقلاب محدود به قیمت خیار و گوجه نیست

ابتدا باید بین مسئله بودن اقتصاد در گفتمان انقلاب و مشکل بودن آن در مقطع فعلی تفکیک قائل شویم. به نظر من اقتصاد مسئله انقلاب نیست ولی مشکل امروزی ماست. انقلاب ما غنی تر و سنگتین تر از این است که آن را به قیمت گوجه و خیار و طلا و ارز بخواهیم محدود کنیم. یک بار تلویزیون یک مستندی را نشان میداد که از مردم میپرسیدند آیا در انتخابات شرکت می کنید. و مردم می گفتند می آییم هرچند قمیت ها اینقدر گران شده و … ولی یک پیرمردی بود در آن بین که می گفت: شرکت می کنم چون واجب است و مثل نماز است. نمی شود گفت چون قمیت‌ها بالا رفته نماز نمی خوانم!

نامه‌ای از شهید رجایی را برای جلیلی خواندم

ایشان با اشاره به دیدار چند روز پیش خود با دکتر جلیلی افزودند: در این دیدار یک نامه از شهید رجایی را که برای بنی صدر نوشته بود، خواندم. در آن نامه شهید رجایی به بنی صدر می گوید: "شعارهایی ندهید که روسای جمهور بعد از شما به طمع جلب آرای مردم همان شعارها را بدهند. بگذارید مردم برای شعارهایی که انقلاب کردند به صحنه بیایند” شعارهایی که مردم برایش انقلاب کردند را امام بیان کرده اند. امام می فرمایند مردم برای نان و خربزه انقلاب نکردند.  برای اسلام انقلاب کردند. برای نان و خربزه شاه بهتر از ما بود.

تحریم لازمه تکامل انقلاب است

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: الان نامزدها از همه چیز حرف می زنند جز آن چیزهایی که باید درموردش صحبت کنند. من این مطلب را باز به دکتر جلیلی عرض کردم. گفتم مردم از شما سوالات و مطالبات متعدد و متفاوت دارند مثل اشتغال و تورم و تحریم و.. شما بیا در عین اینکه به آنها جواب عینی و اجرایی می دهد، مبانی انقلاب را هم در جوابتان ضرب کنید. مثلا اگر درمورد تحریم پرسیدند و گفتند چطور آن را حل می کنید، شما در عین اینکه جواب می دهید که مثلا با افزایش تولید و بستن قراردادهای دیگر و ایجاد واسطه و…، به مردم این را یادآوری کنید که تحریم لازمه تکامل انقلاب ماست. مثل هر انسانی که هرچه بیشتر رشد می کند، با مسائل سخت تر مواجه می شود. ولی در عین حال ظرفیت ادراکی انسان هم زیاد می شود و مردم ما الان این ظرفیت را بعد از ۳۴ سال دارند که به آنها از این دست جوابها هم بدهید. و الا در جوابهای اول که البته لازم هم هست، بین ما و دولت هویدا و.. که تفاوتی نیست.

تفکیک بین اندیشه سیاسی و نظام سیاسی

ایشان درجمع بندی این بخش از صحبت ها افزود: بطور کلی ما باید با در نظر گرفتن تفکیک بین نظام سیاسی و اندیشه سیاسی که به نوعی همان تفکیک بین جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، مسائل عینی که در نظام سیاسی ایجاد می شود را به مبانی و اندیشه سیاسی ارجاع دهیم و جواب دهیم. اگر ما اینکار را نکنیم و ظرفیت تئوریک انقلاب را در جواب دادن به مسائل عینی لحاظ نکنیم، دو مشکل ایجاد می شود: ۱- هرچه جلوتر می رویم، بین انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فاصله ایجاد می شود. ۲- مردم رشد نمی کنند و افق های آنها بالا نمی رود و مردمی که رشد نکرده باشند نمی توانند انقلابی از جنس انفجار نور ایجاد کنند.

مسیر کسی که در این مقطع بلوغ انقلاب از مذاکره با کدخدای جهان صحبت میکند، این مسیرش مسیر انقلاب نیست

حجت الاسلام رهدار در جواب به سوالی که راجع به تقدم پیشرفت بر عدالت یا برعکس پرسیده شده بود، گفت: این مسئله با یک مثال روشن می­شود. یک زمان ممکن است شخصی در جاده نادرستی حرکت صاف و صحیح داشته باشد و یک زمان کسی در جاده صحیح، حرکت کج و معوج داشته باشد. این سوال ناظر به این است که کدام وضعیت بهتری دارند؟ مسلماً کسی که در جاده ناراست و غلط، صاف حرکت میکند، مدام از مسیر دور میشود ولی کسی که در جاده صحیح است، ممکن است با حرکت های اشتباه در رسیدن به مقصد با تأخیر مواجه شود ولی چون مسیرش درست است، بالاخره میرسد. عدالت، مسیر درست است و پیشرفت، برنامه و سرعت حرکت در این مسیر؛ لذا مسلم است که کدام یک بر دیگری مقدم است. کسی که الآن در این مقطع بلوغ انقلاب از مذاکره با کدخدای جهان صحبت میکند، این مسیرش مسیر انقلاب نیست نه اینکه در مسیر انقلاب کج حرکت میکند.

این تئوری هایی که بیان میشود، در دولت هویدا و در کشورهای دیگر هم هست

ایشان در ادامه و در پاسخ به سوالی که از ویژگی­های برتر آقای دکتر جلیلی از نگاه ایشان پرسیده بود، گفتند: اولاً باید به این نکته توجه داشت که انتخاب ما در اینجا نسبی است و بین این گزینه ها به هرحال باید یکی را انتخاب کنیم. ثانیاً ما نباید اجازه دهیم در حرکت استکمالی نظام خدشه ای وارد شود. برای بعضی انگار انقلابی اتفاق نیفتاده این تئوری هایی که بیان میشود، در دولت هویدا و در کشورهای دیگر هم هست. ملاک ما همان سه گانه ای است که امام فرمود: "مکتب، رهبری و مردم" هرسه اینها را باید درهم ضرب کنیم و در انتخاب گزینه اصلح به همه اینها توأمان توجه داشته باشیم.

الآن اگر آقای احمدی نژاد هم کنار سایر کاندیداها بود، بازهم به جلیلی رأی میدادم

ایشان با اشاره مستقیم به دکتر جلیلی افزودند، به نظر بنده این سه معیار به طور توأمان در آقای جلیلی بیش از سایر گزینه ها جمع است. من قبلا هم گفته ام اگر با علم به تمام اتفاقات فعلی سال 88 میخواستم رأی بدهم بازهم به احمدی نژاد رأی میدادم ولی الآن اگر آقای احمدی نژاد هم کنار سایر کاندیداها بود، به جلیلی رأی میدادم. ما نباید در گزینه ها بمانیم. باید عبور کنیم. درمورد آقای جلیلی من میخواهم به برخی از ویژگی های بارز ایشان اشاره کنم:

آقای جلیلی فهم خوب و دقیق از مبانی تئوریک انقلاب دارد

اول اینکه آقای جلیلی فهم خوب و دقیق از مبانی تئوریک انقلاب دارد. این چیزی است که در بقیه کمتر است یا اصلاً نیست. آقای حداد فهم تئوریک دارد، ولی فهمش فردی است.  البته اشتباه آقای جلیلی این بود که با مسائل جزئی و عرفی در تبلیغات شروع کرد. اگر این فهم تئوریک خود را بیان میکرد و اجازه میداد از مسائلی که در این چارچوب مطرح می شود شعارهای او را بسازند، خیلی بهتر بود

دیپلمات بودن ایشان باعث میشود ایشان درمورد بومی ترین مسائل ما پاسخ جهانی بدهد

دوم اینکه دیپلمات بودن ایشان باعث میشود ایشان درمورد بومی ترین مسائل ما پاسخ جهانی بدهد. چون ایشان فهم جهانی دارد و پاسخی هایی که به مسائل میدهد در عرصه جهانی معتبر است. البته این ویژگی منحصر در ایشان نیست و آقای ولایتی هم چنین ویژگی دارند. آقای روحانی هم حتی میتوانند مدعی داشتن این ویژگی باشند.

سمفونی دولت احمدی نژاد بیشترین هماهنگی را با سمفونی انقلاب داشت/ متانت اخلاقی آقای جلیلی ایشان را از احمدی نژاد هم متمایز میکند

ویژگی سوم آقای جلیلی که ایشان را از احمدی نژاد هم متمایز میکند، متانت اخلاقی ایشان است. من البته ناراحت شدم که ایشان را آنقدر تحت فشار قرار دادند تا درمورد دولت موضع بگیرد. درمورد آقای احمدی نژاد یک بار به ایشان بصورت کلان و گفتمانی نگاه کنید. غیر از این است که سمفونی دولت ایشان بیشترین هماهنگی را با سمفونی انقلاب داشت؟ ما البته خودمان اول منتقدین خطاهای احمدی نژاد بودیم. ولی در هرحال ما احمدی نژاد را در گفتمان انقلاب میبنیم، چرا الآن به خاطر چند تا سوتی که ایشان داده و قطعاً هم سوتی است الآن از آن همه ظرفیت مثبتی که آقای احمدی‌نژاد ایجاد کرد، چنان غافل هستیم که حتی نامزد بعدی‌مان را کسی که کنارش آمده‌ایم به‌اصرار می‌خواهیم به مردم بگوییم نه این ربطی به دولت ندارد. حضرت آقا فرمود رئیس‌جمهور بعدی ما باید ظرفیت‌های مثبت دولت موجود را داشته باشد؛ و آقای جلیلی نماینده آن ظرفیت‌های مثبت دولت موجود است؛ نگاهش به مردم، خدمت است... به همین علت هم بیشترین تحفظ را به دولت دارد، بیشترین انصاف را در نقد دولت دارد.

آقای احمدی‌نژاد پیام‌آور عزت بعد از ذلت دوره دوم خرداد بود. آن‌ها کم دستاوردهایی نبود، البته لغزیده است. یک عزیزی مثال می‌زد می‌گفت شما آقای رضازاده را دست‌هایش را ببندید، بعد به یک بچه ده‌ساله بگویید که از صبح تا شب با این پایش ضربه بزند. می‌گفت ولو این بچه ده‌ساله است، این صبح تا غروب بزند، غروب رضازاده را انداخته زمین. 8 سال به این احمدی‌نژاد ما زدیم. 8 سال زدیم، زدیم، زدیم، زدیم و هیچ‌گاه احمدی‌نژاد از کلان گفتمان انقلاب خارج نشد. البته آدمی که دارد بهش فشار می‌آید یک جا هم در می‌رود. خداوند می‌فرماید که من دوست ندارم که شما کلام زشت بگویید الا کسی که به او ظلم می‌شود. کسی که به او ظلم می‌شود اصلاً اختیارش را از دست می‌دهد. خوب، یک جایی هم سوتی دارد می‌دهد.

معتقد هستم آقای جلیلی نسبت به آقای احمدی‌نژاد از یک متانت اخلاقی بیشتری برخوردار است. حتی به صورت موردی معتقد هستم تجربه فعالیت و کار و تعامل ایشان در دفتر حضرت آقا به ایشان نوعی ادب رسمی داده است؛ جدای از ادب فردی که دارد. [همان‌طور که] می‌گویم این‌ها ضرب شده در همدیگر. نوعی ادب رسمی که حتی با مخالف خودش هم بتواند ضمن تحفظ بر مبنای خودش در یک نوع روابط کاملاً محترمانه‌ای برخورد بکند

دکتر رامین: ناسیونالیم و ماندن درون مرزهای انگلیسی یک انحراف بزرگ


ایشان در پاسخ به این پرسش که «نقاط قوت و ضعف دولت احمدی نژاد چیست؟» اظهار داشت: قرار بر این بود که دولت ملی ایران، با ایجاد امت واحده اسلامی، تبدیل شود به دولت جهانی شده اسلامی. احمدی­نژاد، تا بیداری اسلامی، خیلی عالی پیش آمد و پس از آن متوقف شد. او موفق شد گفتمان ناسیونالیستی درونگرا و منفعل پیش از خودش را به یک تحول در عرصة جهانی تبدیل نماید؛ گفتمان اسلام و انقلاب اسلامی و امام خمینی و امام خامنه­‌ای را هم در عرصة ملی و هم در عرصة جهانی پیگیری و با به چالش کشیدن صهیونیزم جهانی، دولت­های گردنکش عالَم را به پاسخگوئی بکشاند و دولت مظلوم ایران را در موضع پرسشگری قرار دهد؛ با دولت احمدی­‌نژاد بود که برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، فعّال وارد عرصة بین­‌المللی شدیم و گام به گام پیش رفتیم.



احمدی‌نژاد تابع ولی فقیه الگوی خوبی برای افراد پس از او

رامین در ادامه خاطر نشان کرد: استانداردهای جدیدی متأثر از فعالیت­‌های دولت­‌های احمدی­‌نژاد در عرصة داخلی و خارجی شکل گرفته است که هر دولتی سر کار بیاید، باید به آنها نظر داشته باشد و نمی­‌تواند آنها را نادیده بگیرد.

او در تعلیل این دستاوردها افزود: احمدی­‌نژاد، همة امتیازاتش را از قِبَل پیروی محض از ولایت فقیه بدست آورد. هنگامیکه نوعی فاصله و کج سلیقگی در مواجهه با امام خامنه­‌ای برای ایشان پیش آمد، همة این دستاوردهای مثبت، تحت­‌الشعاع قرار گرفت و در لحظه­‌ای که می­‌توانست کار را تمام کند، توقف نمود. احمدی­‌نژاد، الگوی خوبی برای کسانی است که پس از او می­‌آیند تا بدانند که بدون امام خامنه­‌ای، هرکه باشند، هیچند و با ایشان، هر کس باشند، بر هر کار بزرگی توانا خواهند شد.

نیاز به رئیس جمهور از میان بازنشستگان نداریم

رامین در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: بنابر این، ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که در شمار بازنشستگان سیاسی و به دنبال تشکیل دولت بازنشستگان نباشد؛ در برابر استکبار جهانی، آسیب­‌پذیر و آسیب­‌زا نباشد (چراکه اگر ما هم با دنیا سر جنگ نداشته باشیم، دنیا با ما سر جنگ دارد پس باید کسی بیاید که اهل ایستادگی و مقاومت باشد)؛ به دنبال تفسیر گفتمان انقلاب طبق خوش­‌آیند استکبار جهانی نباشد؛ اهل تعمّق و تفکّر و تعلّلی نباشد که همة فرصت­ها را در این دنیای پرشتاب از دست بدهد؛ دولتی را تشکیل دهد که آسیب­‌پذیر نباشد (سابقة نظامی­‌گری، شائبة دولت ژنرال­ها را زنده خواهد نمود و از این راه، دولت را آسیب­پذیر نموده و تهدیدهائی متوجه ملت ایران خواهد شد).

محدود به مرزهای تحمیلی انگلیس نباشیم

 ایشان در بخش دیگری از صحبت‌هایشان گفتند: طبق آنچه که در مقدمه قانون اساسی آمده، نظام جمهوری اسلامی یک نظام محدود در مرزهای جغرافیایی که انگلیسی‌ها بر او تحمیل کرده‌اند نیست، اساس جمهوری اسلامی برای ایجاد امت واحده اسلامی و ظهور امام زمان است؛ این خلاصه‌ای است که قانون اساسی به شما می‌دهد.

وی افزود: برای تحقق این امر، قانون اساسی ولی فقیه را در جایگاه نائب امام زمان، مسئول رفع موانع ظهور کرده؛ یعنی جمهوری اسلامی ایران یک پایگاه است برای اسلام، یک مرکز و محور است برای امت اسلامی و مقدمه‌ای برای ایجاد اتحاد جماهیر اسلامی.

درون‌گرایی و جایگزینی نظام ملت-دولت به جای امت-امامت، انحراف است

در ادامه ایشان خاطر نشان کرد: این که ۳۴ سال ما درون خود، گیر کرده‌ایم و داریم درونگرا و انزواطلب می‌شویم قطعاً انحراف از انقلاب اسلامی است و باید این انحراف را اصلاح کنیم. انحراف دوم که باید حتماً اصلاحش کنیم این است که نظام جمهوری اسلامی، نظام امت-امامت است نه نظام ملت-دولت. نظام ملت-دولت نظامی است که حدود ۲۰۰ سال پیش توسط انگلیسی ها ایجاد شد و سیم خاردارهایی هم کشیده‌اند که نه تاریخی درست است، نه جغرافیایی و نه عقلانی است و از نظر قومیت ها درست. این حصارها را دور ما کشیده اند اما هرموقع دلشان می خواهد این حصارها را زیر پا می‌گذارند؛ پس نظام امت و امامت جوهره فکری امام خمینی (ره) است. امام فرمود: «ولی فقیه وصی رسول اکرم است و در زمان غیبت امام المسلمین و رئیس المله است». یعنی همان رئیس و رهبر کشور خودش است و هم امام امت اسلامی است.

جریان انحرافی آن آقایی است که گفت نگوییم امام!

همان آقایی که بعد رحلت امام آمد گفت ما نمی خواهیم به جانشین ایشان، امام بگوییم و جریان انحرافی و تمام جریانات انحرافی در انقلاب اسلامی را مدیریت کرده باید رهایش کنیم، شاید در آخر عمری با بازگشت ما او هم توبه کند. در این ۲۴ سال به هرکس رسیدم از رئیس جمهور و وزیر و وکیل و… التماس کردم جلوی این انحراف را بگیرید، حالا آقای احمدی نژاد این کار را نکرد، عیب ندارد، آقای جلیلی این کار را کند.

ایشان تذکر داد: ماندن در سنگری به نام ایران چیزی بیشتر از یک غفلت تاریخی است، در جبهه‌های جنگ هیچکدام از فرماندهان حاضر نمی‌شدند در یک سنگر بمانند و آنرا تزئین کنند.

احمدی‌نژاد سر پیچ تاریخی کار را تمام نکرد

ایشان در جمع‌بندی این بخش از سخنانش گفت: احمدی نژاد افق های بزرگ و جدیدی را باز کرد ولی با اشکالات و نواقصی که از خود نشان داد فرصت را از ما گرفت، سر آن پیچ تاریخی که می توانست عبور کند و کار را تمام کند متوقف شد. حواسمان باشد کسانی نیایند بعد از ایشان ما را به عقب‌گرد وادار کنند.

دکتر جلیلی مردمي­ترين و متواضع­ترين برخوردها را با توده­ ها داشته است

در بخش دیگر این نشست، دکتر محمدعلی رامين گفت:‌ از ویژگی‌هایی که امام خامنه‌ای راجع به آقای احمدی‌نژاد بارها متذکر شده‌اند همین مردمی‌بودن ایشان است. یعنی از قالب دیپلماسی رسمی بیرون آمدن و دیپلماسی عمومی را در عرصه جهانی پیگیری کردن. آقای احمدی‌نژاد خودش یک رسانه بود؛ حضورش، وجاهتش، نوع برخوردش، قلوب همه آدم‌ها را جلب و جذب می‌کرد. دكتر جليلي تا كنون فرصت ظهور و بروز در اين عرصه را نداشته؛ اما آدمي كه در دورة دانشجوئي اين ظرفيت را داشته كه با بدنة مردم در امر دفاع از كشور مشاركت نموده و هنگاميكه مهلت به او داده شده، مردمي­ترين و متواضع­ترين برخوردها را با توده­ ها داشته است، اين زمينه را دارد كه شكوفا شود. ايشان داراي استعداد، لياقت ذاتي و توانائي­هائي است كه مي­تواند اين انتظارات را، لااقل بيش از ديگر نامزدهاي موجود، برآورده كند.

معاون سابق مطبوعاتی وزیر ارشاد افزود: آقای جلیلی قطعاً اصلح‌اند، برترند. مردمی‌ترین، متواضع‌ترین، انقلابی‌ترین، شجاع‌ترین و پایدارترین قهرمان در این میدان مبارزه‌ است. البته آقای احمدی‌نژاد یک ظلمی بر رؤسای جمهور بعد از خودشان کرده‌اند؛ یک معیارهایی گذاشته‌اند که اگر شما بخواهید ریاست‌جمهوری‌های آینده‌تان را با آقای احمدی‌نژاد مقایسه بکنید واقعاً این انفجار انتظارات است.

با همان نشانه‌هایی که از روحیات انقلابی دکتر جلیلی داریم قطعاً ایشان نیروهای انقلابی را به کار می‌گیرند

همچنین وی گفت:‌ نیروی جوانی مثل آقای جلیلی که اسرار نظام را می‌داند و در کارگروه‌های تخصصی روی این اسرار نظام بحث کرده‌اند، و جمع‌بندی‌هایی داشته‌اند، این آدم آمادگی دارد. حالا ممکن است موقعیتی نداشته که 500 نفر از نیروهای انقلابی با او همکاری بکنند. با همان نشانه‌هایی که از روحیات انقلابی ایشان داریم قطعاً ایشان می‌آیند نیروهای انقلابی را به کار می‌گیرند.

در ادامه وی با بیان یک تذکر گفت:‌ راه حل مشکلات این نیست که مثلاً آقای ایکس بیاید بگوید راه نجات ملت ایران، تقوا و تدبیر است. انگار بی‌تدبیری در اینجا موج می‌زند. یکی می‌گفت حرف دهانت را بفهم. یک مقداری در قضاوت، عدالت هم مراعات بشود. این خودش تقواست. نه اینکه شما بی‌تقوایی را نسبت بدهی بعد بگویی من می‌خواهم حالا تقوا بیایم اجرا کنم؛ بی‌تدبیری را القا بکنی، اتهام بزنی، بعد بگویی من تقوا دارم.

دو ویژگی مثبت آقای جلیلی که آقای احمدی نژاد نداشت

وی ادامه داد: آقای جلیلی یک ویژگی دارند که آقای احمدی‌نژاد نداشت. آقای جلیلی در عملکرد خودشان در شورای عالی امنیت ملی، هماهنگی با قوا، همگرایی با نیروهای مختلف فکری که در متن این انقلاب و زیر پرچم ولایت هستند را نشان داده است، تجربه کرده است. این تجربه بزرگی است. و حالا اگر این را بیاورد در عرصه اجرا، ایشان نیاز نیست پل و جاده بزند، ایشان برود میدان‌های وسیع جهانی را بگشاید که الآن هم آنجا شناخته شده، هم او را به عنوان یک نیروی انقلابی باور کرده‌اند ، هم از او انتظاراتی دارند. در خارج از کشور می‌دانید وضعیت چگونه است؟ آن‌ها رئیس‌جمهور را بازوی اجرایی و مدیر اجرایی رهبری نظام می‌دانند. حالا ممکن است یک کسی در کشور خودمان خودش باور نکند؛ بگوید من خودم هم هستم. نه آقا، خودت نیستی. در جهان این را به عنوان سخنگو و به عنوان مجری اوامر نایب امام زمان می‌شناسند و در این جایگاه تو را قبول می‌کنند. حالا اگر یک کسی آمد که خودش این جایگاه را پذیرفت و گفت من کسی نیستم ، من منویات نایب امام زمان را و سیاست‌های کلی و کلانی را که ایشان تأیید کرده‌اند می‌خواهم پیگیری کنم، کفایت می‌کند.

گام دولت بعدی ما باید برداشتن مرزهایمان با کشورهای اسلامی اطراف مان

گام دولت بعدی ما باید برداشتن مرزهایمان با کشورهای اسلامی اطراف مان باشد. ما اگر پیوند امت اسلامی را دنبال بکنیم در محاصره اقتصادی نیستیم، ما اگر پیوند بین همسایگان را توسعه بدهیم نیازی به این نداریم که بترسیم از تهاجم فرهنگی. ما در پیرامون خودمان مصونیت پیدا می‌کنیم. اگر ما یک مقداری فضا را باز بکنیم و ارتباطاتمان را با جهان اسلام بر اساس ارزش‌های اسلامی دنبال بکنیم قطعاً فضایی ایجاد می‌شود که اشتغال ما تأمین می‌شود، مشکلات اقتصاد ما برطرف می‌شود، سیاست ما توسعه پیدا می‌کند به مفهوم اصیل اسلامیش و تمام نیروهای اسلامی می‌توانند هجرت بکنند در پیرامون.

دکتر کوچک‌زاده: جلیلی بهتر از همه درک کرده‌ است ما کجا ایستاده‌ایم

دکتر کوچک ­زاده اولین مهمان این نشست بود که در تبیین شاخصه­‌های گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: اقتصاد، تمام این گفتمان نیست.

او در تبیین معنای تداوم دولت مردم، افزود: تداوم دولت مردم، به معنای تبعیت نعل به نعل از دولت آقای احمدی­‌نژاد نیست. اما باید توجه نمود که این دولت در تاریخ ۸ ساله خود پا در نقاطی گذاشت که اگر نه امروز، اما به زودی روشن می­شود که در تاریخ ۳۳ ساله انقلاب نظیر نداشته و کسی پیش از این، جرئت ورود به این عرصه‌­ها را نداشته است.

انقلاب کردیم برای سیر کردن شکم؟!

کوچک­‌زاده ادامه داد: ما به عنوان ملتی که  به مرور تبدیل شدیم به الگویی برای امت اسلامی، ضرورت دارد که بفهمیم ما کی هستیم و کجا ایستاده‌ایم. این روزها مسائل به گونه­‌ای منعکس می­شود که انگار انقلاب اسلامی هدفی جز سیر کردن شکم مردم نداشته است. به نظر من دکتر جلیلی، در بین نامزدهای موجود، بهتر از همه درک کرده ما کجا ایستاده‌ایم و این درک را با الهام‌گیری و توجه به گفتمان انقلاب که از زبان امام بیان شده پیدا کرده است.

فرمانده در زمان حمله وعده کنسرو می‌دهد؟

وقتی جنگ می­‌خواست تمام شود امام پیامی می­‌دهد (پذیرش قطعنامه): «امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، جنگ پابرهنگان و مرفهین شروع شده است». گوارا باد بر آن کسی که فهمید جنگ شروع شده است. در چنین موقعیتی، خلاصه نمودن همه چیز به مسائل اقتصادی، مثل این است که فرمانده­‌ای که می­‌خواهد نیروهایش را جلو ببرد به آن­ها وعده کنسرو و … بدهد.

جرئت نمی‌کنند از مبارزه با فساد بگویند!

او با توجه دادن به فساد اقتصادی و ضرورت مبارزه با آن خاطر نشان کرد: همة نامزدها، وجود فساد و مفسدینی که در این جامعه موجب نابودی تولید می‌شوند را، عملاً، قبول ندارند. آقا در جلسه­‌ای که به یکشنبه سیاه اعتراض کردند، فرمودند: «در چند سال پیش من به مسئولین نامه دادم؛ خب با فساد اقتصادی مبارزه کنید. چه شد؟». کسی جرئت نمی‌کند این حرف را بزند! می­‌رسد به او بگویند این تداوم دولتِ بگم بگم است.

هولوکاست بهانه‌ی پایمالی اسلام ناب!

او با بازگشت به فراز نخست سخنانش ادامه داد: ائمه برای چه این همه زجر کشیدند؟ امام برای چه تبعید شد؟ این همه شهید برای چه بود؟ جنگی شروع شده است که یک طرف او همه قلدران و طرف دیگر همه مظلومین قرار گرفته‌اند. هر کس با هولوکاست دربیافتد، همین می­‌شود؛ مگر این که شما بگوئید ما کاری به هولوکاست نداریم. کما این که اعلام برائت هم کرده‌اند. نقاطی را که رهبری صریحاً به عنوان نقاط قوت مطرح کرده‌اند، زیر سوال می­‌برند. مسئله، احمدی نژاد نیست! مسئله، پایمال کردن گفتمان اسلام ناب است. من نگران این هستم که این گفتمان فراموش شود.

 ادعاها علیه دکتر جلیلی، شبیه ادعاهای بنی صدر علیه شهیدان بهشتی و رجایی است

دکتر مهدی کوچک زاده در پاسخ به اینکه گفته می شود اگر آقای جلیلی بیاید از بخش عمده ای از ظرفیت جوانان استفاده نخواهد کرد گفت ما موظف نیستیم که برای هر ادعایی که از سوی یک شخص ثالث مطرح می شود جوابی بدهیم، بگذارید بگویند؛ ولی با توجه به شناخت و ارزیابی ما از ایشان، ایشان چنین کاری نمی کند؛ وی در ادامه با تشبیه این نوع ادعاها به ادعاهایی که بنی صدر علیه شهیدان بهشتی و رجایی می کرد گفت امام در جواب آن ها میفرمود خدا انصاف بدهد به این آقایان که چنین می گویند.

وی اضافه کرد البته شکی نیست که یک انسان دارای اصول برای انتخاب همکارانش باید طبق اصول رفتار کند. وی گفت بخشی از صدمه ای هم که ما اکنون می خوریم بخاطر آن است که بعضی دولت ها همکارانشان را بدون توجه به اصول و معاهداتی که با هم به صورت نانوشته داشتیم انتخاب کردند.

نماینده اروپا در مذاکرات از لحاظ روانی مقهور دکتر جلیلی می شود

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا جلیلی صبغه اجرایی دارد یا نه گفت به نظر من در درجه اول در این دوره، تایید صلاحیت ایشان توسط شورای نگهبان خود اطمینان می دهد که این وجه در او موجود است. وی در ضمن اضافه کرد سطح دبیری شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک شورای سری با اعضای رده بالا با دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام زمین تا آسمان فرق می کند، تفاوت ترکیب این دو نهاد خود نشانی بر توانایی و پختگی این شخص است. ضمنا نظام به او اعتماد دارد و او را برای مذاکره میفرستد و همه دیده ایم که منتخب اروپا از لحاظ روانی مقهور او می‌شود. تغییر لباس خانم اشتون و رفتار او هنگام دیدار با جلیلی چیزهای کمی نیستند، و بخشی از این ها البته به خاطر ایمان جلیلی است. وی با بیان اینکه انقلاب از اول هم در جوان گرایی دچار تفریط نشد افزود هرجا کار را به جوان ها دادیم بهتر پیش رفتیم لذا از این جهت جای هیچ نگرانی نیست.

سوالم از نامزدهای ریاست جمهوریاین است که اصلا قبول دارید فسادی وجود دارد؟!

کوچک زاده با ذکر یک خاطره در پاسخ به این مطلب که خواص از این جهت که وعده‌ی مبارزه با فساد داده شد ولی بزرگترین فساد اقتصادی هم در همین زمان بود سرخورده شده اند، گفت: در جلسه ای رئیس سازمان بازرسی دو ساعت سخنرانی کرد تا اثبات کند فساد بزرگ مالی کار دولت بوده است، بعد از ایشان پرسیده شد سند شما برای این حرف چیست، ایشان جواب دادند در همه سایت ها هست! فردای آن روز ایشان در دانشگاه علم و صنعت گفت تا کنون هیچ سندی دال بر دخالت اطرافیان رییس جمهور یافت نشده. اساساً اینکه یک جرمی در زمان یک دولت اتفاق بیفتد دلیل نمی شود که آن دولت مقصر باشد، و اگر این را نپذیرید باید بپذیرید که اول مقصر قتل های زنجیره ای خاتمی و دولت خاتمی است. حال آنکه در قتل های زنجیره ای معاون امنیت دو دوره قبل را مقصر دانستید و معاون امنیت دوره خاتمی را مسئول بررسی قرار دادید. این یک برخورد دوگانه است.

وی افزود البته من در مقام دفاع از کسی نیستم ولی باید قوه قضائیه را در این مسائل فصل الخطاب است. من فقط مدعی فرمایش آقا هستم که بعد از یکشنبه سیاه فرمودند کو مبارزه با فساد؟! ایشان مبارزه با فساد را به عنوان راهکار شکوفایی اقتصادی مطرح کردند.

این نماینده مجلس افزود سوال من از نامزدهای ریاست جمهوری هم همین است، شما که این قدر در تلویزیون و ... صحبت می کنید اصلا قبول دارید فسادی وجود دارد؟ اگر قبول ندارید بگویید تا تکلیفمان را با شما بدانیم و الا راه کار مبارزه تان را بگویید.

وی گفت همه به دروغ مکرر می گویند این دولت دولت بگم بگم بود و می خواهند به این بهانه از کنار فساد رد شوند و بگویند اصلا فسادی در کار نیست.

علت شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات گذشته همین شعار مبارزه با فساد بود

وی ضمن بیان اینکه مردم برایشان شکم گرسنه اولویت ندارد و این را بارها اثبات کرده اند، به انقلاب اعتقاد دارد که می رفتند می‌جنگیدند و شهید هم می شدند ولی آن چه آنها را ناراحت می‌کند فساد و فقر و تبعیض است. افزود به جرات می‌گویم علت شرکت 85 درصدی مردم در انتخابات گذشته همین شعار مبارزه با فساد بود صرف نظر اینکه دروغ بود یا راست.

تنها راه نجات انقلاب همین به عرصه آوردن پتانسیل عظیم مردم در همه زمینه هاست که جلیلی هم آن را می گوید

وی همچنین با اشاره به نامه های متتعددش به احمدی نژاد که کسی از آن ها خبر ندارد و تک نامه اخیرش به جلیلی گفت من معتقدم تنها راه نجات انقلاب همین به عرصه آوردن پتانسیل عظیم مردم در همه زمینه هاست که جلیلی هم آن را می گوید. شاهد این مدعا هم پیروزی در دفاع مقدس و عرصه های سیاسی است که تنها با حضور مردم محقق شد. ولی در عرصه های اقتصادی و ... به علت مانع بودن دستگاه اجرایی این اتفاق نمی افتد. و اگر ما هم صرفا بیاییم و ساختار درست را روی کاغذ بنویسیم والله این مساله درست نمی شود. چون کارمندی که باید این کار را بکند به رئیسش نگاه می کند و رئیسش هم به مدیر کلش نگاه می کند و او هم به وزیر نگاه میکند و ... و هرکدام میگوید او خودش درست کار نمی کند و از ما میخواهد که درست کار کنیم.

این راه نجات است نه اینکه برخی می‌روند در اتاق گریم می‌نشینند و بعد می آیند می گویند من مسکن مهر را در بیابان نمیزنم، سند ها را به نام خودتان میزنم که بروید بفروشید و سهام عدالت را میگذارم بفروشید و  ... این که خودش تحقیر مردم است و همان ایراد هایی است که خودتان می‌گیرید. و دوباره همان بورس بازی و.. راه می افتد.

دکتر مهدی کوچک زاده گفت: شما می گویید این ها نادانسته این کار را میکنند ولی من میگویم دانسته و از روی کینه ای است که نسبت به  موازین انقلاب و گفتمان انقلاب دارند، این متکبران این چیزها را باور ندارند، اصلا  نمی شود با این ها حرف زد.

وی افزود:‌ دیدید در یک مناظره هشت نفره تا یک کم برنامه ضغف داشت بعضی گفتند آقا ما رییس جمهوریم و این چه برخوردی است و بر آشفته شدند و گفتند دیگر نمی آییم و ... یکی از برکات این دوره این بود که گفتند از میان این ششصد نفر ثبت نام کرده چهل نفرشان قابل بررسی اند این یعنی خیال نکنید اگر رییس جمهور شدید و ترور شدید دیگر مثل شما پیدا نمی شود بروید با مردم کف خیابان راه بروید، میلیون ها مثل قالیباف و مثل جلیلی و حداد و .. است.

بیانات آقا در دیدارسال 87 با هیات دولت را ببینید، قوت‌ها و ضعف‌ها را یکی، یکی گفته‌اند. فرمودند این دولت دولت کار است، اعاده عزت ملی در این دولت انجام شد، این دولت آرمان های انقلاب را زنده کرد. این هایی که این دولت را سیاهترین دولت نشان می‌دهند به خاطر کینه شان نسبت به این آرمان هاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها