کد خبر: ۱۳۹۲۹۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۲۰ خرداد ۱۳۹۲
جلیلی هرگز به حاشیه سازی و جوسازی روی نیاورده است؛ او حتی در مسئولیت خود یعنی دبیری شورای عالی امنیت ملی نیز بدون حاشیه و مسائل فرعی کار کرده است.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس وبلاگ پابرهنگان نوشت: انتخاب من از بین 8 نامزد ریاست جمهوری یازدهم، دکتر سعید جلیلی است. به دلایل زیر:

1- ساده زیستی ایشان بر کسی پوشیده نیست: رئیس جمهور نظام اسلامی باید هم سطح مردم زندگی کرده باشد و شأن و مرتبه خود را اشرافی و بالاتر از مردم نبیند.

2- گفتمان محوری: یکی از معیارهای تشخیص صلاحیت نامزدها، گفتمان آنهاست؛ کسی که به گفتمانی اعتقاد دارد، چارچوب های فکری شناخته شده‌ای خواهد داشت؛ سعید جلیلی را همه با گفتمان مقاومت و پایداری می‌شناسند و به نظر من، در دهه پیشروی نظام اسلامی و در کوران تحولات حساس دنیای اسلام، یا همان پیچ بزرگ تاریخی تنها این گفتمان می‌تواند پیش برنده اهداف و مقاصد انقلاب اسلامی باشد.

3- نداشتن حب قدرت: در طول روزهای تبلیغات نامزدها تنها کسی که برای رأی آوردن ادا در نیاورده و از وضعیت موجود اقتصادی و نارضایتی مردم سوء استفاده نکرده، دکتر جلیلی است؛ ایشان معتقدند «ترویج گفتمان انقلاب حتی اگر منجر به پیروزی در انتخابات هم نشود، کار ارزشمندی است».

جلیلی حتی بر خلاف خواسته طیفی از هوادارانش که خواهان صحبت‌های حماسی و شورانگیز و حاشیه‌دار هستند، هرگز به این سمت نرفته است؛ او فقط بر استفاده از ظرفیت‌های گفتمانی انقلاب و پایداری بر اصول و منافع نظام تأکید می‌کند.

4- حاشیه گریزی: جلیلی هرگز به حاشیه سازی و جوسازی روی نیاورده است؛ او حتی در مسئولیت خود یعنی دبیری شورای عالی امنیت ملی نیز بدون حاشیه و مسائل فرعی کار کرده است؛ خیلی‌ها سعی کردند با مطرح کردن مسائلی ایشان را وارد حاشیه کنند، اما جواب شان فقط همین جمله است که «من وارد این مسائل نمی‌شوم...» ایشان حتی در مناظره ها هم به دنبال حاشیه سازی نرفتند.

5- جوانی و سرزندگی: یکی از ملاک‌های اصلی برای انتخاب رئیس جمهور، جوانی و سرزندگی است؛ 8 سال گذشته مردم رئیس جمهوری را دیده‌اند که با نشاط و پرشور، در کف میدان کار بوده و شهر به شهر برای اجرای امور سفر کرده است؛ بدون شک مردم از رئیس جمهور بعدی نیز انتظار چنین تکاپویی دارند؛ جلیلی جوان‌ترین نامزد این دوره انتخابات است و با روحیه جهادی خود می‌تواند با انرژی به اداره امور بپردازد.

6- عدم ارتباط با کانون‌های قدرت و ثروت: همیشه رهبر معظم انقلاب مسئولان را به دوری از کانون‌های قدرت و ثروت توصیه کرده‌اند. مسلماً کسی که وامدار این مراکز باشد، در آینده باید باج بدهد؛ جلیلی نه تنها از حمایت کانون‌های قدرت و ثروت برخوردار نیست، بلکه بسیاری از همین مراکز از مخالفان و دشمنان ایشان هستند.

7- ولایت مداری: نمی‌شود سایر نامزدها را در این باره نفی کرد؛ اما جلیلی یکی از چند نامزدی است که عمیقاْ به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد دارند.

8- تیم کارشناسی ارزشی: در مستند تبلیغاتی دکتر جلیلی، ایشان تعریف بسیار دقیقی از تیم کرده و  به تفاوت تیم و باند اشاره خوبی کردند؛ نخبگانی چون حجت الاسلام میرباقری، حجت الاسلام  پناهیان، حجت الاسلام رهدار، زرشناس، زاهدی وفا، پرویز داوودی، میرکاظمی، اسکندری، سلیمانی، باقری لنکرانی، فیاض، طالب زاده، وحید جلیلی، سعید زیباکلام و تیم های متخصص دانشگاه امام صادق(ع) بخشی از نخبگانی هستند که حامی ایشان بوده و در کنارشان خواهند بود؛ ضمن اینکه جبهه پایداری نیز ظرفیت تیمی خود را قطعاْ در اختیار جلیلی خواهد گذاشت.

9- توانایی اجرایی: مهم‌ترین شبهه مطرح شده درباره ایشان، بحث سابقه و توان اجرایی است؛ در این باره 2 چیز هست: یک وقت می‌گوییم طرف سابقه اجرایی ندارد؛ یک وقت می‌گوییم در مقایسه با فلانی سابقه اجرایی کمتری دارد.

در حالت اول که آقای جلیلی حداقل سابقه اجرایی در سطح کلان را دارد؛ ایشان به هرحال چندین سال است علاوه بر مسئولیت‌های کلان در وزارت خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی است؛ آن هم در زمان فتنه بزرگ سال 88 که اوج فعالیت‌ها دبیرخانه بوده است؛ همچنین در زمان اوج مذاکرات هسته‌ای ایران و پیشرفت‌های چشمگیر نظام در این عرصه.

در حالت دوم درست است که ایشان نسبت به برخی نامزدهای دیگر (نه همه آنها) سابقه اجرایی کمتری دارد که این هم به علت سن بالای آنها است، اما ملاک اصلی نیست؛ وقتی چند تن از نامزدها 20 سال از ایشان بزرگتر هستند، طبیعی است که سابقه اجرایی بیشتری هم داشته باشند؛ به نظرم برای رئیس جمهور شدن باید حداقل کف سابقه مدیریتی کلان را داشت و سابقه دکتر جلیلی کافی است.

10- ایستادگی و مقاومت: مقاومت و حفظ عزت سعید جلیلی در جریان پرونده هسته‌ای بر همگان روشن است؛ در مقابل برخی از نامزدها هستند که از آشتی با کشورها و تنش زدایی دم می‌زنند!

11- مخالفت دشمن: یکی از راه‌های تشخیص صحیح بودن کاری، مخالفت دشمن با آن کار است؛ تاکنون جبهه معاندان جمهوری اسلامی به طرق مختلفی از انتخاب شدن دکتر جلیلی به شدت احساس نگرانی کرده.

نوری زاده ملعون در مقاله‌ای وظیفه خود و یارانش را جلوگیری از انتخاب جلیلی دانسته است! این مخالفت را در تخریب‌های گسترده ایشان در داخل کشور نیز می‌توان مشاهده کرد.

12- اعتقاد به عدالت: گفتمان عدالت گفتمانی است که در سال 84 توسط مردم انتخاب شد و هنوز هم کشور نیازمند جاری بودن این گفتمان دینی و اعتقادی است تا بی‌عدالتی و تبعیض در جامعه ریشه کن شود؛ در بین نامزدهای کنونی، جلیلی بر عدالت تأکید اساسی دارد و آن را اصل می‌داند نه فرع بر مسائل دیگر از جمله پیشرفت.

با این معیارها و ملاک‌ها و نیز چند ملاک سلبی در سایر نامزدها، بنده سعید جلیلی را اصلح تشخیص داده‌ام؛ ضمناً این ملاک‌ها ترتیب و تقدمی ندارد.

انشاالله هرکس به درد این نظام می‌خورد و لیاقت و توانایی پرچمداری جمهوری اسلامی ایران را در دنیا دارد، توسط مردم انتخاب شود...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها