کد خبر: ۱۳۹۸۱۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۲۱ خرداد ۱۳۹۲
برادر سعید جلیلی ی به برخی از اهداف سعید جلیلی در عرصه انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: جریان مقاومت معتقد است باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها که بیشتر از تهدیدها هستند به درستی استفاده شود و به راحتی از جریان تردید و تهدید عبور کرد.
به گزارش مهر، وحید جلیلی شامگاه دوشنبه در همایش "ائتلاف مردم + جلیلی، خلق حماسه سیاسی" که در تالار شهید مطهری سمنان برگزار شد، با تاکید بر اینکه نباید درگیر بازی‌های جناحی متعارف شویم، گفت: وظیفه داریم به سمت مردم حرکت کنیم و از این‌رو سعید جلیلی معتقد است اگر اقناع مردم را در این زمینه انجام دهیم نتیجه انتخابات هرچه که باشد ما نتیجه‌ گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: حرف‌های ما باید مبتنی بر گفتمان باشد البته این به معنای تکیه بر شعور صرف نیست چرا که برای حماسه سیاسی به شور هم نیاز داریم.

باید در مقابل تهدید به فرصت‌های خود اعتنا کنیم تا این فرصت‌ها شکوفا شوند
عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم آغاز تبلیغات پس از تأیید صلاحیت‌ها به ضرورت مطرح کردن حرف‌های گفتمانی و سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود:‌ حرف‌های نشنیده و جانیفتاده بسیاری از رهبری وجود دارد که بهترین فرصت مطرح کردن آن نیز در انتخابات است.

جلیلی، مفهوم مقاومت را یک فرهنگ و نه به معنای شعارهای تند توخالی دانست و تصریح کرد: حرف جلیلی این است که ما اگر دشمن ستیز و دشمن شناس هستیم باید در کنار آن دوستان خود را نیز شناسایی کنیم و تاکید دارند که در کنار تهدیدات باید فرصت ‌ها را نیز شناخت و از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: برخی در مقابل تهدیدات و شاخ و شانه کشیدن دشمنان بلافاصله از ضعف‌های کشور حرف می‌زنند اما جلیلی معتقد است باید در مقابل تهدید به فرصت‌های خود اعتنا کنیم تا این فرصت‌ها شکوفا شوند که نمونه این مسئله در بحث هسته‌ای کشورمان تحقق یافته و شاهد موفقیت‌های بزرگی در این بخش بوده‌ایم.

جلیلی علاوه بر سفرهای استانی، سفرهای وزارتخانه ای را نیز در دستور کار دارد
این فعال فرهنگی اظهار داشت: با حاکم شدن روحیه و فرهنگ مقاومت در جامعه، انرژی‌های نهفته در مردم آزاد می‌شود و انگیزه‌ها نیز متمرکز می‌شوند. در قرآن کریم نیز بیان شده که در فرهنگ مقاومت حزن و اندوه وجود ندارد، بلکه این راه موجب حرکت و نشاط جامعه می‌شود و با این فرهنگ می‌توان از فرصت های موجود به خوبی استفاده کرد و با نگاهی واقع بینانه مغلوب دشمنان نشد.

وی با بیان اینکه برنامه سعید جلیلی برنامه‌پذیر کردن دولت است، عنوان کرد: در سختار اجرایی کشور ده‌ها هزار کارشناس این برنامه‌ها را تدوین کرده‌اند و بعد عده‌ای بدون توجه به این ساختار و برنامه‌ها، می گویند برنامه جدید داریم و در جامعه پمپاژ وعده می‌کنند و می‌گویند در چند ماه و چند سال مشکلات را حل می‌کنیم و به مردم نیز آدرس غلط می‌دهند که جلیلی هرگز وارد این عرصه نمی‌شود.

جلیلی ضمن بیان اینکه تا زمانی که در ساختار اجرایی به نتیجه محوری توجه نمی‌شود، وضع به همین گونه است و باید دستگاه‌های دولتی را برنامه‌پذیر کرد اضافه کرد: جلیلی ضمن تایید سفرهای استانی معتقد به سفرهای وزارتخانه‌ای نیز است تا مشکلات دستگاه‌های مختلف مشخص شود.

دفاع از فرهنگ مقاومت مهمترین هدف ورود جلیلی به عرصه انتخابات
مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: در این انتخابات نیز در حالی که نظام جمهوری اسلامی به دنبال یک جهش بزرگ است، دشمنان سعی در القای ضعف‌ها دارند. ورود جلیلی به عرصه انتخابات نیز با هدف دفاع از فرهنگ مقاومت به عنوان رمز پیشرفت کشور صورت گرفته و از اصول اولیه ایشان نیز توجه به تمامی ظرفیت‌های کشور برای فراهم کردن میادین بی تبعیض در تمامی عرصه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد:‌ سعید جلیلی بر تذکرات متقابل برای مانع شدن از بروز انحراف تأکید دارد و می گوید، انتخابات فقط طریقیت ندارد بلکه موضوعیت هم دارد؛ چرا که در طریقیت صرفا پیروز شدن مهم است در حالی که نه تنها خود انتخابات بلکه روش‌های تبلیغات در آن نیز موضوعیت دارد و باید به یک نقطه تفاوت تبدیل شود از این‌رو این تفاوت از رژیم‌های لیبرال سرمایه‌داری تا رقبایی که به موضوعیت انتخابات قائل نیستند را در بر می‌گیرد.

این حامی جلیلی با بیان اینکه اگر کار به این شکل نباشد ما دچار تقلید شده‌ایم، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سعید جلیلی این است که اصطلاحاً اهل جوگیر شدن نیست و این موضوع در روش‌های تبلیغاتی مهم است.

جلیلی با جریان انحرافی ارتباط ندارد
وی گام اول در صحنه انتخابات را ارزشی عمل کردن عنوان کرد و افزود: ارزشی عمل کردن گاهی به عمل سریع و گاهی به سکوت و خون‌دل خوردن است؛ بنابراین در روزهای آینده ممکن است موارد متعددی پیش آید که باید در آن ارزشی عمل کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه سال 1383 در مجله سوره در خصوص حلقه انحرافی و مشایی و نزدیکی این جریان به احمدی‌نژاد مسائلی را مطرح کرده بودم، اظهار داشت: تراز جلیلی بسیار بالاتر از آن است که تهمت‌های سخیف و کثیفی مبنی‌بر ارتباط با جریان انحرافی به ایشان نسبت داده شود.

برادر سعید جلیلی و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جریان مقاومتر را واقع بین ترین جریان در کشور عنوان کرد و افزود: از فرصت انتخابات برای روشنفکری، یادآوری مجموعه ظرفیت ها موجود در کشور در همه عرصه ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه جریان تردید در داخل و تهدید در خارج دست به دست هم داده که ملت را به این نتیجه برساند که تسلیم فایده ندارد افزود: جریان مقاومت معتقد است باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها که بیشتر از تهدید هستند به درستی استفاده شود و به راحتی از جریان تردید و تهدید عبور نمود.

به گفته جلیلی، نتیجه انتخابات هرچه که باشد فعالیت جریان مقاومتی ادامه دار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها