أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۰۴۵۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
مارک دانکوف، عضو سابق حزب جمهوری‌خواه آمریکا معتقد است موفقیت ایران در مقابله با تهدیدات مختلف صهیونیست‌ها عمدتاً ناشی از حضور مردم این کشور در صحنه سیاسی از طریق صندوق های رای است.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، مارک دانکوف، عضو سابق حزب جمهوری خواه آمریکا در مصاحبه خود با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد که موفقیت ایران در مقابله با تهدیدات مختلف صهیونیست‌ها عمدتاً ناشی از حضور مردم این کشور در صحنه سیاسی از طریق صندوق های رای است.

دانکوف که حزب جمهوری خواه آمریکا را در سال 1996 ترک کرد، در سال 2000 نیز کاندید انتخابات مجلس سنای این کشور شد. وی در حال حاضر یک روزنامه نگار در نشریه «حقیقت تلخ» و برخی رسانه‌های خبری دیگر در آمریکا است.

مشروح این مصاحبه را در زیر می خوانید.

*برداشت شما از گزارشات رسانه‌های غربی درباره انتخابات ایران چیست؟

دانکوف: من معمولا گزارشات رسانه‌های خارجی و غربی درباره انتخابات ایران یا هر مساله دیگری که مربوط به ایران باشد را تلاش این رسانه‌ها برای سیاه‌نمایی در این کشور می‌بینم. من در این گزارشات ردپای صهیونیست‌ها را می بینیم که تلاش می کنند تا ایران را بدترین جای ممکن در جهان برای مخاطبان خود در آمریکا و اروپا ترسیم کنند. یک نکته مهم است و آن اینکه بدانیم برخی احزاب خاص در برخی ائتلافات شیطانی تلاش می کنند حاکمیت ارضی یک کشور را برای مقاصدی خاص هدف قرار دهند. وقتی این مساله را درک کنیم، مسائل دیگرنیز برای ما روشن خواهد شد. بدیهی است که اظهارات آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 12 ژوئن بیانگر این واقعیت است که ایشان به درستی و دقت نظر شرایط را می شناسند. تلاش برای انحراف فرایند انتخابات در ایران به دست عوامل خارجی یادآور تلاش های اخیر آنها برای اخلال در انتخابات در ونزوئلا است که این اواخر بعد از مرگ هوگو چاوز رهبر این کشور برگزار شد یا تلاش های دیگر آنها برای اینکه یک چهره بسیار منفور از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور منتخب روسیه ارائه کنند. از این حیث، این اقدامات بسیار شبیه اقداماتی است که سازمان سیای آمریکا و سازمان اطلاعاتی انگلیس در کودتای 1953 در ایران انجام دادند و تلاش کردند از طریق عملیات آژاکس دولت محمد مصدق نخست وزیر منتخب ایران را سرنگون کنند. اسناد محرمانه ای که این اواخر بر اساس قانون آزادی اطلاعات از آرشیوهای امنیت ملی دانشگاه جرج واشنگتن بیرون آمده است شکی باقی نمی‌گذارد که این اتفاق در ایران صورت گرفته است.

*شما فکر می کنید، هدف اصلی آنها چیست؟ رسانه های غربی چطور انتخابات ایران را پوشش می دهند و این اقدام چقدر در راستای اهداف دولت های غربی است؟

دانکوف: محدودیت زمانی و مکانی در این مصاحبه به من اجازه نمی دهد تا یک تحلیل جامع و بحث فراگیر درباره نظر خود در مورد اتفاقات جاری ارائه کنم. بنابراین تلاش می کنم تا جایی که مجال هست به تشریح این وضع بپردازم. امیدوارم در پایان ماه آگوست وقتی برای شرکت در کنفرانس انجمن هابیلیان با موضوع "تاریخ و تراژدی 17 هزار ایرانی قربانی تروریسم" به ایران آمدم، بتوانم تحلیل جامع خود را درباره انتخابات ایران ارائه کنم. اما در یک کلام، من معتقدم که هدف اصلی در پس تلاش های آشکار غرب این است که تاثیر حملات ایران را بر جهان صهیونیسم و بخصوص رژیم نتانیاهو را کاهش بدهند. علاوه بر این، آنها می خواهند از طریق سیستم بانکداری بین المللی کشور شما را مجبور کنند تا اصول مالی خود را که عمدتا تحت تاثیر ایدئولوژی یهودی است بر کشور شما تحمیل کنند. این ایدئولوژی مبتنی بر بهره برداری و عملیات مالی گسترده در سطح جهانی است و البته بازوان اجرایی آن شرکت های چندملیتی و کنسرسیوم هایی هستند که می‌خواهند منابع طبیعی ایران را غارت کنند. من در تحلیل خود به ساز و کار این نهادها خواهم پرداخت. اما یک نکته را نباید فراموش کرد و آن اینکه بدانیم رسانه ها در غرب تحت مالکیت و اراده همین نهادها قرار دارند. این رسانه ها به اتفاقات و حوادث از زاویه نگاه این نهادها نگاه می کنند و سعی می کنند آنها راطوری پوشش بدهند که مطلوب نظر روسای آنها است.

* آیا مقاله خاصی درباره انتخابات ایران این اواخر خوانده اید که این ویژگی هایی که گفتید در آنها لحاظ شده باشد؟

دانکوف: من سه مقاله خاص را از میان انبوه مقالات مختلفی که نوشته و در چند هفته اخیر منتشر شده اند، خدمت شما معرفی می کنم. اولی مقاله ای است که که در نشریه تایم منتشر شد. نویسنده این مقاله با عنوان «ایران: شور انتخاباتی ایجاد شده در مردم توسط اصلاح‌طلبان قبل از انتخابات» شخصی است به نام آرین بیکر.

توجه داشته باشید که نویسنده در این مقاله تلاش می کند تا مشروعیت انتخابات ایران را زیر سوال ببرد و این کار را با تردید درباره نقش و جایگاه رهبر ایران و شورای نگهبان انجام می دهد. در این مقاله نیز تلاش شده است تا نامزدهای انتخابات به دو دسته اصلاح طلبان و اصولگرایان تقسیم شوند. سپس مثل همه مقالات مشابه دیگر به موضوع جوانان پرداخته می شود و اینکه آنها خواستار جامعه ای آزادتر هستند که در آن آزادی های جنسی فراوانی وجود دارد که مشابه کشورهای غربی سکولار است. در پایان این مقاله چنین القاء می شود که مدیریت حکومت تنها عامل اصلی شرایط فعلی است که در آن مشکلات اقتصادی وجود دارد و این یعنی اینکه کل تحریم های آمریکا و غرب تاثیر ناچیزی بر بحران کنونی داشته اند. نویسنده در این بخش از مقاله خود به نقل از یک زن 26 ساله ایرانی می نویسد که وی نگران پیروزی یک نامزد خاص در انتخابات است و از آقای جلیلی نام می برد که به اعتقاد این زن در صورت انتخاب وی، ایران شاهد تحریم ها و فشارهای بیشتر و آزادی های کمتر خواهد بود. بنابراین عجیب نیست وقتی که می بینیم در ابتدای این مقاله از آقای جلیلی با عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مذاکره کننده ارشد اتمی این کشور یاد می شود که مورد نظر رهبر ایران است.

بنابراین اتفاقی نیست که حضور آقای جلیلی در سطح عالی منازعات بین ایران و رژیم صهیونیستی درباره برنامه اتمی ایران و حق این کشور برای غنی سازی اورانیوم باعث شده است که نشریه تایم وی را گزینه چندان مطلوبی برای خود ندارد. وقتی من این مقاله را می خواندم یاد مقالات مشابهی افتادم که در نشریات تیم، یو.اس نیوز، ورلد ریپورت و نیوزویک در سال 1996 یک هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره تنها نامزد ضد صهیونیست این انتخابات می خواندم، یعنی پت بوچانان. وی یک فرد اخلاقی و سنتی کاتولیک بود که مورد نفرت لابی صهیونیست و اتحادیه ضدشهرت آن قرار داشت. روزی نبود که این نشریات درباره بوچانان مطلبی منتشر نکنند. بوچانان توانست در انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه به پیروزی برسد.همین مساله باعث شد که تعداد مقالاتی از این دست درباره او افزایش یابد. در واقع نوع این مطالب، عکس هایی که از او منتشر می‌شد و عناوینی که برای این مطالب انتخاب می شد همگی با هدف تخریب بوچانان بودند و طوری وانمود می شد که گویی یک فرد شرور وارد انتخابات شده است و انگیزه هایی شیطانی دارد. برای ما که بیش از یک دهه است شاهد چنین عملیاتی هستیم، راحت تر می توانیم انواع تحلیل ها را تشخیص بدهیم و بدانیم کدام یک برای چه منظوری نوشته می شوند. مشابه همین عملیات در تایم اکنون علیه آقایان جلیلی و تعدادی دیگر از نامزدهای انتخاباتی ایران در جریان است.

دو مقاله دیگر که این اواخر خواندم و ارزش بررسی دارند یکی در نشریه «تایمز اسرائیل» بود که به یک نظرسنجی پرداخت که مدعی است موسسه نظرسنجی پیو انجام داده است. بر اساس این نظرسنجی ، اکثریت قابل توجهی از مردم ایران از مفهوم قانون شریعت حمایت می کنند اما قانون شریعتی که در تایمز اسرائیل ارائه شده است قانونی است که بیشتر مد نظر صهیونیست ها است تا قانون شریعت واقعی. مقاله دیگری که الان در ذهنم هست مقاله‌ای به قلم دکتر افشین شاهی است برای نشریه فارن پالسی با عنوان «جمهوری شهوانی». این مقاله تلاش می کند ایران را در گیر و دار یک انقلاب جنسی نشان بدهد، انقلابی که می تواند در نهایت پایه های «رژیم جمهوری اسلامی ایران را بلرزاند.»

هدف از این مقالات چیست؟ روشن است. منافع صهیونیست ها که بانکداری بین المللی  وسانه های جهانی را تحت کنترل خود دارند  توانسته اند در غرب جوامع مسیحی اروپا را در خود غرق کنند و در آمریکا نیز با آزادی های جنسی، انحرافات جنسی، کنترل جمعیت و سقط جنین عملا سیطره خود را بر این کشور گسترش دهند. زیگموند فروید و مکتب فرانکفورت از حوزه هایی هستند که باید از سوی محققان ایرانی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند تا آنها بدانند چطور این دو مقوله توانسته اند از طریق انحراف اخلاقی و آزادسازی جنسی بنیاد جوامع غربی را نابود کنند و اکنون همان آموزه ها با همان اهداف در مورد ایران به کار گرفته شده اند و قصد دارند ایران و جوامع اسلامی را نابود کنند.

*نظر شما درباره انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا از نظر پوشش رسانه ای که تحت عنوان «دمکراسی» صورت می گیرد، چیست؟

دانکوف: واژه دمکراسی یعنی اینکه  هر کس یک رای دارد. در واقعیت اما در آمریکا دمکراسی بهانه ای است برای کنترل فرایند انتخابات توسط یک نهاد غیرمنتخب نخبه گرا که بانک مرکزی، رسانه های خبری و فرایندهای انتخاباتی را در آمریکا و سراسر جهان غرب تحت کنترل خود دارد. لازم به گفتن نیست که لابی اسرائیل نیز چه در حزب دمکرات و چه جمهوریخواه چقدر در انتخابات سال 2012 نقش ایفا کردندو توانستند با استفاده از شرکت های بزرگ متنفذ اقدام به پرداخت کمک مالی به نامزدهای این دو حزب کردند و آنها را به سوی خود جلب نمودند. درو اقع این لابی با پرداخت پول و رشوه، کنگره و سنای آمریکا را تحت تاثیر خود درآورده است. حالا همه این بانیان دمکراسی در آمریکا تلاش می کنند نتایج انتخابات را در کشورهای دیگر جهان بخصوص ایران تحت تاثیر خود درآورند.

*پیش بینی شما درباره نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران چیست؟

دانکوف: واقعا پاسخ این سوال را نمی‌دانم. البته  می‌دانم که در حال حاضر شش نفر برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در ایران مبارزه می کنند از جمله آقای روحانی، جلیلی، رضایی، قالیباف ، ولایتی و غرضی اما اطلاعات دقیقی درباره این افراد ندارم و عمده اطلاعات من درباره انتخابات این کشور رسانه های انگلیسی زبان و رسانه های بین المللی دیگر است. واقعیت این است که از سوابق گسترده سیاسی و حرفه ای هر کدام از این نامزدها تحت تاثیر قرار گرفته ام.

*آیا نظر دیگری درباره انتخابات ایران دارید؟

دانکوف: انتخابات ایران و موفقیتش در مقابله با حملات صهیونیست ها در زمینه اقتصاد، حاکمیت ارضی ، فرهنگ و نهادهای قانونی خود فقط ناشی از تلاش مردم ایران برای کسب حق تعیین سرنوشت خویش است که از طریق صندوق های رای صورت گرفته است. ایران در حال حاضر امید  آن دسته از اقلیت ها در غرب است که نفوذ و گسترش صهیونیست‌ها در حوزه های عمومی باعث شده است  آنها به حاشیه رانده شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها