أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۰۵۵۷
زمان انتشار: ۱۶:۳۹     ۲۴ خرداد ۱۳۹۲
امام جمعه جهرم با اشاره به تظاهرات 320 شهر ترکیه در مقابل سیاست‌های دولت این کشور، گفت: اردوغان باید بداند که خوش‌خدمتی برای آمریکا فایده‌ای ندارد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از جهرم، حجت‌الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دارالمومنین با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر (ع) اظهار داشت: جوانان ایرانی باید افتخار کنند که روز تولد حضرت علی اکبر (ع) به نام روز جوان نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه الگوی جوانان ایرانی حضرت علی اکبر بوده و جوانان باید از تمام ویژگی‌های خوب و کمالات انسانی بهره داشته باشند، افزود: آن ویژگی که عظمت حضرت علی اکبر (ع) را جلوه‌گر کرده، این است که ایشان نسبت به مسائل سیاسی پیرامون خود بی‌تفاوت نبوده و با حضور در صحنه کربلا به دنبال این مهم بود که باید حق به حق‌دار برسد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه در عرصه کربلا بسیاری از افرادی که ادعای حمایت و همراهی با امام حسین (ع) را داشتند از صحنه نبرد فرار کرده و یا به این میدان پا نگذاشتند، گفت: حضرت علی اکبر (ع) با ایستادگی خود در مقابل دشمن تا آخر در کنار مقام ولایت بود.

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما بیشتر در معرض امتحان هستند، ابراز داشت: امروز سیل تبلیغات دشمنان بر این است که تقصیرها را بر گردن فلان افراد بیندازند و باید این مهم را مد نظر داشت که نظام برگرفته از خون هزاران جوان، مسیر حق‌طلبی را طی می‌کند.

به گفته دژکام، نسل آینده انقلاب مانند نسل‌های گذشته باید ثابت کند که پیرو راه و منش حضرت علی اکبر (ع) است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه جهرم با اشاره به تحولات چند روز اخیر در کشور ترکیه، بیان کرد: ترکیه یکی از متحدان سیاسی و نظامی آمریکا بوده و به عنوان یکی از اعضای پیمان ناتو به شمار می‌رود.

امام جمعه جهرم با اشاره به خوش‌خدمتی‌های دولت‌های پیشین ترکیه به آمریکا، تصریح کرد: اردوغان با شعار اسلام‌گرایی روی کار آمد، اما کارهای او برای لذت بردن آمریکا و احیای گفتمان ترکان عثمانی بود.

دژکام ادامه داد: اردوغان به دنبال این بود که یک الگوی اسلام آمریکایی در کشورش به وجود آورد تا با این روش در مقابل الگوی بیداری اسلامی مورد نظر ایران مقاومت کند.

وی، مقابله دولت ترکیه در برابر سوریه را از دیگر خوش‌خدمتی‌های این کشور برای آمریکا دانست و تصریح کرد: ترکیه هر زمان که مسئله‌ای در منطقه به وجود می‌آید به عنوان اهرم فشار ناتو ورود پیدا می‌کند.

این مسئول با اشاره به تظاهرات 320 شهر ترکیه در مقابل سیاست‌های دولت این کشور، بیان داشت: اردوغان باید بداند که خوش‌خدمتی برای آمریکا فایده‌ای ندارد.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه ما باید روی پای خود بایستیم و عظمت ایران اسلامی با مذاکره با آمریکا محقق نمی‌شود، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم دست از حمایت مسلمان‌ها برداریم و باید به وحدت جهان اسلام فکر کنیم.

خطیب امروز نماز جمعه جهرم با بیان اینکه دعوا انداختن میان مسلمان‌ها به نفع استکبار است، عنوان کرد: امروز روز وحدت تمام مسلمان‌ها بوده و باید در مرحله نخست اسرائیل را نابود کرده و بعد از آن آمریکا را به زمین بزنیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها