کد خبر: ۱۴۱۴۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
امروز حجت الاسلام حسن روحانی متعلق به همه ملت است و احترام به شان و جایگاه ایشان به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران بر همه ملت ایران با تفاوت سلیقه ها لازم است و در چارچوب آرمان های امام و شهدا و در چارچوب توصیه های رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی همه ما دعا می کنیم که ایشان در برنامه هایش موفق باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رزوهای گذشته در حالی به پایان رسید که پیام های فراوانی را به همراه داشت. از یک سو پیروزی ملت ایران و تحقق حماسه سیاسی ملت و لبیک به ندای امام امت و از سوی دیگر رای آوری گزینه جریان گارگزاران و اصلاحات و البته به همت اصولگرایان از دیگر وقایع این انتخابات بود.

پایگاه 598 به همین منظور در گفتگو با آیت الله عباس کعبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه های علمیه قم به بررسی و تحلیل این انتخابات و نتایج تلخ و شیرین آن پرداخته است.

آیت الله عباس کعبی در تحلیل یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این انتخابات ظرفیت تئوریک و عملی نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را در تحقق دموکراسی حقیقی نشان داد و در واقع پیروزی حماسه سیاسی رهبری و مردم بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نکته اول این است که این انتخاب نه متعلق به جریان اصلاح طلب بود نه متعلق به جریان اصولگرایی و نه متعلق به منش سیاسی خاص دیگری بود، بلکه انتخاب ملت نشان می دهد خواهان تحول در زندگی و پایان دادن به حاشیه ها و در جستجوی پیشبرد امور توام با آرامش سیاسی بودند. در واقع نقدهایی که به حاشیه سازی های دولت وجود داشت خودش را در انتخاب ملت نشان داد و این انتخاب یک بازتابی از نقطه ضعف دولت بود.

آیت الله کعبی بیان داشت: از دیگر ویژگی های این انتخابات این بود که ولی فقیه از همان روز اول ابعاد انتخابات را به گونه ای طراحی کردند که به مشارکت عظیم ملت در صحنه انتخابات منجر گردد و البته ایشان در مشهد فرمودند انتخابات متعلق به یک جریان نیست بلکه متعلق به یک ملت است و همچنین راهبرد حماسه سیاسی با مشارکت همه توده ها را بیان کردند و سرمایه گذاری دشمن برای نیروهایی موسوم به خاکستری را خنثی نمودند و رهبری آن توده مردمی را که دشمنان به انها می گویند خاکستری آنان را نیروهای نظام می دانند.

وی در ادامه گفت: مسئله دیگری که رهبری روی آن تاکید داشتند صیانت از رأی ملت با تاکید مضاعف که رأی ملت حق الناس است و در واقع حضور مردم به صحنه توسط رهبری محقق شد، لذا قهرمان این حماسه سیاسی را باید علی الاطلاق ولی فقیه دانست که دموکراسی حقیقی را در نظام جمهوری اسلامی در عرصه منطقه و در عرصه بین الملل آفرید و یک شوک و یک ابهت جهانی به خاطر این دموکراسی حقیقی ایجاد شد.

ایشان با اشاره به جنگ روانی دشمنان انقلاب در این انتخابات افزودند: نکته دوم در رابطه با نظام سلطه و استکبار و آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی این است که در این انتخابات ، امپراطوری جنگ رسانه ای دشمن هم شکست خورد. چون آنها از سال 88 به بعد القا کردند که مردم با نظام قهر اند و مشارکت نمی کنند، مشارکت کم نظیر و خردمندانه و با رشد بالای سیاسی نشان داد که مردم به القاهای رسانه های بیگانه بی توجه اند و برای نظام و لبیک گویی به امر رهبری در صحنه هستند و توده های ملت با نظام و رهبری هستند لذا به نظر من این مشارکت نشانه اعتماد کامل مردم به نظام و ولایت فقیه بود و نشانه پیوند ناگسستنی ملت و رهبری است و شکست دشمنان اسلام  و نظام و بدخواهان و کینه توزان و عوامل داخلی و خارجی آنهاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علیمه قم بیان داشت: نکته سوم این است که این انتخابات نشان داد که پایه های این انتخابات مستحکم است به گونه ای که این نظامی را که متهم کردند به جابه جایی 11 میلیون رای، به همه ثابت کرد که با تفاوت 250 هزار رای در واقع امانت داری شد و منتخب ملت بدون هیچ درنگی اعلام شد و همه نهادهای نظام هم نسبت به این مطلب اتفاق نظر دارند.

آیت الله عباس کعبی گفت: مردم در این انتخابات احساس قدرت می کند و این نشان میدهد که صندوق های رای تعیین کننده است و توده های ملت از روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ برای حل مشکلاتی که فراروی آنهاست به صحنه آمدند و نباید این به صورت اشتباه تحلیل شود به این معنا که ملت خواهان مقاومت نیست، ملت هم مقاومت میخواهد هم حل مشکلات زندگی را می خواهد و این به معنای کوتاه آمدن از حقوق مسلم آنها در عرصه بین المللی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار نمود: نکته دیگر که حائز اهمیت است این است که همه کسانی که براساس تکلیف شرعی به عرصه آمدند و در انتخابات شرکت کردند چه نامزدشان رای آورد و چه رای نیاورد نباید همدیگر را تخطئه کنند بلکه باید فضا به سمت همدلی و دوستی و برادری و همکاری  برود و یک عزم ملی برای خدمت، برای مشارکت در حل مشکلات ملت ایجاد شود و به توصیه های رهبری در این زمینه همه باید توجه بکنند؛ لذا رفتارهای نامزد های دیگر هم باید با خرد ورزی و با متانت و با صداقت و همکاری باشد تا فضای اخوت و فضای آرامش را برای پیشبرد امور در کشور ایجاد بکنند و این توصیه رهبری توصیه بسیار مهمی است .

آیت الله کعبی افزود: ضمن اینکه به رئیس جمهور منتخب ملت تبریک می گوئیم ایشان یعنی رئیس جمهور منتخب ملت جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، متعلق به نظام و متعلق به ولایت فقیه است و متعلق به دفاع مقدس و امام و شهداست متعلق به حوزه است متعلق به ارزشهاست و نباید اصلاح طلب ها و جریان فتنه یا جریان های تردید یا جریان های سازش حس کنند که آقای دکتر حسن روحانی متعلق به آن هاست. امروز ایشان متعلق به همه ملت است و احترام به شان و جایگاه ایشان به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران بر همه ملت ایران با تفاوت سلیقه لازم است و در چارچوب آرمان های امام و شهدا و در چارچوب توصیه های رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی همه ما دعا میکنیم که ایشان در برنامه هایش موفق باشد.

وی گفت: باید هوشمندانه عمل کنیم که رئیس جمهور توسط جریان های افراطی متعلق به فتنه و انحراف و نیروهای سازش مصادره نشود. رئیس جمهوری که توده های ملت نه به اصلاحات رای دادند و نه به فتنه بلکه به خاطر حل مسائل زندگی خودشان به او رای دادند. نسبت به استراتژیهای جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل باید مدافع ملت باشد. ممکن است که در روشها متفاوت باشد اما استراتژیهای اصولی جمهوری اسلامی هیچگاه تغییر نمی کند و نسبت به اصول انقلاب یعنی اصولگرایی، عدالت گرایی، مبارزه با فساد و اشرافیگری و مبارزه با استکبار و توجه به مناطق محروم  و مستضعف نباید بی توجهی شود و این ها جزء اصول ثابت انقلاب است.

ایشان در ادامه بیان نمودند: امیدوارم که آقای دکتر حسن روحانی در برنامه هایشان موفق باشند و بدون معطلی و فوت وقت با انسجام و وحدت و تفاهم، همه دست به دست هم بدهیم برای حرکت به سمت پیشرفت و عدالت. ساخت ایران اسلامی بر پایه هویت اسلامی و انقلابی آنگونه که در سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها