کد خبر: ۱۴۱۵۴۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۹     ۲۷ خرداد ۱۳۹۲
مدیرمسئول نشریه راه با بیان اینکه انتخابات ۲۴ خرداد با دوم خرداد بسیار تفاوت دارد، گفت: فعالیت انتخاباتی وارد فاز جدید شده و به صورت پرشورتر و حرفه‌ای‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، وحید جلیلی عضو جبهه فرهنگی انقلاب عصر امروز دوشنبه در جشن حافظان جمهوریت که در تالار عمار برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما دست کسانی را که در انتخابات رای دادند می‌بوسیم و این تفاوت جریان ماست اظهار داشت: ما را همیشه از جمهوریت ترسانده اند و از عناصر ضدانقلاب گرفته تا برخی افراد به دلیل مواضع دلسوزانه تلاش کرده‌اند که نسبت به جمهوریت کم اعتنا باشیم اما امام حکیم، قاعده نظام را بر جمهوریت گذاشتند.

جلیلی با بیان اینکه برخی می‌گویند ساختار جمهوریت را امام(ره) در شرایط اضطراری انتخاب کرد، اما این رویکرد از مواضع و اقدامات حضرت امام بر نمی‌آید، تصریح کرد: امام (ره) می‌دانستند که اگر نظام جمهوری نباشد، اسلامیت هم نخواهد داشت.

مدیرمسئول نشریه راه تاکید کرد: در طول چند سال گذشته ولایت فقیه وفادار‌ترین نهاد به رای مردم و جمهوریت نظام بوده است و نایب امام زمان(عج) پاسدار رای تک تک مردم بوده و ما نیز باید همین غیرت و همیت را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام(ره) نظام را جمهوری انتخاب کرد تا ما دچار خواب و تنبلی نشویم، جمهوری اسلامی را حکومتی بر اساس طاقت مردم دانست و گفت: اگر می‌خواهیم آرمان‌های انقلاب را دنبال کنیم راهش نه زیر سوال بردن جمهوریت بلکه بالا بردن طاقت مردم است.

جلیلی جمهوریت را نشان دهنده مبنای فرهنگی نظام دانست و ادامه داد: اگر می‌خواهیم نتیجه مطلوب بگیریم باید از ساختار جمهوریت وارد شویم و در نسبت خود با واقعیت‌ها و صحنه میدانی بازنگری و سطح جامعه را ارتقا دهیم.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب با بیان اینکه جمهوریت ساختاری است که حزب‌اللهی‌‌ها را وادار به کار، فعالیت و آزاد کردن ظرفیت‌های خود می‌کند، تاکید کرد: ما باید شکرگذار نظام جمهوری اسلامی باشیم چرا که این نظام، نظام رشد به خصوص برای ما که عدالت طلب و آرمان‌خواه هستیم، است.

وی برهمین اساس افزود: با این مبانی ما چه پیروز شویم و چه ببازیم تکلیف یکی است؛ اگر ما اسم این مراسم را جشن حافظان جمهوریت گذاشته‌ایم بر اساس یک باور عمیق دینی است و برای ما دلچسب است در کشوری زندگی می‌کنیم که جمهوریت در آن برقرار است اگرچه که انتخابات را ببازیم.

جلیلی با بیان اینکه جمهوری صرفا عرصه متغیر‌ها نیست، در همین زمینه به نقش قانون اساسی و رهبری و ساختار نظام اشاره کرد و یادآور شد: این از ثوابت نظام است که فردی با 7 دهم بیشتر رئیس‌جمهور می‌شود.

مدیرمسئول نشریه راه قانون اساسی کشورمان را بسیار آرمان‌گرایانه و حزب‌اللهی توصیف کرد و افزود: هنوز هیچ یک از دولت‌ها، مجلس‌ها و قوه‌های قضائیه حاضر نشده‌اند اصل 8 قانون اساسی را که به امر به معروف و نهی از منکر اشاره دارد، بنویسد.

وی با بیان اینکه این انتخابات نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی و مردم به چه بلوغی می‌رسند به اتفاقات پس از انتخابات سال 88 اشاره کرد و متذکر شد: 4 سال پیش کسانی که ادعای دموکرات و مدرن بودن و عقلانیت داشتند قبیله‌ای عمل کرده و تفکرات منحط ارتجاعی خود را نشان دادند و کسانی که در رسانه‌های خارجی متهم به طالبان‌گرایی و تحجر هستند بسیار عقلانی و دموکراتیک عمل کردند.

جلیلی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی کوکی نیست که بگوییم تا آخر با کوک ما خواهند ماند، تصریح کرد: ما همواره در معرض امتحان الهی هستیم و تلنگر‌ها را در جهت رشد خود در کشور به کار می‌گیریم.

عضو جبهه فرهنگی انقلاب با تاکید بر اینکه انتخابات 24 خرداد بسیار با انتخابات 2 خرداد تفاوت داشت ادامه داد: در این انتخابات بچه‌ حزب‌اللهی‌ها بصیرتر و فعال‌تر برخورد کرده و این جلسات نشان می‌دهد که ما فعالیت‌های زیادی در این 4 سال خواهیم داشت و اینگونه نیست که بچه حزب اللهی‌ها دست و دلشان به کار نرود.

وی با آرزوی موفقیت برای روحانی و پیگیری اصول قانون اساسی گفت: فعالیت انتخاباتی وارد فاز جدید، پرشور‌تر و حرفه‌ای‌تر شده است.

جلیلی مهمترین حلقه مفقوده در انتخابات اخیر را حلقه فرهنگ عمومی دانست و تاکید کرد: ما باید مبانی فکری خود را به فضای فرهنگ عمومی بکشیم و آرمان‌های انقلاب را به سبک زندگی مردم نزدیک کنیم.

مدیرمسئول نشریه راه از شب شعر شاعران انقلاب در شب میلاد امام زمان (عج) در حسینیه هنر خبر داد و گفت: ما انشاءالله در 4 سال آینده یک دوره طلایی را شاهد خواهیم بود و سایت حیات طیبه نیز با رویکرد «حیات خبر» به فعالیت خود ادامه خواهد داد تا انشاءالله بار بزرگی که شهدا بر روی دوش ما گذاشته‌اند به نحو شایسته به مقصد برسانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها