کد خبر: ۱۴۱۹۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۲۹ خرداد ۱۳۹۲
یادداشت میهمان؛
رسول شکری نیا
گفتمان اعتدال و امید حجت الاسلام روحانی با مولفه های مختلف از مناظرات صدا و سیما گرفته تا عدم هماهنگی بین اصولگرایان و چند دستگی آنان، عملکرد دوسه سال اخیر دولت و هدایت مسیر انتخابات از سوی برخی چهره ها از جمله آیت الله هاشمی و بیان انتقادی همراه با گفتمان دیپلماتی و محتاطانه دکتر روحانی همه و همه سبب شد انتخاباتی متفاوت از آنچه تحلیل می شد و نظرسنجی ها بیان می کردند رقم خورده و چهره منتخب، فردی متعادل، میانه رو با گرایشاتی از جنس نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

از یکسال پیش تاکنون جریانات برانداز و اپوزیسیون نظام که در سال ۸۸ انتخابات قانونی و رسمی کشور را به بهانه هایی که خود به واهی بودن آن بیش از همه معترف بودند، تلاش کردند با هدایت و حمایت برخی عناصر داخلی و رسانه های نه چندان تاثیرگذارشان، این انتخابات را مانند انتخابات قبلی تحریم، غیرقانونی، غیردمکراتیک و یا دست کم مخدوش اعلام کنند.

کار تا جایی پیش رفت که برخی از همین افراد علنا" اعلام کردند در انتخابات حضور نخواهند داشت و رای نخواهند داد. موضوعی که با گذشت تنها یک ماه ثابت شد ملت به این سخنان وقعی ننهاده و حضور پرشور مردم آنرا ناکام گذارد.

انصراف عارف به عنوان چهره ای که نماد و نماینده اصلاحات بود و وزن چندانی در انتخاب نهایی ملت نداشت نیز در همین راستا برنامه ریزی شد که در صورت پیروزی روحانی، از آن به عنوان امتیازی همیشگی برای منت گذاردن بر دولت وی و تصمیماتش مورد استفاده قرار گیرد.

در این راستا تندروهای جبهه اصلاحات که جمعیت محدودی از مشارکتی ها و برخی فراریان خارج نشین را شامل می شوند با هجمه به این تصمیم، اقدام دکتر عارف را عجولانه و شکست این جریان عنوان کردند و حتی برخی اعلام کردند اکنون دیگر انگیزه ای برای رای دادن ندارند...

انگشت های اتهام به نظام، نهادهای قانونی و معتمد نظام از جمله وزارت کشور، شورای نگهبان، بسیج و سپاه درحال برنامه ریزی بود و برخی نشانه های کوچک آن نیز ناشیانه منتشر شد اما ملت به یکباره همه چیز را عوض کرد. حضوری گسترده، حماسی و شورآفرین که رسانه های دنیا را مات و حیران کرد و رای بالا و فاصله دار دکتر روحانی به عنوان نماد جریان اعتدال گرای کشور که با شعار تدبیر و امید، کلید دردست شعار بازکردن قفل ها و گره های کور زندگی مردم که عمدتا" این روزها مسائل اقتصادی است، را بیان کرده بود.

اعلام موفقیت حجت الاسلام روحانی که وجهه اصولگرایی، ارزشی بودن و مشی اعتدال گرایانه اش بیش از نگاه اصلاح طلبی اش برای اهل سیاست شماخته شده است و سوابق نمایندگی وی و عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران که نماد بارز اصولگرایان سنتی است، موید همین مسئله است به یکباره برخی از همین افراد را که خود را به خواب زده بودند، تکان داد و این شد که مدعیان دورگرفته و زحمت نکشیده و حتی رای نداده، مدعی شدند و در اقداماتی خودسرانه و خودخواسته بیانیه تشکر دادند و تلاش کردند خود را به منتخب معتدل ملت بچسبانند.

برخی سخنان و مطالب منتشر شده در فضای مجازی، سایت ها و روزنامه های تندرو جریان موسوم به اصلاحات، شعارهای عناوین عجیب و قریب، ستاد حمایت مردمی، ستاد جوشش مردمی، ستادمردمی اصلاحات و از این نوع عناوین خودساخته به ناگاه ظاهر شد و تلاش برای مصادره حماسه سیاسی ملت بزرگ ایران به نام جریانات مختلف تندرو و بعضا" گروه هایی که هنوز هم در شوک این انتخابات هستند، آغاز شد.

یک روزنامه نگار نفتی! حاضر در نخستین نشست مطبوعاتی رئیس جمهور منتخب و اظهارنظرهای متعدد جریان فتنه داخلی و خارجی از این دست است.

پاسخ های منطقی، مستدل و محکم رئیس جمهور منتخب به برخی سئوالات هدفمند خبرنگاران تندرو نیز آب پاکی را روی دست همه ریخت و مشی اعتدال گرایانه، همراهی همه جانبه با نظام و رهبری فرزانه انقلاب، پایبندی به اصول، ایدئولوژی و نظرگاه محوری انقلاب و سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دکتر روحانی را آشکار ساخت.

تلاش جدی اصولگرایان برای کمک به دولت آتی و رئیس جمهور منتخب و معتدل تا جایی بود که همه نامزدهای رقابت، حتی آنان که احراز صلاحیت نشدند، آنرا اعلام کردند و رهبری فرزانه انقلاب نیز در پیام تقدیر خود از ملت بر آن تاکید فرمودند.

اینک سرمایه گرانسنگ به دست آمده از تدبیر حکیمانه ولی امر مسلمین و لبیک صادقانه و اعتماد ملت بزرگ ایران به شعارهای مطرح شده، در ید اختیار دکتر روحانی است تا از آن برای تداوم موفقیت های دولت کنونی و رفع مشکلات موجود بهره گرفته و امید و آرامش را به جامعه برگرداند.

در این بین اما عناصر تندرو مشارکتی، سیاست بازان بی تقوا، همسویان با معاندان، ضدانقلاب و منافقین و سلطنت طلبان مات شده! و خارج شدگان از حاکمیت که به آن فخر داشتند، جایی نخواهند داشت و رئیس جمهور منتخب با مشی معتدل، فرصت را به دلسوزان و برخی از افرادی که ممکن است دلخوری هایی هم داشته باشند، داده و مسیر حرکت دستگاه عظیم اجرایی را با نگاهی که ناشی از تدبیر و امید و آرامش است، به پیش خواهد برد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۲
۰
۱
کابینه ی روحانی که هیچ، عناصر مشارکتی به کوری چشم دروغگویان، در دل مردم جای دارند!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۲
مردم؟؟؟؟؟کو؟
جدیدترین اخبار پربازدید ها