يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۲۱۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۳۰ خرداد ۱۳۹۲
سیدمحمود علیزاده طباطبایی گفت: حکم دادگاه مبنی بر حبس و محرومیت از وکالت، ۴ روز قبل به من ابلاغ شد و برای اعتراض و درخواست رسیدگی مجدد هنوز زمان دارم.
به گزارش 598، سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: از وقتی پرونده به دادسرا رفته آن را مطالعه نکرده‌ایم و دیگر پیگیری هم نکردیم.

وی درباره زمان آغاز مجدد رسیدگی به پرونده در دادگاه انقلاب گفت: هیچ اطلاعی از زمان برگزاری مجدد جلسات محاکمه نداریم.

علیزاده‌طباطبایی که خود از سوی دادگاه انقلاب به تحمل حبس، شلاق و محرومیت از وکالت محکوم شده است، درباره این پرونده و اینکه قرار بود بعد از انتخابات جزئیاتی از آن را مطرح کند، خاطرنشان کرد: ابتدا تصمیم داشتم درباره این پرونده جزئیاتی مطرح کنم اما به‌طور کلی منتفی شد و دیگر آن را پیگیری نمی‌کنم.

وی ادامه داد: حکم این پرونده 4 روز قبل به من ابلاغ شد و برای اعتراض و درخواست رسیدگی مجدد به پرونده 16 روز دیگر فرصت دارم.

براساس این گزارش، شعبه اول دادگاه انقلاب سیدمحمد علیزاده طباطبایی را به‌دلیل نشر اکاذیب به تحمل 50 ضربه شلاق تعزیری، 4 ماه حبس تعزیری به‌دلیل افترا و نهایتاً بر اساس ماده 19 قانون مجازات اسلامی به 5 سال محرومیت از وکالت محکوم کرده است.

پیش از این عنوان شده بود علت تشکیل این پرونده، برخی اظهارنظرهای علیزاده‌طباطبایی علیه معاون امنیت سابق دادستان تهران بود که از طریق یک فایل صوتی منتشر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها