أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۲۲۶۶
زمان انتشار: ۱۹:۰۰     ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
رئیس ستاد انتخابات قالیباف با بیان اینکه شهردار تهران در صورت پیشنهاد روحانی برای حضور در دولت یازدهم، حتما این پیشنهاد را قبول می کند، تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد قالیباف شهردار می‌ماند.
به گزارش خانه ملت، حسین مظفر تحلیلی جامع درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، علل پیروزی روحانی در این انتخابات و آینده قالیباف ارائه داد.

وی در این گفتگو در پاسخ به سوالی درباره درس های اتنخاب روحانی به اصولگراین گفت: به نظر می رسد پیروزی روحانی در انتخابات پاسخ به بداخلاقی ها و رواج تهمت ها و افتراها بود، پاسخ به ناکارآمدی ها برخی از مدیران نالایق بود که به تعبیر حسن روحانی اتوبوسی و بدون بلیت سوار شده بودند، پاسخ به نمک نشناسی و قدر نشناسی کسانی بود که از سفره اصولگرایان نان و نمک خوردند اما نمکدان شکستند و در نهایت پاسخ به جسارت ها و خودشیفتگی هایی بود که در برابر رهبر انقلاب امام مسلمین صورت گرفت و البته پاسخ به ائتلاف هایی بود که با پیمان شکنی مواجه شد، پاسخ به بی منطقی اقداماتی از سوی جریان هایی بود که آبرو و حیثیت خود را بر سر حمایت از بازندگان هزینه کردند که از اول مشخص بود با اقبال عمومی رو به رو نمی شوند و براساس این تحلیل های غلط بود که بر طبل اختلاف و تکثر تا آخر کوبیدند.

وی در ادامه نقش رهبر انقلاب در خلق حماسه سیاسی را ستود و خاطرنشان کرد: معتقدم اول باید به رهبر فرزانه انقلاب برای نقشی که در این حماسه بزرگ داشتند، تبریک و درود گفت و از ژرف اندیشی و تصمیمات حکیمانه ایشان تشکر کرد چرا که ریل گذاری دقیق و حساب شده ایشان در هدایت و ایجاد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی در اجتماع بود که عامل مهمی در خلق حماسه سیاسی شد، جملاتی که از سوی ایشان مطرح شد که منجر به آمدن منتقدان و مخالفان پای صندوق های رأی شد، حق الناس دانستن آرای ملت و عدم اعلام نظر خویش در حمایت از نامزد خاص، در دل های مردم امید و نشاط و اعتماد بیشتری آفرید و حضور ملت قهرمان را مضاعف کرد و تلاش دشمنان را مأیوس و امید دوستان انقلاب را زنده و بر رونق انتخابات افزود.

سخنگوی ستاد قالیباف در ادامه تشکیل کابینه فراجناحی توسط روحانی را مورد ارزیابی قرار داد و خطاب به روحانی گفت: دکتر روحانی بسیاری از دوستان شما قبل از انتخابات به دنبال کابینه "آشتی ملی" بودند اما به لحاظ نگرانی هایی که عده ای از تفسیر و مفهوم درست این کابینه داشتند با آن مخالفت کردند اما با انتخاب جنابعالی و فضای سیاسی شفاف که امیدهایی در دل مردم ایجاد کرده و نویدبخش اعتدال و عقلانیت خواهد بود، وقت آن رسیده که به همین وعده به شیوه درست و منطقی آن در چارچوب نظام اسلامی عمل شود.

مظفر شکست اصولگرایان در انتخابات را نشانگر عدم بلوغ سیاسی این جریان دانست و گفت:  
بدون تردید اصولگراین در این عرصه رقابت عدم بلوغ سیاسی را نشان دادند. حمایت از نامزدهای متکثر، پراکندگی و مطلق نگری در حمایت از نامزدهایی بدون اقبال عمومی، بی‌توجهی به شایستگان، قضاوت‌های متحجرانه و صفر و صدی باعث به وجود آمدن یأس و ناامیدی، نزد افکار عمومی شد که کسانی که نمی توانند به عهد و پیمان خود وفا کنند چگونه می توانند بر وعده های انتخاباتی خود عمل کنند و این دلیل شکست اصولگرایان بود.

سخنگوی ستاد انتخاباتی قالیباف در ادامه پیرامون آینده شهردار فعلی تهران پس از انتخابات گفت: آقای قالیباف برخلاف برداشت های غلطی که برخی مطرح کردند در جلسه با هواداران، بهترین برخورد را داشتند و در برابر کسانی که از انتخاب روحانی اظهار نگرانی کردند، گفتند جای نگرانی نیست و ما باید تسلیم اراده ملت باشیم هر کاری دکتر روحانی بخواهد حاضر به همکاری هستیم و کل برنامه های خود را در اختیار ایشان می گذاریم و همه را دعوت به همکاری کردند و بلافاصله با شور و نشاط سر کار رفتند و پروژه های شهرداری را ادامه دادند.

وی در ادامه افزود: البته اعتقاد دارم روحانی اگر بخواهد از نیروهای شایسته استفاده کند یکی از بهترین نیروهایی که می تواند یار ایشان و عزت آفرین برای کشور باشد آقای قالیباف است و نباید مناظرات تلویزیونی عاملی برای شکاف باشد. مناظرات جنبه تبلیغاتی داشت که برای برخی جلب نظرها خواسته یا ناخواسته مطرح شد و نباید مبنای قضاوت قرار گیرد.

وی در ادامه قبول پست در کابینه روحانی از سوی قالیباف را محتمل دانست و گفت قالیباف می تواند زینت دولت روحانی باشد.

مظفر درباره آینده قالباف در صورت عدم ورود به دولت روحانی گفت: اگر قالیباف در کابینه قرار نگیرد که احتمالش ضعیف است به نظر می رسد بهترین گزینه برای شهردار آینده تهران ایشان است و اگر دوستان شورای شهر عاقلانه رفتار کنند و شایسته سالاری را ملاک قرار دهند، ایشان بسیار توانمند است و باید بگذارند کارهای خود را به اتمام برسانند. چرا که قالیباف از مدیرانی است که ظرفیتش هنوز باقی است و توان و انگیزه در ایشان به شدت وجود دارد.

وی درپاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه نیمی از کرسی های شورای شهر تهران در دست اصلاح طلبان است، و گزینه هایی مانند محسن هاشمی به عنوان شهردار آینده مطرح است، آیا باز هم قالیباف اقبال دارد؟، گفت: به نظر می رسد اقبال به ایشان بیشتر است چرا که اصلاح طلبان و اصولگرایان به ایشان نظر موافق دارند و در دور قبل هم اصلاح طلبان به ایشان رأی دادند و دوره چهارم هم بخشی از اصلاح طلبان نامزد شورای شهر در لیست قالیباف بودند و طبیعتا به ایشان رای می دهند اما نگرانی من از نگاه و دگم اندیشانه و متحجرانه برخی  اصولگرایان و اصلاح طلبان است که بر قالیباف فشار بیاورند اما قالیباف یک اصولگرای اصلاح طلب و یک اصلاح طلب اصولگرا است که برای مصلحت نظام و کارآمدی کشور فارغ از گرایش های شخصی است، کار می کند و باید به ایشان میدان خدمت دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها