أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۳۳۴۸
زمان انتشار: ۲۱:۱۸     ۰۴ تير ۱۳۹۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به مناسبت نیمه شعبان حمایت عملی از هنرمندان پیشکوست آغاز شده و ماهیانه مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به حساب این افراد واریز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه سی و یکمین دوره اردوهای تابستانی ویژه دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد که بعدازظهر امروز با حضور حبیب‌الله عسگراولادی نماینده ولی فقیه در کمیته امداد، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی برگزار شد اظهار داشت:  در سال‌‌های اخیر به جامعه بزرگ فرهنگی و هنری توجه بیشتری شده است و سعی شده در کنار برنامه‌های متعدد به این قشر توجه بیشتری شود.

وی اضافه کرد: تأسیس صندوق هنرمندان، اجرای بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی وهمچنین ایجاد مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از جمله اقدامات انجام شده در این دوره بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: به مناسبت نیمه شعبان حمایت عملی از پیشکسوتان هنر آغاز شده است بطوریکه به حساب هر یک از هنرمندان پیشکسوت 150 هزار تومان واریز خواهد شد که البته این کمک هزینه ناقابلی است.

وی اضافه کرد: مبلغ اشاره شده باری پیشکسوتان هنر و افرادی که سن آن‌ها بالای 60 سال است واریز خواهد شد که کمک جزئی در زندگی آن ها خواهد بود.

حسینی ادامه داد: طرح مستمری و طرح تکریم از دیگر طرح‌های انجام شده برای جامعه هنر است ضمن اینکه سعی می‌شود هزینه درمانی هنرمندان با سقف قابل توجهی تأمین شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اساسنامه مؤسسه هنرمندان پیشکسوت آماده شده است به افراد بر اساس شرایط عضو آن می‌شوند ضمن اینکه تا به حالا بیش از 400 نفر عضو این مؤسسه شده‌اند.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های دولت دهم اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا پایان این دولت تکریمی را از بزرگانی چون مشفق کاشانی در شهرستان کاشان و همچنین مرحوم آیت‌الله زنجانی انجام دهیم.

وی ادامه داد: بزرگترین نمایشگاه قرآن نیز طبق سنوات گذشته از آخرین جمعه شعبان افتتاح و تا آخرین روزهای ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه نمایشگاه و جشنواره بازی‌های یارانه‌ای نیز برگزار خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: هم‌اکنون شاهد فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد هستیم که 16 هزار کانون فرهنگی و هنری در ایام تابستان آماده ارائه خدمات به جوانان و نوجوانان هستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این چند ساله در حوزه فرهنگی انجام شده است و تلاش شده است از نظر کمی و کیفی برنامه‌های خود را گسترش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تلاش مجدانه‌ای برای پرداخت وام مسکن به خبرنگاران انجام داده‌ایم که پیگیری‌های زیادی نیز از طریق شورای پول و بانک مرکزی و بانک‌های عامل انجام شده است که امیدواریم تا پایان دولت دهم وام مسکن خبرنگاران پرداخت شود.

به گفته حسینی میزان وام مسکن خبرنگاران حداقل 30 میلیون و حداکثر 50 میلیون تومان است که البته این وام فقط در حوزه احداث نیست و خبرنگاران می‌توانند در بخش خرید مسکن نیز استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این دوره پیشنهاد افزایش دریافتی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که خوشبختانه رئیس جمهور نیز در این زمینه موافقت خود را اعلام کرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها