يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۳۵۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۰۵ تير ۱۳۹۲
جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور و اعضای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نظر خود را درباره معاونان رییس جمهور و وزیران مرتبط و افراد پیشنهادی به رییس جمهور منتخب اعلام کردند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، صبح امروز چهارشنبه جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور و اعضای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با ارسال نامه‌ای از حسن روحانی ریس جمهور منتحب مردم نظر خود را برای خصوص معاونان رییس جمهور و وزرای مرتبط و افراد پیشنهادی اعلام کردند.

نکته جالب در این نامه این است که اسحاق جهانگیری و محمد شریعتمداری به عنوان گزینه‌های مطرح و مناست برای تصدی‌گری وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

همچنین محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی ایران یکی از گزینه‌های مناسب برای تصدی‌گری در وزارت ارشاد از سوی اعضای اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد شده‌ است.

این درحالی است که چندی پیش یحیی آل‌اسحاق اعلام کرده‌ بود که احتمال انتصاب رییس اتاق ایران به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت وجود دارد.

پیش از این نیز جمعی از اعضای اتاق بازرگانی به خبرنگار ایسنا اعلام کرده‌ بودند که اسحاق جهانگیری گزینه مناسب‌تری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است زیرا با توجه به حساسیت وظایف در این مقطع از زمان این وزارت‌خانه نیاز به یک مدیر اجرایی با تجربه دارد و جهانگیری پیش از این امتحان خود را در این وزارتخانه پس داده‌ است.

در متن نامه ارسال شده به حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی،‌ رییس جمهور منتخب منتخب آمده است: پیروزی دولت تدبیر و امید و انتخاب ارزنده جنابعالی به عنوان رییس جمهور برگزیده ملت بزرگ ایران را خدمت آن جناب تبریک عرض می‌گوییم. امیدواریم در پرتو همدلی و امید برآمده از این انتخابات حماسی و بزرگ و فرصت ایجاد شده، ضمن سامان یافتن امور کشور و ارتقا جایگاه بین‌المللی ایران اسلامی شاهد اجرای برنامه ها و تحقق شعارها و مطالبات مردم باشیم.

از آنجا که جنابعالی موکداً اولویت کاری خود را اقتصاد و در درجه اول بهبود فضای کسب و کار و توسعه و حمایت از بخش خصوصی اعلام کرده‌اید بر خود فرض دانستیم در طلیعه برآمدن خورشید اعتدال و در همین مرحله انتخاب همکاران محترم مواضع جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور و اعضای اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران را در خصوص معاونان رئیس جمهور و وزرای مرتبط و افراد پیشنهادی به نظر شما برسانیم. پیروزی و توفیق روز افزون جنابعالی را از خداوند سبحان مسئلت می نماییم.

کابینه پیشنهادی اتاق بازرگانی تهران:

معاون اول: مهندس زنگنه، دکتر عارف

معاون اجرایی: سید حسین مرعشی، مهندس نعمت زاده

وزارت صنعت، معدن و تجارت: مهندس جهانگیری، دکتر شریعتمداری

وزارت اقتصاد و دارایی: دکتر نوبخت، دکتر نهاوندیان

وزارت نفت: مهندس زنگنه، مهندس نعمت زاده

سازمان برنامه: دکتر نجفی، دکتر ستاری‌فر

بانک مرکزی: دکتر سیف، دکتر عبدالله طالبی

وزارت جهاد کشاورزی: دکتر ترک نژاد، مهندس حجتی

وزارت راه و مسکن: دکتر آخوندی، مهندس خوانساری

وزارت ارشاد: کمال خرازی، دکتر نهاوندیان

وزارت ارتباطات: مهندس فروزنده، سید حسین مرعشی

وزارت کار و تامین اجتماعی: دکتر مهدی کرباسیان، مهندس مرتضی بانک

وزارت خارجه: دکتر میرجواد ظریف، دکتر واعظی

وزارت نیرو: مهندس رنانی، مهندس سلاکی

وزارت دفاع: مهندس ترکان، فروزنده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها