أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۳۸۹۲
زمان انتشار: ۰۲:۱۷     ۰۷ تير ۱۳۹۲
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزودی سایت های جدید مسکن ویژه را برای تهرانی‌ها باز کرده و ثبت‌نام می‌کنیم گفت:دیگر بعید است فردی در کشور با پنج یا هفت میلیون تومان صاحب مسکن شود اما در دولت دهم این اتفاق رخ داد.

به گزارش 598، علی نیکزاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا برای جبران عقب ماندگی تاسیسات زیربنایی مسکن مهر چاره ای اندیشیده شده گفت: در تمام  شهرهای استان تهران به اندازه تمام متقاضیان، مسکن در حال احداث داریم و برخی از این واحدهای مسکونی که یک مقدار از تأسیسات زیربنایی عقب هستند در جلسه ای که با وزیر نیرو داشتیم بر اساس دستور نامجو قرار شد هر چه سریعتر انشعابات نصب شوند.

وی ادامه داد:در شهر تهران برای سرریز جمعیتی تهران در حال حاضر عملیات احداث 180هزار واحد مسکونی شروع شده و تعدادی افتتاح و تعدادی در حال افتتاح است.

*برنامه کنترل قیمت مسکن در تهران/باید به فکر قانون واحدهای خالی از سکنه باشیم

نیکزاد در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای کنترل قیمت در تهران دارید ادامه داد: مردم تهران سال گذشته متقاضی مسکن مهر پردیس بودند که عملیات ثبت نام و احداث 90 هزار واحد مسکونی آغاز شد.

وی افزود: مسکن در شهر تهران از کل اقتصاد تأثیر می‌پذیرد و وقتی دلار کاهش می یابد مسکن هم ارزان می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از سوی دیگر واحدهای خالی از سکنه بسیار زیادی در تهران داریم و سرشماری 90 به ما می‌گوید در شهر تهران 372 هزار واحد مسکونی خالی داریم و فیش برق و گاز زمستان بیانگر عدم مصرف در  400 هزار واحد مسکونی در تهران است.

وی افزود:علاوه بر افتتاح‌هایی که در تهران و شهرستانهای استان تهران صورت می‌پذیرد ما سایت‌های جدیدی هم باید پیش‌بینی کنیم و ثبت‌نام‌هایی را در تهران انجام دهیم.

وی اضافه کرد:همه این‌ موارد در جای خود محفوظ اما حتما دولت و مجلس باید در فکر قانونی برای خانه‌های خالی از سکنه ، معاملات مکرر و زمین‌ بایر باشند چون دنیا هم برای کنترل قیمت و واحدهای خالی از سکنه مالیات و معاملات مکرر را اعمال می کند.

*اگر فردی در طول سال دوبار خرید و فروش مسکن کند نوش جانش 

نیکزاد گفت:اگر فردی در طول سال دوبار اقدام به خرید و فروش مسکن کند نوش جانش و ما می‌گوییم دولت هم نباید مالیات بگیرد و ایرادی هم ندارد اما معمولا اکثریت قریب به اتفاق جامعه سالی یک بار هم خرید و فروش مسکن انجام نمی‌دهند.

وی افزود:اما اگر فردی 12 بار خرید و فروش مسکن کند این یعنی دیگر مسکن او کالای مصرفی نیست و کالای سرمایه‌ای است.

*ثبت نام مسکن ویژه برای تهرانیها

وی خاطر نشان کرد:اما ما ضمن اینکه بنا داریم آن  250 هزار واحد مسکونی باقیمانده در شهرهای جدید و در شهرستانهای استان تهران و بافت فرسوده را افتتاح کنیم سایت‌های جدید مسکن ویژه را برای تهرانی‌ها باز کرده و ثبت‌نام را آغاز ‌کنیم.

وی تاکید کرد: با کمیسیون اقتصادی مجلس نیز برای اعمال قانون مالیات و سایر قوانین برای کنترل بازار مسکن و ارائه واحدهای خالی از سکنه پیگیریهای را خواهیم داشت. 

*گله مردم نسبت به دریافت و پرداخت ها از سوی شرکت های تعاونی

نیکزاد در پاسخ به این سؤال که مردم از نحوه دریافت و پرداخت شرکت‌های سازنده‌ مسکن مهر گله‌مند هستند و آیا رفع این مشکلات در دولت دهم خواهد بود یا خیر؟ گفت: دولت دهم که در حال اتمام است اما به هر حال قرارداد ساخت مسکن مهر با قیمت هر متر مربع و به شکل مقطوع است، بنابراین این قراردادها دارای معیار و محاسبات مشخص است و این قراردادها با نظرخواهی کارشناسان نهایی شده است.

وی ادامه داد: اما وقتی اقتصاد می‌پیچد و قیمت آسانسور و درب و پنجره به یک باره افزایش می‌یابد این را باید به هر حال متقاضیان پرداخت کنند.

وی افزود: مردمی که گله‌مند هستند کلیات را می پذیرند و حتی قبول هم دارند که گران شده است اما می‌گویند آورده نداریم که پرداخت کنیم حق هم دارند.

وی تصریح کرد:اما این مطالب و گله مردم یک پیامی دارد که برخی‌ها که می‌گویند مسکن را بسازیم یا نسازیم و یا کند و متوقف کنیم باید بدانند در جامعه هنوز انسانهای شریف وجود دارند که امیدشان به طرح مسکن مهر است و با قیمت پایین صاحب مسکن شوند.

وی ادامه داد: از انبوه‌سازان تشکر می‌کنیم که با حداقل افزایش قیمت این کار را ادامه می‌دهند که از 4 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی 500 هزار واحد مسکونی نیمه تمام در شهرها و  420 هزار واحد مسکونی در روستاها باقی مانده است.

*ارائه صورت حسابهای مالی به متقاضیان مسکن مهر برای شفاف سازی

وی به صدور بخشنامه‌ای اشاره کرد و گفت:در این بخشنامه سعی شده که با حداقل افزایش قیمت بتوانیم واحدهای مسکونی را به اتمام برسانیم.

نیکزاد افزود:به تازگی به مدیران کل استان ها ابلاغ شده که تعاونی‌ها و انبوه‌سازان که اقدام به ساخت مسکن مهر می‌کنند صورت حساب های مالی را به متقاضیان بدهند تا متقاضی بداند قیمت تمام شده مسکن چه میزان بوده است و همه چیز به صورت شفاف مشخص ‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، باید به هم کمک کنیم و از این مرحله عبور کنیم.

*مسکن مهر در تاریخ ماندگار شد/بعید است دیگر فردی با 5 میلیون صاحب مسکن شود

نیکزاد گفت:در تاریخ ماندگار شد که مردم با 5 میلیون تومان صاحب مسکن شدند و دیگر بعید است کسی با 5 و 7 میلیون تومان صاحب مسکن شود.

*تفکیک وزارت راه و شهرسازی می تواند همانند ادغام نیز در 15 روز صورت گیرد

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که به تازگی بحثی در مجلس مطرح شده که وزارت راه و شهرسازی از همدیگر تفکیک شوند آیا این بحث بازگشت به عقب نخواهد بود؟ گفت: ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دولت دهم را ما بدون مشکلی انجام دادیم و در حال حاضر کارنامه راه و مسکن مشخص است.

وی با بیان اینکه از سال 84 تاکنون 57160 کیلومتر انواع راه شامل راه‌آهن، راه روستایی، راه شهری، آزادراه و بزرگراه ساخته شد که 1.7 برابر هشت سال پیش از سال 84 بود، تصریح کرد: این در حالی است که 41500 کیلومتر انواع راه نیز در حال ساخت است.

نیکزاد افزود:اما اگر دولت و مجلس به این نتیجه برسند که این وزارتخانه را مجددا از هم جدا کنند همان افرادی که این دو وزارتخانه را در طول  15 روز با هم ادغام کردند می‌توانند در همین مدت هم جدا کنند و هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد چنانچه در ادغام حتی یک مورد خبر سوء نداشتیم و کار را پیش بردیم.

نیکزاد گفت:دولت دهم به این نتیجه رسید که دو یا سه وزارتخانه با هم ادغام شود و اگر دولت بعدی یا مجلس به این نتیجه برسند که وزارتخانه‌ها مجددا از هم جدا شوند باز هم این کار انجام می‌شود.

*تا موضوع مالیات از خانه های خالی حل نشود کنترل اجاره بها سخت است

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که حال که اواخر دولت است آیا برنامه ای برای کنترل اجاره بها دارید تاکید کرد:در بحث اجاره بهای مسکن هم ما همواره با آن منطق و روش‌های قبلی هم که گفتم در حال پیشروی و تحویل و افتتاح سریع واحدهای مسکونی هستیم اما عرضه و تقاضا در بازار مسکن بسیار مهم است.

نیکزاد افزود:در بحث مسکن هم در تهران در هر جایی که مسکن بخواهید مسکن وجود دارد اما تا آن موضوع مالیات و نحوه کنترل خانه های خالی از سکنه اعمال نشود کنترل بازار اجاره‌بهای مسکن سخت می‌شود.

وی تصریح کرد:امیدواریم بتوانیم در کنار افزایش تولید و در کنار افتتاح‌ها و افتتاح 250 هزار واحد مسکونی بحث کمک قوانین و مقررات از لحاظ مالیاتی را بر کنترل بازار اجاره‌بها داشته باشیم.

*پیشنهاد شود وزیر می شوید؟سرباز نظام هستم

وی در پاسخ به این سؤال که اگر به شما پیشنهاد داده شود که مجددا وزیر راه و شهرسازی بمانید آیا قبول می‌کنید یا خیر؟ گفت: به مقام معظم رهبری گفتند شما بعد از ریاست جمهوری چه کاری انجام می‌دهید ایشان فرمودند اگر امام(ره) من را فرمانده پاسگاه ژاندارمری زابل بگذارند با تمام توان خدمت می‌کنم.

وی افزود:ما سرباز نظام هستیم و تا زمانی که کاری از دستمان برمی‌آید خدمت می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها