أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۳۹۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۸ تير ۱۳۹۲
لزوم توجه رئیس جمهور آینده به جایگاه برقدرتی ایران:
امروز در آستانه تشکیل کابینه دولت آینده دولت منتخب و مجلس باید باتوجه به عزت ملی این خواسته مردم، و دیده عبرت نسبت به سرنوشت راهبرد مصالحه باغرب، کابینه و سیاستهای دولت آینده را طراحی کنند ، چراکه مردم دولتی در شأن جمهوری اسلامی می خواهند، نه دولتی در شأن ترکیه، و اساسا دولتی که به رای و توان مردم تکیه دارد هیچ گاه به غرب تکیه نخواهد کرد و دولت آینده باید دولت «امید به مردم» باشد و نه «دولت امید به غرب».
سرویس سیاسی پایگاه 598 - علی سروش/ این روزها در شرایطی که بعد از حماسه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و در آستانه روی کارآمدن دولت جدید در ایران، و نشاط سیاسی آن، ترکیه در تب اعتراضات مردمی به دولت به سر می برد، تبی که محصول راهبرد «مصالحه» و نزدیکی دولت ترکیه به سیاست های غرب و امریکاست، و این همان ترکیه ایست که برای برخی جریانهای داخلی الگوی کارآمدی و توسعه است، همان ترکیه ای که آرمانش پذیرفته شدن مشروط در «اتحادیه اروپا»ست.

برخلاف تصور برخی که اعتراضات این روزهای آنکارا و دیگر شهرهای ترکیه را از سوی اسلامگرایان می پندارند، این اعتراضات از سوی جریانهای نزدیک به غرب صورت می گیرد، و به ادعای «اردوغان» اصلا این اعتراضات به تحریک کشورهای غربی صورت گرفته است، این بدان معناست که غرب با همه خوش خدمتی هایی که دولت به ظاهر اسلامگرای اردوغان در جریان فتنه سوریه، به غرب و امریکا نمود – خدمتی کم نظیر به غرب و خیانتی علنی به جهان اسلام- باز هم تاب تحمل کشوری حتی به ظاهر اسلامی را ندارند، و بالاخره آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان، حرف آخر را به زبان آورد و ضمن مخالفت با پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا گفت:«آن‌چه در حال حاضر در ترکيه رخ مي‌دهد با انديشه‌هاي ما در مورد آزادي تجمعات و آزادي بيان همسو نيست. من بهت زده شده‌ام.»

تحولات این روزهای ترکیه، سوال جدی ای را در برابر ذهن مردم ایران قرار می دهد؛ ما دولتی در شان ترکیه می خواهیم؟!، دولتی در تراز ترکیه، با گفتمان ها، الگوها و برنامه هایی متناسب با همین کشور؟! یا دولتی در شأن جمهوری اسلامی ایران؟ شأنی اسلامی در عین حال مردم سالار در داخل و شأنی عزتمند و استکبار ستیز در جهان.

ایران با استراتژی مقاومت خود در برابر غرب، امروز نه تنها مثل ترکیه در جهان اسلام خائن شناخته نمی شود بلکه به تعبیر سیدحسن نصر الله - در پیام تبریک خود به رئیس جمهور منتخب- : «جمهوری اسلامی ایران پشتیبان تمامی مظلومان و کمکی برای مستضعفان و تکیه‌گاه انسان‌های مقاوم و مجاهد در راه خدا » شناخته می شود.

شان امروز جمهوری اسلامی در دنیا یک شان جهانی و یک شأن تمدن ساز است، شأن الگوساز برای جهان اسلام و شأن رهبری تمدن اسلامی در برابر تمدن لیبرال سرمایه داری غربی.



امروز «جمهوری اسلامی» نه تنها پایه ثابت معادلات منطقه خاورمیانه است که؛ بعد از موج سهمگین بیداری اسلامی در جهان اسلام که به تعبیر مقام معظم رهبری تا قلب اروپا هم ادامه خواهد یافت، کاملا شأن قدرتی جهانی را یافته است. جایگاهی که در اثر مقاومت 34 ساله مردم به دست آمده است.

در مقابل «ترکیه امروز»، اگرچه با تابلویی اسلامی و ظاهری نسبتا توسعه یافته، به اذعان مردم ترکیه؛ کاملا در شأن یک وابسته و دنباله روی امریکا و غرب و «خائن» به مسلمین و جهان اسلام شناخته می شود، کشوری که به واسطه دلبستن به راهبرد «مصالحه»، «عزت» خود را از دست رفته می بیند، و دچار تفرقه داخلی شده است.

امروز در آستانه تشکیل کابینه دولت آینده دولت منتخب و مجلس باید باتوجه به عزت ملی این خواسته مردم، و  دیده عبرت نسبت به سرنوشت راهبرد مصالحه باغرب، کابینه و سیاستهای دولت آینده را طراحی کنند ، چراکه مردم دولتی در شأن جمهوری اسلامی می خواهند، نه دولتی در شأن ترکیه، و اساسا دولتی که به رای و توان مردم تکیه دارد هیچ گاه به غرب تکیه نخواهد کرد و دولت آینده باید دولت «امید به مردم» باشد و نه «دولت امید به غرب».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها