أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۴۵۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۹ تير ۱۳۹۲
معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از ۲ نماینده مجلس به قوه قضائیه شکایت کرد.

عزیز اکبریان عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به شکایت دولت از تعدادی از نمایندگان مجلس، گفت: شکایت دولت از نمایندگان یک امر طبیعی است و تاکنون چندین مورد اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه دو مورد شکایت در‌گذشته از طریق معاونین رئیس جمهور به قوه قضاییه صورت گرفته بود که دستگاه قضایی از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، موضوع را استعلام کرد، افزود: هیئت نظارت هم بعد از بررسی محتوای این دو شکایت، به قوه قضاییه اعلام کرد‌که نطق 2 نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی بوده است چرا که بر اساس قانون، وظیفه این هیئت تصمیم‌گیری درباره این است که آیا نطق نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگان بوده یا نبوده است لذا این کار هم انجام شد.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: همچنین دولت اخیرا نیز دو شکایت در خصوص نطق نمایندگان مجلس به قوه قضائیه ارسال کرده که هیئت نظارت هم در حال بررسی این شکایات است و نتیجه بررسی‌های هیئت در آینده اعلام خواهد شد.

اکبریان با بیان اینکه در بین نمایندگانی که دولت از آنها شکایت کرده، نام نمایندگان شاخص مجلس نیز وجود دارد، تاکید‌ کرد: شکایت‌های دولت بیشتر راجع به نطق‌های نمایندگان درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تاکنون درباره نطق آن نماینده که با موضوع سفر رئیس جمهور به نیویورک ایراد شده، اظهار نظر نکرده است البته دولتی‌ها می‌گویند، مطالبی که توسط این نماینده عنوان شده، صحت نداشته است لذا باید موضوع بررسی شود.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ‌با اشاره به اینکه این شکایت‌ها از جانب معاونت حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفته است، گفت: البته در برخی مواقع این شکایت‌ها از ناحیه معاونین حقوقی وزارتخانه‌ها بوده است.

همچنین عوض حیدرپور عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در این زمینه گفت: براساس اصل 86 قانون اساسی نمایندگان‏ مجلس‏ در مقام‏ ایفای‏ وظایف‏ نمایندگی‏ در اظهار نظر و رأی‏ خود‌کاملاً آزادند و نمی‌توان‏ آنها را به‏‌سبب‏ نظراتی‏‌که‏ در مجلس‏ بیان کرده‌اند یا آرائی‏ که‏ در مقام‏ ایفای‏ وظایف‏ نمایندگی‏ خود داده‌اند، تعقیب‏ کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس قانون هر جا که نماینده‌ای نطق کرده و در راستای ایفای وظایف نمایندگی آن را انجام داده باشد، آن نماینده قابل تعقیب نیست.

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه یکی از وظایف هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان این است که تشخیص دهند آیا نطق نمایندگان در چارچوب ایفای وظیفه نمایندگی مجلس بوده یا خیر، اظهار داشت: در چند مورد دولتی‌ها شکایاتی از نمایندگان به قوه‌قضائیه و دادسرای کارکنان دولت ارسال کردند که در آنجا شعب رسیدگی کننده از هیئت نظارت مجلس درخواست کردند، بررسی کند که  آیا نطق نماینده در راستای ایفای وظایف نمایندگی بوده یا خیر‌.

حیدرپور ادامه داد: هیئت نظارت نیز این موارد را بررسی و اگر در راستای وظابف نمایندگی بوده باشد، به سوال شعب رسیدگی‌کننده پاسخ مثبت می‌دهد و اگر در آن راستا نبوده باشد، به دادگاه پاسخ منفی می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها