يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۶۲۳۸
زمان انتشار: ۰۰:۲۰     ۱۵ تير ۱۳۹۲
عضو مستعفي حزب مشارکت گفت: تصميم اصلاح‌طلبان براي حضور در انتخابات تا حدودي بر افزايش مشارکت کمک کرد.
عباس عبدي در مصاحبه با مجله مهرنامه تصريح کرد: واقعيت اين است که تصميم اصلاح‌طلبان تا حدي (حدود 10 درصد) به افزايش مشارکت کمک کرد.
وي همچنين درباره شخصيت محوري اصلاح‌طلبان گفته است: ما به شخصيت و نفوذ آقايان خاتمي و هاشمي ايرادي نداريم. ضمن آنکه من قبول ندارم آراي آقاي روحاني را صرفا موکول به حمايت آقايان خاتمي و هاشمي کنيم مگر در انتخابات مجلس هشتم، ليست اصلاح‌طلبان تحت عنوان «ياران خاتمي» درنيامد؟ چرا رأي نياوردند؟
عبدي با بيان اين که اين بار شما برخلاف دوم خرداد 76 از روحاني مانند خاتمي يک قديس نخواهيد ساخت، افزود: اين بار ماجراي آن کس نمي‌شود که نام پسرش را رستم گذاشت و بعد هم شروع کرد به لرزيدن. در مورد آقاي روحاني اين طور نيست.
او درباره اين سؤال که «آيا فکر مي‌کنيد اصلاح‌طلبان تاکنون نسبت خود را با حکومت و رهبري مشخص کرده بودند و آيا حداقل در نزد خودشان، تصور روشني از اين موضوع داشتند؟» گفت: يکي از مواردي که هنوز آن را حل نکرده‌اند، همين است. شما در برخي بيانيه‌ها مي‌بينيد که اين انتخابات را تنها محصول مشارکت خودشان مي‌دانند، در حالي که واقعا اينطور نيست. اصلاح‌طلبان فقط يک تصميم گرفتند. اما انتخابات را حکومت برگزار کرد و در اين ميان، رهبري نقش بسيار مهمي داشتند. مجموعه نيروها بايد يک بازنگري هم در خودشان داشته باشند. البته، به نظرم اصولگراها بيشتر مي‌توانند با واقعيت کنار بيايند تا اصلاح‌طلبان. همين که اصلاح‌طلبان بر آمدن آقاي خاتمي تاکيد مي‌کردند، به نوعي مقاومت در برابر پذيرش واقعيت بود. البته مي‌توانستند بگويند ما به هر قيمت مي‌آييم و هزينه آن را هم بدهند؛ اما نمي‌توانند هم اپوزيسيون باشند و هم پوزيسيون. يک پايشان بيرون باشد و پايي داخل. به نظر من، اين راهبردها جواب نمي‌دهد. برخي از بيانيه‌هايي را که در حمايت از آقاي هاشمي نوشته شد، بايد به صورت تاريخي نگه داشت. اين بيانيه، هر چيزي باشد؛ انتخاباتي نيست. اين نشان مي‌دهد که ريشه تحليل‌ها حداقل تا قبل از انتخابات، درست نشده بود.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها