أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۶۲۶۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۵ تير ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني از روز 24 خرداد و برگزيده‌شدن از سوي مردم تا امروز با بسياري از شخصيتهاي سياسي کشور ديدار داشته است.
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني از روز 24 خرداد و برگزيده‌شدن از سوي مردم تا امروز با بسياري از شخصيتهاي سياسي کشور ديدار داشته است.

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوي وزارت کشور، حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی  با شعار تشکیل "دولت تدبیر و امید" در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حضور یافته بود، با کسب 18.613.329 معادل 50/71 درصد آرا مامور تشکیل "دولت یازدهم" شد.

نمایندگي مجلس خبرگان رهبری در سال 1378، عضويت مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1370، عضويت در شورای عالی امنیت ملی در سال 1368، رياست مرکز تحقیقات استراتژیک در سال 1371، نایب رئیسي مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم و همچنين دبیري شورای عالی امنیت ملی از سال 1368 تا 1384 از سوابق حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني است.

** بر اساس اين گزارش وي در روز 26 خردادماه و در دومين روز انتخاب خود از سوي مردم به عنوان رئيس‌ دولت يازدهم، با حضور در حرم امام خمینی(ره) با آرمانهای بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي و انقلاب تجدید میثاق کرد.





** رئیس‌جمهور منتخب مردم همچنين عصر یكشنبه 26 خردادماه با حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامي دیدار كرد.




در این دیدار كه پس از اعلام نتیجه‌ی قطعی آراي مردم در یازدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری صورت گرفت، رهبر معظم انقلاب اسلامی با آرزوی توفیق برای حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی، رهنمودهای لازم را ارائه كردند.

** علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری دیدار کرده و انتخاب وی را تبریک گفت.




** 28 خرداد 92- محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور با حضور در در مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني رئيس جمهور منتخب مردم ديدار و گفتگو کرد.





احمدي‌نژاد پس از اين ديدار گفت: دولت آماده است که همه تجربيات و کارها را به خوبي و کامل به دولت آ‌ينده و رئيس جمهور منتخب ملت انتقال دهد.

** اول تير 92 - محمدرضا عارف کانديداي انتخابات رياست جمهوري يازدهم که از اين حضور در عرصه اين رقابتها کناره‌گيري کرده بود، در اولين روز تيرماه با رئيس‌جمهور منتخب ديدار کرد.

** آيت‌الله موحدی كرمانی، مجتهد شبستری و حسينی بوشهری از اعضاي مجلس خبرگان رهبري با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئیس‌جمهور منتخب ديدار كردند.

** مهدی غضنفری وزير صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان خود با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی دیدار و گفت و گو کرد.

** مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفتگو کرد.

**سیدمحمد خاتمی به دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران رفت.

** 2 تير 92- 10 نفر از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کردند.

**عباس رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور و علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی برای ارائه گزارش بطور جداگانه با حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران دیدار کردند.

**اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای وی، بر آمادگی این حزب برای همکاری با دولت یازدهم تاکید کردند.





3 تير 92- صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی با حضور در محل استقرار موقت حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب، گزارشی از وضعیت کشاورزی کشور ارائه کرد.

** 4 تير 92- مصطفي محمدنجار وزیرکشور با حضور در محل استقرار موقت حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی رئیس جمهوری منتخب ملت ایران با وی دیدار کرد.





** سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایي با حضور در محل استقرار رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با وي دیدار کرد.

** 6  تير 92- آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک با حجت‌الاسلام والمسلمين روحانی رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد.





**حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ملت ایران، دیدار و گزارشی از وضعیت و روند تحولات آموزش و پرورش کشور ارائه کردند.

**سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی با حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی رئیس‌جمهوری منتخب ملت ایران دیدار و گزارشی از وضعیت فرهنگ و هنر کشور ارائه کردند.

** 7 تير 92- حجت‌الاسلام سید حسن خمینی توليت آستان مقدس بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي با رئیس‌جمهور منتخب ملت دیدار و گفتگو کرد.

** 8 تير 92- اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با حضور در محل استقرار موقت حجت الاسلام‌والمسلمین روحانی با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

** 9 تير 92- نمایندگانی از جامعه روحانیت مبارز با حضور در محل استقرار موقت حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با وی دیدار و گفتگو کردند.

** 10 تير 92- محمدحسن طريقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از معاونان خود با حضور در محل استقرار موقت حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران با وی دیدار و از برنامه‌ها و فعالیت‌های این وزارتخانه گزارش دادند.

** 11 تير 92- مجید نامجو وزیر نیرو با حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت دیدار و گزارشی از حوزه تحت مدیریت خود ارائه کرد.

** 12 تير 92- مسئولان قوه قضايیه با حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران دیدار و آمادگی دستگاه قضايی کشور برای همکاری با دولت یازدهم را اعلام کردند.

** 13 تير 92 و در جريان سفر به شهر مقدس قم- جمعی از فضلا و علمای قم از جمله اعضای دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین و مدیریت حوزه علمیه با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران دیدار و گفت وگو کردند.

** حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران امروز با آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی از مراجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.




** رئيس‌جمهور منتخب با حضور در حسينيه آيت‌الله العظمي موسوي اردبيلي با ايشان ديدار و گفتگو کرد.

** رئيس‌جمهور منتخب با حضور در موسسه تحقيقاتي امام صادق(ع) با آيت‌الله سبحاني از مراجع عظام تقليد ديدار و گفتگو کرد.

برگزاري مراسم تنفيذ حکم رياست جمهوري يازدهم

گفتني است طبق بند نهم اصل ۱۱۰ قانون اساسی تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم، از جمله وظایف و اختیارات مقام معظم رهبری است. بنابراین، اینکه شخصی به عنوان رئیس‌جمهور انجام وظیفه کند، باید علاوه بر طی کردن مرحله‌ اول ثبت‌نام و تأیید صلاحیت کاندیدا از سوی شورای نگهبان، مرحله‌ دوم برگزاری انتخابات و به‌دست آوردن اکثریت آرا مردم و بعد هم تأیید صحت انتخابات از طرف شورای نگهبان، طبق قانون اساسی یک مرحله‌ دیگری هم وجود دارد و آن تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط ولی‌فقیه پس از انتخاب مردم است.

بر پایه این گزارش مراسم تنفیذ حکم یازدهمین دوره ریاست جمهوری ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ در حضور مقام معظم رهبری و طبق سنت همه ساله در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد که در این مراسم محمود احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور سابق کشورمان، روسای دیگر قوا و مقامات لشگری و کشوری حضور خواهند داشت.


چند روز بعد از برگزاري مراسم تنفيذ، رئيس‌جمهور منتخب در مجلس به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند. دو هفته پس از آن، مهلت زمانی معرفی وزرای کابینه یازدهم به مجلس شورای اسلامی است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها