کد خبر: ۱۴۶۵۵۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۱۶ تير ۱۳۹۲
حجت الاسلام پناهیان روحانی بودن رییس جمهور منتخب را یک مزیت برای وی و کشور دانست و در عین حال با تاکید بر این که مساله مهم عمل به اقتضا و لوازم این موضوع است،‌ بر ضرورت طراحی ساختارها و نظامات اجتماعی کشور برپایه معارف دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتظارات حوزه علمیه و روحانیت از رییس جمهور منتخب، اظهار داشت: انتظار این است که آقای روحانی به اقتضای روحانیت شان عمل کنند؛ اینکه یک رییس جمهور عالم دینی باشد، یک امتیاز متناسب با قسم ریاست جمهوری و بسیاری از مأموریت‌های رییس جمهور است.


وی ابراز داشت: رییس جمهور منتخب از عالم دینی بودن خود کمال استفاده را در جهت اعتلای فرهنگ دینی انحام بدهد و تا آنجا که می‌شود کشور را به سمت تبعیت از قوانین اسلامی سوق دهد.


حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که هم‌اکنون نظام ما در مقام طراحی ساختارها و نظامات اجتماعی است، گفت: اگر دولت اهتمام بورزد تمام این ساختارها منطبق با معارف دینی شکل خواهد گرفت و دولت می‌تواند نقش مؤثری در این زمینه داشته باشد.


این واعظ برجسته خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی به اقتضای اینکه یک عالم دینی هستند، امیدورایم بهترین تأثیر را در این زمینه بگذارند.


حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود در تحلیل انتخابات 24 خرداد و مقایسه عملکرد متناقض افرادی که این انتخابات را سالم ترین و دموکراتیک ترین انتخابات می دانند و در صحت انتخابات 88 تردید می کردند، ابراز داشت: در طول این مدت طبیعتا همه مردم ما متوجه شدند که انتخابات 88 انتخابات سالمی بوده است، این نیست که فقط با انتخابات 92، سلامت آن به اثبات رسیده باشد.


وی افزود: اگر تا پیش از این ثابت نشده بود، مردم اینقدر در انتخابات شرکت نمی‌کردند، زیرا وقتی کسی به صندوق انتخابات اطمینان نداشته باشد، به‌پای آن نمی‌رود اما حالا برای یک عده قلیلی اگر اطمینان حاصل نشده بوده، در این دوره اطمینان کامل حاصل شد.


حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به این‌که من بعید می‌دانم که دیگر در کشور ما همچین اتفاقاتی رخ بدهد که کسی بخواهد اصل انتخابات را زیر سؤال ببرد، گفت: همین برای کسانی که در سال 88 کوتاهی، تقصیرات و قصوراتی در سال 88 داشتند، کافی است و دیگر به بررسی بیشتر آنچه که گذشته و خیلی هم انسان را آزرده خاطر می‌کند، نپردازیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها