يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۶۷۳۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۵     ۱۷ تير ۱۳۹۲
چانه زنی برای انتخاب شهردار آینده تهران آغاز و به گفته برخی از منتخبین قرار است شاخصه‌های برای کلید دار بهشت در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، منتخبین چهارمین دوره انتخابات شورای شهر از 12 شهریور فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می کنند.

قرار است در اولین روز رئیس شورای شهر و اعضای هیئت رئیسه مشخص شود و در روز آینده شهردار پایتخت را مشخص خواهندکرد.

در حال حاضر برای اینکه اعضای چهارم با فعالیت شهر آشنا شوند و  در مورد سوابق خود و برنامه هایشان صحبت کنند جلساتی را تا روز 12 سه شنبه هر هفته برگزار می کنند.

در هفته گذشته اولین جلسه اعضای شورای چهارم برگزارشد ولی در این جلسه حرفی از شهردار آینده تهران نشد.

رحمت‌الله حافظی منتخب مردم در شورای چهارم شهر تهران  با اشاره به اینکه هفته گذشته جلسه خوبی بین اعضای شورای سوم و همچنین منتخبان مردم در شورای چهارم برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه هر یک از منتخبان به صورت مختصر توضیحاتی در خصوص سوابق کاری خود ارائه کردند.

وی تصریح کرد: دومین جلسه منتخبان مردم در شورای چهارم و اعضای شورای سوم هفته جاری (سه‌شنبه) برگزار می‌شود.

حافظی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار است جلسات منتخبان در شورای چهارم هر هفته برگزار شود ضمن اینکه مهدی چمران ریاست این جلسات را به عهده دارد.

منتخب مردم تهران در شورای چهارم خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی و هر چقدر نزدیک‌تر به زمان فعالیت رسمی شورای چهارم خواهیم شد مباحث مهمتری از جمله انتخاب رئیس شورا و شهردار تهران مطرح خواهد شد که در این زمینه نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: برای انتخاب شهردار تهران شاخص‌هایی تدوین خواهد شد و  شهردار بر اساس این شاخص‌ها انتخاب می‌شود و اگر شهردار بر اساس این شاخص‌ها تعیین شود مورد حمایت دو گروه سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب خواهد بود.

بر اساس این گزارش، گمانه زنی های برای انتخاب شهردار آینده تهران آغاز شده و بر اساس شنیده ها مهمترین گزینه محمد باقر قالیباف شهردار فعلی تهران است.

البته هنوز مشخص نیست که قالیباف در شهرداری تهران می ماند یا خیر ولی علیرضا دبیر عضو فعلی شورای شهر و منتخب شورای چهارم معتقد است که اگر به قالیباف تکلیف شود وی در شهرداری تهران می ماند.

وی معتقد است که به احتمال قوی قالیباف در شهرداری تهران می ماند چرا که مردم هم در نظرسنجی ها اعلام کرده اند که خواهان حضور قالیباف در ریاست شهرداری تهران هستند.

البته اگر قالیباف در شهرداری تهران نماند گزینه های زاکانی، عیسی شریفی،مهرداد بذرپاش و سید پرویز فتاح قره‌باغی است.

بر اساس این گزارش، قرار است از این پس در مورد شهردار آینده تهران در جلسات شورای منتخبین شورای چهارم به ریاست مهدی چمران رئیس فعلی شورای شهر چانه زنی لازم انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها