أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۱۴۶۸۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۷ تير ۱۳۹۲
از میان وزرای دولت احمدی‌نژاد تا کنون 11 وزیر به دیدار رئیس‌جمهور منتخب رفته‌‌اند و حیدر مصلحی (وزیر اطلاعات)، علي‌اکبر صالحی (وزیر امور خارجه)، سيد مرتضي بختیاری (وزیر دادگستری)، احمد وحیدی (وزیر دفاع)، کامران دانشجو ( وزیر علوم) و رستم قاسمی (وزیر نفت) تا کنون با حسن روحانی ديداري نداشته‌اند.
598 به نقل از مشرق؛ دیدار دولتی‌ها با حجت الاسلام حسن روحاني رئیس جمهور منتخب با دیدار محمود احمدی نژاد رئیس دولت کلید خورد، احمدی نژاد در روز سه شنبه (28 خرداد) با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با حجت الاسلام حسن روحانی دیدار و گفت و گو کرد.

در اين ديدار که بيش از يک ساعت بطول انجاميد دو طرف مهمترين وضعيت اقتصادي و سياسي جامعه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

احمدي‌نژاد پس از ديدار حجت الاسلام حسن روحاني در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: سنت خوبي گذاشته شده که مسئولين به منتخب ملت تبريک مي‌گويند و بنده نيز از اين سنت خوب، پيروي کردم و خدمت برادر عزيزمان آقاي روحاني که امروز مفتخرند که منتخب ملت باشند، رسيدم تا هم عرض تبريک مجدد و هم اعلام آمادگي اين دولت براي انتقال تجربيات و کارها به آقاي روحاني و همکاران وي و نيز اعلام آمادگي براي کمک به رييس جمهور منتخب و دولت وي داشته باشم.



حجت الاسلام روحاني نيز با تشکر از حضور احمدي‌نژاد گفت: در حقيقت اين حضور براي بيان تبريک پيروزي ملت ايران بود ولي در اين فرصت گزارشي کلي از آخرين وضعيت اقتصادي و سياسي کشور ارائه و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وي خاطرنشان کرد: دوره انتقالي نيازمند همکاري و همفکري است و به فضل الهي همه زمينه‌ها براي انجام اين موضوع آماده است.

وي افزود: همچنين در اين ديدار مقرر گرديد نقطه نظرات و اطلاعات دستگاههاي مختلف منتقل شود و نيز قرار شد جناب دکتر احمدي نژاد و بنده دو نفر مشخص کنيم که به عنوان رابط در دوره انتقالي، به طور مداوم با هم ارتباط و تبادل اطلاعات داشته باشيم تا اطلاعات موجود به بهترين شکل مورد استفاده قرار گيرد.

روحاني گفت: البته اين ارتباط همچنان ادامه خواهد داشت و بناي دولت بنده اين خواهد بود که از تجربيات همه دولت‌هاي گذشته استفاده و بهره‌برداري کند.

وزیر صنعت

غضنفری، وزير صنعت، معدن و تجارت دومین دولتی بود که در روز شنبه " 1 تیر" با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار کرد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنعت با تشریح جزئیات جلسه غضنفری و معاونان وی با رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: در این جلسه بحث‌هایی در مورد مسائل صنعتی، بازرگانی و معدنی مطرح شد.

وی توضیح داد: در مورد مسائل بازرگانی، سیاست‌های تنظیم بازار و مواردی در مورد صادرات و واردات و آمارهای مربوط به این دو موضوع مطرح شد، همچنین توضیحی در مورد وضعیت بازرگانی طی دو ماهه امسال و همچنین مقایسه وضعیت پارسال با سال قبل از آن ارائه شد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: در مورد بخش صنعت نیز چالش‌های پیش رو و محدودیت‌های موجود در تأمین نقدینگی و منابع ارزی مورد نیاز صنعت مطرح شد و گزارشی در مورد تأمین مواد اولیه، شاخص‌های تولید و آمارهای افزایش یا کاهش تولید محصولات صنعتی ارائه شد.


وزیر راه و شهر سازی

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در روز یکشنبه  "2 تیر" برای ارائه گزارش با حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار کرد.

نیکزاد با حضور در محل استقرار موقت دکتر روحانی، گزارشی از آخرین وضعیت دستگاه تحت مدیریت خود ، به رییس جمهوری منتخب ارائه کرد.


وزیر جهاد کشاورزی

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی عصر دوشنبه" 3 تیر" با حضور در محل استقرار موقت دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران گزارشی از وضعیت کشاورزی کشور ارائه کرد.

در این دیدار، نیازهای غذایی کشور و وضعیت تولیدات کشاورزی فصل زراعی 93-92 و همچنین مشکلات این بخش بررسی شد.

خلیلیان بعداز این دیدار گفت که دکتر روحانی فرصتی را برای وزیران فراهم کرده است تا بتوانند به ایشان گزارش دهند و از نقطه نظرات رییس جمهوری منتخب استفاده کنند.

وی افزود: قرار است در کمیته های کاری مشترک نمایندگان رییس جمهوری منتخب و دولت دهم مسائل بخش کشاورزی کشور بصورت جزئی بررسی شود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد که دکتر روحانی با توصیه به رسیدگی به وضعیت کشاورزان خواستار رشد تولید محصولات کشاورزی در کشور شد.


وزیر اقتصاد و امور دارایی

سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز شامگاه دوشنبه "3 تیر"  با حضور در محل استقرار دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار کرد.

حسینی در این دیدار که معاونان وی نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور در زمینه های مختلف از جمله گمرک ، بورس ، مالیات، بانک ، بیمه و سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی ارائه کرد.


وزیر کشور

مصطفی محمد نجار وزیر کشور به همراه معاونان خود در روز سه شنبه "4 تیر" با رییس جمهوری منتخب دیدار و گزارشی از وضعیت حوزه های تحت مدیریت خود به دکتر روحانی ارائه کرد.

وزیر کشور بعداز این دیدار گفت که برای عرض تبریک به دکتر روحانی برای انتخاب به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران و ارائه گزارش با ایشان دیدار کردیم.



وی برنامه گزارش دهی وزیران دولت دهم به رییس جمهوری منتخب در دوره انتقالی را ارزشمند خواند و گفت که وظیفه ما است با ارائه گزارش کمک کنیم تا دکتر روحانی بتدریج در جریان آخرین وضعیت کشور در زمینه های مختلف قرار گیرد.


وزیر ارشاد

سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وی پنجشنبه  "6 تیر" با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار و گزارشی از وضعیت فرهنگ و هنر کشور ارائه کردند.

وی بعداز این دیدار که  در محل استقرار موقت رییس جمهوری منتخب برگزار شد، گفت: گزارشی از فعالیت های انجام شده و در دست اقدام حوزه وسیع فرهنگ و هنر به دکتر روحانی ارائه شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که در این دیدار موضوعات مهمی همچون زیرساخت ها، اولویت ها و برنامه های حوزه فرهنگ وهنر ، راهکارهای حل مسائل صنفی هنرمندان و همچنین مسئله کاغذ مطرح شد.

حسینی ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم با اهتمامی ویژه بتواند شرایط گسترش و پیشرفت بیشتر حوزه فرهنگ و هنر کشور را فراهم کند.


وزیر آموزش و پرورش

حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی نیز پنجشنبه "6 تیر" با حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ملت ایران، دیدار و گزارشی از وضعیت و روند تحولات آموزش و پرورش کشور ارائه کردند.

وی بعد از این دیدار که در محل استقرار رییس جمهوری منتخب برگزار شد، گفت که گزارشی از نقشه جامع آموزش و پرورش، اسناد بالادستی، نظام جدید آموزش، مهندسی نیروی انسانی و تغییر محتوای کتاب های درسی به دکتر روحانی ارائه شد.

حاجی بابایی افزود: بعداز ارائه گزارش، رییس جمهوری منتخب دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در باره آموزش و پرورش را مطرح کرد.

وی با اشاره به حضور معاونان متوسطه و پشتیبانی، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی و دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این دیدار گفت که برای همکاری و اجرای نقطه نظرات دکتر روحانی اعلام آمادگی کردیم.



وزیر بهداشت

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در روز دوشنبه "10 تیر" با رئیس جمهور منتخب در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کرد.

محمد حسین طریقت منفرد پس از این دیدار گفت: در این دیدار سعی کردیم گزارشی از برنامه هایی را که درحال حاضر و چند سال گذشته براساس اجرای قانون شروع کردیم ارائه دهیم و اینکه چگونه این برنامه ها را می توان ادامه داد و با اجرای قانون چالش ها به حداقل برسد.
 
وی تکمیل طرح پزشک خانواده، افزایش کمیت و کیفیت خدمات پزشکی در مراکز دولتی و تلاش بیشتر در تولید دارو و مواد اولیه دارویی را از جمله موارد مطرح شده در دیدار با رئیس جمهور منتخب بیان کرد.

وزیر نیرو

مجید نامجو وزیر نیرو دیگر دولتی بود که روز سه شنبه "11 تیر" با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید در پیشبرد برنامه‌ها، به ارائه گزارشی در حوزه وزارت نیرو به رئیس‌جمهور منتخب پرداخت.


وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات به همراه معاونان خود صبح شنبه "15 تیر" با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری منتخب ملت ایران دیدار و گزارشی از حوزه تحت مدیریت خود ارائه کردند.

محمد حسن نامی بعداز این دیدار با اشاره به اهمیت حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات در کشور گفت که گزارشی درچند بخش از وضعیت این حوزه ارائه کردیم.

وی افزود: این گزارش شامل زیرساخت ها، سهم درآمد ارتباطات و فن آوری اطلاعات در اقتصاد کشور، ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه، مشکلات موجود و چالش های آینده، سرمایه گذاری، شبکه ملی ارتباطات، دولت الکترونیک، توسعه و سرعت اینترنت و ایجاد شهرک های ICT بود.



وزیر ورزش و جوانان

تا کنون محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان آخرین فرد از هیئت دولت بوده که در روز یکشنبه "16 تیر" به همراه معاونان خود با حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب دیدار و گزارشی از بسترها و ظرفیت های ورزش کشور و حوزه جوانان ارائه کرده است.

وی بعداز این دیدار که در محل استقرار موقت رئیس جمهوری منتخب برگزار شد، گفت که گزارشی از نقاط قوت و ضعف و ظرفیت های ورزش کشور و حوزه جوانان، چگونگی شکل گیری وزارت ورزش وجوانان بعدازادغام دو سازمان مهم به دکتر روحانی گزارش دادیم.

وزیر ورزش و جوانان، دغدغه های ورزش کشور، ارتقای زیرساخت های ورزشی متناسب با نیازها، راهکارهای شتاب بخشیدن به استفاده از ظرفیت ها، ورزش بانوان، ورزش همگانی، علمی کردن ورزش، ورزش حرفه ای و قهرمانی، مسائل فرهنگی ورزش ، برنامه جامع وزارت ورزش و جوانان، نقشه راه و مسائل راهبردی دو حوزه ورزش و جوانان را دیگر محورهای گزارش به رییس جمهوری منتخب ملت ایران اعلام کرد.


بر اساس این گزارش از میان وزرای دولت احمدی نژاد تاکنون 11 وزیر به دیدار حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور منتخب رفته‌ و حیدر مصلحی(وزیر اطلاعات)، صالحی(وزیر امور خارجه)، بختیاری(وزیر دادگستری)، وحیدی(وزیر دفاع)، دانشجو( وزیر علوم) و رستم قاسمی(وزیر نفت) تاکنون به دیدار حجت الاسلام حسن روحانی نرفته‌اند.


گفتنی است که پس از انتخاب حجت الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب، افراد مختلفی از جمله علی لاریجانی، صادق آملی لاریجانی، اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، سید محمد خاتمی، محمد رضا باهنر، محمدرضا عارف، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، حبیب الله عسگراولادی، آیت الله تسخیری، سردار اسماعیل احمدی مقدم و... با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها