أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۷۳۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۴ تير ۱۳۹۰
خطیب جمعه شهر دراز بحرین، صدور حکم حبس ابد برای جمعی از رهبران انقلاب را توهین به آزادی و ملت و زیرپا گذاشتن مبانی مذاکره عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دراز که در مسجد امام صادق (ع)، صدور حکم حبس ابد برای رهبران انقلاب را به شدت محکوم کرد و گفت: صدور حکم حبس ابد و حبس به مدت 5 الی 15 سال برای جمعی از نخبگان کشور که علما و نمادهای سیاسی برجسته ای در میان آنان وجود دارند درد و اندوه و احساس نگرانی را در همه ما ایجاد کرد. نمی خواهم به مقدمه معروف این احکام بپردازم، ولی باید تاکید کنم ملت این احکام را ضربه شدیدی به خود قلمداد می کنند.

وی افزود: این احکام که توهین به آزادی، وطن و ملت به شمار می آید توسط ما و همه مردم مورد محکومیت قرار گرفت و این احکام با توجه به فساد مقدمات باید لغو شوند.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به دعوت از انقلابیون برای مذاکره با نظام تصریح کرد: کسانی خواهان پایان یافتن بحران در کشور هستند که بحران در زندگی آنان تاثیر گذاشته، فرزندان و برادران خود را در راه دین و وطن تقدیم کرده، زندان ها از آنان پر شده، از کار و کسب یک لقمه حلال محروم و از نعمت امنیت به دور هستند.

رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: ملت بیشتر از سایرین از مذاکره استقبال می کند و حنجره مردم و نمادهای دینی و سیاسی از فریاد گفت و گو گرفته است و همواره از نظام می خواهند تا مذاکرات جدی که اصلاحات را در کشور بوجود می آورد و به بحران پایان می دهد برگزار شود.

وی مذاکره را راه اصلاحات عنوان کرد و ادامه داد: مذاکره هدف نیست، بلکه راهی است که در صدد تحقق اهداف و اصلاحات صادقانه و مورد رضایت ملت بوده و جدیت و سرعت از ویژگی های اصلی آن باشد.

شیخ عیسی قاسم درباره مخالفت مردم با گفت و گو با رژیم بیان داشت: شهروندان همواره خواستار مذاکره هستند، ولی مقدمات و زمینه های این امر را مناسب نمی بینند و مبانی مذاکره را نزد دولت بی اعتبار می دانند.

خطیب جمعه شهر دزار تاکید کرد: دعوت معترضان به گفت و گو با واقعیت های جامعه از شرق تا غرب فاصله دارد، مقامات از مذاکره سخن می گویند، اما راه های آن را عملا بسته اند، از انقلابیون می خواهند به میز مذاکره بیایند و رهبران و نخبگان را با احکام سختی مواجه می سازند، به کشتار، ظلم، توهین و تجاوز به حقوق شهروندان ادامه می دهند و مردم را ناامید می سازند.

وی شرایط مذاکره را پیچیده خواند و گفت: در حالی که حرف از مذاکرات بدون قید و شرط است، اما مقامات به ضربه های خود علیه انقلابیون ادامه می دهند و همچنان انواع و اقسام ظلم را در حق شهروندان مرتکب می شوند، آنان در پی این هستند که با خنده وارد مذاکره شوند و معارضان با اندوه و ظلم و ستمی که به آنان تحمیل شده است.

آیت الله عیسی قاسم خاطر نشان ساخت: ما از اموری حمایت کرده و از چیزهایی دیگر به شدت مخالفت می کنیم. به اصلاحات جدی بر اساس رضایت شهروندان، توقف فوری تجاوز به حقوق بشر و پایان دادن به تدابیر شدید امنیتی و بازگرداندن حقوق مردم آری می گوییم و تهدید امنیت، تهدید وحدت ملی، اطلاع رسانی فاحش و فتنه انگیزانه و فتنه های طایفه ای، هرگز و خیر می گوییم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها