يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۱۴۷۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۰۴ تير ۱۳۹۰
يك فعال دانشجويي در انتخابات رياست‌جمهوري 84 با اشاره به علل رويكرد مردم به محمود احمدي‌نژاد در انتخابات 84، به مرور برخي خاطرات آن دوران پرداخت و گفت: احمدي‌نژاد 84 از گفتمان انقلاب حمايت مي‌كرد؛ لاريجاني از شيرين عبادي.

به گزارش مشرق، ميزگرد «استقامت بر گفتمان 3 تير» با حضور فعالان دانشجويي زمان سوم تير 84 از 4 اتحاديه بزرگ دانشجويي كشور(مجتبي ابراهيمي دبيركل وقت جامعه اسلامي دانشجويان، مهدي بلوكات دبير اسبق تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، محمد بياتيان دبيركل وقت دفتر تحكيم وحدت و علي نادري مسئول سياسي وقت بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع)) در خبرگزاري فارس برگزار شد.

مهدي رجب‌بلوكات، دبير اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور در اين نشست دانشجويي، اظهار داشت: تبيين گفتمان پيروز در انتخابات سال 84 كه در سوم تير پيروزي نهايي را به دست آورد بدون نگاه به فضا و گفتمان‌هاي قبل از سال 84 و رويه حاكم بر دولت و بعضي نهادهاي حكومتي امكان پذير نيست؛ چراكه بخشي از اين اقبال در واكنش مردم جامعه و شرايط آن روز شكل گرفت.

وي با بيان اينكه اگر يكي از شاخص‌هاي گفتماني كه در سال 84 به پيروزي رسيد را بحث فساد‌ ستيزي و مبارزه با تبعيض قلمداد كنيم دراين صورت بايد گفت كه در آن زمان جرياني وجود داشته كه فساد و تبعيض به صورت جدي در آن عينيت داشته است،‌ تصريح كرد: بايد ديد كه در آن شرايط آيا يك گفتمان فساد ستيز و مبارزه كننده با تبعيض، اقبال مردم را به خود جلب ‌كرده يا خير؟ و گرنه طرح اين موضوع اصلاً مفهومي ندارد.

دبير اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور بر همين اساس اضافه كرد: پس از ارتحال حضرت امام(ره)، علي رغم زحماتي كه توسط بدنه اجرايي دولت‌ها كشيده شد، انحراف در مديريت كلان دولت‌ها، مشهود بود.

وي در عين حال به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تبيين شاخصه‌هاي مكتب حضرت امام (ره) اشاره كرد و افزود: معنويت و عدالت‌خواهي به عنوان ركن‌هاي اساسي مكتب امام(ره) به شمار مي‌روند كه پس از رحلت امام(ره) به فراموشي سپرده شده و نه تنها به عنوان يك ارزش از سوي دولت‌مردان بيان نمي‌شد بلكه يك ضد ارزش به شمار مي‌رفت.

‌بلوكات با بيان اينكه هر فردي كه از معنويت و عدالت صحبت مي‌كرد به قديمي بودن و مخالف پيشرفت و توسعه بودن متهم مي‌شد، افزود: هر 2 گفتمان پس از امام راحل (توسعه اقتصادي و توسعه سياسي) پسوند توسعه داشتند و هر فردي كه مخالفتي با قرائت آن‌ها از توسعه داشت وي را مخالف علم و غير دانشگاهي مي‌خواندند و چنين مسائلي موجب شد كه سوم تير رقم بخورد.

وي انقلاب مردم را لبيك به مكتب امام (ره) دانست و اظهار داشت: مردم دولتي را نمي‌خواستند كه در آن فقط يك سري از افراد نسبت به نظام قبل از انقلاب تغيير كرده باشند بلكه دولتي مي‌خواستند كه رويه‌ها، سازوكارها و رفتارهاي حاكم بر آن با مختصاتي كه حضرت امام (ره) فرموده بودند، تغيير كرده باشد.

دبير اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور ادامه داد: مردم خود مسئولان را انتخاب مي‌كنند و مسئولان بعد از آنكه به مسئوليت رسيدند، نبايد از مردم جدا باشند.

وي با بيان اينكه در زمان اصلاحات بسياري از اصولگرايان و حتي تشكل‌هاي دانشجويي در برخي موارد تحت تأثير فشارهاي كاذب مجبور بودند طبق گفتمان آن‌ها صحبت كنند، اظهار داشت: برخي اين تصور را داشتند كه وقتي مي‌خواستند از اصول انقلاب صحبت كنند از ادبياتي كه در توسعه سياسي اصلاح‌طلبان بود استفاده مي‌كردند و اين تصور را داشتند كه حتماً بايد با اين ادبيات حرف زد تا مورد قبول واقع شود.

بلوكات با تأكيد بر اينكه فضا به گونه‌اي بود كه اصلاً برگشت به شعارهاي انقلاب ناممكن تصور مي‌شد،‌ تصريح كرد: متأسفانه بنده ريشه آن فضا را در چند نكته مي‌دانم؛‌ كه اولين مورد عدم ولايتمداري واقعي است. بسياري از نيروهاي منتسب به اصولگريان در عمل آنچنان كه مد نظر مقام معظم رهبري بود عمل نمي‌كردند و تنها كسي كه شعارهاي مكتب امام (ره) را سر مي‌داد مقام معظم رهبري بود.

وي بر همين اساس به اوج دوران دوم خرداد و توسعه سياسي اشاره كرد كه مقام معظم رهبري در پيامي به دفتر تحكيم وحدت بحث مبارزه با مفاسد اقتصادي، عدالت و پاك‌دستي مسئولان را مطرح كردند.

دبير اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور افزود: با توجه به مستندات، گفتماني كه در سال 84 بنا نهاده شده بيش از هر كسي مرهون زحمات رهبر انقلاب بود.

وي در عين حال به عدم فهم صحيح‌ مسئولان از شرايط در زمان اصلاحات اشاره و تصريح كرد: پس از رحلت حضرت امام(ره) يك عده با فهم ناصحيح خود از يك طرف و غرق شدن در آنچه كه از قِبَل مسئوليت داشتن در انقلاب به آن رسيده بودند و عدم رعايت تقواي جمعي كه مقام معظم رهبري آن را مطرح فرمودند از مكتب امام(ره) فاصله گرفتند.

‌بلوكات در ادامه به ارتباطات غيرضابطه‌مند و پيوندي كه اصلاح‌طلبان با جريان سياسي مطرود امام(ره) داشتند، اشاره و اضافه كرد:‌ برخي از اصلاح‌طلبان در زمان امام (ره) منافقانه رفتار مي‌كردند و در مشي و ايدئولوژي برخي از آن‌ها نيز تغيير ايجاد شد.

وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري در دوره اصلاحات بحث "تهاجم فرهنگي " را مطرح مي‌كردند اما اصلاح‌طلبان با طرح "تبادل فرهنگي " تهاجم فرهنگي را قبول نداشتند، يادآور شد: گفتمان‌سازي مقام معظم رهبري به تدريج در سال‌هاي 83 - 82 به ثمر ‌رسيد و يك مصداق عيني پيدا كرد و آن مصداق عيني در جرياني به نام اصولگرايان نوگرا يا نوگرايان انقلابي خود را نشان داد و به حق بايد گفت كسي كه از همه بيشتر در عمل به اين گفتمان‌سازي رهبر انقلاب نزديك بود، آقاي احمدي‌نژاد بود.

دبير تشكيلات اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور با بيان اينكه در زمان اصلاحات مسئولان تحت عواملي چون عدم تقواي جمعي و مشكلاتي چون دنياطلبي، به شعارهاي اصلي انقلاب اعتقادي نداشتند، اظهار داشت: بخش ديگري هم بر اين عقيده بودند كه شايد با اين شعارها اقبال مردم به سمتشان جلب نشود؛ اما در همين فضا رهبر معظم انقلاب، گفتمان انقلاب اسلامي، عدالت و ارزش‌هاي اساسي انقلاب را دائم بازگو مي‌كردند.

وي با تأكيد بر اينكه در حوزه سياست خارجي، سياست داخلي و عرصه‌هاي اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي فرمايشات مقام معظم رهبري داراي پيوستگي و انسجام خاصي است، يادآور شد: سخناني را كه ايشان در سال 69 - 70 - 71 در حوزه فرهنگ و رسانه بيان مي‌كنند همان حرف‌هايي هستند كه امروز بيان مي‌كنند.

بلوكات بر همين اساس يكي از علل رقم خوردن سوم تير را دلزدگي مردم از پارادايم حاكم بر مديريت كشور دانست و افزود: حضرت آقا به درستي دائما تاكيد دارند كه خدمات نظام را نمي‌توان از سال 84 به قبل ناديده گرفت اما واقعا در عرصه مديريت ما انحراف را از مكتب امام (ره) ديديم.

وي ادامه داد: دلزدگي از پارادايم چپ و راست يعني يك فرمول نانوشته‌ كه ما در كشور دو قطب داريم كه مثل پشت صحنه تئاتر همه هيچ مشكلي با هم ندارند اما روي صحنه با يكديگر دعوا مي‌كنند و حاصل دعوايشان هم هيچ سودي براي مردم ندارد؛ در واقع دلهره جنگ قدرت در افكار عمومي وجود دارد و كار به جايي مي‌كشد كه در انتخابات دوره دوم شوراهاي شهر با وجود اينكه تمام سلايق سياسي و فرهنگي با برند خود حضور داشتند ليستي رأي مي‌آورد كه آن ويژگي‌ها را دارد؛ همان ليستي كه احمد‌ي‌نژاد را به عنوان شهردار انتخاب مي‌كند كه اصلا كسي فكرش را هم نمي‌كرد.

دبير تشكيلات اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور اضافه كرد: در انتخابات دور دوم شوراي شهر عكس آقاي محسن سازگارا كه اكنون در رسانه‌هاي بيگانه با آن وضعيت صحبت مي‌كند به عنوان شهردار يك ليست انتخاباتي در ميادين تهران زده شده بود؛ وزارت كشور و مجلس آن زمان حتي ضدانقلاب و ليبرال را تأييد صلاحيت كرده و در شرايطي كه فضا به شدت باز و فراتر از باز بود، مشاركت به شدت پايين آمد؛ از اين رو مشاركت مردم ارتباط مستقيمي با ميزان كاركرد، كارآيي و موفقيت نظام دارد و يكي از دلايلي كه گفته مي‌شود در دولت نهم توفيقات زيادي به دست آمد مشاركت بالاي مردم در انتخابات سال 88 است.

وي بر همين اساس به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر اينكه "آينده از آن حزب‌اللهي‌ها است " اشاره و تصريح كرد: اين جمله در شرايطي گفته شد كه خيلي‌ها اعتقاد داشتند كه هيچ‌گاه، آينده از آن حزب‌اللهي‌ها به آن معناي خاص نخواهد بود حتي اگر حزب‌اللهي‌ها هم بخواهند بيايند بايد قيافه و برنامه خود را عوض كنند.

* سوم تير نشان داد كه انقلاب همچنان متعلق به پابرهنه‌هاست

‌بلوكات در عين حال پيام مهم مردم در سوم تير را بيزاري مردم از سياست بازي، سياست زدگي، جنگ قدرت و تبديل كردن مردم به شهروند درجه يك و 2 دانست و اظهار داشت: مردم نشان دادند كه باز همان شعارهاي حضرت امام(ره) را قبول دارند و اين مملكت متعلق به پا برهنه‌ها است.

وي گفتمان 3 تير را مصداق عيني‌تر شدن گفتمان رهبري دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبري گفتمان سازي كردند و مردم هم كه علاقمند به اسلام و انقلاب بودند علي‌رغم همه فشارها پاي انقلاب ايستادند و كساني كه تحليل‌هاي ديگري در اين خصوص را بيان مي‌كنند، به مردم و انقلاب جفا مي‌كنند.

* احمدي‌نژاد با پشتيباني از گفتمان رهبر معظم انقلاب رأي آورد

وي با تأكيد بر اينكه احمدي‌نژاد زحمات بسياري كشيد و نسبت به بقيه كانديداها در سال 84 به گفتمان رهبري نزديك‌تر بود، اظهار داشت: احمدي‌نژاد در آن زمان هم خود به خوبي مي‌دانست و بر آن واقف بود كه گفتمان مقام معظم رهبري را طرح مي‌كند.

* خاطره‌اي جالب از سخنان احمدي‌نژاد قبل از انتخابات سوم تير 84

‌بلوكات در اين راستا به جلساتي كه با احمدي‌نژاد در زماني كه شهردار بود و به صراحت اعلام كانديداتوري نكرده بود اشاره كرد و گفت: ما با اعضاي شوراي مركزي جلسه‌اي با احمدي‌نژاد برگزار كرديم؛ يكي از اعضا هميشه سؤالاتي را مطرح مي‌كرد كه خيلي جالب نبود؛ قبل از آن جلسه به وي گفتم سؤالي مطرح كن كه به اين جلسه بخورد؛ وي در حين جلسه از احمدي‌نژاد اين سؤال را پرسيد كه فرض كنيد ديدگاه كارشناسي شما در يك مسئله‌ خلاف نظر رهبري بود، در آن صورت شما چه كار مي‌كنيد؟ ما از سؤال وي خيلي ناراحت شديم و به وي انتقاد كرديم.(لبخند بلوكات)

* احمدي‌نژاد مي‌گفت: به عشق رهبري به ميدان آمده‌ام

وي ادامه داد: احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كاملاً جدي جواب داد "من اصلاً به عشق رهبري به اين ميدان آمدم تا لبخند رضايت بر لبان ايشان نشسته شود " و ما جز اين را هم توقع نداشتيم. خود احمدي‌نژاد هم مي‌‌دانست كه گفتمان رهبري را پياده مي‌كند و از همه به آن نزديك‌تر بود.

دبير اسبق تشكيلات اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور تأكيد كرد: رأي مردم به احمدي‌نژاد در سال 84 رأي به گفتمان مقام معظم رهبري بود و اين موضوع را هم مردم و هم احمدي‌نژاد مي‌دانند؛ عدالت اجتماعي يا مبارزه با رژيم صهيونيستي شعار امام(ره) و مقام معظم رهبري بود و احمدي‌نژاد اولين كسي نبود كه اين شعارها را مطرح مي‌كرد منتها وي به عنوان نسل دومي انقلاب و در فضايي كه خفقان بود، شجاعانه آن‌ها را بر زبان مي‌آورد.

* عكس‌هاي آتليه‌اي قاليباف و شعارهاي غربي/ تمجيد لاريجاني از شيرين عبادي

وي در ادامه به تبليغات لاريجاني و قاليباف كه جزء اصولگرايان اما در پارادايم اصلاح‌طلبان بودند اشاره و اضافه كرد: قاليباف عكس‌هاي آتليه‌اي و شعارهايي كه مابه ازاي غربي داشت كه به درد ايران نمي‌خورد، سر مي‌داد؛ آقاي لاريجاني هم مي‌گفت كه شيرين عبادي افتخار ملي است! اگر خوشبينانه نگاه كنيم آقايان به اين دليل اين جملات را مي‌گفتند كه فكر مي‌كرند بايد حتماً به اين شكل حرف بزنند تا رأي بياورند و اين در حالي بود كه احمدي‌نژاد تنها كسي بود كه در فيلم‌ها و سخنراني‌هاي تبليغاتي‌اش عكس امام و رهبري را در كنار خود مي‌گذاشت.

مهدي رجب بلوكات در ادامه اين ميزگرد به ذكر خاطره‌اي از قاليباف در ايام پيش از انتخابات 84 پرداخت و اظهار داشت: در آن زمان برخي از نيروهاي حزب‌اللهي بين قاليباف و احمدي‌نژاد مردد شدند. آقاي قاليباف جنبه تكنوكرات بودنش و راست سنتي بودنش بر جنبه‌هاي ديگرش مي‌چربيد. براي بچه‌هاي حزب‌اللهي به دليل اينكه در دولت خاتمي بسيار تحت فشار قرار گرفته بودند همينكه دولتي بر سر كار بيايد كه ساختار شكن نباشد و در وزارت علومش معاون وزير پروژه براندازي نظام را طراحي نكند بسيار موضوعيت داشت. در درجه اول اين موضوع براي ما داراي اهميت بود كه جريان معين و تيم همراه آن رأي نياورد. لذا يكي از ملاك‌هايي كه حزب‌اللهي‌ها را به جمع‌بندي نهايي در رابطه با كانديداهاي اصولگرا رساند، همين پاسخ‌هاي آن‌ها در رابطه با ولايت فقيه بود.

وي خاطرنشان كرد: ما در ساختمان ستاد قاليباف كه زير پل ميرداماد قرار داشت مراجعه و سؤال‌هايي را از او پرسيديم. يكي از سوالات ما همان سوالي بود كه از احمدي‌نژاد شد. يعني از آقاي قاليباف هم پرسيديم كه اگر احتمالاً روزي نظر كارشناسي شما با نظر رهبر معظم انقلاب يكسان نباشد، به كدام عمل مي‌كنيد؟ نظر خودتان يا نظر رهبر انقلاب؟ كه آقاي قاليباف پاسخ داد: "ابتدا نظرم را خدمت ايشان ارائه ميكنم و سعي مي‌كنم مقام معظم رهبري را در رابطه با اين نظر قانع كنم و در نهايت اگر قبول نكردند، نظر ايشان را در كشو ميزم مسكوت نمي‌گذارم بلكه به آن عمل مي‌كنم. "

دبير اسبق تشكيلات انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور خاطرنشان كرد: در شوراي مركزي اتحاديه به منظور چگونگي ورود اتحاديه به انتخابات سال 84 مصوبه‌اي به تصويب اعضا رسيد مبني بر اينكه اعلام كنيم از هيچ كانديدايي حمايت نمي‌كنيم، اما در مرحله دوم حضور آقاي هاشمي رفسنجاني را واقعا خطرناك مي‌دانستيم لذا اعضاي ما گروه گروه و تك به تك به صحنه آمدند و در سوم تير از احمدي‌نژاد حمايت كردند.

بلوكات افزود: همچنان كه شاخص ما در سال 84 در مواجهه با عموم پديده‌هاي اجتماعي از جمله اشخاص در انتخابات و جريان‌ها، گفتمان امام و مقام معظم رهبري بود امروز نيز بايد آن باشد و براي اين هم دليل ديني و نقلي و هم دليل عقلي داريم.

وي بيان داشت: ما معتقديم كه مصداق همه آن شرايط و شئوناتي كه دين براي ولي فقيه مترتب كرده، در شخص آيت‌ا.... العظمي خامنه‌اي متجلي است، لذا با شاخص‌هايي كه ايشان بيان مي‌فرمايند بايد به مسائل نگاه كرد و با توجه به اين كه احمدي‌نژاد را نسبت به اين شاخص‌ها نزديك ديديم در سال 84 از اين گفتمان و آقاي احمدي‌نژاد حمايت كرديم و معتقديم حمايت ما حمايت كاملاً درستي بود.

دبير اسبق تشكيلات انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور تصريح كرد: جريان و عده‌اي از كساني كه در فتنه 88 نقش داشتند، عده‌اي هم كه در فتنه 88 مردود شدند و حتي يكسري از آن‌ها كه شايد در فتنه خوب عمل كردند، ولي امروز دچار اشتباه هستند، مي‌گويند اين انتخاب از همان ابتدا غلط بود و امروز مدام سعي دارند طوري حرف بزنند و بگويند «ديديد ما مي‌گفتيم» و بدتر از آن اينكه «ديديد هاشمي مي‌گفت؟!»

بلوكات تاكيد كرد: بايد توجه كرد كه مخالفت اين‌ها با احمدي‌نژاد در همان موقع سال 84 نيز از منظر گفتمان انقلاب اسلامي و حق و عدالت نبود، امروز هم همينطور است. حتي امروز از اين مسائل استفاده مي‌كنند تا بتوانند به نيروهاي انقلاب مجدداً حمله كنند. آن موقع يك نقطه ديگر را مورد هدف قرار داده بودند و امروز نقطه ديگري را.

وي افزود: ما به گفتمان انقلاب اسلامي رأي داديم نه به شخص احمدي‌نژاد، امروز اگر انتقاداتي به آقاي احمدي نژاد وارد است برخي مي‌خواهند نتيجه بگيرند كه آن گفتمان غلط بود. اتفاقاً معتقدم، با توجه به مجموع شرايط تنها راه مقابله جدي دشمن با گفتمان انقلاب اسلامي اين است كه خودش را عليه خودش بشوراند و خودش را به جان خودش بياندازد. اما انتخاب، انتخاب درستي بود، صد بار ديگر هم اگر به گذشته برگرديم باز هم اين انتخاب را انجام مي‌دهيم. هر چند كه امروز انتقاداتي را هم به احمدي‌نژاد داريم.

* استقامت بر گفتمان انقلاب اسلامي لبيك به مقام معظم رهبري است

دبير اسبق تشكيلات انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي كشور گفت: به نظر من فاز بعدي راه رفتن در مسير ولايت و لبيك گفتن به رهبري، استقامت در مسير گفتمان انقلاب اسلامي است. دشمن امروز همين مسئله را هدف گرفته‌ است و قصد دارد بچه‌هاي حزب‌اللهي ر از آن گفتمان جداكند، مي‌گويد، كه حرف‌هاي شما در نهايت مي‌خواهد همين شرايط امروز دولت بشود! كه به نظر من بايد به شدت با اين تفكر مقابله شود. گفتمان سوم تير و اين جريان بايد بدون تكيه بر افراد، همان گفتمان و نسخه‌هايي كه رهبر معظم انقلاب ترسيم فرموده‌اند، را ادامه بدهد و راهش استقامت در گفتمان انقلاب اسلامي است؛

بلوكات با بيان اينكه اگر حتي پرچمداران سوم تير هم از شعارهاي انقلاب اسلامي عدول كردند و منحرف شدند جريان انقلاب اسلامي به راه خودش ادامه خواهد داد و از افراد -ولو هر چقدر هم كه مهم باشند- عبور خواهد كرد، گفت: اين ويژگي منحصر به فرد انقلاب اسلامي ايران است كه با تكيه بر رابطه‌ي عميق امامت و امت انحراف‌ها را از بدنه انقلاب جراحي مي‌كند. انتخاب ما در سال 84 با تكيه بر گفتمان‌سازي مقام معظم رهبري و حمايت‌ها و تأييدات علمايي همچون حضرت آيت‌الله مصباح يزدي بود و اكنون نيز چراغ راه ما همين است.

بلوكات در پايان اظهار داشت: معتقدم اتفاقي كه بايد در جريان انتخابات مجلس آينده بيافتد همين است. يعني دوباره جريان معتقد به گفتمان انقلاب اسلامي بدون عدول از اصول خود و با استقامت در گفتمان سوم تير وارد ميدان شود، زيرا نسخه شفا بخش وضع موجود استقامت در گفتمان سوم تير است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها