أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۷۹۶۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۶     ۲۱ تير ۱۳۹۲
حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک در نهمین کنگره خود در مجموعه ارتفاعات قندیل با کنار گذاشت مراد کارایلان از ریاست این حزب، عبدالله اوج الان را بعنوان رئیس این حزب تعیین کرد.
به گزارش بولتن نیوز، جمیل بایک و بسی هوزات بعنوان کمیته اداره کننده پ.ک.ک انتخاب شدند. این حزب هنوز پست مراد کاریلان را برنگزیده است.
 
همزمان با این تغییرات در سیستم رهبری این حزب مخالف ترکیه،پ.ک.ک تصمیم گرفته است که شاخه نظامی خود را گسترش دهد.
 
به اعتقاد کارشناسان سیاسی حزب کارگران کردستان ترکیه با انتخاب عبدالله اوج الان رهبر زندانی پ.ک.ک می خواهد این پیام را به ترکیه بدهد که گوش به فرمان عبدالله اوج الان است و هنوز او را رهبر واقعی خود می بیند.
 
از سوی دیگر این حزب با گسترش شاخه نظامی خود، به هیچ وجه نمی خواهد از توان نظامی خود بکاهد و این نشان می دهد که پ.ک.ک هنوز به روند پروسه صلح با دولت ترکیه مطمئن نیست و افراد نزدیک به پ.ک.ک با تایید این فضا در کنگره نهم پ.ک.ک اعلام کردند که رهبران سیاسی پ.ک.ک علیرغم تمایل به ادامه پروسه صلح با دولت ترکیه اما چندان به مواضع این دولت خوش بین نیستند و این بیم را دارند که باردیگر مذاکرات با شکست روبرو شود.
این گروه همچنین تاکید کرده است که ضروری است در مرحله دوم پروسه صلح تغییرات اساسی در قانون اساسی ترکیه از سوی دولت ترکیه ایجاد گردد.
بیش از 35 سال است که این حزب با دولت ترکیه درحال نبرد است و در نتیجه این نبردها بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها