أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۸۲۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۳ تير ۱۳۹۲
آیت‌الله عالمی:
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ترکیب کابینه دولت یازدهم باید به دور از افراط و تفریط باشد، گفت: دیدارهای اخیر آقای روحانی با مراجع عظام تقلید و حفظ حرمت‌ها از سوی وی مصداق اعتدال و فضیلت‌گرایی است.

آیت‌الله حسن عالمی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، در تحلیلی به چگونگی جذب حداکثریت آرا توسط حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و ویژگی‌های کابینه دولت یازدهم پرداخت.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار کرد: باوجود بالا بودن رای محمدباقر قالیباف در نظرسنجی‌ها، آقای روحانی رای آوردند؛ تصور بنده این است که شعارهایی چون اعتدال و عقلانیت و دیگر شعارهایی که وی مطرح کرد سبب شد که مردم را به خود جذب کند.

وی افزود: از طرفی آقای روحانی شخصیتی است که شناسنامه کاری خوبی را تاکنون در تمام مقاطع و پست‌ها از خود به جا گذاشته است؛ در تمام دوره انقلاب مردم از وی نکته منفی مشاهده نکردند.

* عملکرد روحانی در گذشته به دور از افراط و تفریط بوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که آقای روحانی رئیس‌‌جمهور منتخب ملبس به لباس روحانیت است؛ در سابقه وی نیز می‌بینیم که در تمام دوره‌ها عضو جامعه روحانیت مبارز بوده و همچنین در تمام عملکردش هم افراط و تفریط دیده نشده است بنابراین تمام این عوامل سبب شد که اکثریت آرا را به خود جذب و در مرحله اول انتخابات پیروز شود.

 

* خستگی مردم از فضاهای جنجالی و درگیری مسئولان /اعتدال و عقل‌گرایی دو نکته برجسته شعارهای روحانی

وی در ادامه دو نکته برجسته در شعارهای رئیس‌جمهور منتخب را اعتدال و عقلانیت و عقل‌گرایی عنوان و تصریح کرد: حقیقتا مردم ما از فضاهای جنجالی، تنازع و بگو مگوهای سیاسی و درگیر شدن مسئولان با یکدیگر خسته شدند.

آیت‌الله عالمی متذکر شد: در دوره فعلی متاسفانه مردم مصداق این بگومگو ها و درگیری‌ها را دیدند به عنوان مثال می‌توان به برخورد قوه مجریه با قوه مقننه اشاره کرد؛ مردم به واقع از این مسائل ناراحتند و لذا این عوامل سبب شد که در این دوره از انتخابات به دنبال فکر و گرایش دیگری بروند بنابراین گفتمان اعتدال و عقلانیت را برگزیدند.

*مصادره کردن روحانی توسط شخص و جریان خاص درست و منطقی نیست

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با مصادر کردن حجت‌الاسلام روحانی توسط جریان اصلاحات گفت: بنده تصور نمی‌کنم که آقای روحانی رای زیادی از اصلاحات آورده باشد آن هم به‌ویژه اصلاحاتی که تندروی می‌کنند؛ این بخش از اصلاحاتی‌ها نه تنها مورد قبول مردم نبوده بلکه مطرود جامعه هستند.

وی افزود: البته بخشی از افراد معتدل و خیرخواه جریان اصلاحات در این دوره از انتخابات در صحنه حاضر شده و نقش آفرینی کردند ولی به هرحال منطقی و درست نیست که بگوییم همه آرای رئیس جمهور منتخب مرتبط با طیف اصلاحات است.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: به هرحال موقعیت و جایگاه آقای روحانی و از طرف دیگر جایگاه طلبگی و روحانی بودن وی بسیار در جذب آرای حداکثریت مردم موثر بود؛ از دیگر عواملی که باید به آن اشاره شود عملکرد حجت‌الاسلام روحانی در دوره انقلاب اسلامی و پس از آن و به‌ویژه دوره قبل از انقلاب است که همه سخنرانی‌ها طوفنده وی را به یاد داریم.

وی با تاکید براینکه نباید واقعیت‌ها نادیده گرفته شود گفت: این حرکت اصلاحات منطقی و درست نیست؛ البته آقای روحانی هم از این قابلیت برخوردار است که نگذارد موقعیتش خرج شود.

 

 

* روحانی نمی‌گذارد شخصیت معنوی‌اش و اعتماد مردم توسط جریان خاصی مصادره شود

آیت‌الله عالمی تاکید کرد: روحانی از درک و شجاعت خوبی برخوردار است و قطعا نمی‌گذارد اعتماد مردم مصادره شود؛ به طور قطع آقای روحانی از شخصیت معنوی، ارزشی و طلبگی خود دفاع خواهد کرد و نمی‌گذارد توسط شخص و یا جریان خاصی مصادره شود.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع را از خود آقای روحانی نیز چندین نوبت در رسانه‌ها مشاهده کردیم که اذعان داشته وامدار هیچ شخص و جریانی نیست؛ قطعا وی به تمام شعارهایی که داده عمل خواهد کرد.

* دیدارهای اخیر روحانی و حفظ حرمت‌ها از سوی وی مصداق اعتدال و فضیلت‌گرایی است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های کابینه یازدهم اظهار کرد: قطعا اگر آقای روحانی شعارهایی که داده و مطالبی که گفته را به منصه ظهور و عمل در آورد و در کابینه خود محقق سازد، کابینه خوبی شکل می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به واقع مصداق اعتدال و فضیلت‌گرایی را از روز بعد از اعلام نتیجه انتخابات تاکنون از سوی روحانی شاهد بوده‌ایم؛ به گونه‌ای که روز پس از انتخابات وی به دیدار مقام معظم رهبری و سپس به حرم حضرت امام (ره)رفتند و در چند روز اخیر نیز با مراجع معظم تقلید دیدارهایی داشتند این حفظ حرمت‌ها از جمله مصادیق اعتدال و فضیلت‌گرایی است.

 

 

* کابینه یازدهم باید به دور از افراط و تفریط باشد/لزوم استفاده از تمام نیروها و استعدادهای کشور در کابینه یازدهم

وی تصریح کرد: کابینه یازدهم باید مصادیق شعارهای روحانی باشد؛ آقای روحانی مکرر اذعان داشته که از تمام استعدادهای کشور و از توانمندی تمام نیروها به دور از افراط و تفریط استفاده خواهد کرد بنابراین باید این مورد در کابینه دیده شود؛ به تعبیر دیگر باید قطعا شعار اعتدال در ترکیب و چینش کابینه عملی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها