أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۸۹۸۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۲     ۲۵ تير ۱۳۹۲
با انتصاب آیت الله مهدی شب زنده دار به عنوان عضو جدید فقهای شورای نگهبان میتوان گفت نسل جدیدی از فقها وارد شورای نگبهان شده اند.
پس از فوت آیت الله رضوانی از فقهای پیش کسوت شورای نگهبان در 31 فروردین امسال، یکی از کرسی های فقها خالی بود تا آنکه از سوی رهبر معظم انقلاب یکی از فقهایی که کمتر نام وی در رسانه ها مطرح شده است به عضو ششم از فقهای شورای نگبان انتخاب شد. آیت الله مهدي‌ شب‌زنده‌دار در سال‌ 1332 در داراب‌ متولد شد؛ البته‌ او بزرگ‌ شده‌ شهر قم‌ است‌ و پدرش‌ كه‌ در كسوت‌ مقدس‌ روحانيت‌ بود، در تابستان‌ به‌ همراه‌ خانواده‌ به‌ داراب‌ سفر كرده‌ بود كه‌ فرزندش‌ در همان‌ جا متولد شد. 
 
 
وی ‌ قسمتي‌ از دروس‌ مقدمات‌ و دورة‌ سطح‌ را نزد پدر خود آية‌الله‌ شيخ‌ حسين‌ شب‌زنده‌دار خوانده‌ بود، مغني‌ را نزد آية‌الله‌ جنتي‌، رسائل‌ را نزد حضرات‌ آيات‌ مصلحي‌، طاهري‌ و مؤمن‌ آموخت‌ و براي‌ فراگيري‌ مكاسب‌ به‌ نزد حضرات‌ آيات‌ شب‌زنده‌دار، مؤمن‌، مشكيني‌ و ستوده‌ رفت‌. استادان‌ او در كفايه‌ حضرات‌ آيات‌ مؤمن‌ و سبحاني‌ بودند. 
 
حجة‌الاسلام‌والمسلمين‌ شب‌زنده‌دار كشف‌ المراد را نزد آية‌الله‌ حسيني‌ كاشاني‌، بخشي‌ از شرح‌ منظومه‌ را نزد حضرات‌ آيات‌ مؤمن‌، مفتح‌ و صالحي‌ مازندراني‌ و بخش‌هايي‌ از اسفار رانزد آية‌الله‌ سيد رضا صدر، آية‌الله‌ اميني‌ و آية‌الله‌ انصاري‌ شيرازي‌ فرا گرفت‌. قسمتي‌ از شفا را نزد آية‌الله‌ جوادي‌ آملي‌ و بخشي‌ از اشارات‌ را نزد آية‌الله‌ حسن‌زاده‌ آملي‌ آموخت‌. 
 
 
 
حجة‌الاسلام‌والمسلمين‌ شب‌زنده‌دار با پايان‌ يافتن‌ دوره‌ سطح‌ به‌ درس‌ خارج‌ آيات‌ عظام‌ شيخ‌ كاظم‌ تبريزي‌، شيخ‌ مرتضي‌ حائري‌، وحيد خراساني‌ و شيخ‌ جواد تبريزي‌ رفت‌ و از محضر آنان‌ بهره‌هاي‌ بسيار برد.  
 
فعاليتهاي‌ علمي‌ و فرهنگي‌ و سياسي‌ 
 
 وی  سالها به‌ تدريس‌ دروس‌ دوره‌ سطح‌ پرداخته‌ و شرحي‌ نيز بر قسمتي‌ از تحريرالوسيله‌ نگاشته‌ است‌. او همچنین مدير مؤسسه‌ و مدرسه‌ بقية‌الله‌(عج‌) است‌.  
 
حجة‌الاسلام‌والمسلمين‌ شب‌زنده‌دار هم‌ اكنون‌ در قم‌ حضور دارد و به‌ تربيت‌ طلاب‌ مي‌پردازد و علاوه‌ بر عضويت‌ در جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌، نمايندگي‌ شوراي‌ عالي‌ در هيأت‌ امناي‌ مركز جهاني‌ علوم‌ اسلامي‌ و سازمان‌ مدارس‌ خارج‌ از كشور و نيز عضويت‌ در مجمع‌ مشورتي‌ فقهي‌ شوراي‌ نگهبان‌ را به‌ عهده‌ دارد. 
 
 هم اینک حضرات آیات جنتی، یزدی، مومن، هاشمی شاهرودی و مدرسی یزدی از اعضای شورای نگهبان هستند. 
 
منبع:مشرق
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها