أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۴۹۶۰۷
زمان انتشار: ۱۵:۲۰     ۲۷ تير ۱۳۹۲
صبح امروز طی اعلام قبلی هیئت مدیره خانه سینما و از طریق پیامک به تمام اعضای صنوف با این مضمون «گردهمایی اعضای خانه سینما ساعت 8 صبح برای حمایت از بازگشایی و استقلال خانه سینما » و با تاکید بر این نکته که «حضور همه اعضای خانه سینما ضروری است لطفا اطلاع رسانی کنید» شکل گرفت. این درحالی بود که شب گذشته 26 صنف خانه سینما با پیش نویس اساسنامه خانه سینما موافقت خود را اعلام کردند.

گردهمایی تعدادی از اعضای خانه سینما در حالی شکل گرفت که هیچ مجوز رسمی و قانونی برای این تجمع از مراجع ذیصلاح گرفته نشده بود و هنرمندان تنها به پشتوانه شهرت و معروفیت خود که آن را از نظام جمهوری اسلامی و سینما و تلویزیون آن کسب کردند، جلوی درب خانه سینما تجمع کردند. این درحالی بود که نیروی انتظامی می‌توانست این تجمع را به سرعت متفرق کند اما این اتفاق نیافتد و تجمع اعتراض همچنان ادامه داشت.

از زمانی که خانه سینما با تصمیم وزارت ارشاد منحل اعلام شد و درب خانه سینما بسته شد تا به امروز اعضای هیئت مدیره هریک در صحبت‌هایشان از قانون و رعایت آن‌ سخن‌ می‌گویند و قانون را فصل الخطاب می‌دانند این در شرایطی است که تجمع امروز آنها غیرقانونی است و این تجمع با حضور بازیگران و چهر‌ه‌های سرشناس جلوی درب خانه سینما و عکس‌های متعددی که جلوی درب پلمپ شده خانه سینما توسط عکاسان و دوربین‌های تلویزیونی گرفته شده خوراک خوبی برای شبکه‌های معاند و ضد نظام فراهم شد. این در حالی است که فرهاد توحیدی در صحبت‌هایش سوءاستفاده شبکه‌های خارجی را از تجمع روز سه شنبه (25 تیر) محکوم کرد.

برخی از اعضای صنوف که در کنار هم و جلوی درب خانه سینما ایستاده بودند از وضعیت پیش آمده اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند اما به دلیل پیام‌هایی که از سوی صنوف به آنها رسیده بود در جمع حاضر شده بودند. تعدادی از افرادی هم که در این جمع حضور داشتند مردمی بودند که کنجکاو چند و چون ماجرا را پیگیر شدند.

در شرایطی که رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد پلمب ساختمان باز خواهد شد اما  تا توافق دو طرف ساختمان در اختیار هیچ یک از گروه‌ها قرار نمی‌گیرد. هیئت مدیره خانه سینما باز هم به صحبت‌های وی وقعی نگذاشتند و خواستار حضور بازپرس کشیک شدند. این در شرایطی بود که حضور بازپرس کشیک عملی نبود و دوستان به خواسته خود نرسیدند و در نهایت پلیس حفاظت خانه سینما را برعهده گرفت.

این نکته حایز اهمیت است که تجمع امروز هیئت مدیره خانه سینما را به نتیجه‌ای که می‌خواستند _ آمدن بازپرس کشیک یا یکی از نمایندگان قوه قضاییه _ نرساند و با شرایط فعلی و تجمع غیرقانونی تعدادی از سینماگران همچنان وضعیت در بلاتکلیفی باقی ماند و منظور نظر هیئت مدیره حاصل نشد. باز هم هیئت مدیره خانه سینما باید مشکل خود را با وزارت ارشاد و از طریق قانون حل کنند. به نظر می‌رسد تصمیم سازمان سینمایی همان است که اعلام کرده است و آن تفاهم میان دو گروه و اعلام تاریخ برای برگزاری مجمع عمومی اما محمد مهدی عسگرپور امروز صبح تاکید کرد ما دو گروه نمی‌شناسیم ما یک گروه هستیم.

نکته حایز اهمیت دیگر این که در میان جمع دوربین‌های فیلمبرداری زیادی روشن بود که هریک از آنها اگر در سطح شهر روشن شود نیروی انتظامی حتما برای روشن شدن و تصویربرداری از افراد مجوز رسمی طلب می‌کند اما در همین شرایط پگاه آهنگرانی که پرونده تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در مراجع قضایی دارد در کسوت یک مستندساز حاضر شده و میکروفن به دست از افراد مختلف درباره وضعیت پیش آمده سوال می‌پرسید و فیلم می‌گرفت و از همین ابتدا  مشخص است که قرار است خروجی آن چه باشد.

به نظر می‌رسد تجمع غیرقانونی و اعتراض به وضعیت پیش آمده راهگشا نخواهد بود و هیئت مدیره خانه سینما برای رسیدن به خواسته‌های خود باید در چارچوب قانون عمل کرده و با مراجع ذیصلاح وارد مذاکره شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها