أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۱۵۰۱۴۵
زمان انتشار: ۲۲:۲۶     ۲۹ تير ۱۳۹۲
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به تأثیرپذیری جوانان از هنرمندان گفت: اگر زشتی گناه در چشم مردم جایی ندارد، به علت کم‌کاری هنرمندان است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، «حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان» در سلسله مراسم «یک شب نورانی در نمایشگاه قرآن» که شب گذشته 28 تیرماه در بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، به زیبایی‌های آیاتی از سوره مبارکه «حجرات» پرداخت و گفت: آیه هفتم سوره مبارکه «حجرات» به قدری زیبا است که می‌توان با آن عالم را فتح کرد.

وی با بیان اینکه اگر در این ماه مبارک رمضان به نمایشگاه قرآن می‌آیید و یا به احترام حضرت خدیجه(س) لباس عزا بر تن می‌کنید به علت زیبا جلوه‌دادن این امور توسط خداوند است، اظهار داشت: اگر اموری برای انسان جذاب نباشد اما در دل مظهر زیبایی باشد، برای بشر قابل احترام است.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به روایاتی تصریح کرد: انسان، زیبایی را دوست دارد و به آن احترام می‌گذارد، به همین دلیل است که جایگاه حضرت عباس(ع) در میان شیعیان جایگاهی ویژه‌ است و زمانی که نامی از این شخصیت بزرگوار به گوش می‌خورد، انسان ناخودآگاه به یاد زیبایی می‌افتد.

وی با بیان اینکه اگر خداوند در دل هنرمندان ایمان را محدود کند، به طور حتم شاهد ساختن بهترین و زیباترین فیلم‌های مذهبی خواهیم بود، ادامه داد: زیبایی باید به قلب هنرمندان نفوذ کند، چرا که خداوند با زیباکردن ایمان در دل افراد زمینه را آماده می‌کند تا انسان‌ها با رفتارشان محبت و احساس زیبایی خود را ارتقا دهند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه اگر زشتی گناه در چشم مردم جایی ندارد به علت کم‌کاری هنرمندان است، تصریح کرد: با توجه به نفوذ و تأثیرگذاری هنرمندان بر افکار جامعه به ویژه جوانان، باید ادب و جایگاه انسان را با روش‌های گوناگون در جامعه نهادینه کرد که در این راستا توجه به هنرمندان نقش بسزایی دارد.

وی ادب را بالاترین فضیلت دانست و گفت: انسان‌ها باید خداوند را برای نعمت‌هایی که در اختیارشان قرار داده شکرگزار باشند که در این بین هنرمندان با ابزاری که در دست دارند می‌توانند این شکرگزاری را به شیوه‌ای هنرمندانه به جا آورند و در زندگی بشر متجلی سازند.

حجت‌الاسلام پناهیان با توصیه به ترس از گناهان گفت: باید از تمامی گناهان دوری کرد و از گناه ترسید، چرا که عقوبت گناه کبیره مشخص است، اما عقوبت سایر گناهان را خداوند در جایی نیاورده است، بنابراین شاید این همان گناه غیرقابل بخشش باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها